Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kom je over iemand heen?

+6
SoGood
Toet
Antibes
Bazinga
Poubelle
SuperGrover
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  SuperGrover zo 24 maa 2013 - 7:47

Ik heb praktische tips en adviezen nodig. Ik ben per ongeluk verliefd geraakt op een egocentrische gast die niet eens buitengewoon knap is, of aardig, of in mij geïnteresseerd. Ik wil mijn gevoelens voor hem verliezen, het liefst voor woensdag, maar anders graag binnen 2 weken.

Nee even serieus, zijn er dingen die je kunt doen om over iemand heen te komen? Of is het een kwestie van tijd, en is het een volkomen passief onbeïnvloedbaar proces?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Poubelle zo 24 maa 2013 - 7:50

Ik heb destijds de volgende dingen geprobeerd: veel winkelen, veel drinken, veel sporten, veel afleiding zoeken, en ben tot de conclusie gekomen dat het een kwestie van tijd, en een volkomen passief onbeïnvloedbaar proces is.

Sterkte!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 7:53

Als je zijn telefoonnummer hebt, en nog berichtjes/mailtjes van hem zou ik alles verwijderen. Zodat je niet steeds als je in je whatsapp of mail kijkt je aan hem herinnert wordt. En verder wat Poubelle zegt, veel leuke dingen doen waardoor je niet te veel kan nadenken. Verder moet het gewoon slijten denk ik, en dat gaat bij de een sneller dan bij de ander. Sterkte in ieder geval hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Bazinga zo 24 maa 2013 - 8:00

Ik lees mee. Ben letterlijk al járen verliefd op een oh zo foute jongen (man inmiddels) en ik wil 't echt niet meer.. Hij is zó stom, zó intens gemeen, zó.. Naar gewoon! 't Is een naar persoon.

Maar ik hou zo, zoveel van 'm en ik ben al zolang verliefd op 'm.. Bleh.

Niet quoten.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Antibes zo 24 maa 2013 - 8:03

Inderdaad alles verwijderen qua facebook/whatsapp/skype etc. en verder je gedachten blijven rationaliseren en erover praten (waarom het niet werkt dan, niet dat hij zo leuk is en je hem zo mist) en verder heel veel tijd tijd tijd.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Toet zo 24 maa 2013 - 8:04

Poubelle schreef:Ik heb destijds de volgende dingen geprobeerd: veel winkelen, veel drinken, veel sporten, veel afleiding zoeken, en ben tot de conclusie gekomen dat het een kwestie van tijd, en een volkomen passief onbeïnvloedbaar proces is.

Sterkte!

Precies dit. Ik heb anderhalf jaar heel veel verdriet om mijn ex gehad en alles geprobeerd om hem te vergeten. En toen ineens, van de een op de andere dag (bij wijze van dan) was ik er helemaal klaar mee. Sindsdien geen traan meer om hem gelaten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  SuperGrover zo 24 maa 2013 - 8:04

Bedankt meiden! Veel drinken en afleiding zoeken doe ik al, wie weet helpt het iets laughcry Ik kan zijn nummer en facebook niet verwijderen, het is iemand met wie ik nog veel te maken heb (helaas). Daarom gaat het misschien ook zo moeizaam om het gevoel te laten slijten, hem niet meer zien en spreken is geen optie.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat het gevoel weg was? Ik bedoel niet zozeer die eerste heartbroken fase, maar die periode erna. Wanneer doet het je niets meer als je hem met iemand anders ziet zoenen?

Bazinga: hug
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Poubelle zo 24 maa 2013 - 8:06

Het heeft bij mij best een poos geduurd. Het duurde eerst al heel lang voor ik m'n spullen toen terughad, 2 maanden ofzo, en pas daarna ben ik het echt gaan afsluiten. Ik denk dat dat ook nog wel een maand of 2 heeft geduurd.
Gelukkig heb ik 'm daarna nooit meer gezien.

Balen dat je nog veel met hem te maken moet hebben, dat maakt het een stuk lastiger!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  SuperGrover zo 24 maa 2013 - 8:06

Toet schreef:
Poubelle schreef:Ik heb destijds de volgende dingen geprobeerd: veel winkelen, veel drinken, veel sporten, veel afleiding zoeken, en ben tot de conclusie gekomen dat het een kwestie van tijd, en een volkomen passief onbeïnvloedbaar proces is.

Sterkte!

Precies dit. Ik heb anderhalf jaar heel veel verdriet om mijn ex gehad en alles geprobeerd om hem te vergeten. En toen ineens, van de een op de andere dag (bij wijze van dan) was ik er helemaal klaar mee. Sindsdien geen traan meer om hem gelaten.
Hoe kwam deze omslag? Is er iets gebeurd? Ik ben op dit moment namelijk best pissig op hem en vind hem echt een vreselijke kwal en ik ben helemaal klaar met hem als persoon... Maar dat is juist omdat ik niet over hem heen ben, ik blijf hem maar leuk vinden, ik blijf liefdesverdriet houden als ik hem zie, ik kan nog steeds een bepaalde (heel goede laughcry ) band niet uitstaan omdat het me aan hem doet denken. En ik wil het niet meer, ik vind hem niet eens aardig, waarom voel ik dan iets voor hem?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 8:08

Tijd, tijd, tijd en nog meer tijd.

Ik ben ook al zo'n jaar bezig nu smile
En over is het nog steeds niet. Ik kon het ook pas echt toen alle contact verbroken was. Dat is nu ruim een half jaar, maar er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk helaas. Zelfs al kan ik hem wel schieten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  SoGood zo 24 maa 2013 - 8:11

Gatsie, ik heb het ook meegemaakt. Echt verliefd, echt geen leuke man. Raar hoe zoiets werkt toch? Bij mij heeft het geholpen om volledig afstand te nemen maar goed, dat wordt lastig voor jou. Bij mij speelde ook mee dat ik niet vrijgezel was. Heel naar, vreemd en raar. Gelukkig is het goed gekomen, hopelijk bij jou ook snel. Hoe kom je over iemand heen? 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Esperanza zo 24 maa 2013 - 8:13

Ik denk dat je niet zo heel veel meer kunt doen dan afleiding zoeken en het laten slijten. Verder zou ik what's app gesprekken verwijderen zodat daar niet constant je ook oog opvalt en je gaat kijken of hij online is. Eventueel andere dingen die je aan hem herinneren zou je kunnen verwijderen.
Laat het er zo af en toe ook gewoon zijn. Je kunt wel heel hard proberen om geen gevoelens voor hem te hebben, maar als je die wel hebt, werkt dat soms alleen maar averechts.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 8:16

Je hoeft hem op Facebook niet te verwijderen, je kunt ook alles blokkeren zodat je het niet hoeft te zien. Ellendig is het wek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Toet zo 24 maa 2013 - 9:07

SuperGrover schreef:
Hoe kwam deze omslag? Is er iets gebeurd? Ik ben op dit moment namelijk best pissig op hem en vind hem echt een vreselijke kwal en ik ben helemaal klaar met hem als persoon... Maar dat is juist omdat ik niet over hem heen ben, ik blijf hem maar leuk vinden, ik blijf liefdesverdriet houden als ik hem zie, ik kan nog steeds een bepaalde (heel goede laughcry ) band niet uitstaan omdat het me aan hem doet denken. En ik wil het niet meer, ik vind hem niet eens aardig, waarom voel ik dan iets voor hem?

In die 1,5 jaar waren mijn ex en ik niet altijd echt uit elkaar, er waren periodes dat we het weer probeerde of bijvoorbeeld weer seks hadden enzo en op den duur was ik daar gewoon klaar mee. Ik had geen zin meer in seks met hem, geen zin meer in verplichtingen, geen zin om mijn planning aan hem aan te passen, eigenlijk niet eens meer zin om hem te zien. Toen heb ik er definitief een punt achter gezet en dat voelde direct heel goed. Hij had al vrij snel een nieuwe vriendin en dat heeft me ook wel geholpen denk ik. In die 1,5 jaar daarvoor kwamen we altijd wel weer terug bij elkaar en nu had ik maar gewoon te accepteren dat hij een ander had. Maar ja, eh goed, ik heb verder geen tips voor je. Die bestaan ook niet. Er is niet zo veel dat je kan doen. Zeker niet in de nogal complexe situatie waar jij in zit (je kan hem niet uitstaan maar bent toch verliefd). Het is gewoon te hopen voor je dat het snel minder wordt. Ohja, daten met een ander wil misschien wel helpen..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 9:19

Dit zijn dingen die mij altijd hebben geholpen, (zowel na een relatie die net stuk is, of als ik me niet goed voel in het algemeen)

- sporten (lekker naar buiten, het park/de bossen in)
- gezond eten (en aandacht geven aan mijn voeding, lekker veel bakken/koken, uren in de keuken staan etc.)
- met vrienden afspreken (je hart een lekker luchten, maar ook kunnen lachen om de stomme dingen van je ex, etc.)
- als je eraan toe bent: flirten met andere mannen (of meer), gewoon omdat het kán!
- uit eten gaan (leuke nieuwe restaurantjes/plekjes ontdekken in je eigen stad)
- naar de sauna gaan
- feel - good films kijken en zwijmelen (en hard janken)
- de tijd nemen om eens uitgebreid een boek te lezen met een bak thee naast me
- reizen
- iets nieuws leren (een cursus/workshop/iets creatiefs)
- yoga/mediteren
- kortom: goed voor jezelf zorgen (eigenlijk op alle gebieden)/je aandacht op jezelf en de mensen richten van wie je houdt!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Bliss zo 24 maa 2013 - 23:41

Hè wat klote SG! Is dit een jongen waar je het in het datetopic wel eens over hebt gehad? Het is jammer dat je hem nog zo vaak moet zien, want bij mij helpt 'uit het oog, uit het hart' altijd erg goed. Daarom denk ik idd dat je hem verder zo veel mogelijk uit je leven moet zien te bannen, dus geen WA/FB etc. Misschien een lijst maken met zijn plus- en minpunten? Wedden dat die tweede lijst veel langer is?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  SuperGrover zo 24 maa 2013 - 23:53

Bedankt meiden! Ik heb besloten dat vandaag de eerste dag van mijn nieuwe leven is, een leven waarin hij lekker de spreekwoordelijke vinkentering kan krijgen. Ik wil mijn energie en emoties niet meer verspillen aan hem. Ik ga proberen zo min mogelijk aan hem te denken en koeltjes (ook niet vriendschappelijk) met hem om te gaan. Elke keer als we weer closer worden, laaien de gevoelens bij mij weer op, dus vriendschap werkt duidelijk niet (en daarvoor vind ik hem eigenlijk ook teveel een egocentrische lul).

Bliss: Het is inderdaad die jongen ja. Mijn lijst met minpunten voor hem is ook veel langer. Dat is het stomme, ik kan 100 slechte eigenschappen van hem opnoemen, maar bij zijn goede eigenschappen kom ik niet verder dan knap (maar niet extreem knap), humor, hij woont vlakbij en we delen veel interesses. Hij is niet echt bijzonder aardig, niet heel sociaal vaardig, is ondoorgrondelijk, vaag en irritant, hij is heel introvert waardoor gesprekken soms enorm moeizaam gaan met hem, etc. Wij passen gewoon absoluut niet bij elkaar. Ik snap ook helemaal waarom iedereen in mijn omgeving zegt dat hij het echt niet waard is om me zo rot over te voelen en dat er veel leukere jongens zijn.

Daten/flirten/zoenen met andere mannen doe ik ook wel hoor. Misschien dat mijn gevoelens pas echt weggaan als ik iemand heb gevonden die leuker is. Een nieuw persoon om mijn emoties op te richten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  JD zo 24 maa 2013 - 23:54

Ik blijf hier ook even meelezen,want ik merk dat ik het na 3 maanden alleen maar moeilijker ga vinden dan makkelijker,dus akle tips zijn welkom.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 23:56

Verliefd worden op iemand anders Hoe kom je over iemand heen? 1578173417.
Maar inderdaad er werkt weinig tegen behalve tijd. En hem (voorlopig even) links laten liggen. En in de tussentijd heel veel drinken, shoppen, sporten en leuke dingen doen om jezelf af te leiden. Maar het is ook echt niet erg om er ook even bij stil te staan dat het nu even kut is en er over te praten met je vriendinnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Caramba ma 25 maa 2013 - 2:20

Harrison schreef:Verliefd worden op iemand anders Hoe kom je over iemand heen? 1578173417.
Maar inderdaad er werkt weinig tegen behalve tijd. En hem (voorlopig even) links laten liggen. En in de tussentijd heel veel drinken, shoppen, sporten en leuke dingen doen om jezelf af te leiden. Maar het is ook echt niet erg om er ook even bij stil te staan dat het nu even kut is en er over te praten met je vriendinnen.

Dat werkte bij mij juist niet. Daardoor heb ik mezelf enorm voor de gek gehouden.
Heb contact zoveel mogelijk afgekapt, ging veel op stap, drank, en heb daarna veel aan mijn studie gedaan.
Na 8 maanden was ik mijn ex, en de jongen met wie ik ging om mijn ex te vergeten, dus ook een ex, helemaal vergeten. Had weer plezier in alles.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 2:58

Ja maar om gaan met iemand om iemand te vergeten is natuurlijk iets anders dan echt verliefd worden op iemand anders..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  SuperGrover ma 25 maa 2013 - 3:36

Ik wil best verliefd worden op iemand anders, ik denk wel dat dat goed werkt. Duss, iemand nog leuke vrijgezellen (m/v) in de aanbieding? angel
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Bliss ma 25 maa 2013 - 3:47

Pick me, pick me! Hoe kom je over iemand heen? 281626781Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  SuperGrover ma 25 maa 2013 - 3:52

Hoe kom je over iemand heen? 985951499 Aww yeah!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 4:19

Ik ben helaas geen vrijgezel laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je over iemand heen? Empty Re: Hoe kom je over iemand heen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum