Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(lichte) hersenschudding?

+3
GreenGrass
Angela_1986
Mida4you
7 plaatsers

Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:20

Zijn er mensen die uit ervaring kunnen vertellen wat de verschijnselen van een (lichte) hersenschudding zijn? Op internet heb ik meerdere informatiepunten gevonden, maar echt veel wijzer word ik er niet van.

Ik hoor het graag als iemand mij wijzer kan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Mida4you di 31 jan 2012 - 9:39

Veel hoofdpijn, licht in je hoofd, misselijk en veel slapen. Ik heb voor een paar jaar terug een hersenschudding gehad.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Angela_1986 di 31 jan 2012 - 9:43

Ik heb twee keer een lichte hersenschudding gehad en had last van hoofdpijn, duizeligheid en voelde me misselijk. Ik had zo'n wazig gevoel in m'n hoofd, voor mijn gevoel was ik er wel maar tegelijkertijd toch ook weer niet, afwezig zeg maar. En kon me ook niet goed concentreren.
Ik kon niet veel licht en geluid verdragen, lezen en televisie kijken/computeren ging ook maar voor 'n hele korte periode.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:43

Wil niet betweterig zijn, maar er staat best veel.

Lichte hersenschudding

Een lichte hersenschudding kenmerkt zich door de volgende symptomen:

  • hoofdpijn
  • duizeligheid
  • vermoeidheid
  • verwardheid
  • misselijkheid
  • concentratieproblemen
  • last van licht of geluid
  • tijdelijk geheugenverlies

Symptomen

Bij licht traumatisch hersenletsel treedt vaak
een kortdurend bewustzijnsverlies en/of geheugenverlies op. Het
bewustzijnsverlies kan variëren van enkele seconden tot maximaal
vijftien minuten.
Andere symptomen verschillen per patiënt in
ernst en zijn afhankelijk van de situatie. Voorbeelden van
symptomen van een hersenschudding zijn bijvoorbeeld een tijdelijk
verstoord geheugen (tot maximaal 24 uur) en hoofdpijn. Andere symptomen
kunnen zijn slaperigheid, wazig zien, duizeligheid, misselijkheid en
braken. Deze symptomen hoeven niet allemaal bij elke patiënt op te
treden. Deze symptomen kunnen nog in de eerste 24 uur na het ongeval
optreden.


http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/49710-hersenschudding-symptomen-oorzaken-en-behandeling.html

Symptomen van een hersenschudding



De symptomen zijn afhankelijk van de zwaarte van een hersenschudding.

Lichte hersenschudding


Bij een lichte hersenschudding ben je door de klap soms even
bewusteloos. Dit duurt nooit langer dan vijftien minuten. Vaak heb je
erna ook even geheugenproblemen. Dit wordt ook wel
'inprentingstoornissen' genoemd. Je bent dan suf, weet niet goed wat er
gebeurt is. Ook onthoud je bijna niks dat tegen je wordt gezegd. Mensen
met een hersenschudding vragen vaak tot vervelens toe aan hun omgeving
wat er precies gebeurt is. Deze inprentingstoornissen duren niet langer
dan een uur.

Achteraf kun je de klap of het ongeval niet meer herinneren. Zelfs
de periode net voor en net na het ongeval zijn uit je geheugen gewist.
Hoe langer de periode van bewustzijnsverlies en geheugenverlies is, hoe
ernstiger de hersenschudding is. Andere syptomen van een
hersenschudding, die niet bij iedere patiënt optreden zijn:


  • Hoofdpijn.
  • Duizeligheid.
  • Misselijkheid.
  • Braakneigingen.
  • Slaperigheid.
  • Wazig zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  GreenGrass di 31 jan 2012 - 9:44

Mirjam4you schreef:Veel hoofdpijn, licht in je hoofd, misselijk en veel slapen. Ik heb voor een paar jaar terug een hersenschudding gehad.

Dat ja. Een goede vriend had laatst ook een hersenschudding. Hij heeft zo'n 3 weken met hoofdpijn (dagelijks) rondgelopen. Verder was hij erg snel moe en elke keer duizelig.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  SnowWhite di 31 jan 2012 - 9:45

Ik heb het 1,5 jaar geleden gehad. Zoals Mirjam al zegt had ik ook ontzettende hoofdpijn, wazig zien, heel erg misselijk, hangerig/slaperig, evenwichtsstoornissen. Nu had ik een zware hersenschudding, maar dit zijn toch wel de verschijnselen die ik had.

Kon geen geuren (van o.a. eten) en licht verdragen. Heb toen een hele week op bed gelegen en veel geslapen. Daarna nog een aantal weken last gehad van mijn evenwichtsorgaan (als ik ging fietsen kon ik bijvoorbeeld niet naar rechts kijken en recht blijven fietsen, mijn stuur ging dan mee. Net zoals ik ook niet even snel op mijn horloge kon kijken, gevolg was dat ik van de weg raakte).

Edit: Toen ik op de bank lag begon op een gegeven moment, voor mijn gevoel, de hele woonkamer om mij heen te draaien. Vervolgens begon ik over te geven en toen viel alles op zijn plaats.. Hersenschudding, en wat voor één!


Laatst aangepast door SnowWhite op di 31 jan 2012 - 10:01; in totaal 2 keer bewerkt
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:47

Jolee; Dat is zeker niet lullig. Want dat is informatie dat ik ook heb gevonden. Samen met een site die het nodig vond om alleen in jargon te spreken.

Het probleem is dat ik niet van alles wat daar staat last heb. Vandaar ook dat ik persoonlijke ervaringen vroeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:48

Gisele schreef:Jolee; Dat is zeker niet lullig. Want dat is informatie dat ik ook heb gevonden. Samen met een site die het nodig vond om alleen in jargon te spreken.

Het probleem is dat ik niet van alles wat daar staat last heb. Vandaar ook dat ik persoonlijke ervaringen vroeg.

Ja, ik dacht misschien ben je zo draaierig dat je het niet meer kon vinden. (lichte) hersenschudding? 394967

Sorry, misschien beetje flauw, weet niet of het om jezelf gaat? Ben je gevallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:57

Haha. smile

Afgelopen zondagmorgen ben ik uit de kroeg gekomen. En ik weet niet hoe ik het heb gehad. Maar ik wilde op de fiets stappen, die ik bij mij had, omdat ik eerder die avond naar een vriend was gefietst (woon 200m van de kroeg), toen ik ernaast stapte. Ik weet niet hoe ik dat heb gehad. (lichte) hersenschudding? 394967

Ik ben heel erg raar terecht gekomen, gezien de blauwe plekken over mijn hele lichaam (links, rechts, in het midden). Zelfs mijn buik die nog nooit zonlicht heeft gezien, is opeens gekleurd. Rolling Eyes

Hoe dan ook. Ik ben zondagmiddag wakker geworden en er was verder niets aan de hand, tot ik om 17.30u helemaal gek in mijn hoofd werd en in bed ben gaan liggen. Daar heb ik tot gistermiddag 15.30u gelegen. Het leek weer beter te gaan, maar na een paar uur hetzelfde gevoel. En heb ik overgegeven. Vandaag tot 16.30u op bed gelegen. (niet alles geslapen, maar wel te lam om uit bed te komen.)

Zojuist de vriend gebeld die erbij was toen ik viel en hij zei dat ik daar niet even heb gelegen, maar zeker tien minuten, waar ik er zelf maar twee van kan herinneren. Namelijk de twee minuten waarop ik zei dat ze me even moesten laten liggen en dat ik wel omhoog zou komen.

Dat is dus de reden waarom ik vraag naar persoonlijke ervaringen. Want ik werd op internet niet heel erg duidelijk. Ja, hoofdpijn, misselijk en veel slapen... Dat heb ik wel. maar verder komt het niet overeen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Snoopy di 31 jan 2012 - 10:03

Ik zou maar even langs een arts gaan!
Het klinkt als een hersenschudding, je bent een deel van jew geheugen kwijt. Weet die vriend of je ook bewusteloos bent geweest in die 10minuten?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 10:05

Ben je ook op je hoofd gevallen? Weet die vriend dat misschien nog?

Edit; even nog een vraag, had je (te) veel gedronken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 10:13

Volgens de vriend liep ik achter hen toen het gebeurde. Hij hoorde dan ook alleen maar een schreeuw en toen hij naar me toe wilde gaan, was er kennelijk een ander die eerder bij mij was. Dat weet ik dus niet meer. Hij vind dat voornamelijk vreemd, omdat ik hem vervolgens wel wist te vertellen dat ik hem zei dat hij me even moest laten liggen en me niet moest helpen met opstaan, om hem daarna voor de gek te houden en nog gemeen naar hem te lachen toen ik de portiekdeur dichtdeed. (Hij heeft me wel thuis gebracht)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 10:15

Jolee schreef:Ben je ook op je hoofd gevallen? Weet die vriend dat misschien nog?

Edit; even nog een vraag, had je (te) veel gedronken?

Nee. Had wel gedronken, maar niet teveel. Weet van de kroeg op zichzelf ook nog alles. Zelfs wat ik woordelijk tegen een ander heb gezegd en dat ik gepind heb bij de bar voor 6.30 euro. Voor twee bier en een cola.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Caramba di 31 jan 2012 - 10:19

Paar jaar terug heb ik een auto ongeluk gehad. Ik kan mij alleen nog vaag herinneren dat ik een klap voelde. Pas na een tijdje besefte ik mij wat er gebeurt was, omdat er een getuige naar mij toe liep. Tussen de klap en die man in weet ik niet wat er gebeurt is.

Ik weet wel dat ik ontzettend beroerd en draaierig was. Tv en andere geluiden kon ik amper verdragen.
In het ziekenhuis foto's gemaakt, maar alleen tegen mijn vriend werd verteld dat hij mij die nacht ieder uur wakker moest maken. Toen was bij mij duidelijk dat ik een hersenschudding had opgelopen.

Heel wat jaren terug ook ooit een hersenschudding opgelopen, daar weet ik verder weinig meer van, was toen 5 jaar. Ben toen langer buiten westen geweest.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Sarah1985 wo 1 feb 2012 - 4:01

ik heb paar jaar geleden een lichte hersenschudding gehad was toen onwijs misselijk en duizelig en heel erg hoofdpijn en kon ook niet tv kijken of iets lezen. Echt heel naar. Ik wist wel wat er gebeurt was

Paar jaar daarna ben ik gevallen in de sneeuw en keihard met mijn hoofd op de grond geknald mijn bril lag 2 meter verder, daar weet ik echt niks meer van. Ik had toen een Zware hersenschudding. En ben daarna ook heel lang misselijk geweest en heel erg hoofdpijn en ook weer niet tv kunnen kijken en niets kunnen lezen maar dan veel erger dan bij een lichte hersenschudding ben daardoor ook heel lang vergeetachtig geweest.

Wat jij hebt klinkt wel als een hersenschudding zou toch even langs de huisarts gaan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 5:19

Vandaag naar de huisarts geweest. Volgens de beste man is het geen hersenschudding. Voornamelijk omdat het vandaag goed gaat mij gaat en ook eigenlijk nergens last van heb. Naja, een beetje hoofdpijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(lichte) hersenschudding? Empty Re: (lichte) hersenschudding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum