Consessies doen mbt huis kopen
+4
SDL
Roodkapje
Lonely Goatherd
Queen
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Consessies doen mbt huis kopen
Wij wonen op dit moment in een 2kamer huurappartement. We willen heel graag verder met ons leven, als in, vast plekje in de stad waar onze vrienden wonen. Grotere woning voor eventuele kindjes. Een tuin. Een oud, karakteristiek huis.
Op dit moment voelt het alsof ons leven stil staat en we wachten op de volgende stap, een nieuw huis. Probleempje: we kunnen met ons koopbudget dat huis niet vinden. Huurwoningen is al helemaal drama.
Nu moeten we dus:
- consessies doen mbt de buurt, de grootte, de mooiheid van het huis
- of wachten?
Zijn er meer mensen in deze situatie? Hebben jullie misschien tips? Ik voel me nu aan alle kanten tegen muren oplopen en dat is heel irritant, want ik wil heel graag 'verder' in mijn leven.
Op dit moment voelt het alsof ons leven stil staat en we wachten op de volgende stap, een nieuw huis. Probleempje: we kunnen met ons koopbudget dat huis niet vinden. Huurwoningen is al helemaal drama.
Nu moeten we dus:
- of wachten?
Zijn er meer mensen in deze situatie? Hebben jullie misschien tips? Ik voel me nu aan alle kanten tegen muren oplopen en dat is heel irritant, want ik wil heel graag 'verder' in mijn leven.
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Re: Consessies doen mbt huis kopen
Wachten en in de tussentijd rondkijken of je misschien niet ergens anders in de buurt je droomhuis vindt, die wel aan alle eisen voldoet, maar misschien nét een andere ligging heeft.
Gast- Gast
Wachten is een prima optie, als je er zicht op hebt dat dat binnen ern or jullie acceptabele tijd tot meer financiële ruimte leidt. Als dat niet zo is, zou ik mijn verwachtingen aanpassen eb inderdaad concessies doen. Eerst op de mooiheid, daarna de grootte en pas als aller- allerlaatste op de locatie (en die is nóg belangrijker als er kinderen komen).
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Wij hebben een groot huis nodig omdat we met zijn 6en zijn. We hebben net een huis gekocht en woonde in het oude dorpse stuk van de stad ( wel nieuwbouw jaren'30 stijl (huur) maar goed, heel andere sfeer als de rest van de stad ). Als we in deze stad een huis zouden kopen was locatie heel belangrijk. We wilden graag in dezelfde buurt blijven. Helaas is dat stukje stad ook het meest gewild en daardoor duurder, maar ook de huizen zijn voor het bedrag wat je betaald behoorlijk klein. Een gezin met 2 kinderen is vaak al te veel voor die huisjes. We hebben concessies moeten doen. Qua formaat kon dat niet. Dus het werd de locatie. Onze straat ligt veel dichterbij de stad en het echte oude dorp maar is net de 1e straat in een ander postcodegebied, dus valt onder een andere wijknaam. Daardoor is het huis meer huis, voor minder geld. Het enige minpunt vind ik is dat we nu in een jaren 70 huis wonen terwijl ik dus ook van de karakteristieke huizen hou en dat is dit dus niet.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
In welke stad wil je gaan wonen?Queen schreef:Wij wonen op dit moment in een 2kamer huurappartement. We willen heel graag verder met ons leven, als in, vast plekje in de stad waar onze vrienden wonen. Grotere woning voor eventuele kindjes. Een tuin. Een oud, karakteristiek huis.
Nu moeten we dus:
- of wachten?
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Herkenbaar, wij zijn door een ongeplande zwangerschap hals over kop verhuisd naar een flat. Ik had gedacht dat we daar na een jaar of 2 wel weg zouden zijn. Maar ook bij ons was eerst het budget te klein, de huizen te duur, huurhuizen geen optie, en dus zijn we nu 7,5 jaar verder en hebben we net een huis gekocht
We hebben geen concessies hoeven doen uiteindelijk, we hebben de buurt die we wilden, het soort huis dat we wilden, bij de school die we wilden, voor een prijs die voor ons heel gunstig is. Maar ja, daar hebben we wel flink wat jaren op moeten wachten, we wilden niet zoveel concessies doen en geen budget is nou eenmaal geen budget, en we hebben ook best wat huizen bekeken en afgeslagen.
Geduld is dus een schone zaak. Wij wilden alleen een huis kopen waar we de komende 20 jaar kunnen blijven wonen, gezien de huidige huizenmarkt.
We hebben geen concessies hoeven doen uiteindelijk, we hebben de buurt die we wilden, het soort huis dat we wilden, bij de school die we wilden, voor een prijs die voor ons heel gunstig is. Maar ja, daar hebben we wel flink wat jaren op moeten wachten, we wilden niet zoveel concessies doen en geen budget is nou eenmaal geen budget, en we hebben ook best wat huizen bekeken en afgeslagen.
Geduld is dus een schone zaak. Wij wilden alleen een huis kopen waar we de komende 20 jaar kunnen blijven wonen, gezien de huidige huizenmarkt.
Gast- Gast
Artemis schreef:Herkenbaar, wij zijn door een ongeplande zwangerschap hals over kop verhuisd naar een flat. Ik had gedacht dat we daar na een jaar of 2 wel weg zouden zijn. Maar ook bij ons was eerst het budget te klein, de huizen te duur, huurhuizen geen optie, en dus zijn we nu 7,5 jaar verder en hebben we net een huis gekocht
Dat laatste is een heel goed punt. Daar hebben wij ook naar gekeken. Het moest een huis zijn waar we met het hele gezin konden wonen tot minimaal de kids het huis uit zouden gaan. We moeten er nu in passen maar ook straks met 4 puberende tieners. Anders hadden we zeker gewacht op een ander huis.
Dit is mijn 7e x verhuizen in 6 jaar tijd dus het voelt wel raar om nu hier lang te gaan wonen, wel een fijn idee om er een echt thuis van te maken.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Als wij willen verhuizen zouden we wel aardig wat concessies moeten doen. Het wordt óf een eengezinswoning in een andere stad/dorp, óf een appartement, bovenwoning of benedenwoning in de buurt waar we nu wonen. De buurt is voor ons eigenlijk heel belangrijk, maar aangezien we echt meer ruimte willen moeten we toch heel goed op zoek en overwegen wat belangrijker is.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ja dat hebben wij wel gedaan ja.
Ik had heel graag een jaren 30 huis gehad met een tuin, die al volledig gemoderniseerd is. Maar wij zochten een huis in Amsterdam en dan is dat gewoon niet realistisch. Huren in de vrijesector is ook al snel gigantisch duur dus hebben wij er voor een gekozen om een appartement te kopen, met behoorlijk wat vierkante meters in een prima buurt, maar niet in oud Zuid bijvoorbeeld, zonder tuin, maar met een balkon, nieuwbouw maar wel met een bouwstijl die ons heel erg aansprak. Vrienden van ons kopen in een dorp in de buurt van Nijmegen, waar ik vandaan kom voor hetzelfde budget wel dat jaren 30 huis. Tja dat kan ik ook wel willen, maar je moet ook wel realistisch zijn en dat kan financieel voor ons gewoon niet uit hier in Amsterdam.
Ik had heel graag een jaren 30 huis gehad met een tuin, die al volledig gemoderniseerd is. Maar wij zochten een huis in Amsterdam en dan is dat gewoon niet realistisch. Huren in de vrijesector is ook al snel gigantisch duur dus hebben wij er voor een gekozen om een appartement te kopen, met behoorlijk wat vierkante meters in een prima buurt, maar niet in oud Zuid bijvoorbeeld, zonder tuin, maar met een balkon, nieuwbouw maar wel met een bouwstijl die ons heel erg aansprak. Vrienden van ons kopen in een dorp in de buurt van Nijmegen, waar ik vandaan kom voor hetzelfde budget wel dat jaren 30 huis. Tja dat kan ik ook wel willen, maar je moet ook wel realistisch zijn en dat kan financieel voor ons gewoon niet uit hier in Amsterdam.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ook wij hebben onze wensen aan moeten passen.
We wilden graag een eengezinswoning, op een plek met veel voorzieningen, in een nette buurt en vlakbij mijn vriends werk.
We hebben nu een eensgezingswoning, maar niet in de stad (bij mijn vriends werk). Mijn vriend moet elke dag 35 km heen- en terug reizen. Toen we het huis kochten leek dit geen probleem, maar met de huidige benzine prijzen is dat toch niet zo hééél leuk.
We wonen nu ook in een dorp waar we liever niet wilden wonen, maar eigenlijk is dit de enige plek waar wij met ons budget, in een fijne wijk (met alle voorzieningen bij de hand!) een huis konden kopen. Ik mag door mijn gezondheid geen autorijden, dus die voorzieningen waren voor mij heel belangrijk. Verder wonen we nu in een kindvriendelijke buurt, dat vind ik ook prettig.
wachten was overigens ook niet echt een optie. We hadden een woning nodig en huren is hier vrijwel onmogelijk.
We wilden graag een eengezinswoning, op een plek met veel voorzieningen, in een nette buurt en vlakbij mijn vriends werk.
We hebben nu een eensgezingswoning, maar niet in de stad (bij mijn vriends werk). Mijn vriend moet elke dag 35 km heen- en terug reizen. Toen we het huis kochten leek dit geen probleem, maar met de huidige benzine prijzen is dat toch niet zo hééél leuk.
We wonen nu ook in een dorp waar we liever niet wilden wonen, maar eigenlijk is dit de enige plek waar wij met ons budget, in een fijne wijk (met alle voorzieningen bij de hand!) een huis konden kopen. Ik mag door mijn gezondheid geen autorijden, dus die voorzieningen waren voor mij heel belangrijk. Verder wonen we nu in een kindvriendelijke buurt, dat vind ik ook prettig.
wachten was overigens ook niet echt een optie. We hadden een woning nodig en huren is hier vrijwel onmogelijk.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Wij huren nu ook en zouden ook graag groter willen gaan wonen op termijn. Helaas is dat de eerstkomende jaren nog geen optie voor ons (ben nu nog student). Wij wacht bewust tot we genoeg gespaard hebben en gelijk ons droomhuis kunnen kopen. Dat zal dus pas een paar jaar na mijn studie zijn.
Ik zou aanbevelen om te wachten en flink te gaan sparen en wellicht met salaris omhoog gaan. Je zit tegenwoordig zo vast aan een koophuis (slecht verkopen, waardevermindering etc), dat je eigenlijk iets moet kopen wat gelijk naar jullie zin is en voor langere tijd is.
Ik zou aanbevelen om te wachten en flink te gaan sparen en wellicht met salaris omhoog gaan. Je zit tegenwoordig zo vast aan een koophuis (slecht verkopen, waardevermindering etc), dat je eigenlijk iets moet kopen wat gelijk naar jullie zin is en voor langere tijd is.
Gast- Gast
We willen in U.trecht relatief dicht bij CS (fietsafstand 10min) gaan wonen. We hebben 220k te besteden ongeveer.
Echt wachten is geen optie, over een jaar of twee jaar verdienen we eigenlijk niet veel meer. Daarbij wil ik in de toekomst minder gaan werken, dus een hogere hypotheek wil ik eigenlijk niet.
Buurt is inderdaad zó belangrijk. Ik vind het echt een vreselijk idee om dagelijks in bijvoorbeeld woonerf-lelijkheid of flatgebouw lelijkheid te moeten rondlopen. Dan maar 2 kinders in een stapelbed op een kamer
Gelukkig is het binnenkort open huizen dag en gaan we gewoon álles in ons budget bekijekn Je weet nooit waar je een goed gevoel bij hebt.
Echt wachten is geen optie, over een jaar of twee jaar verdienen we eigenlijk niet veel meer. Daarbij wil ik in de toekomst minder gaan werken, dus een hogere hypotheek wil ik eigenlijk niet.
Buurt is inderdaad zó belangrijk. Ik vind het echt een vreselijk idee om dagelijks in bijvoorbeeld woonerf-lelijkheid of flatgebouw lelijkheid te moeten rondlopen. Dan maar 2 kinders in een stapelbed op een kamer
Gelukkig is het binnenkort open huizen dag en gaan we gewoon álles in ons budget bekijekn Je weet nooit waar je een goed gevoel bij hebt.
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Wij hebben concessies moeten doen mbt de woonplaats. Maar, we mogen niet klagen, want we wonen hier prachtig. Ik mis alleen onze oude woonplaats nog iedere dag en altijd als ik daar kom voelt het nog als thuis komen.
Gast- Gast
Wij hebben gewacht en mét resultaat! We hebben nu ons droomhuis kunnen kopen omdat zij 30.000 euro in prijs gezakt zijn. Uiteindelijk hebben we nog 20.000 euro van de prijs af kunnen handelen. Een jaar geleden hadden we dat nog niet kunnen doen en genoegen moeten nemen met heel wat minder ''prioriteiten''.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Huis kopen! Eng!
» Een huis kopen, hoe?
» Nu een huis kopen of nog wachten?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Huis kopen! Eng!
» Een huis kopen, hoe?
» Nu een huis kopen of nog wachten?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: