Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag
+13
Aziraphale
Sea of Trees
Pussycat
Luce
Coco
June
Arwyn
Japie
Reeza
Lady4
Blond
Lavendel
SoGood
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag
[quote="Aziraphale"]Ik vind het belangrijk om gezond te eten en ik voel me lichamelijk veel beter wanneer ik gezond eet. Natuurlijk eet ik niet constant gezond, ik ben ook dol op een frietje met snack 1x per week en af en toe chips oid. Maar er wordt hier gevraagd om gezonde recepten dus ik laat m'n ongezonde uitspattingen weg. Dan lijkt het misschien net of er hier op het forum veel mensen bezig zijn met gezond eten, maar ik geloof dat iedereen daarvan heus wel eens lekker ongezond eet.[/quoteU]
Onee dat denk ik niet hoor, dat er nooit eens iets lekkers gegeten wordt.
Maar ik bedoel meer dat er vooral dingen gegeten worden als speltbrood, amandelpasta, lijnzaad, quinoa, amandelmelk enz.
Onee dat denk ik niet hoor, dat er nooit eens iets lekkers gegeten wordt.
Maar ik bedoel meer dat er vooral dingen gegeten worden als speltbrood, amandelpasta, lijnzaad, quinoa, amandelmelk enz.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik sluit mij aan bij Azi.
Ik ontbijt in het weekend ook weleens met msemmen met kaas (marokkaanse deegwaren) en dat zit vol met olie en dan nog kaas erbij. Tik m aan. Om nog maar niet te spreken over wat er allemaal op tafel gaat met de schoonfamilie.
Helaas heb ik na de zwangerschap ook teveel mee gesnoept met mijn man, al ben ik daar sinds een paar weekjes van afgekickt. Olee
Mijn basis is gewoon echt gezond.
Zo maak ik een paar keer per week gezonde soep voor de lunch, ontbijt ik met bovenstaande en zijn de andere echte maaltijden ook voornamelijk volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa, volkorencouscous, zoete aardappel, volkorenwraps, volkoren pitabroodjes en eet ik bij marokkaanse/turkse gerechten geen turks-/marokkaans- of stokbrood maar een speltbroodje. Maar af en toe ook frietjes, aardappelpuree oid.
Ik ontbijt in het weekend ook weleens met msemmen met kaas (marokkaanse deegwaren) en dat zit vol met olie en dan nog kaas erbij. Tik m aan. Om nog maar niet te spreken over wat er allemaal op tafel gaat met de schoonfamilie.
Helaas heb ik na de zwangerschap ook teveel mee gesnoept met mijn man, al ben ik daar sinds een paar weekjes van afgekickt. Olee
Mijn basis is gewoon echt gezond.
Zo maak ik een paar keer per week gezonde soep voor de lunch, ontbijt ik met bovenstaande en zijn de andere echte maaltijden ook voornamelijk volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa, volkorencouscous, zoete aardappel, volkorenwraps, volkoren pitabroodjes en eet ik bij marokkaanse/turkse gerechten geen turks-/marokkaans- of stokbrood maar een speltbroodje. Maar af en toe ook frietjes, aardappelpuree oid.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pussycat schreef:
Maar op vrije dagen maak ik wel eens pap
Living on the edge!
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Mijn basis is gewoon gezond inderdaad. Dat vind ik belangrijk. Ik wil niet gedachtenloos eten in mijn mond stoppen zonder dat ik precies weet wat ik eet. Natuurlijk eet ik ook weleens ongezond want nu zit ik bijvoorbeeld braaf te lunchen met een volkoren desembroodje met gerookte zalm en rucola maar morgen lunch ik gewoon met een enorme high tea van 26 euro per persoon. (omdat we kiezen voor prosecco i.p.v. netjes thee)
Oh, ze gebruiken daar wel alleen maar biologische en verse producten, dat dan weer wel.
Oh, ze gebruiken daar wel alleen maar biologische en verse producten, dat dan weer wel.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind het knap hoor, meen ik serieus. Ik wou dat ik zo bewust kon eten. Ik heb vaak pogingen gedaan, maar ik stopte er altijd weer mee
Luce- Kletskop
Luce schreef:Ik vind het knap hoor, meen ik serieus. Ik wou dat ik zo bewust kon eten. Ik heb vaak pogingen gedaan, maar ik stopte er altijd weer mee
Voor mij is het wel de bedoeling om straks zo bewust te gaan eten. Het is voor mij de enige manier om mijn pds onder controle te houden. Dus ja dan wil je wel.
Ben dan ook superblij met al deze ontbijtideeen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Luce schreef:Ik vind het knap hoor, meen ik serieus. Ik wou dat ik zo bewust kon eten. Ik heb vaak pogingen gedaan, maar ik stopte er altijd weer mee
Wat vind je precies lastig dan? Je hoeft toch ook niet perse alles in 1 keer om te gooien maar gewoon wat aanpassingen doen in je voeding is toch ook prima als je graag bewuster wil eten? Kleine stapjes. Voordeel is dat ik ook echt kan genieten van gezond en lekker eten. Mc Donalds vind ik echt wel lekker hoor, maar een gezonde zelfgemaakte hamburger met alles erop en eraan vind ik lekkerder en ik voel me er gewoon beter bij. Soort 'hobby' geworden.
SoGood- Ratel
Omdat je er zĂłveel voor moet laten voor mijn gevoel. En moet ook eerlijk zeggen dat ik de puf er niet voor heb hoor. Ik vind koken ook echt geen drol aan. Mijn man is kok en die maakt altijd lekkere dingen en gezond ook. Ik heb die inspiratie ook helemaal niet om recepten af te zoeken enzo. Duidelijk geen gevoel voor koken haha.
Maar ik vind het dus wel knap dat jullie dat wel doen.
Maar ik vind het dus wel knap dat jullie dat wel doen.
Luce- Kletskop
Om de blender schoon te maken doe ik er altijd gewoon wat afwasmiddel aan heet water erbij. Blender even aanzetten en dan is dat ding al schoon.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Nee joh, je hoeft helemaal niks te laten. Je vervangt gewoon bepaalde producten voor een gezonde optie en je voegt voldoende groenten en fruit toe. En als je bijvoorbeeld chips eet, dan beperk je het tot een schaaltje (niet iedere dag natuurlijk) en eet je niet de hele zak leeg bijvoorbeeld.
Lijkt me trouwens ideaal een kok als vriend! Mijn vriend is het tegenovergestelde van mij qua voeding, die let helemaal nergens op. Het liefst eet hij zoveel mogelijk koolhydraatrijke voeding en zo min mogelijk groenten. Hij heeft bijvoorbeeld vandaag ontbeten met roomboter paasstol + boter en als tussendoortje M&M's. Lunch heeft ie even over geslagen maar ik vermoed dat dit ongeveer hetzelfde wordt.
Wij koken dan ook vaak apart.
Lijkt me trouwens ideaal een kok als vriend! Mijn vriend is het tegenovergestelde van mij qua voeding, die let helemaal nergens op. Het liefst eet hij zoveel mogelijk koolhydraatrijke voeding en zo min mogelijk groenten. Hij heeft bijvoorbeeld vandaag ontbeten met roomboter paasstol + boter en als tussendoortje M&M's. Lunch heeft ie even over geslagen maar ik vermoed dat dit ongeveer hetzelfde wordt.
Wij koken dan ook vaak apart.
SoGood- Ratel
Luce schreef:Pussycat schreef:
Maar op vrije dagen maak ik wel eens pap
Living on the edge!
Hahaha ja dat bedoel ik! Dat is voor mij al heel wat
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Amandelmelk, kun je dat gewoon bij de albert heijn kopen?
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sea of Trees schreef:Amandelmelk, kun je dat gewoon bij de albert heijn kopen?
Jumbo heeft het sowieso, van AlPro. Vandaag nog gehaald
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ok, want ik zou het graag willen proberen i.p.v gewone melkAziraphale schreef:Sea of Trees schreef:Amandelmelk, kun je dat gewoon bij de albert heijn kopen?
Jumbo heeft het sowieso, van AlPro. Vandaag nog gehaald
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Albert Hijen heeft het ook, van Alpro en nog een ander merk, kom er even niet op. Iig twee soorten bij mijn ah's. De Alpro staat bij mijn ah sowieso bij de houdbare soyamelk etc maar ook bij de gewone melk in de koeling.
Je kunt het ook zelf maken, is een stuk goedkoper als je een zak amandelen van de turk hebt.
1 kopje amandelen met 2 kopjes water in de blender. Gaat het makkelijkste als je ze eerst een nachtje hebt laten weken, maar zonder weken kan het ook.
Je kunt het ook zelf maken, is een stuk goedkoper als je een zak amandelen van de turk hebt.
1 kopje amandelen met 2 kopjes water in de blender. Gaat het makkelijkste als je ze eerst een nachtje hebt laten weken, maar zonder weken kan het ook.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Nog een heerlijk ontbijt, voor mij alleen haalbaar in het weekend:
Courgettepannenkoekjes met amandelmelk, boekweitmeel en agavesiroop <3
Courgettepannenkoekjes met amandelmelk, boekweitmeel en agavesiroop <3
Aziraphale- Ratel
Dat ziet er goed uit! Heb je een receptje?
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Heb er een foto van gemaakt:
Aziraphale- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Lekkere weekend ontbijtjes
» Lekkere, 'gezonde' hamburgers
» Lekkere, gezonde shake recepten
» Waar vind ik lekkere gezonde recepten?
» Gezocht: Lekkere maar gezonde snack-recepten (zonder oven)
» Lekkere, 'gezonde' hamburgers
» Lekkere, gezonde shake recepten
» Waar vind ik lekkere gezonde recepten?
» Gezocht: Lekkere maar gezonde snack-recepten (zonder oven)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: