Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe draai je een ritme om?

+3
Twellie
SarahKey
Sanne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 19:18

Mijn jongste is 8 weken oud. Komt overdag om de 3,5/4 uur. Maar 's'nachts laat hij er steeds maar maximaal 3 uur tussen. Ik heb natuurlijk liever dat hij overdag om de 3 uur komt Wink. Heeft iemand hier ervaring mee en kan je er iets aan doen om het ritme te veranderen/om te draaien?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 19:20

Overdag om de 3uur wakker maken en 's nachts evt tot de 4uur rekken met een speentjes?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Sanne ma 2 jul 2012 - 19:48

Mijn dochter kwam tot een week of 9 's nachts om de 2 uur (soms nog vaker). Toen begon ze overdag wat langer wakker te zijn tussen de voedingen door en heeft ze in één week tijd haar ritme volledig omgedraaid naar 6 uur slaap aan één stuk 's nachts. Dat is dus gewoon geleidelijk gegaan.

Je zou je dochter overdag wat vaker wakker kunnen maken, maar als ze dan te moe is om te drinken, heeft dat ook niet zoveel nut. Ik denk dat het uiteindelijk vanzelf wel beter gaat.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  SarahKey ma 2 jul 2012 - 20:44

Ik probeerde het dag en nacht ritme erin te krijgen door hem 's avonds in bad te doen, pyama aan, flesje en hup in bed.

Als hij begon te huilen 's nachts eerst een speentje en even troosten. Na een tijd viel hij dan telkens weer in slaap. Tot hij echt een keel opzette dan had hij echt honger. Ze hoeven niet altijd meteen voeding als ze wakker worden. S lag ook wel eens wakker te kijken in de wieg. Tja kon hij mooi doen maar papa en mama gingen slapen. Begon hij te huilen ja dan werd ik wel wakker.

Kwestie van volhouden ook. Wij hebben S er nooit uitgehaald 's nachts. Ja voor een voeding, maar daarna meteen weer terug. Was heus wel eens krijsen want ja spelen is ook leuk maar niet 's nachts. Wink Nog steeds halen we hem er niet uit. Als hij 's nachts jengelt stoppen we er alleen de speen erin, zonder te praten, geen licht aan doen enzo/.

Nu weet hij, als hij in bad is geweest of gewassen is, pyama aan heeft en papfles gehad heeft hij lekker kan gaan slapen.

Overdag spelen met hem, verhaaltjes vertellen, liedjes zingen etc. Op een gegeven moment beginnen ze het wel te snappen dat ze 's nachts moeten slapen en overdag wakker kunnen blijven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Twellie di 3 jul 2012 - 1:23

Overdag in het licht laten slapen en 's nacht gelijk weer in bed leggen na de voeding.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 4:37

hier is dat helemaal vanzelf gegaan. Mijn ervaring is dat rommelen in het ritme meer onrust oplevert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Rouge di 3 jul 2012 - 5:12

Geef je bv of flesvoeding?
Hoe zien de voedingsrituelen er overdag uit en 's nachts?
Op welke plek voedt je overdag en S nachts?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 5:16

Rejoy. schreef:hier is dat helemaal vanzelf gegaan. Mijn ervaring is dat rommelen in het ritme meer onrust oplevert.

Dat was hier met A. ook. Die laat zich echt geen ritme opleggen.
(zo hoort het eigenlijk ook niet natuurlijk)

In het begin kwam hij om de 3u. Maar dat was vaak krap. Met de 4 weken kwam hij tussen de 2-3uur terwijl hij al op 170cc zat.
Hij had gewoon niet genoeg aan de voeding. Pas toen we overgingen op Forte kwam hij om de 4u overdag en `s nachts (na de fles van 22u) kwam hij om 04.00. Na 3½ maand ging hij doorslapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Twellie di 3 jul 2012 - 10:23

Rejoy. schreef:hier is dat helemaal vanzelf gegaan. Mijn ervaring is dat rommelen in het ritme meer onrust oplevert.

Hier ook trouwens. Ze slaapt nu al een paar maand van ongeveer acht tot acht. Alleen dan om half twee nog een voeding. Laatst hadden mijn vriend en ik het idee opgevat om haar elf uur wakker te maken zodat we een nachtje konden doorslapen. Vervolgens werd ze om een uur, vier uur en zeven uur wakker Suspect . We houden het nu dus bij die ene voeding om half twee. Al hoop ik echt heel hard dat ze daar een keer mee ophoudt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  SarahKey di 3 jul 2012 - 19:05

Watermeloen schreef:
Rejoy. schreef:hier is dat helemaal vanzelf gegaan. Mijn ervaring is dat rommelen in het ritme meer onrust oplevert.

Dat was hier met A. ook. Die laat zich echt geen ritme opleggen.
(zo hoort het eigenlijk ook niet natuurlijk)




Je rommelt ook niet in een ritme, als er al sprake is van een ritme. Je probeert om te leren dat een baby doorkrijgt dat je 's nachts moet slapen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:34

SarahKey schreef:
Watermeloen schreef:
Rejoy. schreef:hier is dat helemaal vanzelf gegaan. Mijn ervaring is dat rommelen in het ritme meer onrust oplevert.

Dat was hier met A. ook. Die laat zich echt geen ritme opleggen.
(zo hoort het eigenlijk ook niet natuurlijk)




Je rommelt ook niet in een ritme, als er al sprake is van een ritme. Je probeert om te leren dat een baby doorkrijgt dat je 's nachts moet slapen.

Maar het is heel normaal dat een baby tot een jaar (en in sommige gevallen nog langer) `s nachts een keer wakker is.
Het is normaler dat ze niet doorslapen dan wel.
De meeste baby's blijven stil en liggen wat rond te kijken waardoor je er geen erg in hebt en sommige baby's gaan wel geluid maken. De meeste baby's zijn prima in staat om hun eigen ritme aan te geven.

Het is natuurlijk super fijn en handig als je kindje meteen om de 4u komt, maar die zijn er maar weinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:42

Watermeloen schreef:
SarahKey schreef:
Watermeloen schreef:
Rejoy. schreef:hier is dat helemaal vanzelf gegaan. Mijn ervaring is dat rommelen in het ritme meer onrust oplevert.

Dat was hier met A. ook. Die laat zich echt geen ritme opleggen.
(zo hoort het eigenlijk ook niet natuurlijk)




Je rommelt ook niet in een ritme, als er al sprake is van een ritme. Je probeert om te leren dat een baby doorkrijgt dat je 's nachts moet slapen.

Maar het is heel normaal dat een baby tot een jaar (en in sommige gevallen nog langer) `s nachts een keer wakker is.
Het is normaler dat ze niet doorslapen dan wel.
De meeste baby's blijven stil en liggen wat rond te kijken waardoor je er geen erg in hebt en sommige baby's gaan wel geluid maken. De meeste baby's zijn prima in staat om hun eigen ritme aan te geven.

Het is natuurlijk super fijn en handig als je kindje meteen om de 4u komt, maar die zijn er maar weinig.

+1 Zo'n baby heeft echt nog niet door dat het nacht is hoor.

Maar mijn ervaring is dat het vanzelf komt. Zoon heeft heel lang nog 2 of 3 voedingen in de nacht gehad met 3 maanden kwam er meer ritme in en ging het over in 1 nachtvoeding.
Dochter drink nu de ene keer wel nog in de nacht en de andere keer niet.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:49

Een keer wakker is ook niet zo erg, maar als hij overdag om de 3/4 uur komt en 's nachts ineens om de 2 uur.. Dat breekt nogal op. Wie weet bestonden er wel trucjes voor die ik nog niet kende Wink. Ik geef overigens voeding voor hongerige baby's, omdat hij aan normale voeding absoluut niet genoeg had.

Overdag voed ik gewoon op de bank oid en 's nachts op een stoel in zijn kamer. Maar hij heeft ook een tijdje met mijn man beneden geslapen en dat maakte geen verschil.

Het gekke is, hij kan het wel. Toen we van de osteopaat kwamen heeft hij 3 dagen 7u achter elkaar geslapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  SarahKey di 3 jul 2012 - 19:50

Ik vind het ook normaal dat een baby 's nachts wel eens wakker is. Maar als je baby een jaar is en word echt meerdere keren wakker voor een voeding tja dat vind ik persoonlijk niet normaal. (nu is het kindje van luce 8 weken dus een hele andere situatie)

Siem is elke nacht ook wel wakker. Van het weekend hoorde ik hem teuten tegen zijn knuffel om half 12 's nachts Laughing MAar hij valt dan zelf weer in slaap. Als hij huilt wil hij een speen en slaapt dan ook weer in.

Met 8 weken zat Siem op 1 nachtvoeding, zo tegen een uur of 3. En dan weer 3/4 uur later.

Ik bedoelde meer met 's nachts slapen, dat een baby door moet hebben dat je overdag kunt spelen oid en je 's nachts , tussen voedingen door, moet slapen. Dat is toch het principe van een dag en nacht ritme? Wij legden Siem meteen terug na de laatste avondvoeding zodat hij door kreeg, oh ja moet nu gaan slapen. Dan werd hij wel weer rond 2/3 uur wakker, maar dat geeft dan niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Printje di 3 jul 2012 - 19:55

Ik ben ook van het ritme haaha. De meeste baby's slapen na ongeveer 3 mnd de nacht vrijwel door, heb ik ooit ergens gelezen. Ik had vanaf het begin al een duidelijk patroon met het naar bed gaan, eerst in badje, dan de fles en naar bed.


Overdag lag hij ook gewoon in zijn bed alleen dan met de gordijnen open en sávonds was het dus donker op zijn kamer.

R. heeft in het begin 1 voeding in de nacht gehad maar nooit meer dan dat (gelukkig hahaha). Zoals Sarahkey zegt; overdag gingen we idd nog wat spelen met hem maar s'nachts was het flesje op, meteen terug in bedje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:57

@ Sarah, Oh dat klinkt al heel anders, kwam een beetje over alsof je zoontje gewoon moest slapen snachts.. haha

@ Luce, lastig is dat he, mijn zoontje had dat ook de eerste weken.. heel vermoeiend vooral als je er nog 1 hebt lopen.
Ik heb verder niet echt tips voor je, hier is het vanzelf overgegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Liadan di 3 jul 2012 - 20:15

Hier kreeg hij vanzelf het verschil door tussen dag en nacht, duurde denk ik 2 maanden. De nachten bleven alleen nog maanden een drama. Hier ook wel van alles geprobeerd om hem beter te laten slapen, maar het enige wat we gemerkt hebben is dat hij alleen maar slechter ging slapen als we hem bijv. wakker maakten voor een voeding of hem langer wakker hielden in de hoop dat hij dan 's nachts langer zou slapen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  _Lana_ di 3 jul 2012 - 21:58

Ik denk ook dat een kindje zijn/haar eigen ritme bepaalt, maar je kunt wel een beetje proberen te 'sturen' natuurlijk.
Wij gaven eerst om de 3 uur een voeding en al was het bij ons soms noodgedwongen, omdat het er 2 zijn en ze om de 3 uur moesten eten van het ziekenhuis, maar we probeerden ook wel eens te 'rekken'.
Op een gegeven moment is dat niet eens meer nodig, omdat het op een of andere manier in hun systeempje komt ( beetje apart gezegd, haha ).
Weet je zeker dat hij echt iedere 2 uur honger heeft? Hij is anders niet te troosten?


Wat wij ook doen, is overdag de gordijnen open en na de fles van 7 uur weer dicht en een slaapritueel. Maar misschien dat hij daar nog wat te klein voor is.

En beetje een dooddoener, maar hij zal vanzelf gaan doorslapen.
Hier gaven we eerst iedere 3 uur een voeding en met 9 weken sliepen ze ineens allebei door.
Dus het kan zomaar anders zijn.

Succes!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe draai je een ritme om? Empty Re: Hoe draai je een ritme om?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum