Ik maak me zorgen.. 6 weken zwanger (update 23-04)
+39
Aardbei
Chelle
vlinder-2011
Linnie1985
Floor
yes1984
Happydobby
Snoes
Slakje
Shisha
Joli86
MADDIE
Knillis
snoezel
Paper Crown
Laced
Zonneschijn
Diese
Le Chat Noir
Jasmine
kwak
Mida4you
Exogenesis
Filoria
Caroow
Jelleke
nillis
M-G
Parel
Lejow
maiadebij
Sun88
Clapperdie
Sanne
Bluestar
joyce0606
Sophiee
PiP
Luce
43 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ik maak me zorgen.. 6 weken zwanger (update 23-04)
En? Al een uitslag binnen? Ben toch wel benieuwd!
Heel veel sterkte in deze vervelende en onzekere periode.
Heel veel sterkte in deze vervelende en onzekere periode.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook benieuwd hoe de uitslag was. Veel sterkte
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Zo, even een update vanaf m'n telefoon. Gister bloed geprikt, waarde was 99. Dus vanaf vorige week dinsdag van 28 naar 99 gegaan. Ze hebben met verschillend gynaecologen overleg gehad maar weten niet goed wat er aan de hand is. Donderdag moet ik om 13.30 bloed prikken en om 15.30 weer een echo, blijft spannend dus.. Ze zeiden nu zelfs dat ik ook (opnieuw) zwanger kan zijn en dan nog maar heel pril?! Kan me niet voorstellen dat het bij 4 weken ofzo al ongemerkt mis is gegaan, dat ik al snel weer een eisprong had, nu weer zwange ben en dat die bloeding een innesteling was. Lijkte ook heel bizar. Maarja, wat het ook is, het is sowieso vrij bizar waarschijnlijk, niks is logisch namelijk.
X jelleke
X jelleke
Jelleke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10
Sorry voor typ fouten trouwens, ik gebruik m'n telefoon.
Jelleke- Fluisteraar
Poeh Jelleke, wat een onzekerheid! Nog eventjes afwachten tot donderdag, dan weet je hopelijk meer!
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Pff wat een vreemde situatie! Hoe voel je je? En zit je thuis of ben je weer aan het werk? Het lijkt me echt naar voor je, al die twijfels.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Wat vervelenend. Eigenlijk heb je nu alleen maar meer onzekerheid! Veel sterkte.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
He bah wat een onduidelijkheid zeg. Ik hoop dat je de dagen een beetje door komt (en natuurlijk dat het loos alarm was en alles toch goed zit).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor de reacties. Lichamelijk voel ik me verder prima, gisteren wel hoofdpijn en beetje misselijk en sowieso niet lekker maar dat kwam door de spanning denk ik.
Heb gisteren voor het eerst weer gewerkt, moest eigenlijk van 08.30 tot 20.00 maar ik wist 's ochtends al niet hoe ik de dag moest doorkomen dus heb maar gewerkt tot 17.00 uur. Normaal ben ik op donderdag vrij maar deze week had ik met dinsdag geruild omdat ik met vriendinnen in Duitsland zou gaan winkelen, de gynaecoloog adviseerde om dat niet te doen voor het geval ik toch een buiten baarmoederlijke zwangerschap heb en ineens buikpijn krijg. Dus ik blijf thuis vandaag. Gisteravond wel mijn vriendinnen gebeld om aan te geven wat er aan de hand was aangezien ik dus niet mee zou gaan vandaag. Wilde het eigenlijk niet tegen iedereen zeggen maarja ik kon niet anders inmiddels.
Ik heb trouwens iets van 45 directe collega's, omdat de afdeling groot is is het veel mensen niet eens opgevallen dat ik bijna niet aanwezig geweest ben vorige week, dus veel mensen zeggen ook niks, slechts een paar collega's vroegen of ik weer beter was en heb gewoon ja gezegd en het daarbij gelaten. 1 collega bleef doorvragen en die heb ik gezegd dat ik er niet over wilde praten omdat ik zelf nog in onzekerheid zit maar toch kreeg ik gisteravond een berichtje dat er over me gepraat wordt en dat ze denken dat ik zwanger ben.. Pff.. Hier zit ik niet op te wachten, waar bemoeid iedereen zich mee? Ik ben al erg onzeker en verlegen en ik val niet echt op op het werk maar nu wordt er volop gespeculeerd over mij. Teamleider zei al dat ik het ook 'gewoon' kon vertellen maar ik ga echt niet voor de groep staan en ik weet zelf dus nog niet eens hoe nu precies de situatie is. Ik kijk het wel even aan maar heb wel tegen die collega gezegd dat ik niet zwanger ben en dat ze dat best mag zeggen als er weer over mij gepraat wordt.
Wat een gedoe allemaal zeg, ik weet niet wat me overkomt de laatste weken..
Heb gisteren voor het eerst weer gewerkt, moest eigenlijk van 08.30 tot 20.00 maar ik wist 's ochtends al niet hoe ik de dag moest doorkomen dus heb maar gewerkt tot 17.00 uur. Normaal ben ik op donderdag vrij maar deze week had ik met dinsdag geruild omdat ik met vriendinnen in Duitsland zou gaan winkelen, de gynaecoloog adviseerde om dat niet te doen voor het geval ik toch een buiten baarmoederlijke zwangerschap heb en ineens buikpijn krijg. Dus ik blijf thuis vandaag. Gisteravond wel mijn vriendinnen gebeld om aan te geven wat er aan de hand was aangezien ik dus niet mee zou gaan vandaag. Wilde het eigenlijk niet tegen iedereen zeggen maarja ik kon niet anders inmiddels.
Ik heb trouwens iets van 45 directe collega's, omdat de afdeling groot is is het veel mensen niet eens opgevallen dat ik bijna niet aanwezig geweest ben vorige week, dus veel mensen zeggen ook niks, slechts een paar collega's vroegen of ik weer beter was en heb gewoon ja gezegd en het daarbij gelaten. 1 collega bleef doorvragen en die heb ik gezegd dat ik er niet over wilde praten omdat ik zelf nog in onzekerheid zit maar toch kreeg ik gisteravond een berichtje dat er over me gepraat wordt en dat ze denken dat ik zwanger ben.. Pff.. Hier zit ik niet op te wachten, waar bemoeid iedereen zich mee? Ik ben al erg onzeker en verlegen en ik val niet echt op op het werk maar nu wordt er volop gespeculeerd over mij. Teamleider zei al dat ik het ook 'gewoon' kon vertellen maar ik ga echt niet voor de groep staan en ik weet zelf dus nog niet eens hoe nu precies de situatie is. Ik kijk het wel even aan maar heb wel tegen die collega gezegd dat ik niet zwanger ben en dat ze dat best mag zeggen als er weer over mij gepraat wordt.
Wat een gedoe allemaal zeg, ik weet niet wat me overkomt de laatste weken..
Jelleke- Fluisteraar
Voel me wel schuldig trouwens, als ik niet eigenlijk was gaan winkelen dan had ik gewoon deze week gewerkt behalve op donderdag en dan moet ik dus naar zkh, daar had het werk geen 'last' van gehad.
Nu heb ik laatst al geruild, nu ben ik er vandaag dus niet, en ik ga niet eens meer winkelen, maar nu ben ik er donderdag als ik extra zou komen werken ook niet, of maar een paar uur..
Maarja ik kan er niks aan doen, en had ook niet de puf om toch te gaan werken vandaag, ze rekenen er niet op en het zal nog meer vragen oproepen van collega's anders denk ik. Maarja.
Nu heb ik laatst al geruild, nu ben ik er vandaag dus niet, en ik ga niet eens meer winkelen, maar nu ben ik er donderdag als ik extra zou komen werken ook niet, of maar een paar uur..
Maarja ik kan er niks aan doen, en had ook niet de puf om toch te gaan werken vandaag, ze rekenen er niet op en het zal nog meer vragen oproepen van collega's anders denk ik. Maarja.
Jelleke- Fluisteraar
Bah wat naar al die onzekerheid, je kan maar beter weten waar je aan toe bent dan dit... sterkte!
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Wat een onzekerheid zeg, veel sterkte!
Snoes- Lady Post-a-lot
Toch maar weer even een update, voor degene die het wil lezen.
Donderdag heb ik weer een echo gehad, en weer was er niks te zien, een nieuwe prille zwangerschap werd daarmee uitgesloten, ook omdat de hcg waarde wel gestegen was maar niet genoeg voor een normale zwangerschap. Vorige week maandag ochtend 99 en donderdagmiddag 141. Vervolgens hebben twee gynaecologen onderling overleg gehad en de conclusie was dat ze nog steeds voor een raadsel staan.
Ik kreeg vervolgens 3 opties:
- Afwachten en hopen dat de waarde vanzelf een keer omlaag gaat.
- 1 tablet mifegyne innemen waardoor een zwangerschap hopelijk afgebroken wordt en de hcg waarde omlaag gaat.
- een methotrexate injectie, maar dat is heel pittig, wordt ook gebruikt bij kanker patienten..
Pff.. Dat was wel even schrikken. Uiteindelijk besloten dat afwachten ook niks is dus heb ik zo'n mifegyne tablet ingenomen. Bovendien zou die tablet niet meer werken als ik nog een paar weken afwacht voordat ik deze inneem. Als mijn hcg waarde niet gaat zakken dan krijg ik waarschijnlijk alsnog zo'n injectie. Dan mag ik vervolgens ook een half jaar niet opnieuw zwanger worden. Maar ik wil dit alleen als ze zeker weten dat het buiten baarmoederlijk is want daar wordt dat juist voor gebruikt terwijl ze bij mij nog steeds niet weten hoe de situatie is.
Morgen moet ik weer bloedprikken en rond 16.00 krijg ik de uitslag. Ik hoop zoooo erg dat de waarde gezakt is. Het kan zijn dat die tablet wel geholpen heeft maar dat het later gaat zakken dus als de uitslag maandag nog niet goed is kan het later alsnog zakken.
Ik ben alleen bang dat de waarde niet zakt, de gyn zei namelijk dat ik bloedverlies kan krijgen, pijn, en in de bijsluiter wordt ook vanalles aangegeven wat regelmatig voorkomt als bijwerking. En wat denk je, ik heb er NIKS van gemerkt dat ik die tablet ingenomen heb, geen druppel bloedverlies, geen pijn, niks! Ik weet niet of dat een goed teken is of niet.. Want als er achtergebleven weefsel zou zijn dan zou ik dat nu moeten verliezen.
Ik wordt echt gek van de situatie, en ik ben doodsbang dat ik zo'n injectie krijg. Ik wil gewoon dat het klaar is zodat ik het af kan sluiten.
Donderdag heb ik weer een echo gehad, en weer was er niks te zien, een nieuwe prille zwangerschap werd daarmee uitgesloten, ook omdat de hcg waarde wel gestegen was maar niet genoeg voor een normale zwangerschap. Vorige week maandag ochtend 99 en donderdagmiddag 141. Vervolgens hebben twee gynaecologen onderling overleg gehad en de conclusie was dat ze nog steeds voor een raadsel staan.
Ik kreeg vervolgens 3 opties:
- Afwachten en hopen dat de waarde vanzelf een keer omlaag gaat.
- 1 tablet mifegyne innemen waardoor een zwangerschap hopelijk afgebroken wordt en de hcg waarde omlaag gaat.
- een methotrexate injectie, maar dat is heel pittig, wordt ook gebruikt bij kanker patienten..
Pff.. Dat was wel even schrikken. Uiteindelijk besloten dat afwachten ook niks is dus heb ik zo'n mifegyne tablet ingenomen. Bovendien zou die tablet niet meer werken als ik nog een paar weken afwacht voordat ik deze inneem. Als mijn hcg waarde niet gaat zakken dan krijg ik waarschijnlijk alsnog zo'n injectie. Dan mag ik vervolgens ook een half jaar niet opnieuw zwanger worden. Maar ik wil dit alleen als ze zeker weten dat het buiten baarmoederlijk is want daar wordt dat juist voor gebruikt terwijl ze bij mij nog steeds niet weten hoe de situatie is.
Morgen moet ik weer bloedprikken en rond 16.00 krijg ik de uitslag. Ik hoop zoooo erg dat de waarde gezakt is. Het kan zijn dat die tablet wel geholpen heeft maar dat het later gaat zakken dus als de uitslag maandag nog niet goed is kan het later alsnog zakken.
Ik ben alleen bang dat de waarde niet zakt, de gyn zei namelijk dat ik bloedverlies kan krijgen, pijn, en in de bijsluiter wordt ook vanalles aangegeven wat regelmatig voorkomt als bijwerking. En wat denk je, ik heb er NIKS van gemerkt dat ik die tablet ingenomen heb, geen druppel bloedverlies, geen pijn, niks! Ik weet niet of dat een goed teken is of niet.. Want als er achtergebleven weefsel zou zijn dan zou ik dat nu moeten verliezen.
Ik wordt echt gek van de situatie, en ik ben doodsbang dat ik zo'n injectie krijg. Ik wil gewoon dat het klaar is zodat ik het af kan sluiten.
Jelleke- Fluisteraar
Wat heftig allemaal zeg! Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt en de waarde mooi gaat zakken. Sterkte
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Jeetje wat een rot situatie zeg!!
Heb je toch niet de "hoop" dat er misschien wel een vruchtje is (die ze misschien nog niet kunnen zien of zo?) Wel raar hoor allemaal!
Heeeeel veel sterkte de komende tijd. Ben benieuwd hoe alles verder gaat me je.
Heb je toch niet de "hoop" dat er misschien wel een vruchtje is (die ze misschien nog niet kunnen zien of zo?) Wel raar hoor allemaal!
Heeeeel veel sterkte de komende tijd. Ben benieuwd hoe alles verder gaat me je.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Die hoop had ik inderdaad wel doordat de hcg waarde steeg maar nu zeiden ze dus dat het niet voldoende steeg. En ik heb die tablet ingenomen dus dat had ik ook niet moeten doen als er kans was dat het wel goed was. Maar ze verzekerden mij dat het echt geen goede zwangerschap kon zijn helaas.
Jelleke- Fluisteraar
Jeetje Jelleke, dat is niet niks! Hopelijk daalt je hcg-waarde nu snel, zodat je dit achter je kunt laten. Heel veel sterkte!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Heftig Jelleke! Sterkte
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wat een moeilijke periode waar jij door heen moet zeg! Kan me voorstellen dat het een emotionele achtbaan is waar je in bent beland. Hopelijk doet het pilletje snel zijn werk en kunnen jullie deze periode afsluiten. Heel veel sterkte ermee!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Sterkte Jelleke!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Jeetje Jelleke, wat bizar allemaal. En wat ongelooflijk ontactisch van je collega's om er zo over door te gaan. Je weet zelf niet eens wat er aan de hand is, laat staan dat je een ander daar dan iets over gaat vertellen. Wat een vervelend gedoe. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is en dat je medisch geen gekke dingen hoeft te ondergaan.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Jeetje Jelleke wat een verhaal. Heel veel sterkte
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Wat een heftige situatie. Nogmaals heel veel sterkte. Liefs
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik hoop enorm voor je dat de medicatie toch iets doet Jelleke, ondanks dat je er nog niks van merkt. Heel veel sterkte
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Wat heftig zeg, veel sterkte!
Snoes- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ik maak me (hopelijk onnodig) zorgen *update*
» Ik maak me zorgen..
» Ik maak me zorgen (pijn aan nek)
» Ik maak me zorgen, kat ontsnapt...
» Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)
» Ik maak me zorgen..
» Ik maak me zorgen (pijn aan nek)
» Ik maak me zorgen, kat ontsnapt...
» Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: