Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Steunzooltjes bij kinderen.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Steunzooltjes bij kinderen. Empty Steunzooltjes bij kinderen.

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 21:58

Amé heeft steunzooltjes gekregen omdat ze een zoals ze het noemen, soepele platvoeten heeft. Ze heeft ze nu 3 weekjes en ik merk al verschil met lopen bij haar ook zonder schoenen.
Ik heb geen idee hoe nu verder, want er is geen vervolg afspraak gemaakt bij de orthopeed.
Maar hoe lang moest jij of jullie kindje met steunzolen lopen voordat het " over" was.?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunzooltjes bij kinderen. Empty Re: Steunzooltjes bij kinderen.

Bericht  maiadebij wo 22 aug 2012 - 22:04

Ik ben ook wel benieuwd want N krijgt ook zooltjes als hij aan winterschoenen toe is, wij gaan dan naar de podotherapeut die tevens bij een schoenenwinkel zit dus dan kunnen we meteen de juiste schoenen incl zooltjes aanschaffen.

Hoe oud is jou dochter? Hier wilde ze hem pas zooltjes geven tegen zijn 4e jaar omdat voor die tijd de botten nog te zacht zijn en ze de voetjes zoveel mogelijk de kans willen geven zichzelf te corrigeren.

N zacht erg door, zijn knokkeltje gaat echt richting grond. Wat wordt er bedoelt met soepelen platvoeten? Mijn man is Marokkaans, hij heeft sinds kort ook zooltjes, de podotherapeut vertelde dat noord Afrikaanse mensen doorgaans plattere en soepelere voeten hebben als ons dus misschien heeft N het ook wel een beetje van papa Steunzooltjes bij kinderen. 561177

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby wo 22 aug 2012 - 22:41

Ik heb ze zelf vroeger gehad maar ik weet niet meer hoelang, daarna kreeg ik altijd maar 1 paar goede schoenen vanwege het lopen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 22:47

Amé moet nog 2 worden, maar ze liep zo slecht, vandaar dat ze het al gedaan hebben. Haar voeten zijn wel in de goede stand te zetten zeg maar, het is niet dat het moeite en kracht kost om die voeten in de goede stand te zetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 0:02

S. Heeft sinds mei steunzooltjes maar tot nu toe zien we geen verschil helaas. In november moeten we weer terug naar het ziekenhuis en dan horen we wat we verder gaat gebeuren. Of hij moet die zooltjes een aantal jaar dragen of ze gaan dmv een operatie iets doen. Ik denk zelf het laatste

S. heeft extreem flexibele voetjes die echt alle kanten op kunnen. In het ziekenhuis zeiden ze dat hij de voeten van een slangenmens heeft en of de rest van zijn lichaam ook zo is zien ze pas over een paar jaar. S. loopt nu heel erg op de binnenkant van zijn voetjes met zijn teentjes een beetje gekrult en ze wijzen dan ook nog een beetje naar de buitenkant. Hij kan goed lopen en rennen en heeft er gelukkig geen pijn aan

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 23 aug 2012 - 0:12

Ik zou toch kijken of je een vervolg afspraak bij de orthopeed kan maken, of waar de steunzooltjes vandaan komen, gewoon ter controle en ook zodat je weet hoelang ze er mee moet blijven lopen.
Ze zijn er wel vroeg bij, meestal worden pijnloze platvoeten niet behandeld bij kinderen, omdat bij het grootste gedeelte van de kinderen, de platvoeten rond de 8 jaar verdwijnt en platvoeten ook normaal zijn bij kinderen. Meestal wordt er eerst geprobeerd met stevig, goed schoeisel.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  loesje do 23 aug 2012 - 0:30

a.lex heeft ook (dikke) platvoeten maar bij hem doen ze er op dit moment nog niks aan.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  TukTuk do 23 aug 2012 - 0:55

loesje schreef:a.lex heeft ook (dikke) platvoeten maar bij hem doen ze er op dit moment nog niks aan.

Waarschijnlijk omdat platvoeten bij kinderen vaak een vertekend beeld zijn, omdat de voetboog gewoon opgevuld is met vet waardoor het een platvoet lijkt zeg maar. Zeker als er geen pijn is en voetjes verder soepel, is er geen reden voor onrust.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 1:20

AngelNyn schreef:
loesje schreef:a.lex heeft ook (dikke) platvoeten maar bij hem doen ze er op dit moment nog niks aan.

Waarschijnlijk omdat platvoeten bij kinderen vaak een vertekend beeld zijn, omdat de voetboog gewoon opgevuld is met vet waardoor het een platvoet lijkt zeg maar. Zeker als er geen pijn is en voetjes verder soepel, is er geen reden voor onrust.

Amé heeft dus drukplekken waardoor ze wel pijn kreeg met schoenen. Vandaar dat ze er nu ook wat aan doen. Ik zal binnenkort wel even naar de poli bellen hoe en wat verder. Hij had het sowieso over een half jaar, dus dat duurt nog even.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 23 aug 2012 - 1:23

Doedel schreef:
AngelNyn schreef:

Amé heeft dus drukplekken waardoor ze wel pijn kreeg met schoenen. Vandaar dat ze er nu ook wat aan doen. Ik zal binnenkort wel even naar de poli bellen hoe en wat verder. Hij had het sowieso over een half jaar, dus dat duurt nog even.

Ja dan is het idd een ander verhaal. Hoelang ze er mee moeten lopen weet ik niet, maar in een half jaar tijd kunnen haar voetjes ook groeien dus er moet sowieso wel controle blijven of de steunzooltjes nog wel goed passen. Wel heel fijn dat jullie al zo snel verschil zien!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 do 23 aug 2012 - 2:14

Ik heb ze ook vrij jong gekregen, volgens mij ook vanaf m'n 2e/3e en draag ze nog steeds... In de tussentijd heb ik één keer mogen stoppen maar na max. 2 jaar ben ik toen toch weer begonnen omdat ik veel meer klachten kreeg. Ik kan ook gewoon écht niet op schoenen lopen zonder zooltjes.

Razz, denken ze dat jouw zoontje hy.permobi.el is? Jammer dat ze dat pas over 'n paar jaar echt goed kunnen onderzoeken maar ik zou het dan zeker wel laten doen! Ik ben er zelf pas rond mijn 19e achter gekomen, tot die tijd werden alle klachten aan andere dingen of 'toeval' toegewezen. Het zou een stuk eenvoudiger en beter zijn geweest als ik dit eerder had geweten!
Wat voor operatie zouden ze aan zijn voetjes kunnen doen, als ik vragen mag?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: