Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KVV en groente?

3 plaatsers

Ga naar beneden

KVV en groente?  Empty KVV en groente?

Bericht  Jade wo 27 maa 2013 - 23:42

Voor de mensen die hun honden kant- en klaar versvlees voeren, ik heb een vraag!

Onze hond kreeg carnibest eend/rijst en kalkoen/rijst, soms eend diabetes. Ze deed het hier prima op, zat goed in de vacht en kwam lekker aan in kilo's (dat kon ze goed gebruiken!). Uiteindelijk een prachtige, gezonde Cavalier tot gevolg. Omdat we er een 2de hondje bij hebben gekregen en carnibest een prijs van € 5,10 per kg (x 3 kg per week) ging hanteren, zijn we opzoek gegaan naar iets anders.

Uiteindelijk zijn we door wat tips van hier van het forum bij Lotgering uitgekomen (ik dacht eerst dat hier geen verkooppunt in de buurt zat, dat bleek wel het geval!). Elke 14 dagen wordt het vlees keurig bij ons thuis afgeleverd (6 kg voor € 17,-).

Ik voer op dit moment voor beide hondjes totaalvoer Wild;

• Fazant, hert, lama, wild konijn, haas en lam
• 15% orgaan, 18% botten en 67% spiervlees

Ik wissel niet af omdat ons oudste hondje nogal wat problemen heeft veroorzaakt met een allergie. Ik betwijfel steeds meer of dit komt door rund/kip of door alle overige (overbodige) voedingsstoffen die door de 'gewone' brok zitten. Ons jongste hondje kreegin eerste instantie;

Totaalvoer
• 45% rund, 30% lam, 25% kip
• 15% orgaan, 15% botten, 70% spiervlees

Omdat de jongste begon met het eten van ontlasting, dacht ik dat ze te weinig voedingsstoffen binnen zou krijgen en ben ik voor haar ook overgestapt op de Wild variant. De eerste weken heb ik dit een beetje afgewisseld. Nu zijn we een paar weken verder en begint de oudste (bijna 4) ook met het eten van ontlasting! Dit heeft ze in het verleden nooit gedaan, rund krijgt ze al jaren niet meer.

Nu zien ze er verder net zo mooi- en gezond uit als met de carnibest, maar het eten van ontlasting word ik niet bepaald blij van. Zou het kunnen dat ze voedingsstoffen tekort krijgen doordat er in de Lotgering géén groente zit? In carnibest zit namelijk wel een percentage groente.

En ik vraag me af of ik misschien toch moet gaan proberen om de oudste wat meer afwisseling in vlees te geven. En welke soorten kan ik dan het beste als eerste proberen? In alle overige soorten zit namelijk of kip, of rund of beide.

Ik heb ze net in ieder geval wat wortel gegeven, en dat vonden ze beide lekker!

Als ik groente bij ga voeren, hebben ze dit dan elke dag nodig? Of is 1a2 keer per week voldoende? En met welke groentes kan ik dan het beste afwisselen? Ik wil wel alleen verse groenten voeren (ivm alle overbodige voedingsstoffen in blikken/potten).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! cheers

sorry voor het lange verhaal.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KVV en groente?  Empty Re: KVV en groente?

Bericht  Just me do 28 maa 2013 - 0:34

Ik zelf geef ook Lotgering Totaalvoer , en geen last van poep eten , natuurlijk kan je elke dag wat groente erbij geven dat maakt niet uit hoor als jij denkt dat het helpt moet je het zeker doen.
Lotering heef ook uitsluitvoeding, om te kijken waar zijn ze alergisch voor, dus alleen eend of alleen lam je zou er ook een beetje rijst bij kunnen koken als dat er niet bij zit.
En Lotgering heeft afwisseling genoeg, ik geeft totaal voer met pens en met vis je kan echt alle kanten uit .

en de groente kan je diepvries kopen even blanceren afkoelen en wat geven en in tegenstelling tot brok kan je kvv wel afwissellen zonder problemen , het is wel handig om te kijken waar de allergie zit
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Bericht  Jade do 28 maa 2013 - 1:06

Just me schreef:Ik zelf geef ook Lotgering Totaalvoer , en geen last van poep eten , natuurlijk kan je elke dag wat groente erbij geven dat maakt niet uit hoor als jij denkt dat het helpt moet je het zeker doen.
Lotering heef ook uitsluitvoeding, om te kijken waar zijn ze alergisch voor, dus alleen eend of alleen lam je zou er ook een beetje rijst bij kunnen koken als dat er niet bij zit.
En Lotgering heeft afwisseling genoeg, ik geeft totaal voer met pens en met vis je kan echt alle kanten uit .

en de groente kan je diepvries kopen even blanceren afkoelen en wat geven en in tegenstelling tot brok kan je kvv wel afwissellen zonder problemen , het is wel handig om te kijken waar de allergie zit
Ik weet dat afwisselen juist goed is met KVV! Maar gezien de allergie in kip/rund (althans toendertijd op de brok), hebben we gekozen voor KVV zonder deze ingredienten.
Ik zal wel eens bellen of ze voor mij de eend of paard kunnen bestellen zonder andere soorten. Pens durf ik eigenlijk niet zo goed te geven.
Blancheren is niet echt nodig volgens mij! Alleen bonen moeten gekookt worden.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Sam do 28 maa 2013 - 1:15

Mijn hond is allergisch voor rund. Dit krijgt ze dus niet.
Verder wissel ik alle vleessoorten zoveel mogelijk af.

Groente krijgt ze elke avond bij haar vlees. Broccoli, worteltjes, sperziebonen, komkommer. Regelmatig krijgt ze ook fruit.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/96069-wat-mogen-honden-eten-en-wat-niet.html
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Sam do 28 maa 2013 - 1:16

Bonen en woteltjeskrijgt ze uit pot, ongekookt.
Broccoli krijgt ze rauw of gekookt.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jade do 28 maa 2013 - 1:39

Sam schreef:Mijn hond is allergisch voor rund. Dit krijgt ze dus niet.

Groente krijgt ze elke avond bij haar vlees. Broccoli, worteltjes, sperziebonen, komkommer. Regelmatig krijgt ze ook fruit.

[url=http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/96069-wat-mogen-honden-eten-en-wat-niet.html
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/96069-wat-mogen-honden-eten-en-wat-niet.html[/quote[/url]]
bedankt voor de link! Daar kan ik wel wat mee!
Ben je niet bang dat je hond teveel zouten binnen krijgt door de groenten uit pot?

Ik ga dan denk ik ook maar 1x per dag groente geven. Ik denk dat het probleem door vitaminegebrek kan komen. Als het niet werkt, weet ik in ieder geval dat het daar niet aan ligt.
Geef jij KVV of barf je zelf? Hier krijgen ze dus gewoon KVV en zo af- en toe een stuk bot.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Jade do 28 maa 2013 - 1:42

oei, geen aardappelschil meer voor de hondjes. Ik geef ze 's avonds wel eens een stukje, maar dat is dus giftig! .

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Sam do 28 maa 2013 - 8:39

Ja over dat zout las ik laatst iets. Maar maak me er niet te druk om.. Wij krijgen ook teveel zout binnen.

Ik geef ook KVV van lotgering. Heel tevreden over!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Just me do 28 maa 2013 - 23:36

[quote="Jade"]
Sam schreef:Mijn hond is allergisch voor rund. Dit krijgt ze dus niet.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/96069-wat-mogen-honden-eten-en-wat-niet.html[/quote]
bedankt voor de link! Daar kan ik wel wat mee!
Ben je niet bang dat je hond teveel zouten binnen krijgt door de groenten uit pot?

Ik ga dan denk ik ook maar 1x per dag groente geven. Ik denk dat het probleem door vitaminegebrek kan komen. Als het niet werkt, weet ik in ieder geval dat het daar niet aan ligt.
Geef jij KVV of barf je zelf? Hier krijgen ze dus gewoon KVV en zo af- en toe een stuk bot.

Vitamine gebrek hoezo, als jij een kompleet voer (kvv) geeft zit daar toch alles in ?
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 2:09

KVV en groente?  1001004002850664
Dit is een goed boek. Hier staan ook alle percentages in van wat ze moeten hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: