Maaltijdsalade
+8
Antibes
Lejow
Susan
Shisha
Caro
minoessepoes
silly-one
mickey
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Maaltijdsalade
Mijn vriend wil vandaag graag een maaltijdsalade eten, maar als ik hem dan vraag wat daar allemaal in moet, geeft hij heel vaag antwoord.
Wie heeft er voor mij een recept of ideeën voor in een maaltijdsalade? En wat eet je erbij? Of eet je dan alleen die salade? Ik "ken" salade alleen als gerecht erbij, zeg maar. Dus aardappels (eventueel gebakken) of frietjes, met sla en vlees.
Wie heeft er voor mij een recept of ideeën voor in een maaltijdsalade? En wat eet je erbij? Of eet je dan alleen die salade? Ik "ken" salade alleen als gerecht erbij, zeg maar. Dus aardappels (eventueel gebakken) of frietjes, met sla en vlees.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Maaltijdsalade
Ik maak vaak een pasta salade als maaltijdsalade.
Pasta koken en daarbij doe ik rauwkost waar ik zin in heb. Soms nog wat noten en vaak iets van een kaas zoals feta of geitenkaas. Verder kijk ik een beetje wat lekker is qua smaken bij de kaas qua garnering ( zoals geitenkaas en honing) en dat strooi ik er ook over heen.
Wat er bij mij eigenlijk altijd wel in gaat is zongedroogde tomaten, ik ben daar een behoorlijke fan van haha.
Pasta koken en daarbij doe ik rauwkost waar ik zin in heb. Soms nog wat noten en vaak iets van een kaas zoals feta of geitenkaas. Verder kijk ik een beetje wat lekker is qua smaken bij de kaas qua garnering ( zoals geitenkaas en honing) en dat strooi ik er ook over heen.
Wat er bij mij eigenlijk altijd wel in gaat is zongedroogde tomaten, ik ben daar een behoorlijke fan van haha.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Pasta salade maak ik in de zomer inderdaad wel vaker ja. Maar mijn vriend is daar niet zo dol op, ook niet op tomaten trouwens...
mickey- Kletskop
Koude pasta, zakje gemengde sla, kipfilet bakken en laten afkoelen, komkommer en croutons erbij en meestal gebruik ik dan coktailsaus als dressing of honing dille dressing (van de Plus)
Gast- Gast
Voor nu misschien andijvie salade (beetje herfst achtig)?
Rauwe andijvie, aardappels in kleine blokjes beetgaar koken en laten afkoelen in een dressing van olie/mosterd/azijn/peper/zout, spekjes uitbakken, blokje komijn of oude kaas erdoor, augurk, heel fijn gesnipperd uitje, Amsterdamse uitjes en een gekookt eitje. Alles door elkaar roeren en eventueel nog wat extra dressing (mosterd, olie, azijn) erdoor.
Ik maak ook weleens een salade van rauwe spinazie, verkruimelde feta, rode ui, tomaat, komkommer, lente ui, pittenmix en gerookte kip, aanmaken met een beetje olijf olie en citroensap en een stokbroodje erbij eten.
Maar dat soor salades eten wij vooral in de zomer eigenlijk!
Rauwe andijvie, aardappels in kleine blokjes beetgaar koken en laten afkoelen in een dressing van olie/mosterd/azijn/peper/zout, spekjes uitbakken, blokje komijn of oude kaas erdoor, augurk, heel fijn gesnipperd uitje, Amsterdamse uitjes en een gekookt eitje. Alles door elkaar roeren en eventueel nog wat extra dressing (mosterd, olie, azijn) erdoor.
Ik maak ook weleens een salade van rauwe spinazie, verkruimelde feta, rode ui, tomaat, komkommer, lente ui, pittenmix en gerookte kip, aanmaken met een beetje olijf olie en citroensap en een stokbroodje erbij eten.
Maar dat soor salades eten wij vooral in de zomer eigenlijk!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Als ik nu een maaltijdsalade zou maken, dan zou ik daar (uiteraard) sla voor pakken, komkommer, paprika (rood), bosuitje, pijnboompitten, gekookt eitje en dan nog gerookte kip in kleine stukjes snijden.
Eventueel met een klein beetje gekookte penne voor de vulling.
Als dressing kun je denken aan een honing-mosterd saus.
Eventueel met een klein beetje gekookte penne voor de vulling.
Als dressing kun je denken aan een honing-mosterd saus.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik maak regelmatig maaltijdsalades met gerookte zalm.
Qua sla gebruik ik meestal rucola sla, blokjes aardappel erdoor, gerookte zalm, gekookt ei, tomaat, komkommer, pijnboompitten en een dressing naar keuze.
Qua sla gebruik ik meestal rucola sla, blokjes aardappel erdoor, gerookte zalm, gekookt ei, tomaat, komkommer, pijnboompitten en een dressing naar keuze.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik vind bietensalade lekker. Rode bieten, augurken en een uitje in kleine blokjes snijden, zilveruitjes erbij, flinke schep mayonaise. Eventueel nog zure haring, is wel heel lekker om erdoor te doen, maar ik laat het tegenwoordig meestal achterwege omdat de rode biet een nitraatrijke groente is en dat mag eigenlijk niet met vis.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan, doe je er dan ook nog aardappels in?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
mickey schreef:Mijn vriend wil vandaag graag een maaltijdsalade eten, maar als ik hem dan vraag wat daar allemaal in moet, geeft hij heel vaag antwoord.
Het hele idee van een maaltijdsalade is dat hij dient als volwaardige maaltijd. Dus: groenten, koolhydraten en eiwitten. Dat kan een pasta salade zijn of je kunt aardappel erin doen, het kan met vis of kaas of spekjes, je kunt van alles!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik zit nu trouwens net salade te eten haha.. Rucola, tomaat, kappertjes, mozzarelle, parmezaanse kaas, basilicumolie (= olijfolie met basilicum van AH) en citroensap. En dan warme fusili erdoor.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het is uiteindelijk toch een pasta salade geworden.
Had kip gekookt in een bouillonblokje, laten afkoelen en klein gemaakt. In datzelfde water de pasta gekookt. Intussen augurkjes klein gesneden, zilveruitjes en mandarijntjes uit blik erbij. Alles door elkaar gemengd en dan yofresh erover. Nog een beetje peper en zout en klaar. Hadden er geroosterd brood bij.
Was erg lekker en kunnen er vandaag ook nog van eten.
Had kip gekookt in een bouillonblokje, laten afkoelen en klein gemaakt. In datzelfde water de pasta gekookt. Intussen augurkjes klein gesneden, zilveruitjes en mandarijntjes uit blik erbij. Alles door elkaar gemengd en dan yofresh erover. Nog een beetje peper en zout en klaar. Hadden er geroosterd brood bij.
Was erg lekker en kunnen er vandaag ook nog van eten.
mickey- Kletskop
Ik heb vandaag toevallig ook salade gegeten. Ik had veldsla, zongedroogde tomaatjes, rode ui, geitenkaas, walnoten en dan daar bovenop gebakken paprika. De geitenkaas gaat dan smelten door de warme paprika (meestal maak ik het met champignons overigens, maar die had ik niet in huis) en een honing mosterd dressing erover. Ik eet geen vlees en vind een salade dan vaak maar kort vullen, dus ik eet er meestal een broodje bij.
Gast- Gast
o, ik weet nog echt hele lekkere salade, iets Amerikaans maar ozo lekker!
gehakt rullen met kruiden en aflaten koelen, tortila chips (cheese) kappot stampen, tomaat in blokjes snijden, geraspte kaas en ijsbergsla en dat gooi je allemaal door elkaar.
klinkt misschien niet zo lekker, maar echt probeer het, het is echt ontzettend lekker!
gehakt rullen met kruiden en aflaten koelen, tortila chips (cheese) kappot stampen, tomaat in blokjes snijden, geraspte kaas en ijsbergsla en dat gooi je allemaal door elkaar.
klinkt misschien niet zo lekker, maar echt probeer het, het is echt ontzettend lekker!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Salade van Rucola, gebakken kip en champignons gemarineerd in kerrie, ananas, rode ui, cashewnoten en geitenkaas.
Salade van Rucola, walnoten, geitenkaas, peer.
Salade van Pasta, groene pesto, ui, cherrietomaatjes, spekjes, paprika
En dan lekker met een stokbroodje eten.
Salade van Rucola, walnoten, geitenkaas, peer.
Salade van Pasta, groene pesto, ui, cherrietomaatjes, spekjes, paprika
En dan lekker met een stokbroodje eten.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Sla met gekookte penne, paprika, mais, kleine garnaaltjes en cocktailsaus als dressing. In Engeland verkochten ze die kant-en-klaar en heb er toen zoveel van gegeten dat ik het thuis ook maar eens geprobeerd heb na te maken. Was erg lekker!
Sanne_86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 171
Punten : 208
Krieltjes in de schil koken. Komkommer in de lengte in vieren en zaadlijsten verwijderen en in reepjes snijden. Paprika in stukjes snijden. Mini augurkjes klein snijden. Kipfilet in reepjes, marineren in olie, paprikapoeder, kerrie, peper, zout, cayennepoeder en chilipoeder.In de grillpan grillen. Bosuitje in ringetjes. Alles door elkaar doen (krieltjes en kip iets laten afkoelen tot lauw). Dressing van mayo, olijfolie, mosterd, citroensap en worcestershire erdoor. Eieren halfhard koken. Alles behalve ei goed door elkaar scheppen. Op een bord en gehalveerd ei op de zijkant van het bord leggen.
Soms maak ik er nog toastjes bij. Afbakstokbrood onafgebakken in plakjes snijden. Olijfolie, zout, provencaalse kruiden en fijngesneden knoflook in een kommetje. Plakjes brood inkwasten met olie en afbakken in de oven op bakpapier. Je kan er ipv de olie ook dun pesto op smeren.
Soms maak ik er nog toastjes bij. Afbakstokbrood onafgebakken in plakjes snijden. Olijfolie, zout, provencaalse kruiden en fijngesneden knoflook in een kommetje. Plakjes brood inkwasten met olie en afbakken in de oven op bakpapier. Je kan er ipv de olie ook dun pesto op smeren.
MissBlunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: