Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

+10
Starla
Nyx
Atelier Madame
Marin
Jade
Punk'd
Fortissimo
Shisha
Rush
Chicksel
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  PapillonRose vr 29 maa 2013 - 4:12

Chicksel schreef:Hoi meiden!

Mijn vriend en ik willen eind volgend jaar gaan samenwonen! Tot die tijd kunnen we dus nog eventjes sparen. Nu had ik gisteren even een soort van proefberekening gemaakt en ik schrok mij wezenloos! Ik kwam namelijk op €1700,- (excl. sparen) aan vaste lasten! En ik vraag mij of dit klopt.

- Huur: 600,-
(Ervan uitgaand dat wij een huurhuisje krijgen van €600,- * Dit is ruim aangehouden)
- Gas/water/licht: 100,-
- Tv/internet: 50,-
- Benzine: 100,-
- Zorgverzekeringen: 225,-
- Autoverzekering: 21,-
- Telefoons: 130,-
- Sparen: 350,-
- Boodschappen: 500,-

Duss roepen jullie maar smile
Ik vind gwl aan de lage kant, maar als jullie bijvoorbeeld weinig thuis zijn dan kan het bedrag wel kloppen. Tv en internet ben ik toevallig rond de 50 euro voor kwijt incl. gesprekskosten van de vaste telefoon die erbij zit en die ik heel soms gebruik. Benzine hangt er vanaf hoeveel je wilt rijden. Ik doe het met 15 euro per week, dus 60 per maand. Maar ik rij dan ook normaal gesproken niet erg veel met de auto. Zorgverzekering kan wel kloppen afhankelijk van je pakket. Ik ben zelf bijna 110 euro kwijt en ben redelijk goed aanvullend verzekerd. Autoverzekering is lekker goedkoop! Ik heb een klein oud autootje en nog geen schade gereden, maar betaal al meer. Telefoons ligt eraan wat je belt en wat je er aan uit wilt geven qua abonnement en telefoon. Ik heb een simlockvrije smartphone los gekocht voor weinig geld en bel nu voor 12,50 per maand sim-only. Sparen kan ook minder (of meer), ligt eraan wat je wilt sparen en kunt missen. Boodschappen vind ik echt veel! Ik ben maximaal 50 euro per week kwijt voor een volwassene en een kind. Stel dat je het 75 euro maakt voor 2 volwassenen, ben je 300 euro kwijt. Verder moet je ook verzekeringen hebben voor je huis, als je die al niet hebt. Bijvoorbeeld een inboedelverzekering en eventueel een aansprakelijkheidsverzekering.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Chicksel vr 29 maa 2013 - 5:15

Ik hoop dat ik alles kan beantwoorden! Maar persoonlijk vind ik boodschappen, benzine e.d ook bij de vaste lasten horen omdat dit toch elke maand terugkomt. In principe kunnen we 300,- aanhouden voor boodschappen omdat we 200,- oproken (wat idioot veel eigenlijk! Mijn vriend rookt idd vrij stevig! Zelf rook ik light-19sigaretten per pakje en daar doe ik 2 dagen mee, soms zelfs 3/4) dus misschien is het handig om deze kosten apart te doen.

Benzine heb ik ruim aangehouden omdat wij de auto gebruiken om onze ouders te bezoeken (2x in de maand - 50km totaal) en ik haal elke vrijdag alle boodschappen ermee máár ik weet niet hoe dit uitkomt als ik bijv een baan krijg waarbij ik de auto niet kan missen.

Qua telefoons; zelf zit ik bij Hi en heb ik een abbonnement van 38,-, mijn vriend betaalt 50,- maar ook hiervoor reken ik wat ruimer omdat er altijd bijkomende kosten bijzitten. Misschien ook handig om dit apart te betalen.

Gas, water en licht; wat zou ik hiervoor moeten rekenen? Wat is een reël bedrag?

Oja volgens de site van belastingdienst hebben wij geen recht op huurtoeslag omdat wij boven de grens zitten van het minimum en dat is gezamelijk 28550,- / wat neerkomt op 1100,- per persoon per maand. Mijn vriend verdient nu 1400,- en ik zal dan het minimum gaan verdienen omdat ik dan klaar ben mer mijn studie (1230,-) En zorgtoeslag heb ik meegerekend met het inkomen.


Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 5:49

Waarom komen er altijd kosten bij je mobiele telefoon dan? Ik heb al maanden hetzelfde bedrag door gewoon netjes binnen mijn bundel te blijven. Ik zou 150 euro rekenen voor gas/water/licht, dan weet je zeker dat je goed zit.

Ik reken boodschappen niet bij de vaste lasten, omdat ik de ene maand meer uitgeef dan de andere maand, dat ligt er gewoon aan wat we eten, of we eters hebben, uit eten gaan, etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  GreenGrass vr 29 maa 2013 - 5:57

Ik neem aan dat je voor de auto ook nog wegenbelasting moet betalen?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Fortissimo vr 29 maa 2013 - 6:04

Je-zus.. 200euro verroken in de maand.. My god..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Bacio vr 29 maa 2013 - 6:28

mijn g/w/l is maar 60 euro per maand en wij wonen met zn 2-en in een slecht geisoleerd appartement. Ik vind het dus weer veel. Het ligt er dus maar net aan. Ik weet echt niet wat ik uitgeef aan boodschappen per maand! Dat jullie dat allemaal zo exact weten.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  M-G vr 29 maa 2013 - 16:38

Wij wonen in een hoekhuis en geven ongeveer het volgende uit per maand:


- Huur: 550,-
- Gas/water/licht: 220,-
- Tv/internet/bellen: 65,-
- Benzine: 100,- (2 auto's)
- Wegenbelasting: 50 (kleine autootjes (vind ik tenminste): Nissan almera en Opel corsa B, 2 auto's)
- Zorgverzekering(en): 250,-
- Autoverzekering: 47,- (2 stuks)
- Telefoons mobiel: 20,- (als we bellen, is dat met de huistelefoon)
- Sparen: 100,-
- Boodschappen: €300,-

- Gemeentelijke belasting: €35,- per maand
- Afval wat ik vorig jaar in de container heb gegooid: €10,- per maand
- Dan speel ik nog voor €11,- nog wat mee per maand in de postcodeloterij Embarassed
- Inboedel, rechtsbijstand, brand etc. verzekering: € 48,-


Wat betreft gas, water en licht, dat ligt er helemaal aan in wat voor woning je woont. Hiervoor woonden wij in een flat met energielabel E/F en daar betaalden we ook €160 per maand en moesten we bij betalen omdat dat een enorm koude flat was (nergens isolatie en aan het trappenhuis gedeelte, nu zitten we in een redelijk goed geïsoleerde hoekwoning en krijgen we meestal nog een beetje terug, terwijl ik in de flat bij moest betalen (meestal 100 tot 300 euro).
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? - Pagina 2 Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum