Hoe open zijn jullie tegen elkaar in een relatie?
+12
RYW
Lynn_
Susan
Sterre
TGR
Caresses
smooch
studiebol
Yzma
Arwyn
Winegum
Pannetoet
16 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe open zijn jullie tegen elkaar in een relatie?
Als ik een geheim zou willen vertellen aan een vriendin ga ik er wel vanuit dat zij haar mond houdt, ook tegen haar man/vriend. Als ik zou willem dat haar man/vriend het zou weten, dan bel ik hem zelf. Ik zou het niet kunnen waarderen als zij dat aan haar man/vriend zou vertellen.
Dat je werk/stage gerelateerde zaken met je partner bespreekt kan ik wel begrijpen en sommige dingen wil je gewoon aan iemand kwijt. Ik snap wel dat je dan je partner kiest.
Ik zie een geheim van een ander niet aan je man/vriend vertellen niet als niet open en eerlijk zijn in een relatie. Je bent getrouwd, maar nog wel een eigen persoon, met eigen vrienden met eigen geheimen. Ik vind dat sommige mensen over trouwen spreken en denken alsof het een sekte is. Soms gewoon eng. Je smelt niet samen, je blijft gewoon nog een zelfstandig persoon.
Ik zou het mijn partner niet kwalijk nemen als deze andermans geheimen niet met mij deelt. Ik denk dat ik dat juist kan waarderen. Dat laat zien dat hij te vertrouwen is en dat geeft mij dan weer een veilig gevoel.
Dat je werk/stage gerelateerde zaken met je partner bespreekt kan ik wel begrijpen en sommige dingen wil je gewoon aan iemand kwijt. Ik snap wel dat je dan je partner kiest.
Ik zie een geheim van een ander niet aan je man/vriend vertellen niet als niet open en eerlijk zijn in een relatie. Je bent getrouwd, maar nog wel een eigen persoon, met eigen vrienden met eigen geheimen. Ik vind dat sommige mensen over trouwen spreken en denken alsof het een sekte is. Soms gewoon eng. Je smelt niet samen, je blijft gewoon nog een zelfstandig persoon.
Ik zou het mijn partner niet kwalijk nemen als deze andermans geheimen niet met mij deelt. Ik denk dat ik dat juist kan waarderen. Dat laat zien dat hij te vertrouwen is en dat geeft mij dan weer een veilig gevoel.
Gast- Gast
Jij verwoord beter, wat ik het bedoel, Smikkell.
Yzma- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10
In grote lijnen ben ik het eens met smikkel. Maar moet toegeven dat we elkaar soms wel dat soort dingen vertellen. Maar meestal dus niet.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Heel open. Ik vertel vaak meer dan ze willen weten.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb trouwens al vaker in zo'n soort topic gereageerd maar ik geloof echt dat ik nog nooit zo'n "geheim" van iemand heb gehoord dat zo serieus was dat ik het niet tegen mijn vriend mocht vertellen.
Laatst aangepast door Darcy op za 19 feb 2011 - 22:04; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Isabella schreef:Stel, er wordt jou of jouw vriend wat vertelt, wat niet doorverteld mag worden, iets belangrijks.
Vertellen jullie het elkaar dan écht niet, of vertellen jullie elkaar alles?
Nee, dan vertel ik het ook mijn vriend niet. Mijn beste vriendin vertelde me laatst iets en wil niet dat ik daar met iemand over praatte. Het verbaasde haar later wel dat ik het zelfs niet aan mijn vriend vertelt had. Zij zou dat wel hebben gedaan. Dat vind ik eigenlijk niet zo leuk.
Gast- Gast
Ligt er aan wat het is wat mij in vertrouwen wordt verteld. Ik ben snel geneigd dingen met mijn vriend te delen, omdat ik vaak gewoon deel waar ik zelf aan denk. Maar als degene die mij iets toevertrouwd er expliciet bij zegt dat het tussen ons moet blijven, of ik inzie dat het schadelijk kan zijn dat mijn vriend het weet, dan zou ik zeker mijn mond houden.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Beauty Addict schreef:Eens.Coco schreef:Open, als ik het niet met mijn man mag bespreken, moet men het mij ook niet vertellen.
Ik bespreek werkgerelateerde informatie ook weleens met mijn man, maar dan uiteraard zonder namen te noemen.
Hier ook!
Gast- Gast
Smikkell schreef:
Als je een geheim van iemand moet bewaren hou je toch helemaal je mond daarover, dan ga je toch niet laten merken dat je iets weet wat je niet mag doorvertellen, maar je gaat niet zeggen wát? Dus in dat geval lijkt het me logisch dat je partner dat überhaupt niet weet en daar dus ook niets van hoeft te vinden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als ik van een vriendin écht iets niet mag vertellen aan mijn vriend dan doe ik dat ook écht niet. Ik zou het niet fijn vinden als mijn vriendinnen het zomaar aan hun vriend door zouden vertellen.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Ik vind het wel van wat zaken afhangen.
1) is het relevant/belangrijk voor mijn partner om het te weten?
2) wat is mijn band met degene die het geheim vertelt? In feite ligt mijn loyaliteit bij mijn vriend, familie en mijn beste vriendinnen. Als het de buurman is die mij een geheim vertelt dan is het anders dan als het mijn beste vriendin is.
3) in wat voor positie breng ik mijn vriend als ik het vertel?
Mijn vriend kreeg een tijdje terug een geheim te horen van een goede vriend van hem, met daarbij het verzoek het niet aan mij te vertellen. Maar het GING over mij en hij heeft het dus wel verteld. Daar ben ik blij om, want ik had niets fout gedaan en voor mij was het wel belangrijk om te weten.
Anderszijds vertelt een vriendin me ook regelmatig over haar hersenspinsels en onzekerheden en daar komen ook wel eens geheimen bij. Die zijn voor mijn vriend totaal niet interessant, hebben niets met hem of ons te maken en zijn gewoon persoonlijk. Dus waarom zou ik hem dat vertellen?
1) is het relevant/belangrijk voor mijn partner om het te weten?
2) wat is mijn band met degene die het geheim vertelt? In feite ligt mijn loyaliteit bij mijn vriend, familie en mijn beste vriendinnen. Als het de buurman is die mij een geheim vertelt dan is het anders dan als het mijn beste vriendin is.
3) in wat voor positie breng ik mijn vriend als ik het vertel?
Mijn vriend kreeg een tijdje terug een geheim te horen van een goede vriend van hem, met daarbij het verzoek het niet aan mij te vertellen. Maar het GING over mij en hij heeft het dus wel verteld. Daar ben ik blij om, want ik had niets fout gedaan en voor mij was het wel belangrijk om te weten.
Anderszijds vertelt een vriendin me ook regelmatig over haar hersenspinsels en onzekerheden en daar komen ook wel eens geheimen bij. Die zijn voor mijn vriend totaal niet interessant, hebben niets met hem of ons te maken en zijn gewoon persoonlijk. Dus waarom zou ik hem dat vertellen?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Nee, dan vertel ik het ook mijn vriend niet. Ik zie dat ook niet als iets slechts. Het ligt er wel aan waar het over gaat, als het ook iets met mijn vriend te maken heeft, dan zou ik het wel vertellen, ik zou het ook heel vervelend vinden als hij iets achter zou houden voor mij wat wel iets met mij te maken heeft, maar als het over vrienden van mij gaat, dan vertel ik dat niet tegen mijn vriend. Dus we delen niet alles, maar wel genoeg.
LoveMusic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 141
Registratiedatum : 16-01-11
Ik ben het helemaal eens met Smikkel! Ik ben later in een relatie wel opener, maar dat is wel iets wat moet groeien!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Susan schreef:Smikkell schreef:
Als je een geheim van iemand moet bewaren hou je toch helemaal je mond daarover, dan ga je toch niet laten merken dat je iets weet wat je niet mag doorvertellen, maar je gaat niet zeggen wát? Dus in dat geval lijkt het me logisch dat je partner dat überhaupt niet weet en daar dus ook niets van hoeft te vinden.
Je kunt toch achteraf er achter komen dat je partner iets al wist en dat niet eerder met jou heeft gedeeld? .
Gast- Gast
Ik zou mijn vriend ook niet vertellen over een geheim van een vriendin of goede vriend. Dat is iets persoonlijks van die persoon en die verkiest het mij iets te vertellen. Mijn vriend heeft daar even niks mee te maken, ik ben geen deel van een soort twee-eenheid.
Laatst vertelde iemand mij iets heel heftigs, wat absoluut geheim moet blijven. Toch heb ik het mijn vriend vertelt, omdat het iets was wat mij erg raakte en waar ik echt mijn hart over moest luchten. Het ging mij namelijk ook aan. Toen vond ik het wel gerechtvaardigd het hem te vertellen.
Laatst vertelde iemand mij iets heel heftigs, wat absoluut geheim moet blijven. Toch heb ik het mijn vriend vertelt, omdat het iets was wat mij erg raakte en waar ik echt mijn hart over moest luchten. Het ging mij namelijk ook aan. Toen vond ik het wel gerechtvaardigd het hem te vertellen.
Gast- Gast
Ja, als mijn vriend dat geheim over mij niet zou hebben doorverteld, dan had ik zelf wel wat gemerkt. Ze delen samen een huis en het staat heel erg tussen hem en zijn vriend in, het loopt duidelijk niet goed tussen die twee, en dat zou ik opgemerkt hebben. En als ik het hem dan gevraagd had, dan zou hij er ook niet over gelogen hebben.
Maar nu ik het wel weet kunnen we in elk geval proberen zo goed en tactvol mogelijk ermee om te gaan.
Maar nu ik het wel weet kunnen we in elk geval proberen zo goed en tactvol mogelijk ermee om te gaan.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Darcy schreef:Ik heb trouwens al vaker in zo'n soort topic gereageerd maar ik geloof echt dat ik nog nooit zo'n "geheim" van iemand heb gehoord dat zo serieus was dat ik het niet tegen mijn vriend mocht vertellen.
+1.
En ook niet dat ik het niet door mag vertellen. Ik wil best iemands dingen aanhoren, maar die moet ik zelf soms ook kwijt, omdat ik mij er bijv. niet in kan vinden. Of als iemand zwanger is bijv. Of vreemdgaat. Uiteraard vertel ik niet alles. Er zijn ook genoeg dingen die niet boeiend genoeg zijn om met mijn man te bespreken.
En mijn man staat inderdaad wel boven mijn vriendschappen.
Gast- Gast
Coco schreef:Darcy schreef:Ik heb trouwens al vaker in zo'n soort topic gereageerd maar ik geloof echt dat ik nog nooit zo'n "geheim" van iemand heb gehoord dat zo serieus was dat ik het niet tegen mijn vriend mocht vertellen.
Het hoeft toch ook geen schokkend geheim te betreffen? Een vriendin van mij maakt persoonlijk iets mee dat ze niet met de buitenwereld wil delen. Alleen ik en haar schoonouders wisten het. Bleek dat haar schoonouders het toch aan haar schoonzus had verteld. Dat was natuurlijk niet leuk. Ik zei toen ook tegen haar dat ik het met niemand had gedeeld, niet met mijn ouders, niet met mijn vriend. Dat ik het niet met mijn vriend gedeeld had vond ze dan wel weer vreemd omdat zij dat wel gedaan zou hebben. Nou, dat vind ik niet leuk. Ze vraagt toch of ik het voor mezelf wil houden?
Gast- Gast
Ik vertel doorgaans alles of men moet mij vragen het niet door te vertellen+ ik heb geheimhoudingsplicht van mijn werk. Ik vertel wel situaties maar nooit namen of andere herkenbare dingen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Als ik het omdraai:Zusje van Bert schreef:Susan schreef:Smikkell schreef:
Je kunt toch achteraf er achter komen dat je partner iets al wist en dat niet eerder met jou heeft gedeeld? .
Als mijn vriend mij geheimen gaat vertellen van anderen die hem in vertrouwen zijn verteld, dan zou ik dat niet fijn vinden. Dan zou ik hem denk vertellen dat ik dat niet wil weten en hij dat niet hoort te vertellen. Misschien dat ik me dan ga afvragen hoe betrouwbaar hij is..
Gast- Gast
Als iemand erbij vertelt dat het geheim is dan hou ik het gewoon voor me, ik zou het ook zeer waarderen wanneer dat andersom zou gebeuren. Maar eigenlijk komt dat nooit voor, de meeste dingen deel ik daarom wel met mijn vriend.
Laatst aangepast door Merai op ma 21 feb 2011 - 11:32; in totaal 1 keer bewerkt
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
En als het nu iets in je familie is, waar je zelf ook bij betrokken bent en het geheim je zeer van slag maakt? Zouden jullie het dan wel vertellen? Ik heb dat dus wel laatst gedaan en voel me best schuldig. Kon gewoon niet anders, het maakte me zo in de war dat ik echt even een klankbord nodig had...
Gast- Gast
Ja hoor, ik vind dat wel kunnen. Ik vind sowieso niet dat iemand altijd maar van je kan eisen dat je dingen voor je houdt. Diegene vertelt het ook om het te kunnen delen, en dan zou jij ermee moeten blijven zitten?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Noa schreef:En als het nu iets in je familie is, waar je zelf ook bij betrokken bent en het geheim je zeer van slag maakt? Zouden jullie het dan wel vertellen? Ik heb dat dus wel laatst gedaan en voel me best schuldig. Kon gewoon niet anders, het maakte me zo in de war dat ik echt even een klankbord nodig had...
Jazeker, daarom heb ik het ook gedaan.
Mijn vriend merkte dat er iets was en hij zei dat ik zulke dingen ook altijd tegen hem kon vertellen.
Ik voelde me daarna ook heel erg opgelucht.
Gast- Gast
Ja inderdaad... Het kan soms heel moeilijk zijn wanneer het een zwaar geheim is om te tillen, om zo maar te zeggen... Dan belast diegene je er als het ware mee en vind ik ook dat je het recht hebt je hart te luchten. Dat is iets heel anders dan een vriendin die vertelt dat ze chlamydia heeft of iets dergelijks, dat is natuurlijk zeer makkelijk om voor je te houden, want daar is ten eerste niemand in geïnteresseerd, en ten tweede gaat het jouzelf verder weinig aan, heet heeft geen impact op je leven.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» welke spelletjes op telefoon zijn nog meer leuk tegen elkaar
» Hoevaak zijn jullie intiem met elkaar?
» 'hoe vaak' seks/elkaar verwennen in een relatie
» Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
» Nu we toch zo lekker open zijn..gekste plaats waar je seks..
» Hoevaak zijn jullie intiem met elkaar?
» 'hoe vaak' seks/elkaar verwennen in een relatie
» Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
» Nu we toch zo lekker open zijn..gekste plaats waar je seks..
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: