Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)

+3
Tania
Flower_L
Julia
7 plaatsers

Ga naar beneden

Maak me een beetje zorgen ( melk drinken) Empty Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)

Bericht  Julia ma 21 nov 2011 - 8:43

Onze dochter is 14 maand en wil haast geen melk meer drinken..ze krijgt nog geen gewone melk, maar nog steeds poeder, maar dan wel de koemelkvrije i.v.m een koemelkallergie. Eerst dronk ze er nog 3 met ongeveer 210 ml.
Nu drinkt ze, als we geluk hebben, 's ochtends 180, 's middags niets en nu net heeft ze net 50 gedronken en meer wil ze niet. Overdag drinkt ze wel water, varierend van 50 tot 200 ml. Ik denk dat ik morgen het cb maar eens bel,omdat ik niet zeker weet hoeveel ze moet drinken.
Hoeveel en wat drinken jullie kinderen?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maak me een beetje zorgen ( melk drinken) Empty Re: Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:48

waarom moet ze per se melk drinken dan? Kan ze de voedingsstoffen uit die melk niet uit andere producten halen?

Gast
Gast

Maak me een beetje zorgen ( melk drinken) Empty Re: Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)

Bericht  Flower_L ma 21 nov 2011 - 8:50

Idd, probeer eens yoghurt oid. En in ochtend pap? Krijgt ze ook melk binnen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Julia ma 21 nov 2011 - 8:51

Ja dat weet ik dus eigenlijk niet..Ik had altijd in mijn hoofd dat de melk nog wel erg belangrijk is, maar door de bijvoeding is dat natuurlijk veel minder zo. Ik vraag me alleen af hoeveel melk kinderen van die leeftijd nog drinken?

Flower L : Ze mag dus geen yoghurt, omdat ze een koemelkallergie heeft. Pap weigert ze nu dus ook.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Tania ma 21 nov 2011 - 8:58

Mijn zoontje krijgt sinds hij een jaar is in de ochtend pap van 200 ml. melk en een bakje yoghurt 'savonds na het eten. Dat zou je eventueel kunnen vervangen voor een sojatoetje.
In totaal drinkt hij rond een liter op een dag. Kindjes vanaf een jaar moeten ongeveer 750ml. vocht binnen krijgen. Mijn zoontje drinkt water, thee, diksap, roosvicee of karvan cevitam.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L ma 21 nov 2011 - 8:58

Julia schreef:Ja dat weet ik dus eigenlijk niet..Ik had altijd in mijn hoofd dat de melk nog wel erg belangrijk is, maar door de bijvoeding is dat natuurlijk veel minder zo. Ik vraag me alleen af hoeveel melk kinderen van die leeftijd nog drinken?

Flower L : Ze mag dus geen yoghurt, omdat ze een koemelkallergie heeft. Pap weigert ze nu dus ook.
ach ja, niet aan gedach van die yoghurt. melk in thee misschien?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 9:00

en soyamelk of geitenmelk?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 9:02

180 ml is toch meer dan genoeg? smile

Gast
Gast

Bericht  Julia ma 21 nov 2011 - 9:04

We hebben nog niet eerder soa of geitenmelk gegeven i.v.m. dat ze daar dan weer een allergie tegen kan ontwikkelen. Ik ga morgen contact opnemen met het cb en of dietiste, om te kijken hoeveel ze moet drinken en of we eventueel kunnen beginnen met soja producten. En verder maar nog meer vocht aanbieden overdag denk ik...
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Mida4you ma 21 nov 2011 - 9:15

Je kunt de zuivel ook uit andere dingen halen zoals yoghurt, kaas op brood, beetje yogi en dan goed aanlengen met water. Dit doen wij hier ook omdat ze niet altijd meer melk wil hebben.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  PapillonRose ma 21 nov 2011 - 10:02

Toevallig ben ik laatst bij een diëtiste geweest ivm het eetgedrag van A. (met name in de avond). Toen hebben we het hele voedingspatroon doorgenomen en heb ik ook richtlijnen gehad wat ze ongeveer per voedingssoort naar binnen zou moeten krijgen. Melk is hier trouwens niet zo'n probleem. Hier kreeg ze zelfs 'te veel' van binnen, ongeveer 500ml op een dag. De richtlijn voor kindjes tussen de 1 en 3 is 300ml aan melk per dag. Dus 200 van de pap is al een heel eind in de richting. De hoeveelheid vocht in totaal is 750ml wat een kindje gemiddeld binnen moet krijgen, waarvan dus zo'n 300ml melk.

Hier krijg ze nu 's morgens een bord pap van 200ml, 's avonds na het eten een toetje en voor het slapengaan vaak nog een klein beetje warme melk. De melk tussen de midaag wilde ze zelf vaak al niet meer, en we zaten toch al ver over de aanbevolen hoeveelheid heen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 10:05

Volgens mij mogen kinderen met kma vanaf een jaar soyaproducten. C.iske mocht dat in ieder geval wel en die vond de soyagroeidrink erg lekker en die gaf ik ook Soyayohurt.
Geitenmelk zou ik niet doen omdat de eiwitten in geitenmelk erg lijken op de eiwitten in koemelk en veel kindjes daar dus ook op reageren.

Is er na een jaar ook nog een keer getest of ze nog allergisch was? veel kinderen groeien er namelijk ook met een jaar overheen.

Gast
Gast

Bericht  Julia ma 21 nov 2011 - 10:11

@ Sunprincess: Ja zoiets stond mij ook bij, ik denk dat ik morgen maar eens de dietiste ga bellen daarover. Het lijkt me ook fijn dat ze een keer yoghurt kan eten na het avondeten. Ik zal zo ook eens googelen op die soya groeidrink! We hebben met bijna een jaar gekeken of ze er al overheen gegroeid was, maar dat was ze nog niet. Op het moment heeft ze erg last van doorkomende tanden, dus we wachten er nu nog even mee.

@ PapillonRose: Kijk dat wou ik ook graag weten, dank je smile Die 300 ml red ze nu dus niet, maar misschien als ze die yoghurt straks kan eten, dat we er wel aankomen. En ze dronk blijkbaar ook nog teveel melk, wat ze dronk eerst zo 600 ml weg, waar het cb overigens niets van heeft gezegd.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  loesje ma 21 nov 2011 - 20:20

ik zou opassen met het geven van soja ik ben ook te vroeg begonnen met soja te geven ipv melk en nu heeft a een melk, soja en ei allergie en dat is best lastig kan ik je vertellen. a krijgt nu pepti tot hij 2 jaar is en dan zie ik wel weer verder.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  liesje ma 21 nov 2011 - 20:47

hier ook een meisje wat geen melk wil of pap. ik geef nu toetjes zoals yoghurt, kwark en kaas op haar brood zo krijgt ze in ieder geval wat zuivel binnen. maar n heeft geen allergieën zoals jou dochtertje dat maakt het misschien ook moeilijker succes iig
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 21:55

S. krijgt s'ochtend een fles peutergroeimelk met pap en s'avonds voor hij gaat slapen nog een. Bij elkaar is het zo'n 300 ml als hij alles opdrinkt. Daarnaast krijgt hij nog een toetje na het avondeten. Meestal kwark. En drinkt hij nog ongeveer 250 ml Roosvicee. Meer vocht krijg ik er gewoon niet in bij hem en gewone melk lust hij nog niet

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: