Ik maak me zorgen.. 6 weken zwanger (update 23-04)
+39
Aardbei
Chelle
vlinder-2011
Linnie1985
Floor
yes1984
Happydobby
Snoes
Slakje
Shisha
Joli86
MADDIE
Knillis
snoezel
Paper Crown
Laced
Zonneschijn
Diese
Le Chat Noir
Jasmine
kwak
Mida4you
Exogenesis
Filoria
Caroow
Jelleke
nillis
M-G
Parel
Lejow
maiadebij
Sun88
Clapperdie
Sanne
Bluestar
joyce0606
Sophiee
PiP
Luce
43 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ik maak me zorgen.. 6 weken zwanger (update 23-04)
Luce schreef:Ik heb hetzelfde gehad met 6 weken en kreeg gewoon een echo. Wat raar dat ze doen alsof het niet kan.. Sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee
Jij had denk ik een echo in het ziekenhuis, of niet? DIe apparatuur is daar over het algemeen een stuk beter dan de apparatuur in een VK-praktijk. Ik heb ook met 6 wkn een echo gehad (we dachten dat ik rond de 8 weken zou zijn) en dat was inderdaad nauwelijks te zien. Als mijn blaas niet vol genoeg was geweest of ik iets dikker was geweest, was het niet gelukt zeiden ze toen.
Gast- Gast
Hoe gaat het nu met je?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik verlies nog steeds bloed, gisteravond werd het minder, vannacht bijna niet, maar vanmorgen werd het weer erger.. Weer even met wat stolsels of weefsel ofzo erbij en later weer alleen bruin bloed en vervolgens juist weer donkerrood.. Ik snap er niks mee van maar probeer toch hoop te blijven houden. Verder voel ik me op geen enkele manier zwanger maar voor gisteren was dat niet anders dus dat maakt geen verschil. Ben blij als ik een echo gehad heb en hopelijk gebeurd er een wonder en is het toch goed.. Heb verder geen kramp of pijn gehad, alleen gister heeeel vaag een zeurend gevoel in mijn buik maar dat was ook niet noemenswaardig. Ik verzin de gekste dingen ondertussen, las ergens dat het ook om een tweeling kan gaan en dat het met 1 kindje dan mis gegaan zou kunnen zijn, ik heb wel een vergrote kans op een tweeling dus nou zit ik weer met die theorie in mijn hoofd. Heeft geen zin allemaal, weet ik ook wel, maar ik weet anders ook niet meer wat ik moet denken of doen
Jelleke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10
Waarom bel je de vk niet even? Beter te vaak bellen dan met zorgen zitten. Sterkte!
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Wat kl*te Jelleke. Hoe groot zijn de stolsels die je verliest? Het klinkt wel echt als een miskraam, maar dat is niet wat je wilt lezen natuurlijk Heb je al andere meiden gesproken die rond dezelfde termijn een MK hebben gehad? Bij mij was het vruchtje 8.3 weken, dus dat is alweer heel anders. Volgens mij heeft o.a. Mzcharlotte een wat vroegere miskraam gehad (charlotte, zeg het maar als ik je naam hier weg moet halen).
Filoria- Ratel
Rejoy, had jij een inwendige echo? Want dan kunnen ze toch bijna altijd iets vinden?
Jelleke, wat naar voor je. Hopelijk is het iets anders.. Ik duim voor je
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Luce schreef:Gewoon bellen als je je zorgen maakt. Hier bij beide zwangerschappen hetzelfde. Lopen nu 2 jochies rond. Zolang je geen erge krampen hebt zegt het niet zoveel.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb een mk gehad en totaal geen krampen gehad.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Het probleem is niet zozeer dat je niks ziet op een echo met 6 weken, maar dat het moeilijk is om hartactie te vinden. Het hartje klopt ook nog maar net dan. Waarschijnlijk is de apparatuur van de VK van Jelleke niet nauwkeurig genoeg? Ik heb ooit een (inwendige) echo met 7.0 weken gehad bij de VK en dat was echt zoeken hoor... Duurde lang voordat we het hartje mooi in beeld hadden.
Laatst aangepast door Filoria op zo 31 maa 2013 - 6:51; in totaal 1 keer bewerkt
Filoria- Ratel
Exogenesis schreef:Rejoy, had jij een inwendige echo? Want dan kunnen ze toch bijna altijd iets vinden?
Nee, uitwendig.
Gast- Gast
Oké. Ik meende dat je gewoon altijd iets kon zien zitten, al dan niet het hartje, maar wel een vruchtje.
Exogenesis- Kletskop
Je hebt er toch niks aan als je niet weet of het hartje klopt? Dan zie je misschien een piepklein vruchtje zitten, maar kan dat al gestopt zijn met groeien. Ik snap dus wel dat de meeste verloskundigen niet graag een echo maken met 6 weken. De kans dat je iemand gerust kunt stellen is dan nog te klein.Exogenesis schreef:Oké. Ik meende dat je gewoon altijd iets kon zien zitten, al dan niet het hartje, maar wel een vruchtje.
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Je hebt er toch niks aan als je niet weet of het hartje klopt? Dan zie je misschien een piepklein vruchtje zitten, maar kan dat al gestopt zijn met groeien. Ik snap dus wel dat de meeste verloskundigen niet graag een echo maken met 6 weken. De kans dat je iemand gerust kunt stellen is dan nog te klein.Exogenesis schreef:Oké. Ik meende dat je gewoon altijd iets kon zien zitten, al dan niet het hartje, maar wel een vruchtje.
Dat is waar. Blijkt maar weer hoe weinig verstand ik er van heb.
Exogenesis- Kletskop
Ik weet nu niet goed hoe ik het moet aanpakken met mijn werk, niemand is nog op de hoogte van mijn zwangerschap en ik moet dinsdag, woensdag en vrijdag werken. Ik hoop dat de echo donderdag (6 weken 5 dagen) kan plaatsvinden maar ik sta niet raar te kijken als het vrijdag wordt of zelfs na het weekend (vind ik eigenlijk te lang duren). Dinsdag ga ik sowieso vanuit de auto bellen omdat ik op het werk niet ongestoord kan bellen maar als ik vrijdag een afspraak heb voor de echo dan ga ik daarna liever niet werken, zeker niet als het slecht nieuws is. Zou ik me dan ziek moeten melden die dag en zeggen dat ik griep heb ofzo of echt vertellen wat er aan de hand is? Een dag vrij nemen kan denk ik niet. Van de andere kant ga ik dinsdag liever al niet eens werken want nou ben ik weer bang dat het bloedverlies wat ik nu heb misschien nog weinig is voor een miskraam (ik weet niet wat veel of weinig is, heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal) en dat het nog veel erger wordt of dat ik op het werk ineens pijn krijg of het vruchtje verlies.. Ik maak mezelf helemaal gek met mijn gedachten..
Jelleke- Fluisteraar
Ziek melden en je baas vertellen wat er aan de hand is en dat je liever het niet wil dat het aan je collega's wordt verteld.
Ik heb zelf ook een mk gehad zonder krampen. Ik was wel erg misselijk toen en een raar gevoel in m'n buik.
Hopelijk is het niks!
Ik heb zelf ook een mk gehad zonder krampen. Ik was wel erg misselijk toen en een raar gevoel in m'n buik.
Hopelijk is het niks!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Als ik je zo hoor is het verstandig om je ziek te melden. Je bent best wel van slag, of niet? Wat je zegt over je twijfels over de hoeveelheid bloedverlies is heel herkenbaar. Mijn VK zei dat het meestal een miskraam is als je evenveel bloed verliest als op de heftigste dagen van je menstruatie. Maar er zijn hier vast wel meiden die dat hebben gehad en toch een gezond kindje hebben gekregen (ik werd zelf alleen maar gek van die verhalen toen ik hier mijn twijfels uitte, maar misschien stellen ze jou gerust?) Sorry voor mijn epistels trouwens, ik heb gewoon erg met je te doen
Filoria- Ratel
Mida4you schreef:Luce schreef:Gewoon bellen als je je zorgen maakt. Hier bij beide zwangerschappen hetzelfde. Lopen nu 2 jochies rond. Zolang je geen erge krampen hebt zegt het niet zoveel.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb een mk gehad en totaal geen krampen gehad.
Je hoeft idd. niet altijd krampen te hebben. Ik had zelfs tot 3 keer toe geen lichamelijke aanwijzingen dat het niet goed zat. Geen krampen, geen bloed, niks. Elke zwangerschap is anders, je kunt er gewoon niks van zeggen. Het kan net zo goed wel goed zitten als fout zijn.
Jelleke: ik hoop voor je dat het niks is. Het kan in elk geval nog alle kanten op. En als jij je er niet goed bij voelt, zou ik zeker niet gaan werken. Ik hoop in elk geval dat je snel duidelijkheid hebt.
Sterkte
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Even een update.. Helaas slecht nieuws, heb inderdaad een miskraam gehad.
Vanmorgen de verloskundige gebeld en ze belde later terug dat ik vandaag al terecht kon in het ziekenhuis. Er is een echo gemaakt en daarop was niks (meer) te zien. Heb nog bloed moeten prikken en donderdag weer om te kijken of de waardes omlaag gaan i.v.m. eventueel buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar daar leek het in ieder geval niet op gelukkig. Over 3 weken controle om te zien of alles goed is.
Ben wel blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben maar het is wel echt een teleurstelling ook al was het nog heel pril.
Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval
Vanmorgen de verloskundige gebeld en ze belde later terug dat ik vandaag al terecht kon in het ziekenhuis. Er is een echo gemaakt en daarop was niks (meer) te zien. Heb nog bloed moeten prikken en donderdag weer om te kijken of de waardes omlaag gaan i.v.m. eventueel buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar daar leek het in ieder geval niet op gelukkig. Over 3 weken controle om te zien of alles goed is.
Ben wel blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben maar het is wel echt een teleurstelling ook al was het nog heel pril.
Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval
Jelleke- Fluisteraar
Wat verdrietig Jelleke
Sterkte!
Sterkte!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Jelleke, wat een rotnieuws . Heb je je ziekgemeld op je werk? Sterkte!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Wat naar Jelleke.. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Wat naar zeg, heel veel sterkte!
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Wat verdrietig.. Heel veel sterkte!
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Filoria schreef:Je hebt er toch niks aan als je niet weet of het hartje klopt? Dan zie je misschien een piepklein vruchtje zitten, maar kan dat al gestopt zijn met groeien. Ik snap dus wel dat de meeste verloskundigen niet graag een echo maken met 6 weken. De kans dat je iemand gerust kunt stellen is dan nog te klein.Exogenesis schreef:Oké. Ik meende dat je gewoon altijd iets kon zien zitten, al dan niet het hartje, maar wel een vruchtje.
Ze kunnen zien of de cirkel eromheen (weet de naam zo even niet) heel is. Zo niet, is de kans groot dat het een miskraam is. Bij mij zagen ze geen hartje, wel een dichte rand. Kans was erg groot dat het goed ging. Ging het dus ook.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Wat naar, sterkte.
Even over de krampen: dat is wat de gynaecoloog tegen mij zei toendertijd.
Even over de krampen: dat is wat de gynaecoloog tegen mij zei toendertijd.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Filoria schreef:Je hebt er toch niks aan als je niet weet of het hartje klopt? Dan zie je misschien een piepklein vruchtje zitten, maar kan dat al gestopt zijn met groeien. Ik snap dus wel dat de meeste verloskundigen niet graag een echo maken met 6 weken. De kans dat je iemand gerust kunt stellen is dan nog te klein.Exogenesis schreef:Oké. Ik meende dat je gewoon altijd iets kon zien zitten, al dan niet het hartje, maar wel een vruchtje.
Ze kunnen zien of de cirkel eromheen (weet de naam zo even niet) heel is. Zo niet, is de kans groot dat het een miskraam is. Bij mij zagen ze geen hartje, wel een dichte rand. Kans was erg groot dat het goed ging. Ging het dus ook.
Klopt, ze kunnen een cirkel zien, eidooier. Dat zagen ze met 5 weken met Julian al en met 6 weken zagen we in dat cirkeltje een knipperlichtje. Het begin van zijn leven.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ik maak me (hopelijk onnodig) zorgen *update*
» Ik maak me zorgen..
» Ik maak me zorgen (pijn aan nek)
» Ik maak me zorgen, kat ontsnapt...
» Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)
» Ik maak me zorgen..
» Ik maak me zorgen (pijn aan nek)
» Ik maak me zorgen, kat ontsnapt...
» Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: