Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer heb je het 'druk'?

+20
Snirp
Esperanza
Bliss
PrimaBella
Punk'd
Rovine
Sam
Toet
Luce
_Lacey_
Viva
June
Pineco
Katrien
Ragazza
Dennenappel
Chocoholic
Schaapke
Marin
Truttebol
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Punk'd wo 27 maa 2013 - 0:24

Ik vind het druk als ik bijvoorbeeld 2 weken lang elke dag iets 'moet'. Ik vind het prettiger als ik 1 dag per week heb waarin ik totaal, naar niemand toe verplichtingen heb.

Zo zegt iedereen altijd 'maar je hebt weekend' (heerlijk hoor haha), maar toch op zaterdag moet ik altijd boodschappen doen, opruimen wat ik de afgelopen week achter mijn kont heb laten slingeren en dan 's avonds nog wel eens ergens eten.. en dat was de zaterdag. Dan heb ik gewoon nog maar 1 dag om op de bank te zitten met mijn dekentje en niets te doen. Want dan begint die week weer haha.

Tijdens mij afstuderen was ik zeker 32 uur per week bezig achter de pc, deed ik ook boodschappen, het huishouden etc. Maar voelde ik mij veel relaxter gewoon omdat ik het idee had dat het vrijblijvender was. En het gekke is dat ik daardoor juist de drang kreeg om het goed te doen. Ik ben gewoon gehecht aan mijn eigen planning.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 0:33

Toet schreef:

Precies, goede samenvatting haha. Daar kan ik dus héél slecht tegen. Zelfs als het om leuke dingen gaat hoor, ik heb gewoon behoefte aan even rust. Als ik op zaterdag moet werken tot 22.00uur vind ik het ook niet fijn daarna snel thuis te douchen en op te maken en dan gelijk op stap te gaan. Ik moet dan gewoon even chillen thuis.

Vorig jaar was ik voor het eerst een heel weekend op een festival en op de derde dag werd ik helemaal gek. Ik was gewoon mega overprikkeld en kon niks hebben, alleen maar huilen. Gewoon, omdat ik al 3 dagen 24 uur per dag met mensen om me heen was en geen moment rust had gehad. Maargoed, dat is weer een ander verhaal en niet echt de vraagstelling van dit topic clown
Een oprechte vraag hoor maar had je in dat weekend ook drugs gebruikt? Want dan kan het natuurlijk ook heel goed daar aan liggen in combinatie met teveel prikkels.

Ik moet op woensdag altijd tot kwart over 6 werken en dan nog snel naar huis fietsen, omkleden voor hockey, iets te eten naar binnen schuiven en dan snel naar de trein van 19.04 om te trainen, dat vind ik ook wel irritant. Maar soms trainen we een half uur later en dan vind ik het nog irritanter want dan ga ik zitten en heb ik geen zin meer :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Truttebol wo 27 maa 2013 - 4:16

Rejoy. schreef:Ik heb het gevoel druk te zijn als ik dingen niet meer af kan krijgen.

Dit heb ik zelf ook inderdaad. Maar ik merk zelf ook echt dat ik het druk heb als ik niks meer ga doen.
Klinkt heel tegenstrijdig, maar net als nu moet ik eigenlijk nog heel veel huiswerk opdrachten af maken, maar
dan weet ik ooit niet waar ik moet beginnen. Nu zit ik uiteindelijk heel de dag uit te stellen en heb ik aan het einde van de dag niks gedaan. Zelfs mijn huishouden nog niet eens.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  PrimaBella wo 27 maa 2013 - 4:29

Sybella schreef:Dat is voor iedereen verschillend. Mijn schoonmoeder werkt niet mar soms als we vragen of ze een uurtje op wil passen dan wil ze niet want ze heeft het zoooo druk.
Ze moet dan naar de nagelstyliste, boodschappen doen en ze hebben in het weekend een verjaardag. En dat in 7 dagen tijd. Het is haar goed recht hoor, als ze niet op wil passen dan niet, ze is het niet verplicht maar ze heeft het wel vrij snel 'druk'.

Ohhh mijn schoonmoeder is ook zo! Dan is ze 's avonds aan het klagen dat ze hoofdpijn heeft omdat ze het zo druk heeft gehad. En dan heeft ze boodschappen gedaan, hondjes van de buren uitgelaten, even bij oma op bezoek geweest en gekookt. Vooral over dat koken schiet ze regelmatig in de stress maar als je dan aanbied om ergens mee te helpen, weigert ze dat Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 394967 (werken doet ze dus niet)

Ik vind zelf niet dat ik het echt druk heb. Ik loop stage, ben nu aan het afstuderen en heb 2 bijbaantjes waarvan ik de uren zelf kan bepalen. Maar ik begin langzaam in de stress te schieten over het afstuderen omdat we 'nog' maar 8 weken hebben en dat kan kan ik dan wel als druk ervaren. Dan kan ik nergens rustig zitten of even een moment relaxen omdat ik voor mijn gevoel nog zoveel moet. Terwijl ik dat makkelijk in die 8 weken red.
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Bliss wo 27 maa 2013 - 7:21

Door chronische vermoeidheid moet ik een beetje opletten dat ik niet te druk ben. Ik vind dat ik het druk heb als ik doordeweeks drie of vier avonden iets heb (ook al is 'iets' alleen maar anderhalf uur sporten bijvoorbeeld). Ik ben gewoon moe na het werk en heb veel behoefte aan gewoon lekker bankhangen en niksen 's avonds. Als ik helemaal niks doe ik een week vind ik het ook saai, dus ik probeer een balans te vinden. Als ik te druk ben geweest, moet ik dit meteen bekopen meestal, want dan word ik ziek(jes), strontverkouden en gewoon oververmoeid.

Als ik een weekend in mn hometown ben, vind ik mezelf vaak ook te druk. Ik wil dan zoveel mogelijk vliegen in één klap slaan. Zo ging ik laatst op za.ochtend op kraamvisite bij een vriendin, 's middags lunchen, shoppen en eten met een andere vriendin, 's avonds de kroeg in met weer een andere vriendin en dan zondag nog naar een familiedag. Tussendoor nog een beetje socializen met mn moeder. Pff daarna was ik weer toe aan weekend.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Esperanza wo 27 maa 2013 - 7:33

Bliss schreef:Door chronische vermoeidheid moet ik een beetje opletten dat ik niet te druk ben. Ik vind dat ik het druk heb als ik doordeweeks drie of vier avonden iets heb (ook al is 'iets' alleen maar anderhalf uur sporten bijvoorbeeld). Ik ben gewoon moe na het werk en heb veel behoefte aan gewoon lekker bankhangen en niksen 's avonds. Als ik helemaal niks doe ik een week vind ik het ook saai, dus ik probeer een balans te vinden. Als ik te druk ben geweest, moet ik dit meteen bekopen meestal, want dan word ik ziek(jes), strontverkouden en gewoon oververmoeid.
Dit herken ik wel heel erg, ik heb de diagnose nooit gehad, maar ik ben wel erg vermoeid en ik heb weinig energie.
Ik moet inderdaad ook heel erg oppassen met wat ik doe, maar vind het lastig daar een balans in te vinden. De laatste tijd zit ik weer iets teveel op de bank omdat ik moe ben, maar merk dat ik daar niet van uitrust, ik vind het te saai.
Ik merk wel, dat ik dingen sneller als druk ervaar dan mensen in m'n omgeving. Dat besef ik me ook wel en weet dan ook wel dat ik het niet echt druk heb, maar dat m'n hoofd het gewoon niet helemaal kan bolwerken.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Snirp wo 27 maa 2013 - 7:40

Rejoy. schreef:Ik heb het gevoel druk te zijn als ik dingen niet meer af kan krijgen.

Beter kan ik het zelf niet verwoorden. Als er in het huishouden of op het werk dingen blijven liggen, en de lijstjes alleen maar langer en langer en langer worden.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Caramba wo 27 maa 2013 - 8:08

Wanneer ik vind dat ik het te druk krijg/heb, heb ik meteen stress. Stress slaat bij mij op nek en schouders.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Rouxxxe wo 27 maa 2013 - 10:05

Ik vind dat ik het te druk heb als ik tussen de drukte door geen tijd heb om ff te ontspannen of rustig aan te doen. Ik kan daar slecht tegen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Slakje wo 27 maa 2013 - 10:10

Marin schreef:Ik merk het zelf dat ik het echt druk heb, wanneer het in m'n hoofd ook echt chaos is. Als ik constant lijstjes moet maken en eigenlijk constant een gestressed gevoel heb van dit moet nog, dat moet nog. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Exact dit.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Star007 wo 27 maa 2013 - 13:22

Ik werk 29 uur onregelmatig, heb een dreumes van 1,5, ik heb een man, vriendinnen en familie, een huishouden ( samen met man). Ik ben geregeld een paar dagen thuis doordeweeks ( door het onregelmatige werken), toch vind ik het wel eens druk. Vooral omdat ik de dagen dat ik thuis ben ook constant bezig ben met mijn dochter. Je kunt niet lekker de hele middag iets voor jezelf gaan doen. Ik vind het ook al snel druk hoor. Vaak als ik van alles 'moet' ,dan wordt het al snel een chaos in mijn hoofd.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum