Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Langdurige cyclus

+2
-Belle-
Puggle
6 plaatsers

Ga naar beneden

Langdurige cyclus Empty Langdurige cyclus

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 22:48

Ik weiger te geloven dat ik geen eisprong heb.

Mijn cyclus vanaf het stoppen met de pil in november '11 is: 79 - 67 - 62.

Het duurt lang ja, maar het IS er wel. Ik heb elke keer rond de twee weken voordat de menstruatie begint enorm gevoelige/pijnlijke tepels en de pukkels komen massaal opzetten.

De reden dat ik dit topic open, is dat ik nogal bang ben geworden nadat ik hoorde dat je bij 35+ dagen geen eisprong hebt. Dat was een beste klap in m'n gezicht. Maar nu ik de hele cyclus wat nauwkeurige heb bestudeerd, denk ik toch dat het wel wat meevalt allemaal. Mijn man en ik willen nog niet aan kinderen beginnen, maar het speelt wel onder de oppervlakte.

Kan iemand hier iets over zeggen? Ervaringen? En hoe werkt temperaturen? Want wanneer die cyclus zo blijft, is dat voor mij het meest zekere, denk ik..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Langdurige cyclus Empty Re: Langdurige cyclus

Bericht  Puggle do 7 jun 2012 - 22:57

Volgens mij heb je boven de 35 dagen ook een eisprong hoor. Temperaturen doe je iedere ochtend gelijk als je wakker word, dit noteer je dan. Als je ongesteld bent kun je dan precies terug zien in de grafiek wanneer je temp hoger was. Dat was dan je eisprong.
Ik snap wel dat je er mee zit hoor, die lange cyclussen zijn niet leuk natuurlijk. Al heb je wel een cyclus dus dat is ook al positief.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  -Belle- do 7 jun 2012 - 23:02

Ik kan je niet helpen door te zeggen waardoor het komt. Maar ik heb er zelf ook last van. Wel weet ik bijna zeker dat je 2 weken voor je menstruatie een eisprong hebt. Dit heb ik toen dr tijd van de gyn gehoord. Het is inderdaag alleen erg lastig, want je weet niet precies wanneer je een eisprong heb. Maar mijn mening is zolang je een menstruatie hebt weet je dat het werkt.
-Belle-
-Belle-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11

Bericht  Snoes do 7 jun 2012 - 23:08

Wat vervelend Youandi.
Maar ik denk ook niet dat het persé hoeft te betekenen dat je bij een cyclus van 35+ geen eisprong hebt. Als ik nu niet zwanger was geworden, had ik ook een cyclus van 45-50 dagen gehad (omdat mijn eisprong pas tussen dag 30 en dag 35 geweest is. Dus het kan perfect.

Met temperaturen kan je het het beste zien (achteraf) of en wanneer je eisprong hebt gehad.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 23:15

Ook ik heb een lange en onregelmatige cyclus variërend tussen de 30 en 50 dagen meestal, en ik ben toch ook drie keer zwanger geraakt

Gast
Gast

Bericht  moepie do 7 jun 2012 - 23:39

De gynaecoloog heeft mij verteld dat je na 37 dagen niet meer spreekt van een ('goede') eisprong.
Maar ja zoals je hier leest zijn er toch mensen zwanger geraakt... altijd lastig/ingewikkeld dit soort dingen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania do 7 jun 2012 - 23:45

Ach je kan ook iedere maand netjes ongesteld worden en toch geen eisprong hebben, je kan ook een lange cyclus hebben en wel een eisprong. De kans is misschien groter dat je geen eisprong hebt als je cyclus 35+ is maar het is niet dat je dan per definitie geen eisprong hebt. Het zou goed kunnen dat je lichaam gewoon nog moet wennen dat je het weer zelf moet regelen. Was je cyclus voor de pil wel normaal?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:50

Mijn cyclus is nu ook steeds onregelmatig en lang. Erg lastig als je een kindje wilt.

Hoe gaat dat temperaturen precies in zijn werk? 's Morgens en dan in je oksel of rectaal?

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 8 jun 2012 - 1:03

Balloon schreef:Mijn cyclus is nu ook steeds onregelmatig en lang. Erg lastig als je een kindje wilt.

Hoe gaat dat temperaturen precies in zijn werk? 's Morgens en dan in je oksel of rectaal?

Rectaal tempen, het liefst elke dag om dezelfde tijd voordat je ook maar iets anders gedaan hebt, dus ook niet eerst naar de wc ofzo. Na een cyclus kun je dan je eisprong zien als het goed is, ik voerde altijd alles in op fertility friend maar ik weet niet of dat nog bestaat.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes vr 8 jun 2012 - 1:10

Fertility Friend bestaat gewoon nog (nouja, 4-tal maanden geleden toch nog).

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 2:35

Bedankt voor jullie reacties. Dat doet me goed smile Ik ben blij dat mijn gevoel door de meesten bevestigd wordt, al blijft het natuurlijk een gevoel en zal het zich in de toekomst moeten uitwijzen.

@Tania: Vanaf mijn 15e tot mijn 20e ben ik pilloos door het leven gegaan. Ik was meestal om de 40 dagen ongesteld, maar heb ook wel eens een tijdje een heel nette cyclus gehad, binnen de 30 dagen. Hij is dus nooit jarenlang perfect verlopen.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 8 jun 2012 - 3:03

Youandi schreef:Bedankt voor jullie reacties. Dat doet me goed smile Ik ben blij dat mijn gevoel door de meesten bevestigd wordt, al blijft het natuurlijk een gevoel en zal het zich in de toekomst moeten uitwijzen.

@Tania: Vanaf mijn 15e tot mijn 20e ben ik pilloos door het leven gegaan. Ik was meestal om de 40 dagen ongesteld, maar heb ook wel eens een tijdje een heel nette cyclus gehad, binnen de 30 dagen. Hij is dus nooit jarenlang perfect verlopen.

Bij mij was het voor de pil om de 36 dagen. Ik ben ook wel is een maand of 5 niet ongesteld geweest. Na de pil was het het eerste half jaar heel rommelig en daarna bleef het schommelen tussen de 29 en 42 dagen. Meestal was het rond de 35 dagen maar dat wist ik nooit zeker. Ik heb ook wel is getwijfeld of ik een eisprong had, door het temperaturen kon ik duidelijk een eisprong zien. Dat zegt nog niet alles natuurlijk maar ik ben twee keer zwanger geworden dus blijkbaar zit het toch gewoon goed.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 3:05

Bedankt Tania, je stelt me behoorlijk gerust Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 8 jun 2012 - 6:24

Ik ben de eerste keer ook met een heel lange cyclus zwanger geworden. Tweede keer trouwens ook. Langer dan 40 dagen in elk geval. Ik geloof wel dat het beter is voor de kwaliteit van het eitje / de kans op een zwangerschap dat een eitje eerder springt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 6:56

Tania, bedankt! Zal het onthouden voor als het me te lang gaat duren Wink

Gast