Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag

+13
Aziraphale
Sea of Trees
Pussycat
Luce
Coco
June
Arwyn
Japie
Reeza
Lady4
Blond
Lavendel
SoGood
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag - Pagina 2 Empty Re: Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag

Bericht  _Lana_ do 28 maa 2013 - 23:16

[quote="Aziraphale"]Ik vind het belangrijk om gezond te eten en ik voel me lichamelijk veel beter wanneer ik gezond eet. Natuurlijk eet ik niet constant gezond, ik ben ook dol op een frietje met snack 1x per week en af en toe chips oid. Maar er wordt hier gevraagd om gezonde recepten dus ik laat m'n ongezonde uitspattingen weg. Dan lijkt het misschien net of er hier op het forum veel mensen bezig zijn met gezond eten, maar ik geloof dat iedereen daarvan heus wel eens lekker ongezond eet.[/quoteU]

Onee dat denk ik niet hoor, dat er nooit eens iets lekkers gegeten wordt.
Maar ik bedoel meer dat er vooral dingen gegeten worden als speltbrood, amandelpasta, lijnzaad, quinoa, amandelmelk enz.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag - Pagina 2 Empty Re: Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag

Bericht  Coco do 28 maa 2013 - 23:48

Ik sluit mij aan bij Azi.

Ik ontbijt in het weekend ook weleens met msemmen met kaas (marokkaanse deegwaren) en dat zit vol met olie en dan nog kaas erbij. Tik m aan. Laughing Om nog maar niet te spreken over wat er allemaal op tafel gaat met de schoonfamilie.

Helaas heb ik na de zwangerschap ook teveel mee gesnoept met mijn man, al ben ik daar sinds een paar weekjes van afgekickt. Olee Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag - Pagina 2 281626781

Mijn basis is gewoon echt gezond.

Zo maak ik een paar keer per week gezonde soep voor de lunch, ontbijt ik met bovenstaande en zijn de andere echte maaltijden ook voornamelijk volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa, volkorencouscous, zoete aardappel, volkorenwraps, volkoren pitabroodjes en eet ik bij marokkaanse/turkse gerechten geen turks-/marokkaans- of stokbrood maar een speltbroodje. Maar af en toe ook frietjes, aardappelpuree oid.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Luce vr 29 maa 2013 - 0:16

Pussycat schreef:
Maar op vrije dagen maak ik wel eens pap

Living on the edge!

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  SoGood vr 29 maa 2013 - 0:18

Mijn basis is gewoon gezond inderdaad. Dat vind ik belangrijk. Ik wil niet gedachtenloos eten in mijn mond stoppen zonder dat ik precies weet wat ik eet. Natuurlijk eet ik ook weleens ongezond want nu zit ik bijvoorbeeld braaf te lunchen met een volkoren desembroodje met gerookte zalm en rucola maar morgen lunch ik gewoon met een enorme high tea van 26 euro per persoon. (omdat we kiezen voor prosecco i.p.v. netjes thee)

Oh, ze gebruiken daar wel alleen maar biologische en verse producten, dat dan weer wel. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Luce vr 29 maa 2013 - 0:29

Ik vind het knap hoor, meen ik serieus. Ik wou dat ik zo bewust kon eten. Ik heb vaak pogingen gedaan, maar ik stopte er altijd weer mee
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx vr 29 maa 2013 - 0:40

Luce schreef:Ik vind het knap hoor, meen ik serieus. Ik wou dat ik zo bewust kon eten. Ik heb vaak pogingen gedaan, maar ik stopte er altijd weer mee

Voor mij is het wel de bedoeling om straks zo bewust te gaan eten. Het is voor mij de enige manier om mijn pds onder controle te houden. Dus ja dan wil je wel.

Ben dan ook superblij met al deze ontbijtideeen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood vr 29 maa 2013 - 0:40

Luce schreef:Ik vind het knap hoor, meen ik serieus. Ik wou dat ik zo bewust kon eten. Ik heb vaak pogingen gedaan, maar ik stopte er altijd weer mee

Wat vind je precies lastig dan? Je hoeft toch ook niet perse alles in 1 keer om te gooien maar gewoon wat aanpassingen doen in je voeding is toch ook prima als je graag bewuster wil eten? Kleine stapjes. Wink Voordeel is dat ik ook echt kan genieten van gezond en lekker eten. Mc Donalds vind ik echt wel lekker hoor, maar een gezonde zelfgemaakte hamburger met alles erop en eraan vind ik lekkerder en ik voel me er gewoon beter bij. Soort 'hobby' geworden. Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag - Pagina 2 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Luce vr 29 maa 2013 - 1:21

Omdat je er zĂłveel voor moet laten voor mijn gevoel. En moet ook eerlijk zeggen dat ik de puf er niet voor heb hoor. Ik vind koken ook echt geen drol aan. Mijn man is kok en die maakt altijd lekkere dingen en gezond ook. Ik heb die inspiratie ook helemaal niet om recepten af te zoeken enzo. Duidelijk geen gevoel voor koken haha.

Maar ik vind het dus wel knap dat jullie dat wel doen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Siem vr 29 maa 2013 - 1:25

Om de blender schoon te maken doe ik er altijd gewoon wat afwasmiddel aan heet water erbij. Blender even aanzetten en dan is dat ding al schoon.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  SoGood vr 29 maa 2013 - 1:26

Nee joh, je hoeft helemaal niks te laten. Je vervangt gewoon bepaalde producten voor een gezonde optie en je voegt voldoende groenten en fruit toe. En als je bijvoorbeeld chips eet, dan beperk je het tot een schaaltje (niet iedere dag natuurlijk) en eet je niet de hele zak leeg bijvoorbeeld.

Lijkt me trouwens ideaal een kok als vriend! Mijn vriend is het tegenovergestelde van mij qua voeding, die let helemaal nergens op. Het liefst eet hij zoveel mogelijk koolhydraatrijke voeding en zo min mogelijk groenten. Hij heeft bijvoorbeeld vandaag ontbeten met roomboter paasstol + boter en als tussendoortje M&M's. Lunch heeft ie even over geslagen maar ik vermoed dat dit ongeveer hetzelfde wordt.

Wij koken dan ook vaak apart. Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag - Pagina 2 394967
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat vr 29 maa 2013 - 1:39

Luce schreef:
Pussycat schreef:
Maar op vrije dagen maak ik wel eens pap

Living on the edge!

Hahaha ja dat bedoel ik! Dat is voor mij al heel wat

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Sea of Trees vr 29 maa 2013 - 7:10

Amandelmelk, kun je dat gewoon bij de albert heijn kopen?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Aziraphale vr 29 maa 2013 - 7:23

Sea of Trees schreef:Amandelmelk, kun je dat gewoon bij de albert heijn kopen?

Jumbo heeft het sowieso, van AlPro. Vandaag nog gehaald Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sea of Trees vr 29 maa 2013 - 7:25

Aziraphale schreef:
Sea of Trees schreef:Amandelmelk, kun je dat gewoon bij de albert heijn kopen?

Jumbo heeft het sowieso, van AlPro. Vandaag nog gehaald Wink
Ok, want ik zou het graag willen proberen i.p.v gewone melk smile
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Coco vr 29 maa 2013 - 7:50

Albert Hijen heeft het ook, van Alpro en nog een ander merk, kom er even niet op. Iig twee soorten bij mijn ah's. De Alpro staat bij mijn ah sowieso bij de houdbare soyamelk etc maar ook bij de gewone melk in de koeling.

Je kunt het ook zelf maken, is een stuk goedkoper als je een zak amandelen van de turk hebt.
1 kopje amandelen met 2 kopjes water in de blender. Gaat het makkelijkste als je ze eerst een nachtje hebt laten weken, maar zonder weken kan het ook.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Aziraphale vr 29 maa 2013 - 23:19

Nog een heerlijk ontbijt, voor mij alleen haalbaar in het weekend:

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag - Pagina 2 B7242EAC-AC33-4BBC-86B3-4AE506FDE1D4-212-0000000A4D609653_zps953b4f63

Courgettepannenkoekjes met amandelmelk, boekweitmeel en agavesiroop <3
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Leine vr 29 maa 2013 - 23:30

Dat ziet er goed uit! Heb je een receptje?
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Aziraphale vr 29 maa 2013 - 23:52

Heb er een foto van gemaakt:

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag - Pagina 2 E0B300FD-BA57-482C-8466-C51893F16BAF-212-00000012B67B3B92_zps5b24f337
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: