Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kind ziek en wat doe jij?

+11
Slakje
Mida4you
Catwoman79
Roos
Flower_L
Tania
Poisongirl
_Mashimaro_
Spring
blondje1313
kwak
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak wo 18 apr 2012 - 21:10

D. is gisteravond ziek geworden, tussen 20.00 en 23.00 heeft ze 5x overgegeven, nu heeft ze koorts en haar beker drinken heeft ze al weer uitgespuugd. Ze is ook echt ziek ziek, hangerig en huilerig.
Ik heb gisteravond mij baas al een smsje gedaan dat D. ziek is en dat ik in de ochtend bel om me officieel "af te melden". Ik heb m'n bazin vanmorgen gebeld om te zeggen dat ik niet kom omdat mijn kind ziek is en dat ze zo niet naar de oppas kan. Mijn baas is nu dan ook boos op mij en noemt me onverantwoordelijk omdat ik thuis blijf bij mijn zieke kind ipv naar de deelnemers te gaan op de zorgboerderij. Dit zit me echt heel erg dwars, ben ik dan zo onverantwoordelijk dat ik thuis blijf bij mijn zieke kind of ik ben de enige die dat doet als haar kind ziek is?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 21:12

Heb je hier eigenlijk zelfs niet gewoon recht op?
Lijkt me behoorlijk overmacht, valt niet mee om zo laat 's avonds nog een andere oppas te regelen voor vandaag.
Beetje begrip van je baas zou wel fijn zijn...

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak wo 18 apr 2012 - 21:19

blondje1313 schreef:Heb je hier eigenlijk zelfs niet gewoon recht op?
Lijkt me behoorlijk overmacht, valt niet mee om zo laat 's avonds nog een andere oppas te regelen voor vandaag.
Beetje begrip van je baas zou wel fijn zijn...

Maar hoort een ziek kind niet gewoon thuis bij d'r moeder te zijn?
de enige oppas die ik zou kunnen vragen was mijn moeder, zelf had ze dan ook vrij moeten nemen. En dan nog maar niet te spreken hoe ik dan ben op het werk want dan zit ik met mijn hoofd bij D.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 21:23

een ziek kind hoort bij één van de primaire verzorgers te zijn, dus bij vader of moeder. Je hebt daar ook gewoon recht op, zorgverlof heet zoiets toch? Als je voor iedere scheet die dwars zit thuis blijft kan ik me voorstellen dat je daarop aangesproken wordt, maar als je thuis blijft omdat je kind écht ziek is, dan is dat gewoon een recht wat je hebt.

En in jouw situatie op je werk snap ik heel goed dat je ervoor gekozen hebt om zelf thuis te blijven en niet J Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Spring wo 18 apr 2012 - 21:25

Je hebt gelijk dat je thuis bent gebleven. Hier is zelfs verlof voor, zorgverlof heet het geloof ik.
Volgens mij is dat speciaal voor ouders die in de situatie komen waarin jij nu zit.

Ik begrijp je baas wel dat hij baalt dat je niet komt. Maar ik vind dat hij wel wat respect mag opbrengen dat jij gewoon geen keuze hebt en voor je kind moet zorgen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  _Mashimaro_ wo 18 apr 2012 - 21:27

Ik heb makkelijk praten, omdat ik zelf niet werk, maar ik zou ook thuisblijven. Ik vind het een pluspunt dat je gisteravond al hebt laten weten aan je baas dat je vandaag niet zou komen. Je hebt het vanmorgen alleen maar bevestigd.
In theorie had ze dus vervanging kunnen regelen.

Het is vervelend voor je baas, maar volgens mij heb je er inderdaad recht op om thuis te blijven.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 21:30

Ik kan me in je baas vinden als jij élke keer degene bent die thuisblijft. Een ziek kind is overmacht en daar moet je wat voor regelen, dat moet ook kunnen. Maar als jij het volkomen vanzelfsprekend bent dat jij dat altijd moet doen en nooit je man (want hij kán nou eenmaal geen vrij krijgen) en je het ook doodnormaal vindt dat je vrij krijgt, dán kan ik me de ergernis goed voorstellen.

Bel jij op en leg je het dilemma voor aan je baas om te proberen een oplossing te vinden, eventueel thuis wat te werken (als dat kan) of het later in te halen, of stuur je een sms met 'ik kom niet, kind is ziek'. Zoek je naar een oplossing of vind je het doodnormaal om thuis te blijven tot kind weer beter is? Allemaal dingen die meespelen.

Er zijn zóveel vrouwen die vinden dat hun kind voor alles gaat en alles laten vallen zodra er iets met hun kind is dat ze compleet onbetrouwbare werknemers zijn.

Ik heb me ook weleens afgemeld ivm ziek kind, maar dan ruilde ik mijn vrije dag in bijvoorbeeld en ging op mijn vrije dag werken. En op de eerste dag ziek thuis kon ik dan regelen dat bijv. mijn man de volgende dag thuis zou blijven (dan heb je alweer wat meer speling) of regelen dat oma beschikbaar is bijvoorbeeld of alvast afspraken verzetten en vrije dagen aanvragen zodat ik later die week nog thuis kon blijven.

Als jij ook wat flexibiliteit naar je werkgever toont is het ws geen probleem. Doe je dat niet, dan zit je idd fout, zelfs al héb je recht op calamiteitenverlof. Sommige werkgevers zijn nou eenmaal horken, maar dat zijn er niet zo heel veel. Werknemers zijn vaak ook heel laks en denken dat alles wel aangepast kan worden naar hun eigen verwachtingen. Het moet van twee kanten komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak wo 18 apr 2012 - 21:31

eerlijk gezegd ben ik ook blij dat jullie het ook doen, zit me echt dwars dat ze me onverantwoordelijk noemt.
Ik snap ook wel dat ze er niet blij mee is, ze heeft ook nog een deadline te halen vandaag want anders loopt ze duizenden euro's mis maar ik heb netjes voor 8 uur me afgemeld, dat is namelijk de afspraak als je ziek ect bent.
want wat nou als ik met 40 graden koorts op bed zou liggen, dan kan ze me toch ook niet verplichten om te komen?
Daar komt misschien ook bij dat ik ontslag heb genomen op de zorgboerderij en sindsdien vind mijn baas me niet meer zo leuk, mag mijn vakantiedagen niet opmaken en krijg ze niet uitbetaald en ik kan nu niks meer goed doen, waarschijnlijk zal dit de druppel wel zijn. gelukkig alleen morgen en volgende week nog 2 dagen...
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 21:32

Rejoy. schreef:een ziek kind hoort bij één van de primaire verzorgers te zijn, dus bij vader of moeder. Je hebt daar ook gewoon recht op, zorgverlof heet zoiets toch? Als je voor iedere scheet die dwars zit thuis blijft kan ik me voorstellen dat je daarop aangesproken wordt, maar als je thuis blijft omdat je kind écht ziek is, dan is dat gewoon een recht wat je hebt.

En in jouw situatie op je werk snap ik heel goed dat je ervoor gekozen hebt om zelf thuis te blijven en niet J Wink

Nee hoor. Je hebt calamiteitenverlof, dat is om thuis te kunnen blijven bij overmacht. Maar dan wordt er wél van je verwacht dat je zsm een andere oplossing zoekt (vrije dagen opneemt, vader regelt die vrij neemt, oma inschakelt, enzovoorts). Zorgverlof is volgens mij alleen in andere situaties (kind met kanker en langdurig ziek, langdurig of ernstig zieke partner, niet voor een griepje).

Het is dus géén recht om thuis te blijven als je kind ziek is. Tuurlijk mag je thuisblijven, tuurlijk kun je vrij nemen, maar wél in overleg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 21:32

Beterschap voor je kleine meisje. Mijn zoontje heeft vorige maand heel veel gespuugd en hij heeft er pilletjes voor gekregen zodat het spugen minder werd, ik zou als het te lang door blijft gaan dit aan je huisarts vragen.

Ik vind het nogal een rare opmerking van jouw baas. Mijn eerste gevoel zegt "wat een b*tch". Maar als ik me even in haar verplaats denk ik dat het misschien wel ligt aan de functie die je vervult. Stel dat er iets wordt verwacht en er vanuit wordt gegaan dat jij er echt bij bent, zoals deze dag op de zorgboerderij, en je vriend had ook vrij kunnen nemen (wellicht gaat zij daar van uit) dan snap ik haar enigszins wel. Stel dat hij ook geen vrij kan krijgen en jullie daarom besluiten dat jij thuis blijft omdat dit het beste van twee kwaden is dan kun je toch gewoon niet anders.

Maak je er niet te druk om, jij moet gewoon je kleintje vertroetelen en verschonen...

Sterkte voor jou en je meisje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 21:32

Ik vind niet dat een ziek kind per definitie bij de moeder hoeft te zijn, ik denk dat ook de vader daar zeker wel geschikt voor is. En in sommige situaties misschien ook wel anderen, mijn moeder past heel vaak op, ik zou Lotte daar met een gerust hart achterlaten als ze niet fit genoeg is voor het kdv. (Maar niet als ze echt flink ziek is hoor, dan voel ik me daar ook niet prettig bij).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak wo 18 apr 2012 - 21:34

Eucalypta, dit is de eerste keer dat D. ziek is op mijn werkdag, de eerste keer dat ik mijn afwezig meld voor een ziek kind. Ik kan thuis niet werken omdat ik op een zorgboerderij werk anders had ik dat zeker gedaan.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 21:34

Hier wordt er 's ochtends gewoon gekeken naar wie het meest beschikbaar is. Heb ik afspraken staan op het werk of belangrijke dingen, dan neemt man vrij, andersom neem ik vrij. Nu wordt dat lastiger, want tot nu toe had ik altijd flexibele banen waarbij ik makkelijk kon schuiven. Nu is dat niet meer zo, ik draai onregelmatige diensten en kom ik niet, dan is er niemand of een collega staat alleen en dat kan niet. Dus nu zal het meer op mijn man terechtkomen ben ik bang. Hij weet dat, en gelukkig is dat te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 21:35

kwak schreef:Eucalypta, dit is de eerste keer dat D. ziek is op mijn werkdag, de eerste keer dat ik mijn afwezig meld voor een ziek kind. Ik kan thuis niet werken omdat ik op een zorgboerderij werk anders had ik dat zeker gedaan.

Maar ik lees net dat je al gedoe met je baas hebt vanwege ontslag. Dan denk ik dat je het idd niet goed had kunnen doen. En dat zij ws gewoon denkt dat je geen zin meer hebt en makkelijk thuisblijft zodra dat kan. Onterecht dan misschien, maar dat zal haar visie zijn. Niet teveel van aantrekken als het niet anders kon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak wo 18 apr 2012 - 21:37

Eucalypta schreef:
kwak schreef:Eucalypta, dit is de eerste keer dat D. ziek is op mijn werkdag, de eerste keer dat ik mijn afwezig meld voor een ziek kind. Ik kan thuis niet werken omdat ik op een zorgboerderij werk anders had ik dat zeker gedaan.

Maar ik lees net dat je al gedoe met je baas hebt vanwege ontslag. Dan denk ik dat je het idd niet goed had kunnen doen. En dat zij ws gewoon denkt dat je geen zin meer hebt en makkelijk thuisblijft zodra dat kan. Onterecht dan misschien, maar dat zal haar visie zijn. Niet teveel van aantrekken als het niet anders kon.

ik ga ook liever werken dan dat ik thuis zit met een zieke D. . Maar ik baal er echt van en dan moet ik ook nog eens 3 dagen gezellig gaan doen op m'n werk.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Poisongirl wo 18 apr 2012 - 21:39

Je hebt recht op calamiteitenverlof voor de tijd dat jij nodig hebt om iets te regelen.

Je hebt ook recht op kortdurend zorgverlof. Kortdurend zorgverlof is bedoeld om enkele dagen noodzakelijke zorg aan
(pleeg)kinderen, de partner of ouders te kunnen geven. De werkgever betaalt
minstens 70% van het loon door.
Door het recht op kortdurend zorgverlof kunnen werknemers inspringen op
situaties waarin (pleeg)
kinderen, de partner of ouders tijdelijk zorg nodig hebben. Een ouder hoeft
niet op het adres van de werknemer ingeschreven te staan. Dat geldt wel voor de
partner en het kind. Voor pleegkinderen geldt dat er een pleegcontract moet
zijn.


De werkgever is verplicht het zorgverlof te geven. Ook moet hij
70%
van het loon doorbetalen. Hierdoor wordt voorkomen dat werknemers geen zorg
kunnen geven omdat het financiële consequenties heeft.


Werknemers kunnen meerdere keren per jaar kortdurend zorgverlof opnemen. Er
geldt wel een maximum
aantal uren kortdurend zorgverlof per periode van 12 maanden. Voor
bijvoorbeeld iemand met een 36-urige werkweek is dit maximaal 72 uur per 12
maanden.


Over het recht op kortdurend zorgverlof, de duur en de betaling van het
verlof, kunnen afwijkende afspraken worden gemaakt tussen werkgevers en
werknemers. Deze afspraken worden vastgelegd in cao’s of in
afspraken tussen de werkgever en de ondernemingsraad of
personeelsvertegenwoordiging.


Werknemers en werkgevers kunnen bijvoorbeeld afspreken dat de werknemer een
deel van het kortdurend zorgverlof compenseert met bovenwettelijke
vakantiedagen. Dit zijn de vakantiedagen die een werknemer heeft boven op het
minimum aantal
vakantiedagen.


Waar Euc naar verwijst is langdurend zorgverlof. Dat zijn twee verschillende regelingen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 21:42

Je hebt recht op kortdurend zorgverlof als er op dat moment echt niemand anders is die voor je kindje kan zorgen. Maar dat moet je dan wel overleggen met je werkgever. Wat heb je nu afgesproken met je baas dan? Gaat het van je vakantie af, moet je een extra dag werken? Je kan natuurlijk niet alleen maar mededelen dat je niet komt en verder niks.

Zelf zou ik gaan werken als mijn moeder op zou passen als hij naar de gastouder zou moeten en hij is echt ziek dan zou ik of mijn man vrij nemen. Waarschijnlijk zou dat in ons geval mijn man zijn voor een paar uur tot ik weer thuis ben of vanaf dat ik weg moet (ligt aan mijn dienst).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak wo 18 apr 2012 - 21:46

Tania, met mijn baas was vanmorgen echt niet te spreken. Ik kon amper zelf uitpraten en uitleggen wat er was en waarom D. niet naar de oppas kon. We hebben dus niks afgesproken. Ik stuur haar wel een mail, ga haar nu echt niet bellen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Flower_L do 19 apr 2012 - 1:07

Wij doen het om en om. Gelukkig geen hele dag nodig gehad. Wel paar keer uurtje eerder ophalen. Ik werk dan na savonds nog even thuis, of compenseer op andere dag. En anders gewoon verlof.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 2:37

kwak schreef:eerlijk gezegd ben ik ook blij dat jullie het ook doen, zit me echt dwars dat ze me onverantwoordelijk noemt.
Ik snap ook wel dat ze er niet blij mee is, ze heeft ook nog een deadline te halen vandaag want anders loopt ze duizenden euro's mis maar ik heb netjes voor 8 uur me afgemeld, dat is namelijk de afspraak als je ziek ect bent.
want wat nou als ik met 40 graden koorts op bed zou liggen, dan kan ze me toch ook niet verplichten om te komen?
Daar komt misschien ook bij dat ik ontslag heb genomen op de zorgboerderij en sindsdien vind mijn baas me niet meer zo leuk, mag mijn vakantiedagen niet opmaken en krijg ze niet uitbetaald en ik kan nu niks meer goed doen, waarschijnlijk zal dit de druppel wel zijn. gelukkig alleen morgen en volgende week nog 2 dagen...



Wat raar, dat mag toch helemaal niet dat ze allebei weigeren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak do 19 apr 2012 - 3:10

mama2be schreef:
kwak schreef:eerlijk gezegd ben ik ook blij dat jullie het ook doen, zit me echt dwars dat ze me onverantwoordelijk noemt.
Ik snap ook wel dat ze er niet blij mee is, ze heeft ook nog een deadline te halen vandaag want anders loopt ze duizenden euro's mis maar ik heb netjes voor 8 uur me afgemeld, dat is namelijk de afspraak als je ziek ect bent.
want wat nou als ik met 40 graden koorts op bed zou liggen, dan kan ze me toch ook niet verplichten om te komen?
Daar komt misschien ook bij dat ik ontslag heb genomen op de zorgboerderij en sindsdien vind mijn baas me niet meer zo leuk, mag mijn vakantiedagen niet opmaken en krijg ze niet uitbetaald en ik kan nu niks meer goed doen, waarschijnlijk zal dit de druppel wel zijn. gelukkig alleen morgen en volgende week nog 2 dagen...



Wat raar, dat mag toch helemaal niet dat ze allebei weigeren?
nee, inderdaad het is ook wettelijk bepaald dat je de resterende vakantiedagen uitbetaald krijgt maar ik moet nog flink met haar in discussie want als ik mijn uren niet krijg mis ik ongv een complete maand loon!
ik mocht van haar ook niet na een maand weg, ik heb een maand opzegtermijn en daar was ze absoluut niet mee eens. probleem alleen nu is dat ik echt niet meer in discussie durf.

D. haar koorts wordt steeds hoger, ze heeft nog maar 300/400 ml vocht gehad gelukkig zit alles er nog in na vanmorgen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 3:19

kwak schreef:
mama2be schreef:
kwak schreef:eerlijk gezegd ben ik ook blij dat jullie het ook doen, zit me echt dwars dat ze me onverantwoordelijk noemt.
Ik snap ook wel dat ze er niet blij mee is, ze heeft ook nog een deadline te halen vandaag want anders loopt ze duizenden euro's mis maar ik heb netjes voor 8 uur me afgemeld, dat is namelijk de afspraak als je ziek ect bent.
want wat nou als ik met 40 graden koorts op bed zou liggen, dan kan ze me toch ook niet verplichten om te komen?
Daar komt misschien ook bij dat ik ontslag heb genomen op de zorgboerderij en sindsdien vind mijn baas me niet meer zo leuk, mag mijn vakantiedagen niet opmaken en krijg ze niet uitbetaald en ik kan nu niks meer goed doen, waarschijnlijk zal dit de druppel wel zijn. gelukkig alleen morgen en volgende week nog 2 dagen...



Wat raar, dat mag toch helemaal niet dat ze allebei weigeren?
nee, inderdaad het is ook wettelijk bepaald dat je de resterende vakantiedagen uitbetaald krijgt maar ik moet nog flink met haar in discussie want als ik mijn uren niet krijg mis ik ongv een complete maand loon!
ik mocht van haar ook niet na een maand weg, ik heb een maand opzegtermijn en daar was ze absoluut niet mee eens. probleem alleen nu is dat ik echt niet meer in discussie durf.

D. haar koorts wordt steeds hoger, ze heeft nog maar 300/400 ml vocht gehad gelukkig zit alles er nog in na vanmorgen.



Wat vervelend zeg dat het zo loopt. Als je er niet uitkomt dan zou ik rechtsbijstand inschakelen, mits je die hebt natuurlijk. Maar goed hier ging je topic niet over.



Als mijn zoontje zo ziek is dat ik liever thuis blijf dan overleg ik of dat mogelijk is. Gelukkig kan dit vrij makkelijk op mijn werk en is het 1 keer voorgekomen. Ik kan me voorstellen dat als een werknemer om de haverklap voor een poep en een scheet thuis wil blijven dat het voor de werkgever en collega's vervelend is.



Mag ik vragen wat je precies voor werk daar doet op de zorgboerderij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Roos do 19 apr 2012 - 3:33

Als mijn zoon ziek is blijf ik thuis. Neem dan eigenlijk altijd gewoon verlofuren op.
Mijn man kan wat lastiger op kort termijn thuis blijven. Gelukkig heb ik een gemakkelijke en mama-vriendelijke werkgever.

Succes met je werkgever en beterschap voor je dochter!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  kwak do 19 apr 2012 - 3:35

ik werk als verzorgende IG op de zorgboerderij, ik begeleid de deelnemers en ik doe de medicijnen en evt andere zorg die er voor komt. Ik was vandaag de enige met een diploma dus verantwoordelijk voor alles meestal ben je met z'n tweeen maar mijn collega die altijd samen met mij werkt zit in de ziektewet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 3:51

Ondanks dat je collega in de ziekte wet zit, is het nog onmacht dat je dochtertje ziek word. Ik was ook thuis gebleven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek en wat doe jij? Empty Re: kind ziek en wat doe jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum