Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  Ringling do 22 maa 2012 - 23:56

Wie heeft tips?

Op de site van ah.nl kun je bijvoorbeeld 'slank' aangeven als eis bij recepten maar die recepten komen nog niet echt gezond op me over...
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Re: Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  Gizmo vr 23 maa 2012 - 0:26

Ik gebruik altijd de AH site, en dan inderdaad de zoekterm slank.
Wat vindt jij niet gezond overkomen aan die recepten dan?

Edit:
Want er zijn zoveel verschillende recepten, slank voor AH houdt volgens mij in onder een bepaald aantal caloriën per portie. Dus dan kan het soort eten van alles zijn.
Gezond eten is gewoon gevarieerd eten. Mijn vriend en ik maken gewoon altijd een weekmenu, met kip/vis/vlees/vegetarisch, en pasta/aardappel/ed....


Laatst aangepast door Gizmo op vr 23 maa 2012 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Re: Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  SarahKey vr 23 maa 2012 - 0:28

Op smulweb heb je ook genoeg gezonde recepten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Re: Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  Ringling vr 23 maa 2012 - 0:30

Gizmo schreef:Ik gebruik altijd de AH site, en dan inderdaad de zoekterm slank.
Wat vindt jij niet gezond overkomen aan die recepten dan?

Edit:
Want er zijn zoveel verschillende recepten, slank voor AH houdt volgens mij in onder een bepaald aantal caloriën per portie. Dus dan kan het soort eten van alles zijn.
Gezond eten is gewoon gevarieerd eten. Mijn vriend en ik maken gewoon altijd een weekmenu, met kip/vis/vlees/vegetarisch, en pasta/aardappel/ed....

Omdat er bijv. pasta of krieltjes in moeten.. Vind ik niet echt 'slank' overkomen. Maargoed dat is ook maar net welke eisen je stelt natuurlijk.
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Re: Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  Gizmo vr 23 maa 2012 - 0:32

Ringling schreef:
Gizmo schreef:Ik gebruik altijd de AH site, en dan inderdaad de zoekterm slank.
Wat vindt jij niet gezond overkomen aan die recepten dan?

Edit:
Want er zijn zoveel verschillende recepten, slank voor AH houdt volgens mij in onder een bepaald aantal caloriën per portie. Dus dan kan het soort eten van alles zijn.
Gezond eten is gewoon gevarieerd eten. Mijn vriend en ik maken gewoon altijd een weekmenu, met kip/vis/vlees/vegetarisch, en pasta/aardappel/ed....

Omdat er bijv. pasta of krieltjes in moeten.. Vind ik niet echt 'slank' overkomen. Maargoed dat is ook maar net welke eisen je stelt natuurlijk.

Tja, het is maar wat je wilt. Ik eet wekelijks pasta en aardappels, en ben toch echt ruim 30 kilo afgevallen in een jaar... Het gaat gewoon om hoeveelheden en variatie.
Maar als je koolhydraatarm wilt eten, die indruk krijg ik, dan kan ik me voorstellen dat je andere recepten zoekt.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Re: Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  Atelier Madame vr 23 maa 2012 - 0:56

Ligt er maar net aan wat je onder gezond verstaat Wink. Ik bedoel wraps zijn in feite niet heel gezond. Maar vervang de creme fraiche voor griekse yoghurt, vul ipv 2 wraps er 1 tje en voeg daar veel salade en groentes aan toe bij een stukje kip van 100 gram en je hebt een prima gezonde maaltijd.

Je zou ook eens in de boekwinkel kunnen kijken bij kookboeken / afvalboeken, daar staan ook altijd veel recepten in.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Re: Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  minoessepoes zo 25 maa 2012 - 19:26

Slanke recepten en recepten om mee af te vallen of koolhydraat arme recepten zijn twee verschillende dingen.

Atelier Madam: Bedoel je met wraps een wereld gerecht of zo iets?

Want met wraps opzicht is toch niks mis, het gaat om de vulling die je erin stopt. Bij de AH hebben ze meergranen wraps en die vul ik altijd met een saus van kipblokjes, paprika, mais, ui, knoflook, oregano, komijn, cayenne paper, en tomatenblokjes (naar eigen smaak kruiden en even in laten koken), dan gaat er nog sla in de wraps en gebruik ik vaak magere kwark i.p.v. zure room bijvoorbeeld. Alleen de geraspte kaas is dan wat vetter maar die zou je zo weg kunnen laten.

Zo maken wij ook volkoren broodjes shoarma, dan neem ik kip en die kruid ik met shoarma kruiden, in het broodje gaat verder sla, ui, paprika en ik maak er een soort van tzatziki (zonder komkommer) bij van magere kwark, of 0% vet i.p.v knoflooksaus. Lekker en veel minder slecht.

Voor recepten kan je ook op de site van het voedingscentrum kijken: http://www.voedingscentrum.nl/recepten/weekmenu/maandag.aspx
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar vind ik lekkere gezonde recepten? Empty Re: Waar vind ik lekkere gezonde recepten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum