Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

+5
SarahKey
Muppie
Marin
Atelier Madame
Ringling
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Ringling do 15 dec 2011 - 4:49

Hi kookgekken Wink
Ik wil vanavond schnitzel eten met rostirondjes en nu heb ik ook broccoli. Hoe kan ik dit lekker bereiden? Alleen koken vind ik een beetje saai dus hoop dat er iemand tips heeft!
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Atelier Madame do 15 dec 2011 - 4:57

Ik kook brocolli gewoon altijd, minuut of 12, maar doe er dan altijd plakjes kaas overheen als ze afgegoten is. Dan nog ff paar minuutjes laten staan met de deksel erop en de kaas is helemaal gesmolten. Super lekker!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 4:57

Ik vind het ook lekker om mee te wokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Ringling do 15 dec 2011 - 7:34

Elodie schreef:Ik vind het ook lekker om mee te wokken.

Doe je daar dan nog wat bij?
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 7:41

Met wat knoflook en een chili pepertje worden dat soort groenten vaak lekkerder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Muppie do 15 dec 2011 - 7:42

De laatste tijd stoom ik broccoli altijd in een hapjespan, heel makkelijk!:

Als je het lekker vind kun je eerst een of twee teentjes knoflook heel fijn snijden en fruiten in de olie. Daarna doe je de broccoli in niet al te grote stukken erbij, en roerbak je deze ongeveer 2 minuten.
Dan voeg je 150 ml water toe, doe je de deksel op de pan en zet je het vuur lager, en dan laat je de broccoli stomen totdat het water op is (duurt ongeveer 6 tot 8 minuten).
Op deze manier blijft de smaak van de broccoli beter behouden dan bij koken, en vitaminen schijnen beter behouden te blijven. De knoflook geeft het een lekkere smaak, en ik maal er meestal nog een beetje peper overheen als het klaar is.
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 7:45

Atelier Madame schreef:Ik kook brocolli gewoon altijd, minuut of 12, maar doe er dan altijd plakjes kaas overheen als ze afgegoten is. Dan nog ff paar minuutjes laten staan met de deksel erop en de kaas is helemaal gesmolten. Super lekker!

12 minuten :o haha is het dan geen snotbrocollie?

Ik kook hem meestal maar een minuut of 6 :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  SarahKey do 15 dec 2011 - 9:03

Wij wokken broccoli ook wel eens, met champignons en spekjes en een halve wokblokje.

Of we eten broccoli in een roomsausje met kipfilet, tomaat en champignons.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Muppie do 15 dec 2011 - 9:59

SarahKey schreef:Wij wokken broccoli ook wel eens, met champignons en spekjes en een halve wokblokje.

Of we eten broccoli in een roomsausje met kipfilet, tomaat en champignons.

Wat is een wokblokje?
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:49

Ringling schreef:
Elodie schreef:Ik vind het ook lekker om mee te wokken.

Doe je daar dan nog wat bij?

Bijv lekker gekruide kip. Dan gooi ik eerst die kip in de pan en wok de broccoli er daarna bij. En eventueel daarna een sausje maken voor erin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 14:27

Ik kook het altijd in bouillon (rundvlees of groente), dat geeft een stuk meer smaak vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  litllejoy do 15 dec 2011 - 20:37

Ik maak ook weleens een sausje met gekookte broccoli, kleine stukjes tomaat, bacon- en hamblokjes en boursain. Dit eet ik meestal met macaroni. Maar denk dat dit ook gewoon met aardappelen of rijst kan.

Of inderdaad lekker wokken met knoflook, een uitje, wat peper en runderreepjes.

Soms kook ik het ook gewoon en maak ik er een beetje roomsaus of kaas-roomsaus bij en giet ik dit er over heen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  minoessepoes do 15 dec 2011 - 23:51

Ava schreef:Ik kook het altijd in bouillon (rundvlees of groente), dat geeft een stuk meer smaak vind ik.

+1

Maar meestal stoom ik de broccoli gaar, dan houdt het veel mijn zijn bite en het behoud meer vitamine. Dat doe ik gewoon door een pan met warm water (met een bouillonblokje) op te zetten, de broccoli in een vergiet te doen, de vergiet boven de pan water hangen en dan een deksel op de vergiet. Vraagt ook niet om extra werk eigenlijk, je hoeft de broccoli namelijk niet af te gieten.

Ik wok broccoli weleens met biefstukreepjes of garnalen in een ketjap saus en strooi er op het laatst sesamzaadjes over heen. Daar eten we dan mihoen bijvoorbeeld.
Of ik doe het door de spaghetti met roomkaas, spekjes en ui (variant op de spinazie eigenlijk).


Laatst aangepast door minoessepoes op do 15 dec 2011 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  minoessepoes do 15 dec 2011 - 23:55

Muppie schreef:De laatste tijd stoom ik broccoli altijd in een hapjespan, heel makkelijk!:

Als je het lekker vind kun je eerst een of twee teentjes knoflook heel fijn snijden en fruiten in de olie. Daarna doe je de broccoli in niet al te grote stukken erbij, en roerbak je deze ongeveer 2 minuten.
Dan voeg je 150 ml water toe, doe je de deksel op de pan en zet je het vuur lager, en dan laat je de broccoli stomen totdat het water op is (duurt ongeveer 6 tot 8 minuten).
Op deze manier blijft de smaak van de broccoli beter behouden dan bij koken, en vitaminen schijnen beter behouden te blijven. De knoflook geeft het een lekkere smaak, en ik maal er meestal nog een beetje peper overheen als het klaar is.

Dit is niet stomen maar stoven denk ik of zelfs gewoon droog koken. Bij stomen maak je iets gaar door het stoom, dan raakt het het vocht niet. Bij stoven worden de producten lange tijd op relatief lage temperatuur, zo'n 90 graden, gaar gemaakt in vocht, bijvoorbeeld water, wijn, bouillon of vruchtensap.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Jezzie vr 16 dec 2011 - 0:08

Ik kook of stoom de brocoli altijd en dan maak ik een lekker champignonsausje dat giet ik er over heen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  SarahKey vr 16 dec 2011 - 0:40

Muppie schreef:
SarahKey schreef:Wij wokken broccoli ook wel eens, met champignons en spekjes en een halve wokblokje.

Of we eten broccoli in een roomsausje met kipfilet, tomaat en champignons.

Wat is een wokblokje?

Als je had gegoogeld had je sneller antwoord gehad Laughing

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? 4848871693_53c35391ab
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  silly-one zo 18 dec 2011 - 0:31

In de allerhande van deze maand staan verschillende recepten met broccoli.
- met bloemkool
- met spinazie
- met noten.

De recepten zijn te vinden op de AH.nl

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan je broccoli lekker bereiden? Empty Re: Hoe kan je broccoli lekker bereiden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum