Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tips voor de nacht

5 plaatsers

Ga naar beneden

tips voor de nacht Empty tips voor de nacht

Bericht  maiadebij za 4 feb 2012 - 18:47

J is inmiddels 17 maanden. Tot voor kort kon ik de nachtvoedingen prima hebben, het was er meestal 1 en soms 2. Dus om 19:00 als ze naar bed gaat, om 23:00 als ik naar bed ga en dan tot half 7 nog 1 of 2 keer.

Maar de laatste nachten komt ze elke 2 uur en het helpt ook niet mee dat ik ziek ben. Ik heb koorts, zere spieren en ik heb het of heel koud of heel warm. Ik heb dus weinig puf om zóvaak m'n bed uit te stappen. Vannacht kwam ze ook om 19:00-21:00-23:00-1:30-3:00-5:00 en nu zit ik beneden. Ik ben echt bekaf.

Ik hoorde van een meisje die ik ken die 2 nachten beneden heeft geslapen met haar man. Ze wilde haar dochtertje graag op hun kamer houden, maar wilde ook van die nachtvoedingen af. Dat meisje werd wakker, keek wat om zich heen, zag mama niet en ging na een tijdje weer slapen. Na 2 nachten sliep ze zonder problemen door.

Nu verwacht ik niet dat J het er zo makkelijk bij laat zitten. Die schreeuwt meteen de longen uit haar lijf alsof ze uuuuuren niks gehad heeft en laten huilen wil ik niet. Heeft iemand nog tips?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips voor de nacht Empty Re: tips voor de nacht

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 21:04

Je zou het eens kunnen proberen toch? Dat willen drinken 's nachts is waarschijnlijk geen echte honger, maar mamahonger. Als ze mama niet kan zien of ruiken, dan voldoet papaliefde waarschijnlijk ook wel.
Als ze echt dorst heeft zou je eens kunnen proberen om wat (lauw) water te geven, onze dochter wordt 's nachts ook nog wel eens wakker en als zij niet weer wil slapen, dan krijgt ze vaak wat lauw-warm water, waarna ze weer in slaap valt. Of het vooral dorst is, of troost dmv het zuigen weet ik niet, het voldoet hier in ieder geval Very Happy

Gast
Gast

Bericht  maiadebij za 4 feb 2012 - 22:01

mijn man is echt een lieverd en ontzettend leuk me de kinderen, maar snachts eruit gaan is niet aan hem besteed. Hij heeft er het geduld niet voor. En mocht ik haar in haar eigen kamer leggen dan slaapt ze naast N zijn kamer en ben ik bang dat ze hem wakker schreeuwt. Wij slapen nu op zolder met J bij ons op de kamer en N slaapt een verdieping lager. Pffff wat zou ik graag weer eens een goede nacht maken Cry

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  TGR za 4 feb 2012 - 22:03

Ik denk dat haar het niet zo zeer meer om de melk gaat, maar meer voor de momenten met mama (en ik denk dat dat ook een beetje jouw motivatie is inmiddels)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Stuiterbal za 4 feb 2012 - 22:09

Dat de nachten niet aan je man zijn besteed, dat is prima als jij daarmee kan leven.
Maar zou hij het niet voor jou over hebben om 1 a 2 nachten het even van je over te nemen ? Zodat jij daarna ook weer normale nachten kan maken indien dat werkt ?

Jij hebt nu al 17 maanden gebroken nachten dus die 2 van je man moeten kunnen toch ?
Ik denk idd dat het ook niet langer nog de honger is maar ook de gewenning, en mama honger.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Linda za 4 feb 2012 - 22:14

Ik heb wel eens als tip gelezen om je kind uit te leggen dat er 's nachts niet meer gedronken wordt, dat mama d'r borsten slapen. Er schijnen best wel wat kinderen te zijn die dat accepteren. Ik denk alleen dat jouw dochter daar nog te jong voor is. Ook gaan troosten met een lange, grote trui aan kan helpen, zodat ze dan niet gelijk naar je borsten kan grijpen.

Ik meen me herinneren dat ze bij jullie in bed sliep toch? Ik merk bij ons heel goed dat dl langer achter elkaar doorslaapt als ze naast mijn man ligt ipv naast mij. Ze sliep eerst naast mij in de co-sleeper, nu hebben we ons bed tegen de muur geschoven en slaapt ze tussen mijn man en de muur. Ik denk dat je de hulp van je man wel nodig hebt mocht je echt actief de nachtvoedingen af willen bouwen.

Heb je een idee waarom ze nu zoveel wakker wordt? Zijn er veranderingen? Is ze niet lekker? Niet lekker in haar vel? Voor mij werkt dat altijd wel om te weten of er iets is. Dan kan ik het voor mezelf makkelijker verantwoorden en accepteren.

Je zegt trouwens dat je ziek bent. Merk je dat je productie achteruit gaat? Dan kan het ook zijn dat ze heel hard haar best doet om die weer op te krikken. En ik roep maar wat... zou een zwangerschap mogelijk zijn?

Er zijn tal van slaaptrainingen, maar daar moet je echt achter staan..

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij za 4 feb 2012 - 22:36

Bedankt voor het meedenken!

Mijn productie kan inderdaad wel eens achteruit zijn gegaan. Ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst weer ongesteld geworden (dus niet zwanger tips voor de nacht 561177 ) maar dat heeft ook invloed op je productie en dan samen met mijn griep.... het duurt echt een poos voordat er een TSR komt. Overdag vraagt ze, nu ik erover denk, ook meer om 'tietie'.

Uitleggen kan ik altijd proberen natuurlijk, ze begrijpt soms meer als ik denk. Als ze in bed ligt snacht en ze wordt wakker zeg ik wel eens dat het op is, dan gaat ze nog een tandje harder huilen dus begrijpt het denk ik wel. Alleen heeft het niet het gewenste effect Laughing .

Misschien eerst maar eens afwachten tot ik beter ben, kijken hoeveel ze dan komt. 1x per nacht vind ik namelijk echt geen probleem, daarna kunnen we altijd nog zien.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda za 4 feb 2012 - 22:52

Ik ben nu voor de derde keer ongesteld sinds de bevalling en hier ook steeds even een productiedipje op dat moment. Dus dat is inderdaad heel goed mogelijk. Zeker icm ziek zijn.

Uitleggen kan je inderdaad altijd proberen. Ik denk dat je wel een bepaalde mate van consequentheid moet hebben, wil het werken. Nee zeggen en ja doen werkt dan averechts. Wij gaan dit, denk ik, pas toepassen als ze 2 is geweest. Tot die tijd laat ik haar d'r eigen ritme bepalen.

Ik vind één keer per nacht ook geen enkel probleem. Even voeden en weer verder slapen. Soms hoor ik wel eens opmerkingen van anderen: slaapt ze nou nog steeds niet door??! Dat vinden ze dan heel raar, zeker als ik ook nog eens "toegeef" aan het voeden. Maar als mijn nichtje van 7 iedere nacht minimaal één wakker wordt omdat ze moet plassen is dat wel opeens heel normaal.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 5 feb 2012 - 1:34

Ik snap dat het heel vermoeiend en vervelend is, zeker nu je ziek bent (en ook nog ongesteld), maar ik denk ook dat dat juist de reden is dat ze vaker komt, waarschijnlijk heb je een (enorme) productiedip...dat merkte ik 2 weken terug toen ik de griep had;normaal kolfde ik savonds zo'n 90cc, nu kreeg ik net de bodem van t kolfflesje bedekt. Toen ik weer beter was ging de productie weer omhoog maar t is niet meer op het oude peil gekomen.

Ik denk dat als je er nu voor kiest de nachtvoedingen achterwege te laten dat de bv wel eens tot zn einde zou kunnen komen. Ze heeft het misschien niet meer echt nodig maar bedenk goed of je dat wil. Ik zou er in jouw situatie denk ik voor kiezen om even door de zure appel heen te bijten en het apart slapen om de nachtvoeding af te bouwen pas doen als je weer beter bent (al snap ik dat je juist nu de behoefte hebt om door te slapen).

Beterschap en sterkte!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  maiadebij zo 5 feb 2012 - 7:23

Linda, ja bij mij vinden buitenstaanders het ook maar vreemd. Ten eerste dat ze nog bv krijgt en daarnaast dat ik 'toegeef' aan die nachtvoedingen. Maar dat zijn meer collega's oid. Mijn familie en vriendinnen staan gelukkig helemaal achter me.

Teddyaapje, je hebt gelijk. We hebben ff een flinke dip, qua productie en mentaal... Toen ik dit topic opende was ik net wakker en zat met een gonzend zwaar hoofd op de bank, totaal niet uitgeslapen. Dan zie je het ff zo somber in! Nu ben ik nog ziek maar kan het wel relativeren. Straks lekker optijd slapen en we zien wel wat J er vannacht van bakt Very Happy ze heeft net in ieder geval weer goed gedronken, het schoot goed toe en ze viel tevreden in slaap. Vanmiddag heeft ze ook 3 uurtjes geslapen, en overdag goed slapen draagt ook weer bij aan een goede nacht, we zullen zien!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven