Lichte maaltijdsalade
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Lichte maaltijdsalade
Weet er iemand nog lekkere recepten voor een lichte maaltijdsalade? Ik lust vrij veel, maar ben geen liefhebster van vis, tomaat, augurken en zilveruitjes. Het liefst zo gezond mogelijk, waarbij ik geen kant en klare sausjes hoef toe te voegen. Alvast bedankt!
Gast- Gast
Re: Lichte maaltijdsalade
Ik heb een succesrecept voor een Aziatische salade, die was zo lekker dat we intussen er meerdere variaties op eten.
Vooral de dressing is zo lekker eigenlijk, alles in een kommetje mengen:
Paar plakjes ingemaakte gember (van die gember die je bij sushi krijgt, in zo'n zakje. Het sap wat daar vrij komt is ook erg lekker).
Sap van 1 limoen
1 eetlepel vissaus
3 eetlepels sojasaus (of meer, afhankelijk van hoeveel je wilt, ik doe altijd best veel om het een beetje vloeibaar te krijgen)
1 eetlepel sesamolie
1/2 chilipeper, in ringetjes gesneden.
Deze dressing is zo lekker!
En dan kan je de salade maken met eigenlijk alles wat je wilt. Het originele recept (van Jamie Oliver) is met biefstuk met five spice kruiden, maar je kunt ook kip gebruiken, of garnalen. En heel veel soorten groenten zijn mogelijk. In het oorspronkelijke recept staat romaine sla, 1 wortel, wat radijsjes, waterkers, bosui en alfafa, maar ik heb het intussen ook wel eens met komkommer, mais en wortel gemaakt.
En wat nog ook zo lekker er aan is, is het mixje van geroosterde sesamzaadjes en cashew noten. Allebei roosteren in een pannetje en dan mengen, en dan heb je een super lekkere crunchy mix voor er bovenop.
Vooral de dressing is zo lekker eigenlijk, alles in een kommetje mengen:
Paar plakjes ingemaakte gember (van die gember die je bij sushi krijgt, in zo'n zakje. Het sap wat daar vrij komt is ook erg lekker).
Sap van 1 limoen
1 eetlepel vissaus
3 eetlepels sojasaus (of meer, afhankelijk van hoeveel je wilt, ik doe altijd best veel om het een beetje vloeibaar te krijgen)
1 eetlepel sesamolie
1/2 chilipeper, in ringetjes gesneden.
Deze dressing is zo lekker!
En dan kan je de salade maken met eigenlijk alles wat je wilt. Het originele recept (van Jamie Oliver) is met biefstuk met five spice kruiden, maar je kunt ook kip gebruiken, of garnalen. En heel veel soorten groenten zijn mogelijk. In het oorspronkelijke recept staat romaine sla, 1 wortel, wat radijsjes, waterkers, bosui en alfafa, maar ik heb het intussen ook wel eens met komkommer, mais en wortel gemaakt.
En wat nog ook zo lekker er aan is, is het mixje van geroosterde sesamzaadjes en cashew noten. Allebei roosteren in een pannetje en dan mengen, en dan heb je een super lekkere crunchy mix voor er bovenop.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Deze spinaziesalade van 24Kitchen lijkt me heerlijk:
http://www.24kitchen.nl/recepten/zoete-spinaziesalade
http://www.24kitchen.nl/recepten/zoete-spinaziesalade
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ohh lekker salade jammie!
Mijn favoriet is geitenkaassalade al is dat niet heel gezond, dus dat eet ik bijna nooit. Verder vind ik salade met mango en rivierkreeftjes ook heel lekker maar gezien je niet van vis houdt denk ik ook niet echt van rivierkreeftjes? Dan iets van veldsla, avocado, komkommer, (jammer dat je niet van tomaat houdt) tomaatjes, nootjes en een dressing van olijfolie, balsamico, schepje honing en schepje mosterd. Oh en gerookte kip is heel lekker er doorheen!
Mijn favoriet is geitenkaassalade al is dat niet heel gezond, dus dat eet ik bijna nooit. Verder vind ik salade met mango en rivierkreeftjes ook heel lekker maar gezien je niet van vis houdt denk ik ook niet echt van rivierkreeftjes? Dan iets van veldsla, avocado, komkommer, (jammer dat je niet van tomaat houdt) tomaatjes, nootjes en een dressing van olijfolie, balsamico, schepje honing en schepje mosterd. Oh en gerookte kip is heel lekker er doorheen!
Gast- Gast
Oeeeeh, ziet er heel lekker uit!! In alle haast was ik geheel vergeten te zeggen dat ik allergisch ben voor garnalen en kreeft, maar de recepten die hier zijn gegeven ga ik zeker proberen. Eventueel kan ik tomaatjes vervangen door zongedroogde tomaatjes, want die lust ik heel graag. Heel erg bedankt!
Gast- Gast
Oh da's ook een goede, Harrison!
Marin- Lady Post-a-lot
Heel simpel maar heerlijk: verse spinaziebladeren, feta of geitenkaas en wat geroosterde amandelen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Met wat voor dressing doe je dat Lady? Klinkt heerlijk met geitenkaas.
Marin- Lady Post-a-lot
Geen dressing eigenlijk. Als ik feta uit een potje, doe ik vaak even een of twee eetlepels van de olie uit het potje door de salade.
Nu we het toch over dressings hebben, wat is een lekkere, beetje zoete dressing om te gebruiken?
Nu we het toch over dressings hebben, wat is een lekkere, beetje zoete dressing om te gebruiken?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Lichte maaltijd
» Maaltijdsalade
» Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon.
» lichte pil?
» (lichte) hersenschudding?
» Maaltijdsalade
» Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon.
» lichte pil?
» (lichte) hersenschudding?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: