ik ben inspiratieloos (namen)
+34
Nana
Roodkapje
Printje
Shisha
SDL
Sam
Razz
Siamsa
Happydobby
June
Blueschick
Coco
Caroow
Charles
Sylvana
Gympie
Jade
Jits
holaagirl
Nijntje
Emmayes
Phileine
Darius
Mamsie
Puggle
Lejow
Paper Crown
Catwoman79
SarahKey
Marin
nillis
Highway
Zenna
maiadebij
38 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: ik ben inspiratieloos (namen)
I lyas
N aïm
T ofail
Y assine
N aïm
T ofail
Y assine
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Zenna schreef:maiadebij schreef:Darius, mijn kinderen zijn half Marokkaans of dat nu in hun voornaam te horen is of niet. Ik weiger ook om mijn keuze voor een naam af te laten hangen van de vooroordelen van een ander. Voor meisjes heb je inderdaad veel namen die beide kanten op kunnen zoals Leila, Mouna, Noura, Sarah, Dina, Lina. Voor jongens is dat lastiger.
Mamsie, zijn idd ook 2 Marokkaanse (arabische) namen, beide mooi maar niet helemaal ons smaak.
Nijntje, dat was ons eerste keuze maar ik ben zo stom geweest dat een tijd geleden te delen met mijn schoonfamilie dus die naam is 2 weken terug 'ingepikt'
Ik bedoelde mijn berichtje niet lullig. Sorry als dat zo overkwam.
Ik kan me ook niet herinneren dat je iets lulligs hebt gezegd! ?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
En wat vind je van Zinedin? Het kleine broertje van een half-Marrokaanse vriendin van mij heet zo, vind het een erg mooie Arabische naam!
Laatst aangepast door Siamsa op zo 24 maa 2013 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Veli, Chadi, Fael, Faris, Ghali, Imran
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik vind Ennas leuk.
En Sami ook!
En Sami ook!
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik vind Anass/Ennas ook mooi, had Anass voor mijn zoontje op de lijst gezet. Mijn man heeft er hele dikke krassen door gezet met NEVER erachter. Een vriend van hem werd altijd ananas anus genoemd door zijn naam.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Catwoman79 schreef:Ik vind deze wel mooi passen bij de namen die de andere kinderen hebben.
Anouar, barouk, chahid, farouk, ilyas, raed, tareq en zaid.
Eens, ik vind Anouar en Tareq echt gaaf! Verder vind ik Marwan ook leuk. Vooral Tareq vind ik superstoer!
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Coco schreef:Ik vind Anass/Ennas ook mooi, had Anass voor mijn zoontje op de lijst gezet. Mijn man heeft er hele dikke krassen door gezet met NEVER erachter. Een vriend van hem werd altijd ananas anus genoemd door zijn naam.
Ja, die vergelijking snap ik wel.
Maar toch blijf ik m leuk vinden
Yessin of Isam of Chadi of Driss of Illian vind ik ook leuk.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Nordin vind ik wel een mooie naam.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik blijf hem ook leuk vinden, zal het hier alleen nooit worden vrees ik. Maar Isam vind ik ook erg mooi.Sam schreef:
Ja, die vergelijking snap ik wel.
Maar toch blijf ik m leuk vinden
Yessin of Isam of Chadi of Driss of Illian vind ik ook leuk.
Coco- Ratel
Yessin vind ik ook erg leuk. Ik heb bij veel namen, ook Nederlandse namen hoor, meteen een associatie met een kindje uit de klas of van school.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Naïm vind ik prachtig ! Sami uit jouw lijstje, Nourdin of Saïd vind ik ook mooi. Verder zou ik als mijn kind niet 100 % Nederlands zou zijn juist een naam kiezen met zijn / haar afkomst erin. Een naam geeft vaak een beeld passend bij het kind. Je kan moeilijk een Ned / Mar. kindje Klaas noemen vind ik. Dat past vaak totaal niet bij het uiterlijk.
En Coco: Wat erg! Wat zeg je dan tegen zo'n iemand terug.. ? Dat is nog niet eens de moeite om te beantwoorden, kortzichtige mensen.
En Coco: Wat erg! Wat zeg je dan tegen zo'n iemand terug.. ? Dat is nog niet eens de moeite om te beantwoorden, kortzichtige mensen.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
En nou ja zeg, wat een boeren. Ik zou als antwoord geven dat de persoon in kwestie wel erg kortzichtig reageert voor Nederlandse begrippen.Coco schreef:Dat heb ik ook echt heel vaak. Ik kreeg afgelopen week tijdens een telefoontje nav een mail met de energieleverancier ook te horen dat ik wel een hele degelijke mail stuurde voor een Marokkaan, of ik die wel zelf gestuurd had. Ik geloofde mijn oren echt niet.maiadebij schreef: Ik had laatst op mijn werk een man aan de telefoon die na het horen van mijn achternaam (man zijn achternaam dus) zei dat ik dan wel erg goed Nederlands spreek. Heel lief bedoelt natuurlijk, maar geeft wel het beeld weer wat iemand krijgt bij het horen van mijn achternaam.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Ayoub (eeyoub of aayoub)
Soufian
Soufian
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Een collega van mij heet zo, maar dan wordt het als N.oureddine geschreven. Vind ik ook mooi.Shisha schreef:Nordin vind ik wel een mooie naam.
Van de eigen keuzes vind ik Raid het mooist.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Yassir, Fehim, Yousef
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Kinderen van een kennis ( zij is volgens mij Turks ipv Marokkaanse) heten , Az.ra, Ser.ra (meisjes) en Ko.ray ( jongentje ) . Ik vind hun jongens naam erg mooi .
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Roodkapje schreef:Naïm vind ik prachtig ! Sami uit jouw lijstje, Nourdin of Saïd vind ik ook mooi. Verder zou ik als mijn kind niet 100 % Nederlands zou zijn juist een naam kiezen met zijn / haar afkomst erin. Een naam geeft vaak een beeld passend bij het kind. Je kan moeilijk een Ned / Mar. kindje Klaas noemen vind ik. Dat past vaak totaal niet bij het uiterlijk.
Naïm was voor N een kanshebber, nu vind ik het teveel lijken op N zijn naam dus geen optie meer. Hier in ons stadje is een somalisch gezin met veel kinderen die allemaal Aïcha, Mohammed, Ahmed, Fatima etc heten. Een paar jaar geleden kregen ze een zoontje en die heet.... Kees!! Ik hoorde dat ze zoveel steun aan hun begeleider hebben gehad dat ze hun zoon naar hem vernoemd hebben, geweldig he??
maiadebij- Kletskop
Dat ik geen Marokkaan ben. Was te flabbergasted om er verder op in te gaan geloof ik. Was sowieso al pissig dus maar goed ook dat ik te flabbergasted was, denk ik.Roodkapje schreef:
Coco- Ratel
Wat off topic maar Coco en maia, dragen jullie ook een hoofddoek? En willen jullie dat voor jullie dochters? Ben daar, door dit topic nieuwsgierig naar geworden. Ben ook benieuwd of jullie niet liever een bijv Nederlandse naam gekozen hadden voor jullie kinderen.
Gewoon als vraag, vind het op school ook zo bijzonder dat de Nederlandse moeders die een Turkse of marokaanse man hebben allemaal kiezen voor een Turkse naam, zit daar iets bewust achter?
Gewoon als vraag, vind het op school ook zo bijzonder dat de Nederlandse moeders die een Turkse of marokaanse man hebben allemaal kiezen voor een Turkse naam, zit daar iets bewust achter?
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vind bijv Bart of Leonie Bouali nergens naar klinken. Maar ik kies ook bewust voor een naam die niet al te Arabisch is, niet Nederlands is maar wel wordt goedgekeurd door het consulaat. Ik vind Aicha heel mooi, maar zou dat voor mijn kinderrn niet doen. Wij spreken de naam van mijn.zoon ook op zijn Nederlands uit met ie en niet I zoals in het engels, zoals die officieel uitgesproken wordt in het Arabisch. Naam van dochter komt sowieso ook bij westerse meiden voor.
Ik draag nooit een hoofddoek. Hoeft dochter ook niet. Ze moet doen waar zij zich prettig bij voelt, zowel qua doen en laten als religie.
Ik draag nooit een hoofddoek. Hoeft dochter ook niet. Ze moet doen waar zij zich prettig bij voelt, zowel qua doen en laten als religie.
Coco- Ratel
eigenlijk heeft coco gezegd wat ik ook wilde zeggen. Daarom vind ik het zo moeilijk om een jongensnaam te vinden, er zijn er niet zo heel veel die zowel Arabisch als westers klinken, Meisjesnamen zijn in dat opzicht veel makkelijker.
maiadebij- Kletskop
Bedankt voor je uitleg coco, een moeder op school heeft zich wel bekeerd tot de Islam hebben jullie dat ook gedaan?
Maia draag jij wel een hoofddoek?
Vind dat altijd interessant met verschillende geloven/ afkomsten en wat er dan wel/niet doorgegeven wordt aan de kinderen zeg maar.
Maia draag jij wel een hoofddoek?
Vind dat altijd interessant met verschillende geloven/ afkomsten en wat er dan wel/niet doorgegeven wordt aan de kinderen zeg maar.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ook, maar dat is al wel weer zo'n 10 jaar geleden inmiddels. Toen kende ik mijn man nog niet, dus heb dat niet gedaan om met hem te kunnen zijn of door hem.
Coco- Ratel
Coco schreef:Ik ook, maar dat is al wel weer zo'n 10 jaar geleden inmiddels. Toen kende ik mijn man nog niet, dus heb dat niet gedaan om met hem te kunnen zijn of door hem.
Mag ik vragen waarom wel dan? Want jij bent Nederlandse toch? Of heb ik het nu helemaal fout?
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Inspiratieloos help!
» Namen
» Namen
» Namen...
» inspiratieloos...waar naartoe met zoon van anderhalf
» Namen