Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik ben inspiratieloos (namen)

+34
Nana
Roodkapje
Printje
Shisha
SDL
Sam
Razz
Siamsa
Happydobby
June
Blueschick
Coco
Caroow
Charles
Sylvana
Gympie
Jade
Jits
holaagirl
Nijntje
Emmayes
Phileine
Darius
Mamsie
Puggle
Lejow
Paper Crown
Catwoman79
SarahKey
Marin
nillis
Highway
Zenna
maiadebij
38 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

ik ben inspiratieloos (namen) - Pagina 2 Empty Re: ik ben inspiratieloos (namen)

Bericht  Nijntje zo 24 maa 2013 - 2:28

nou dan is dat inderdaad knap balen zeg!! is inderdaad zo'n leuke naam
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik ben inspiratieloos (namen) - Pagina 2 Empty Re: ik ben inspiratieloos (namen)

Bericht  holaagirl zo 24 maa 2013 - 2:29

Amin en Noufal (weet even niet of ik de laatste goed schrijf) vind ik mooi!

Laatst aangepast door holaagirl op zo 24 maa 2013 - 2:30; in totaal 1 keer bewerkt
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Darius zo 24 maa 2013 - 2:30

Maia, ik bedoel het ook niet veroordelend. De broer van mijn man woont samen met een Poolse. Hun zoontje is bijna 1 jaar en ze hebben wel bewust gekozen voor de Ned achternaam en een Poolse/Nederlandse voornaam: Tomas.z Dat ivm sollicitaties later.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:30

Oh, er was een Marokkaans/Arabische jongensnamen die ik helemaal geweldig vond, maar daar kan ik nu niet meer opkomen. Was iets met een f of een y.
Hoe zou je Sami trouwens uitspreken? Ik ken een Sami en dat spreek je uit als Semmie. Moest er eerst aan wennen, maar vind het nu erg leuk!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:31

Darius schreef:Maia, ik bedoel het ook niet veroordelend. De broer van mijn man woont samen met een Poolse. Hun zoontje is bijna 1 jaar en ze hebben wel bewust gekozen voor de Ned achternaam en een Poolse/Nederlandse voornaam: Tomas.z Dat ivm sollicitaties later.

Dus wel de vooroordelen smile

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 24 maa 2013 - 2:32

Lennox schreef:Oh, er was een Marokkaans/Arabische jongensnamen die ik helemaal geweldig vond, maar daar kan ik nu niet meer opkomen. Was iets met een f of een y.
Hoe zou je Sami trouwens uitspreken? Ik ken een Sami en dat spreek je uit als Semmie. Moest er eerst aan wennen, maar vind het nu erg leuk!

Klopt, ik ken ook een jongetje wat zo heet.
De Arabische namen die ik ken, met een A klank er in, worden uitgesproken als E/EE.
Imane = Ie-men
Amin = Emmien
Sami = Semmie
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  maiadebij zo 24 maa 2013 - 2:34

Darius schreef:Maia, ik bedoel het ook niet veroordelend. De broer van mijn man woont samen met een Poolse. Hun zoontje is bijna 1 jaar en ze hebben wel bewust gekozen voor de Ned achternaam en een Poolse/Nederlandse voornaam: Tomas.z Dat ivm sollicitaties later.

Ik snap de beredenering ook wel hoor, er zijn gewoon teveel vooroordelen. Ik had laatst op mijn werk een man aan de telefoon die na het horen van mijn achternaam (man zijn achternaam dus) zei dat ik dan wel erg goed Nederlands spreek. Heel lief bedoelt natuurlijk, maar geeft wel het beeld weer wat iemand krijgt bij het horen van mijn achternaam. Maar een bedrijf die iemand afwijst om zijn of haar afkomst zou voor mij geen bedrijf zijn waar ik graag zou willen werken.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij zo 24 maa 2013 - 2:35

Ik heb het echt als Sami in mijn hoofd, dus saamie. Mijn twijfel bij die naam is dat ik het voor een kind een hele leuke naam vind maar voor een volwassen man vind ik de naam wat kinderlijk op de een of andere manier.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:35

Ik weet het weer! Soufyan. Mijn vriend zag laatst een Noury op tv, en dat vond hij ook wel een mooie naam. Yasin vind ik ook mooi.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:39

Imran vind ik ook wel een leuke marokkaanse jongensnaam.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij zo 24 maa 2013 - 2:42

Lennox schreef:Ik weet het weer! Soufyan. Mijn vriend zag laatst een Noury op tv, en dat vond hij ook wel een mooie naam. Yasin vind ik ook mooi.

Grappig, een goede vriendin haar zoontje heet Yasin en als haar dochter een jongetje geweest zou zijn zou hij Noury heten!
Soufyan is ook mooi inderdaad.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  maiadebij zo 24 maa 2013 - 2:42

Rejoy. schreef:Imran vind ik ook wel een leuke marokkaanse jongensnaam.

ook mooi! Maar al in de familie smile

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jits zo 24 maa 2013 - 2:46

Mounir, Fouad, Yasin vind ik ook mooi.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Bericht  Lejow zo 24 maa 2013 - 2:46

Die ken ik als Soufiane.
Soe-fie-jen.
Die vind ik leuker als Yasin trouwens (Die ik als Jessien ken).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Jade zo 24 maa 2013 - 2:50

Ismail
Ilias
Jamal
Tarik

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gympie zo 24 maa 2013 - 4:27

Anis
Darid
Elaid
Adam
Jamil
Naïm
Nouri
Zine

Dit vind ik best mooie namen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Sylvana zo 24 maa 2013 - 4:37

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar wat vind je van Rayan?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018

Bericht  Charles zo 24 maa 2013 - 4:43

Hoe vind je Sufyan? Die naam vind ik echt prachtig! Evenals Yunus.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Charles zo 24 maa 2013 - 4:43

Oh, die is al genoemd zie ik, maar goed die vind ik dus super.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Caroow zo 24 maa 2013 - 4:49

En Anouar?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Coco zo 24 maa 2013 - 6:41

Oh wat stom, ik ben helemaal vergeten op je laatste pm te reageren Maia. Heb de lijst op mijn andere laptop staan. Ik zal je die morgenochtend even sturen!
Hiervan vind ik Sami en Raid het mooist als ik iets zoek zonder foute associaties.
Met Marouan/Marwan heb ik hele slechte associaties tegenwoordig, voordat ik zwanger was wilde ik mijn zoon altijd Marouan noemen, ik vind hem dus wel heel mooi.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Coco zo 24 maa 2013 - 6:47

maiadebij schreef: Ik had laatst op mijn werk een man aan de telefoon die na het horen van mijn achternaam (man zijn achternaam dus) zei dat ik dan wel erg goed Nederlands spreek. Heel lief bedoelt natuurlijk, maar geeft wel het beeld weer wat iemand krijgt bij het horen van mijn achternaam.
Dat heb ik ook echt heel vaak. Ik kreeg afgelopen week tijdens een telefoontje nav een mail met de energieleverancier ook te horen dat ik wel een hele degelijke mail stuurde voor een Marokkaan, of ik die wel zelf gestuurd had. Ik geloofde mijn oren echt niet.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Zenna zo 24 maa 2013 - 6:51

maiadebij schreef:Darius, mijn kinderen zijn half Marokkaans of dat nu in hun voornaam te horen is of niet. Ik weiger ook om mijn keuze voor een naam af te laten hangen van de vooroordelen van een ander. Voor meisjes heb je inderdaad veel namen die beide kanten op kunnen zoals Leila, Mouna, Noura, Sarah, Dina, Lina. Voor jongens is dat lastiger.

Mamsie, zijn idd ook 2 Marokkaanse (arabische) namen, beide mooi maar niet helemaal ons smaak.

Nijntje, dat was ons eerste keuze maar ik ben zo stom geweest dat een tijd geleden te delen met mijn schoonfamilie dus die naam is 2 weken terug 'ingepikt' Cry

Ik bedoelde mijn berichtje niet lullig. Sorry als dat zo overkwam.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Blueschick zo 24 maa 2013 - 7:01

Soufiane
Hicham
Jaouad
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  June zo 24 maa 2013 - 7:06

Coco schreef:
maiadebij schreef: Ik had laatst op mijn werk een man aan de telefoon die na het horen van mijn achternaam (man zijn achternaam dus) zei dat ik dan wel erg goed Nederlands spreek. Heel lief bedoelt natuurlijk, maar geeft wel het beeld weer wat iemand krijgt bij het horen van mijn achternaam.
Dat heb ik ook echt heel vaak. Ik kreeg afgelopen week tijdens een telefoontje nav een mail met de energieleverancier ook te horen dat ik wel een hele degelijke mail stuurde voor een Marokkaan, of ik die wel zelf gestuurd had. Ik geloofde mijn oren echt niet.

Lekker bekrompen mensen. En dat ze zo denken daar kan ik weinig van zeggen, maar dat mensen dit soort dingen uitspreken. Heel bijzonder.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: