Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Namen

+17
Makamba
Fiwen
MamaCa
Flemy
Flip Fluitketel
sheila123
Rumble
Merai
Bruintje Beer
PapillonRose
Meeko
Limburg85
Novalee
Happydobby
Smaragdje
duckie
Susan
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Namen Empty Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 0:03

Hadden jullie al vrij vroeg een naam voor jullie kindje?

Waren jullie er snel overuit samen met jullie vriend/man? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Susan di 25 jan 2011 - 0:07

De eerste keer waren er vrij laat over uit, al had ik de naam Ezra al vrij vroeg geopperd. Ik denk dat ik zo'n 32 weken zwanger was toen hij zei dat hij de naam toch wel steeds leuker ging vinden.

De tweede keer waren we het er sneller over eens. De eerste 20 weken was hij nog niet echt over namen bezig, toen we eenmaal wist dat we een meisje kregen hadden we het al vrij snel over Yrsa. Met 25 weken hebben we definitief besloten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  duckie di 25 jan 2011 - 0:14

ik weet niet meer precies wanneer we de namen hadden maar een meisjes naam hadden we al vrij snel. ik had 2 leuke meisjes namen en mn man vond de ene niet leuk en de andere wel, toch bleven we wel verder kijken maar bleven steeds bij deze naam en de jongens naam was een stuk moeilijker dat heeft ook nog wel even geduurd. en zo op een zondagochtend was mn man tv aan het kijken en kwam die naam tegen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Smaragdje di 25 jan 2011 - 0:16

Wij wisten al een jongens en een meisjesnaam voordat ik zwanger was. Wij vonden het allebij leuke namen, dus het was snel besloten smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Happydobby di 25 jan 2011 - 0:23

Wij hebben nu ook al namen voor zowel een jongen als een meisje, maar of ze definitief zijn dat weten we niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Novalee di 25 jan 2011 - 0:27

Ik heb al sinds voor ik zwanger ben een meisjesnaam in m'n hoofd die ik erg mooi vind, maar m'n vriend helaas niet. Hij is er alleen nog niet helemaal over uit of hij het écht niks vindt of dat hij gewoon nog even moet wennen. Een meisjesnaam wordt wel lastig want daarbij zitten we niet echt op 1 lijn. Tenminste, m'n vriend keurt tot nu toe alles af wat ik zeg maar komt zelf alleen maar met niet serieuze suggesties Rolling Eyes Qua jongensnamen hebben we wel dezelfde smaak dus dat zal een stuk makkelijker zijn. Een doopnaam hebben we dan in ieder geval al want we willen vernoemen naar mijn vader.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 0:30

De meisjesnaam wisten wij al ongeveer 2 jaar voor we aan kindjes wilde beginnen.
De jongensnaam kwam iets later.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Limburg85 di 25 jan 2011 - 0:48

Nee, ik had al wel namen in mijn hoofd voor zowel een jongen als een meisje maar de meeste vind mijn vriend niet mooi. En ik vind de namen die mijn vriend mooi vind, niet mooi.

Uiteindelijk heb ik een lijstje gemaakt en daar heeft hij namen van weggestreept en voor zowel een jongen als een meisje bleven mijn favoriete namen erbij staan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 1:02

Wij waren er bij Tygo zo rond de 30 weken uit. En Jens hadden we al voordat ik zwanger was. We hadden alleen erg veel moeite met de meisjesnamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Meeko di 25 jan 2011 - 2:00

Bij senna waren we er al uit voor ik zwanger was. Nu nog steeds niet Embarassed
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  PapillonRose di 25 jan 2011 - 2:08

Voordat ik zwanger bleek had ik al wel een aantal meisjesnamen in mijn hoofd, die ik mooi vond en waarvan ik zoiets had: mocht ik ooit een kindje krijgen dan moet ik die ff onthouden!

Daarvan heeft mijn meisje er twee gekregen (ze heeft 4 namen angel ), maar haar roepnaam is een 'nieuwe' naam geworden. Daar was ik ook wel vrij snel uit, ergens tussen de 6 en 8 weken al. Toen het op de 20-weken echo een meisje bleek werd die naam dan ook definitief. De rest van de namen heb ik nog even mee zitten goochelen tot ik de juiste combi had gevonden, geen idee meer wanneer ik het nou écht besloten had (maar ook wel aardig op tijd).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Bruintje Beer di 25 jan 2011 - 2:14

Hadden jullie al vrij vroeg een naam voor jullie kindje? Bij de 1e niet daar waren we bij 37 weken pas uit. Nu bij deze zwangerschap waren we er met 17 weken eruit.

Waren jullie er snel overuit samen met jullie vriend/man? smile Bij de 1e nee. bij deze zwangerschap ja
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Merai di 25 jan 2011 - 2:21

Mijn vriend en ik hebben nu al namen bedacht Embarassed . We willen nog wel een paar jaar wachten met kinderen. Natuurlijk realiseer ik me dat we er nog anders over kunnen gaan denken maar eerlijk gezegd acht ik die kans niet zo groot, we hebben deze namen nu al een jaar of twee in ons hoofd en vinden ze beiden nog steeds heel mooi.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Rumble di 25 jan 2011 - 2:29

Wij waren al uit de namen voordat we positief getest hadden. Ik had al enige zwangerschapssymptomen en ik denk dat we er met een klein weekje wel uit waren wat de namen konden worden. Ook als het een tweeling zou worden hadden we de namen bedacht dus een eventuele tweede (ik ben nog niet eens bevallen hoor) heeft voor ons ook al een naam. We hebben ook tweede namen bedacht dus in totaal hebben we nu 8 namen. Ben er blij mee! nerd
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:03

Bij S.enna waren we er voor de 20 weken al uit, bij M.ara hebben we tot precies een week voor de bevalling getwijfeld tussen M.ara en N.inte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  sheila123 di 25 jan 2011 - 4:07

Bij mijn eerste wisten we het al een paar jaar voordat ze geboren moest worden :P

En deze zwangerschap hebben we de namen verzonnen rond de 22 weken. Dus zijn er deze keer ook redelijk op tijd uit Very Happy


Laatst aangepast door sheila123 op di 25 jan 2011 - 4:07; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:07

Mama_van2 schreef:Bij S.enna waren we er voor de 20 weken al uit, bij M.ara hebben we tot precies een week voor de bevalling getwijfeld tussen M.ara en N.inte.

En wat gaf de doorslag voor de naam nu? Ninte is ook mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:09

Geen idee eigenlijk Very Happy meer een gevoel van mijn vriend, hij vond Mara krachtiger klinken. Ninte blijven we mooi vinden dus wie weet ooit :P


Laatst aangepast door Mama_van2 op di 25 jan 2011 - 5:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:11

We waren over de meisjesnaam uit toen ik ongeveer 15 weken was. We hadden toen al wel ideëen over de jongensaam, maar omdat we wisten wat voor geslacht ze had, hebben we daar verder niet meer over na gedacht (tot ik het op m'n heupen kreeg dat het misschien toch een jongetje zou zijn, dus toen hebben we het er de laatste week nog over gehad).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Flip Fluitketel di 25 jan 2011 - 4:23

Wij waren rond de 28e week wel uit de namen. Een jongensnaam waren we al redelijk snel over eens, maar die veranderde later weer omdat ik het toch een naam vond die naar mijn zin teveel voorkwam. Bij een meisje hadden we 3namen die we erg mooi vonden en waar we uit moesten kiezen. We zaten wel op 1lijn qua namen.

Enne Dromertje wij wisten het geslacht ook maar stel je voor dat het opeens een jongetje zou zijn. Daaroma hadden wij ook voor beide geslachten een naam uitgekozen.

Ninthe hadden wij ook op ons lijstje staan, maar is het uiteindelijk niet geworden. Wie weet hebben we hem ooit nog nodig!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:29

Ik weet wel 1 leuke jongensnaam en 1 leuke meisjesnaam. Maar 2 die ook nog eens leuk klinken samen... geen idee!! Embarassed
Komt vast nog wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Flemy di 25 jan 2011 - 5:02

Wij wisten het beide keren voor de 20 weken echo. De eerste vlak daarvoor, de tweede al vrijwel meteen toen ik wist dat ik zwanger was. (beide keren wisten we geen jongensnaam)
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Meeko di 25 jan 2011 - 5:30

Mama_van2 schreef:Geen idee eigenlijk Very Happy meer een gevoel van mijn vriend, hij vond Mara krachtiger klinken. Ninte blijven we mooi vinden dus wie weet ooit :P

wat hadden jullie nog meer op t lijstje staan? Wij zijn er dus nog steeds niet uit, misschien zit er nog wat tussen Wink
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 5:37

Meeko schreef:
Mama_van2 schreef:Geen idee eigenlijk Very Happy meer een gevoel van mijn vriend, hij vond Mara krachtiger klinken. Ninte blijven we mooi vinden dus wie weet ooit :P

wat hadden jullie nog meer op t lijstje staan? Wij zijn er dus nog steeds niet uit, misschien zit er nog wat tussen Wink

Mesa, Linde, Lena, Odis, Linne, Oda, Fem(me).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 6:40

Flip Fluitketel schreef:Wij waren rond de 28e week wel uit de namen. Een jongensnaam waren we al redelijk snel over eens, maar die veranderde later weer omdat ik het toch een naam vond die naar mijn zin teveel voorkwam. Bij een meisje hadden we 3namen die we erg mooi vonden en waar we uit moesten kiezen. We zaten wel op 1lijn qua namen.

Enne Dromertje wij wisten het geslacht ook maar stel je voor dat het opeens een jongetje zou zijn. Daaroma hadden wij ook voor beide geslachten een naam uitgekozen.

Ninthe hadden wij ook op ons lijstje staan, maar is het uiteindelijk niet geworden. Wie weet hebben we hem ooit nog nodig!

wij wisten het behoorlijk zeker, ze lag met haar beentjes wijd naar het echo-apparaat dus we konden het goed zien, het geslacht is tot 3 keer toe bevestigd (20, 27 en 36 weken), maargoed, stel je toch eens voor :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen Empty Re: Namen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum