Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wie werkt er in een kledingwinkel?

+6
M@niek
Eve
Kqip
Arwyn
Zwerver
VanillaRose
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  VanillaRose za 19 feb 2011 - 5:01

Ik heb zojuist een sollicitatie gestuurd naar kledingwinkel the sting. Maar wat ik me afvroeg,
de werknemers daar dragen altijd kleding van de winkel volgens mij. Hoe zit dat bij jullie, en hoe gaat het precies in z'n werk? Ben je verplicht kleding van de winkel te dragen en moet je die ook zelf kopen? Of mag je ook kleding van een andere winkel aan?


VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Zwerver za 19 feb 2011 - 5:03

Bij Vero Moda mochten we gewoon onze eigen kleding aan. Soms mochten we ook kleding uit de winkel pakken, lag er maar net aan. Ze hadden natuurlijk wel liever dat je het zelf kocht.

Bij een winkel in Groningen daar moesten we persee kleren van de winkel aan. We hoefden het dan niet te kopen, mochten zelf wat uitkiezen, kleed je om en gaat in de winkel staan. Als je vrij bent laat je de kleren boven hangen en hang je ze de volgende dag weer terug. Echt vies allemaal! Haha

Beide winkels kreeg ik 20 % korting op alle aankopen.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  VanillaRose za 19 feb 2011 - 5:11

Ja idd vies kleding terug hangen, bleh! Maar had idd al weleens zoiets gehoord dat het gebeurd.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Arwyn za 19 feb 2011 - 7:05

Dat heb ik vaker gehoord ja! Echt heel vies.. :S Heb je zo'n zweetlucht in je nieuwe shirtje hangen :S Vind dat echt niet kunnen eigenlijk!

Wij moeten het liefst wel kleding van het werk aan, maar soms mag ook wel iets anders, als het maar zwart is en het dan niet opvalt dat het ergens anders vandaan komt (geen merknamen er op bijvoorbeeld). Op de aanschaf van werkkleding krijgen we 50% korting met een maximum aan aantal artikelen (hangt af van hoeveel uur je werkt). Op de aanschaf van andere kleding krijgen we 20% korting.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 7:08

wc-eend schreef:Bij Vero Moda mochten we gewoon onze eigen kleding aan. Soms mochten we ook kleding uit de winkel pakken, lag er maar net aan. Ze hadden natuurlijk wel liever dat je het zelf kocht.

Bij een winkel in Groningen daar moesten we persee kleren van de winkel aan. We hoefden het dan niet te kopen, mochten zelf wat uitkiezen, kleed je om en gaat in de winkel staan. Als je vrij bent laat je de kleren boven hangen en hang je ze de volgende dag weer terug. Echt vies allemaal! Haha

Beide winkels kreeg ik 20 % korting op alle aankopen.

Moest je dan steeds de kaartjes eruit halen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 7:13

Gaat dat echt zo? Niet echt hygiënisch Neutral Dat dat nog 'mag' tegenwoordig...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Kqip za 19 feb 2011 - 7:16

wat je vaak is dat die al gedragen kleding dan tegen korting verkocht wordt. Soms kom je ook winkels tegen waar dat niet zo is en die vragen de volle mep.. dat koop ik dus echt niet he No , tegen korting koop ik het ook niet whehe :P
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Eve za 19 feb 2011 - 8:06

Wij dragen gewoon onze eigen kleding. We mogen dus dragen wat we willen, behalve kleding waar merknamen op staan.

Eve
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 38
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Zwerver za 19 feb 2011 - 8:25

Wij hingen onze kleding altijd wel nog een dag boven. En dan eind van de volgende dag terug in de winkel, zodat het wel een beetje kan luchten! Maar voor de rest.

Ja kaartjes haalden wij eraf. Die deden we in een speciaal bakje.

Vaak bedacht ik al van te voren wat ik aan ging doen. Deed dan een eigen zwart shirtje en legging bijvoorbeeld aan. Jurkje erover en klaar!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:42

Youandi schreef:Gaat dat echt zo? Niet echt hygiënisch Neutral Dat dat nog 'mag' tegenwoordig...

Dat is echt al heel erg lang zo, echt vies he?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:53

Ik heb in een kledingwinkel gewerkt. Wij moesten het aanschaffen, mochten het echt niet uit de winkel aan (ja of het moest echt een geval zijn van uiterste nood, maar liever niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:54

Bij de winkel waarvoor ik ga werken krijgen de mensen die er werken 40% korting, omdat ze kleding van de winkel aan moeten en er elke 8 weken een nieuwe collectie komt, en ze dus nieuwe kleding aan moeten hebben. Dat vind ik een nette deal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 9:05

Ik heb bij The Sting gewerkt en daar droegen we inderdaad kleding uit de winkel die je na je werkdag weer terug hing. Op een gegeven moment kocht ik ook gewoon zelf kleding daar die ik leuk vond en dan hoefde ik me niet te verkleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 9:46

Isabella schreef:Bij de winkel waarvoor ik ga werken krijgen de mensen die er werken 40% korting, omdat ze kleding van de winkel aan moeten en er elke 8 weken een nieuwe collectie komt, en ze dus nieuwe kleding aan moeten hebben. Dat vind ik een nette deal.

En zij zijn dan verplicht om elke 8 weken nieuwe kleding aan te schaffen?
Dan zou ik wel een flinke bonus op mijn salaris willen hebben voor ik dat soort werk zou doen, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 9:48

Megara schreef:
Isabella schreef:Bij de winkel waarvoor ik ga werken krijgen de mensen die er werken 40% korting, omdat ze kleding van de winkel aan moeten en er elke 8 weken een nieuwe collectie komt, en ze dus nieuwe kleding aan moeten hebben. Dat vind ik een nette deal.

En zij zijn dan verplicht om elke 8 weken nieuwe kleding aan te schaffen?
Dan zou ik wel een flinke bonus op mijn salaris willen hebben voor ik dat soort werk zou doen, haha.

Om mee te gaan met de collectie heb je dus wel regelmatig nieuwe kleren en schaf je die ook aan ja Wink maar met 40% zou ik het ook wel weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 9:48

Ik kreeg ook korting, maar ik was toen 16 en ik vond het toch best prijzig om steeds nieuwe setjes aan te schaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 10:03

Toen ik 18 was ofzo heb ik tijdje in kledingwinkel gewerkt. Ik kreeg het minimumloon(3 euro zoiets) en het was een winkel met alleen dure merken, Replay,Gstar,zulke merken. Op een gegeven moment kreeg ik ruzie met de eigenaresse want ze wilde dat ik een broek kocht uit de winkel, wel met 20% korting, maarja een gemiddelde broek was daar 120 euro en dan is het nog steeds 100 euro. Dus ik was het daar niet mee eens, want met 3 euro per uur.. die 100 euro was bijna een maandsalaris voor mij.
Maar shirtjes enzo, dan mocht ik wat uitkiezen, kaartjes eruit knippen, en dan de hele dag aan en zweten idd. Aan het einde van de dag met een speciale tang die kaartjes er weer aan en weer terug in het rek. Echt vies idd..Sindsdien was ik ook altijd eerst mn kleding als ik nieuwe koop

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 10:54

Darcy schreef:Ik kreeg ook korting, maar ik was toen 16 en ik vond het toch best prijzig om steeds nieuwe setjes aan te schaffen.

Daar denk ik dus ook aan. Je moet dus echt niet bij zo'n winkel gaan werken als je je geld heel hard nodig hebt en zelf totaal geen budget hebt. Als ik een periode heb waarin mijn bankrekening zero is dan geef ik mijn geld echt wel aan andere dingen uit dan aan kleding, ondanks de korting die je dan krijgt. Zo'n baantje zoals Isabella beschrijft zou iig niets voor mij zijn denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 10:59

Megara schreef:
Darcy schreef:Ik kreeg ook korting, maar ik was toen 16 en ik vond het toch best prijzig om steeds nieuwe setjes aan te schaffen.

Daar denk ik dus ook aan. Je moet dus echt niet bij zo'n winkel gaan werken als je je geld heel hard nodig hebt en zelf totaal geen budget hebt. Als ik een periode heb waarin mijn bankrekening zero is dan geef ik mijn geld echt wel aan andere dingen uit dan aan kleding, ondanks de korting die je dan krijgt. Zo'n baantje zoals Isabella beschrijft zou iig niets voor mij zijn denk ik.

Het zal denk ik wel schelen dat het een winkel is waar mensen (bijna) allemaal 25+ zijn en geen studenten. Ik zou het anders ook belachelijk vinden dat ze het jou verplichten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  M@niek zo 20 feb 2011 - 0:55

en wat als je nou wat steviger bent en je past de kleding niet? Lijkt me ook vervelend.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Zwerver zo 20 feb 2011 - 0:59

M@niek schreef:en wat als je nou wat steviger bent en je past de kleding niet? Lijkt me ook vervelend.
Daar wordt echt wel op gelet! :shock: Hoe lullig het ook is...
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 2:18

Jee..ik heb dan vast onder een steen geleefd, maar dat van die kleding terug hangen heb ik nooit geweten. Wat vreselijk asociaal zeg..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Zwerver zo 20 feb 2011 - 2:28

Giacomo schreef:Jee..ik heb dan vast onder een steen geleefd, maar dat van die kleding terug hangen heb ik nooit geweten. Wat vreselijk asociaal zeg..
Ja maar het verkoopt wel beter! En alles voor de verkoop he! clown
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 2:30

M@niek schreef:en wat als je nou wat steviger bent en je past de kleding niet? Lijkt me ook vervelend.

Dan zul je niet in die winkel aan het werk gaan, lijkt mij. Heel vervelend, maar het is wel zo dat er in kledingwinkels de kleding die ze verkopen gedragen wordt door het personeel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 2:31

Nou, ik zal in het vervolg eerst even aan mijn kleding ruiken voordat ik het koop.. Te belachelijk voor woorden dat dat blijkbaar moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie werkt er in een kledingwinkel? Empty Re: wie werkt er in een kledingwinkel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum