Da's fijn uitgescholden worden voor n*****!
+15
Cupcake
JustMeDaan
Xanna
Atelier Madame
Blond
Parisienne
Razz
Siem
Fortissimo
Eris
Toet
silly-one
SoGood
Orchidee
Caribbeanlover
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Da's fijn uitgescholden worden voor n*****!
Ik heb zonet gesolliciteerd en fiets dan aan de linkerkant op de stoep en kijk altijd erg goed uit. Aan de andere kant is geen stoep en dus rijd je op de weg. Ik ben als de doods voor vrachtwagens en bussen en die rijden daar heel erg veel.
Aan de linkerkant is het dus veiliger.
Aan die straat zijn allemaal bedrijven dus moet je altijd goed opletten met auto's die in en uit die straten komen. Dus voordat ik oversteek waar zo''n straat is kijk ik uiteraard zeer goed uit.
Kwam er een busje aan die zowat door reed en dus stopte ik al. Ik had het idee dat die door zou rijden en mij dus aan zou rijden. Dus ik zo mijn hand opsteken zo van ''wat doe je nou man''. Zie ik die man rare bekken trekken en wat hij kan kan ik ook.
Dus ik rijd door, kijk nog even achterom, terwijl hij die straat inrijdt doet hij zijn raam open en blert '' trut, vieze n*****''. Nou ja zeg.
Ik weet dat ik aan de verkeerde kant reed, maar ik doe dat daar al jaren zo en het gaat altijd goed. Bovendien ging ik rechdoor en hij sloeg af dus heb ik voorrang. Dat geldt ook net zo goed voor een fietser die mij tegemoet zou komen aan dezelfde kant.
Aan de linkerkant is het dus veiliger.
Aan die straat zijn allemaal bedrijven dus moet je altijd goed opletten met auto's die in en uit die straten komen. Dus voordat ik oversteek waar zo''n straat is kijk ik uiteraard zeer goed uit.
Kwam er een busje aan die zowat door reed en dus stopte ik al. Ik had het idee dat die door zou rijden en mij dus aan zou rijden. Dus ik zo mijn hand opsteken zo van ''wat doe je nou man''. Zie ik die man rare bekken trekken en wat hij kan kan ik ook.
Dus ik rijd door, kijk nog even achterom, terwijl hij die straat inrijdt doet hij zijn raam open en blert '' trut, vieze n*****''. Nou ja zeg.
Ik weet dat ik aan de verkeerde kant reed, maar ik doe dat daar al jaren zo en het gaat altijd goed. Bovendien ging ik rechdoor en hij sloeg af dus heb ik voorrang. Dat geldt ook net zo goed voor een fietser die mij tegemoet zou komen aan dezelfde kant.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Da's fijn uitgescholden worden voor n*****!
Ik zou me er niet druk om maken, liever uitgescholden worden, dan omver gereden.
Orchidee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12
Ik vind het altijd zo bijzonder dat jou dit soort dingen overkomt.
En zelf ben je fout door op de stoep te fietsen.
En zelf ben je fout door op de stoep te fietsen.
Gast- Gast
Triest van zo'n man..! Zou me er niet teveel van aan proberen te trekken.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Het is vervelend CBL, maar jij reed aan de verkeerde kant van de weg. Dus ergens heeft hij wel gelijk dat je fout zit. Hij hoeft niet te schelden, maar jij hoeft dan niet te gebaren dat hij moet oppassen.
Als je naast je fiets had gelopen, was je een voetganger en had je wel voorrang gehad waarschijnlijk. Tenminste als hij uit een oprit kwam, want als voetganger op de stoep heb je van voorrang.
Als je naast je fiets had gelopen, was je een voetganger en had je wel voorrang gehad waarschijnlijk. Tenminste als hij uit een oprit kwam, want als voetganger op de stoep heb je van voorrang.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Da's waar.Orchidee schreef:Ik zou me er niet druk om maken, liever uitgescholden worden, dan omver gereden.
Zazou, ik zeg ook zelf dat het niet mag als je beter had gelezen! Op dat moment was ik niet op de stoep. Als er mensen lopen stap ik netjes af zoals het hoort dus ik zie het probleem niet. Liever aan die kant, dan aan de andere kant waar de kans groot is dat ik een keer word geschept oid.
Caribbeanlover- Ratel
Hij wilde die weg ingaan en ik stopte al toen ik hem die bocht in zag draaien. Vraag me af hoe hij zou doen als een fietser van de andere kant, de goede zou komen.silly-one schreef:Het is vervelend CBL, maar jij reed aan de verkeerde kant van de weg. Dus ergens heeft hij wel gelijk dat je fout zit. Hij hoeft niet te schelden, maar jij hoeft dan niet te gebaren dat hij moet oppassen.
Caribbeanlover- Ratel
Wat is n*****?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet schreef:Wat is n*****?
Ja ik zit me ook al druk te maken dat ik m niet snap
Laatst aangepast door Eris op do 28 maa 2013 - 0:52; in totaal 1 keer bewerkt
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Toet schreef:Wat is n*****?
Neusbeer
Nagelbijter
Nitwit
Neuspeuter
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik neem aan dat je bedoelt nigger? Sorry, ik twijfel een beetje over wat er moet staan. Als m'n gokje klopt, vind ik dat stijlloos, maar net als jij kan die man ook geschrokken zijn jou aan de verkeerde kant van de weg aan te treffen. Natuurlijk snap ik wat je zegt over angstig zijn aangereden te worden, ook al deel ik die angst niet, maar het is actie-reactie zoals ik het lees. Ik vind schelden sowieso kansloos, maar als het nog persoonlijker wordt gemaakt door je op je huidkleur te 'pakken', vind ik dat verdrietig om te lezen. Dergelijke situaties kun je vermijden door je toch aan de verkeersregels te houden, ook al denk ik dat je dat niet wil horen/lezen.
Gast- Gast
Uitschelden is niet netjes, maar op de stoep fietsen ook niet en dan ook nog handgebaren maken dat is natuurlijk ook niet netjes. Dus in dit geval zitten jullie beide fout en als jij je aan de regels had gehouden dan was er voor hem geen reden geweest om te schelden dus vind dat je dit toch wel over jezelf hebt afgeroepen..
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Dat zei hij idd. Geeft niet dat je het zegt zo begrijpt men het iig. Ik was al gestopt dus snap niet waarom hij in eerste instantie zo deed. Mijn achternichtje is aangereden door een vrachtwagen en kon het niet meer na vertellen vandaar mijn angst.Guattari schreef:Ik neem aan dat je bedoelt nigger? Sorry, ik twijfel een beetje over wat er moet staan. Als m'n gokje klopt, vind ik dat stijlloos, maar net als jij kan die man ook geschrokken zijn jou aan de verkeerde kant van de weg aan te treffen. Natuurlijk snap ik wat je zegt over angstig zijn aangereden te worden, ook al deel ik die angst niet, maar het is actie-reactie zoals ik het lees. Ik vind schelden sowieso kansloos, maar als het nog persoonlijker wordt gemaakt door je op je huidkleur te 'pakken', vind ik dat verdrietig om te lezen. Dergelijke situaties kun je vermijden door je toch aan de verkeersregels te houden, ook al denk ik dat je dat niet wil horen/lezen.
Dus liever aan de verkeerde kant, dan ook zo eindigen toch?
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Hij wilde die weg ingaan en ik stopte al toen ik hem die bocht in zag draaien. Vraag me af hoe hij zou doen als een fietser van de andere kant, de goede zou komen.silly-one schreef:Het is vervelend CBL, maar jij reed aan de verkeerde kant van de weg. Dus ergens heeft hij wel gelijk dat je fout zit. Hij hoeft niet te schelden, maar jij hoeft dan niet te gebaren dat hij moet oppassen.
Dan had hij de fietser waarschijnlijk gezien, omdat hij daar voorbij was gereden.
silly-one- Ratel
Dus het is mijn eigenschuld dat hij dat zei? Nou ja zeg! Hij had ook gewoon ''trut'' kunnen zeggen dat had ik niet zo erg gevonden. Wat betreft handgebaren, ik hield mijn hand tegen mijn voorhoofd.Billy schreef:Uitschelden is niet netjes, maar op de stoep fietsen ook niet en dan ook nog handgebaren maken dat is natuurlijk ook niet netjes. Dus in dit geval zitten jullie beide fout en als jij je aan de regels had gehouden dan was er voor hem geen reden geweest om te schelden dus vind dat je dit toch wel over jezelf hebt afgeroepen..
Iedereen maakt het wel eens handgebaren in het verkeer dus ga nou niet schijnheilig doen alsof jij dat nooit doet.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Dus het is mijn eigenschuld dat hij dat zei? Nou ja zeg! Hij had ook gewoon ''trut'' kunnen zeggen dat had ik niet zo erg gevonden. Wat betreft handgebaren, ik hield mijn hand tegen mijn voorhoofd.Billy schreef:Uitschelden is niet netjes, maar op de stoep fietsen ook niet en dan ook nog handgebaren maken dat is natuurlijk ook niet netjes. Dus in dit geval zitten jullie beide fout en als jij je aan de regels had gehouden dan was er voor hem geen reden geweest om te schelden dus vind dat je dit toch wel over jezelf hebt afgeroepen..
Iedereen maakt het wel eens handgebaren in het verkeer dus ga nou niet schijnheilig doen alsof jij dat nooit doet.
Maar als iemand zelf fout zit, dan zal iemand geen handgebaar maken.
silly-one- Ratel
Caribbeanlover schreef:Dus het is mijn eigenschuld dat hij dat zei? Nou ja zeg! Hij had ook gewoon ''trut'' kunnen zeggen dat had ik niet zo erg gevonden. Wat betreft handgebaren, ik hield mijn hand tegen mijn voorhoofd.Billy schreef:Uitschelden is niet netjes, maar op de stoep fietsen ook niet en dan ook nog handgebaren maken dat is natuurlijk ook niet netjes. Dus in dit geval zitten jullie beide fout en als jij je aan de regels had gehouden dan was er voor hem geen reden geweest om te schelden dus vind dat je dit toch wel over jezelf hebt afgeroepen..
Ik denk dat je dan ook gewoon een topic had geopend met je klaagzang..
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Het is niet jouw eigen schuld dat hij dat specifieke woord zei, maar jij zat fout door in het verkeer te doen wat eigenlijk niet mag. Hij reageerde op jouw handgebaar, dat handgebaar had je ook niet hoeven maken. Dat 'ie jou voor *** uitschold is inderdaad niet netjes en niet goed te praten. Maarja, schelden we allemaal niet? Voor de één is 'potverdikkeme' of 'tutje' al een scheldwoord, de ander maakt het wat grover.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Nee dat zeg ik niet. Het is een kwestie van actie-reactie. Zonder jouw handgebaar en het overtreden van de verkeersregels was er geen scheldpartij ontstaan. En als je het begin leest van mijn post dan geef ik ook aan dat hij ook niet netjes bezig is ook niet als hij trut had gezegd. Maar hij reageert naar aanleiding van jouw acties, maar goed dit is niet wat je wilt horen dus ik laat het hierbij.Caribbeanlover schreef:Dus het is mijn eigenschuld dat hij dat zei? Nou ja zeg! Hij had ook gewoon ''trut'' kunnen zeggen dat had ik niet zo erg gevonden. Wat betreft handgebaren, ik hield mijn hand tegen mijn voorhoofd.Billy schreef:Uitschelden is niet netjes, maar op de stoep fietsen ook niet en dan ook nog handgebaren maken dat is natuurlijk ook niet netjes. Dus in dit geval zitten jullie beide fout en als jij je aan de regels had gehouden dan was er voor hem geen reden geweest om te schelden dus vind dat je dit toch wel over jezelf hebt afgeroepen..
Edit. Om even terug te komen op je vraag. Nee ik maak nooit een handgebaar als ik zelf fout zit.
Laatst aangepast door Billy op do 28 maa 2013 - 1:44; in totaal 1 keer bewerkt
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Caribbeanlover schreef:Dat zei hij idd. Geeft niet dat je het zegt zo begrijpt men het iig. Ik was al gestopt dus snap niet waarom hij in eerste instantie zo deed. Mijn achternichtje is aangereden door een vrachtwagen en kon het niet meer na vertellen vandaar mijn angst.Guattari schreef:Ik neem aan dat je bedoelt nigger? Sorry, ik twijfel een beetje over wat er moet staan. Als m'n gokje klopt, vind ik dat stijlloos, maar net als jij kan die man ook geschrokken zijn jou aan de verkeerde kant van de weg aan te treffen. Natuurlijk snap ik wat je zegt over angstig zijn aangereden te worden, ook al deel ik die angst niet, maar het is actie-reactie zoals ik het lees. Ik vind schelden sowieso kansloos, maar als het nog persoonlijker wordt gemaakt door je op je huidkleur te 'pakken', vind ik dat verdrietig om te lezen. Dergelijke situaties kun je vermijden door je toch aan de verkeersregels te houden, ook al denk ik dat je dat niet wil horen/lezen.
Dus liever aan de verkeerde kant, dan ook zo eindigen toch?
Ok, dan is het idd duidelijker wat er nou is gezegd tegen je. Weet je, mensen schelden uit een opwelling - een ongecontroleerde emotie, dus wordt er vaak ook niet nagedacht over waar ze iemand voor uitschelden. Hij ziet jou en ziet dat je een kleurtje hebt en dus word je daarop 'gepakt'. Makkelijk scoren. Een meisje met blond haar had hij immers niet zo kunnen noemen. Dat praat het geenszins goed, maar ik schat in dat dit de eerste link is die hij heeft gelegd; hoe dom het ook is.
Daarnaast wist deze bestuurder niets van jouw angst en wat voor tragisch ongeluk jouw achternichtje heeft gehad. Vreselijk om te lezen... Hij ziet jou, constateert dat het aan de verkeerde kant van de weg is, ziet jouw handgebaar en reageert daarop. In dat opzicht dus toch wel actie-reactie, toch? Hiermee wil ik jouw gevoel niet bagatelliseren en vind ik het heel treurig dat jouw angst is ontstaan na het verliezen van je achternichtje, maar eerlijk gezegd wist deze bestuurder dat natuurlijk niet en had hij dat ook niet kunnen weten en reageerde hij dus op wat hij wel wist op dat moment. Snap je?
Het is geheel niet aanvallend bedoeld, maar waarom reageer je op mij wel rustig en op Billy niet, terwijl we feitelijk hetzelfde zeggen? Dit bedoel ik echt niet vervelend, maar het viel me op. Ligt dit misschien aan het gegeven dat ik ook gekleurd ben en de verontwaardiging kan invoelen zoals jij dat hebt ervaren? Was ik even benieuwd naar.
Gast- Gast
Wat een achterlijke reactie van die vent. Ik erger me ook vaak zat aan mensen die zich in het verkeer niet aan de regels houden (bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van de weg fietsen ), maar ik haal het niet in mijn hoofd om mensen uit te schelden.
En al helemaal niet met iemands huidskleur.
En verder CBL zou ik voortaan wel aan de goede kant gaan fietsen. Jij let misschien wel op, een automobilist is zich er lang niet altijd van bewust dat mensen van de verkeerde kant komen en schrikt zich een ongeluk. Mensen die aan de verkeerde kant van de weg fietsen vind ik ook ongelofelijk irritant.
En al helemaal niet met iemands huidskleur.
En verder CBL zou ik voortaan wel aan de goede kant gaan fietsen. Jij let misschien wel op, een automobilist is zich er lang niet altijd van bewust dat mensen van de verkeerde kant komen en schrikt zich een ongeluk. Mensen die aan de verkeerde kant van de weg fietsen vind ik ook ongelofelijk irritant.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Guattari, ik had niet eens gezien dat jij het was. Ik schrok niet van dat busje waar die man in reedt omdat die niet de grootte had van een vrachtwagen/vervoersbus, lees busJE.
Dat jij tot 2x toe zegt dat die man dat niet kon weten mbt mijn achternichtje heeft er dus niks mee te maken.
Dat jij tot 2x toe zegt dat die man dat niet kon weten mbt mijn achternichtje heeft er dus niks mee te maken.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Guattari, ik had niet eens gezien dat jij het was. Ik schrok niet van dat busje waar die man in reedt omdat die niet de grootte had van een vrachtwagen/vervoersbus, lees busJE.
Maar waar schrok je dan van? Dan LEES ik idd niet goed. Ik haal er niet uit of hij nou daadwerkelijk doorreed of niet. Anyway, omdat je aangaf over jouw angst en het verlies van je nichtje, wat ik goed begrijp vanuit jou gezien, zei ik dus dat een willekeurige bestuurder in het verkeer dat niet kan weten en alleen constateert dat je je niet aan de verkeersregels houdt en nogmaals: daar heb je een plausibele verklaring voor, maar kan een ander niet weten en dus ook niet op anticiperen.
Gast- Gast
Ga toch fietsen
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de jongensmama's, welke gel is fijn?
» leuk fijn kinderstoeltje voor speelplekje
» tips voor zwanger te worden
» Wat is voor jou de maximale leeftijd om moeder te worden?
» Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan
» leuk fijn kinderstoeltje voor speelplekje
» tips voor zwanger te worden
» Wat is voor jou de maximale leeftijd om moeder te worden?
» Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: