Hoe werkt het PGB?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe werkt het PGB?
Een gezin waar ik vroeger oppaste gaan dit hoogstwaarschijnlijk krijgen voor een van hun kinderen en willen dan dolgraag dat ik weer kom oppassen (betaald uit het PGB) en huiswerkbegeleiding ga doen. Ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft? Waar dient het precies voor? En wat is normaal tarief wat wordt gehanteerd, draag ik hier nog belasting over (vast wel, maar wil even checken), dingen waar ik rekening mee moet houden wanneer ik een contract teken, etc.?
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe werkt het PGB?
Ik heb ook opgepast als PGBer. Die mensen bepaalden zelf wat ze mij betaalden. Ik moest een contract tekenen. En ja, je moet er belasting over betalen. Ik verdiende 5 jaar geleden 20 euro bruto per uur.
pluisie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 39
Ik werk ook via het PGB als 2e baantje. dit naast een vaste fulltime baan.
Het gezin waar ik werk (2 kids met autisme) gebruiken dit voor de tijd dat de ouders moeten werken en de kinderen die dagen niet naar het medisch kinderdagverblijf kunnen/aangepast onderwijs. Op donderdag de ochtend en 1 dag in het weekend varierend.
Je tekent een contract, waarin alles staat. Je salaris bepaalt het gezin, in mijn geval houd ik geloof ik (weet het niet eens exact op de cent) dik 12,50 netto per uur over. Bruto geloof ik 20 euro. Bij dit gezin gaat het via het svb, die regelt het hele financiele gebeuren en papierwerk. Omdat ook de betaling van mijn salaris via hun gaat, gaat de belasting er al af voordat ik het op mijn rekening krijg. Makkelijk dus, dan hoef ik niets achter te houden om terug te betalen. Wel moet ik belastingaangifte doen, en krijg ik soms wat terug, soms moet ik iets bijbetalen maar nooit veel. Dit heeft te maken met hoeveel je bij je 1e baan verdient.