Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

+20
Rovine
girli
Coco
Printje
Aimee
SDL
luisa
Slakje
silly-one
Razz
Starla
Sam
Parisienne
Sea of Trees
Carra
Capt'n Zero
Liadan
Tania
Pommes
Jasmine
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Capt'n Zero wo 20 maa 2013 - 6:33



Ik vertrouw dat jeugdzorg alleen kinderen weghaalt bij ouders die falen. Dat ik niet elke situatie weet is vrij logisch, maar als jeugdzorg tot overplaatsen overgaat dan trek ik die conclusie.
Als dat niet het geval is, dan heb ik wellicht een verkeerd beeld over jeugdzorg.
Niet perse over het falen van ouders.

Ik snap dat falen ook hard klinkt, maar falen in ouderschap zegt niet dat je per direct faalt als mens. Ik geloof best dat sommige mensen niet geschikt zijn als ouders, ongeacht of ze wel of niet van hun kind houden.
Elke ouder maakt fouten. Maar als je kind word weggehaald bij je... ik kan er geen ander woord voor vinden.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 6:39

Jeugdzorg wordt niet zomaar ingeschakeld en als dat al wel zo is, grijpt Jeugdzorg zelf niet snel in. Alles wordt gedaan en er wordt dus louter gehandeld in het belang van het kind. De situatie moet schrijnend zijn en thuiswonen echt onmogelijk. Ben een tijdje werkzaam geweest als onderzoekster bij 1 vd grootste instellingen hiervan in NL en trust me, vreselijke verhalen. Dan vind ik het nogal bijdehand om als biologische ouder(s) hierover te willen strijden en dat dit vanuit de politiek wordt ingezet in tijden van campagne voeren. Dan sla je wel de plank mis, wat mijn bescheiden mening betreft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  luisa wo 20 maa 2013 - 6:44

Ik vind de ophef echt te gek voor woorden. Schandalig zelf hoe Turkije zich denkt ermee te kunnen bemoeien.
Het kind zal niet voor niks uit huis zijn geplaatst en jeugdzorg zal het welzijn van het kind voorop stellen. En dat er dan te weinig islamitische pleeggezinnen zijn zodat hij in een niet-moslim gezin wordt, tja het zij zo. Ik snap dat de ophef niet alleen daar op ziet maar voornamelijk dat het hier gaat om een lesbisch stel, maar he dit is Nederland. Hier staan homo/lesbiestellen gelijk aan heterokoppels dus dan kan dit gebeuren. En voor wie moeite heeft met dergelijke Nederlandse normen, niemand wordt verplicht hier te leven.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  SDL wo 20 maa 2013 - 8:20

Zus schreef:Mosterd na de maaltijd, dat kind woont er al zo lang. En dan als een klein kind Turkije erbij halen. Als het je hier niet zint, wat d ie je hier dan nog? Hier worden homo's en lesbo's als gewone mensen gezien. Get Over It.

Hey, je bent er weer! WELKOM TERUG Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 281626781!
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Aimee wo 20 maa 2013 - 8:31

Pleeggezinnen liggen niet echt voor het oprapen, dus ik denk dat er gewoon niet altijd keuze is om kinderen in een pleeggezin te laten opgroeien met normen/waarden/geloof hetzelfde als bij de biologische ouders.

Ik vind het wel heel moeilijk om verder over deze situatie te praten zonder veroordelend te zijn. Ik dacht nl ook meteen 'dan had je zelf maar goed voor je kind moeten zorgen!'... Ik snap wel dat het niet altijd zo zwart/wit is, maar ik vind het wel behoorlijk ondankbaar als een gezin al bijna 9 jaar hardstikke goed voor je kindje zorgt omdat je daar zelf niet toe in staat bent, en dan na die 9 jaar ineens te gaan miepen omdat het lesbische vrouwen zijn.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Printje wo 20 maa 2013 - 8:35

luisa schreef:Ik vind de ophef echt te gek voor woorden. Schandalig zelf hoe Turkije zich denkt ermee te kunnen bemoeien.
Het kind zal niet voor niks uit huis zijn geplaatst en jeugdzorg zal het welzijn van het kind voorop stellen. En dat er dan te weinig islamitische pleeggezinnen zijn zodat hij in een niet-moslim gezin wordt, tja het zij zo. Ik snap dat de ophef niet alleen daar op ziet maar voornamelijk dat het hier gaat om een lesbisch stel, maar he dit is Nederland. Hier staan homo/lesbiestellen gelijk aan heterokoppels dus dan kan dit gebeuren. En voor wie moeite heeft met dergelijke Nederlandse normen, niemand wordt verplicht hier te leven.

Mee eens en ook met Zero, wat een opgeblazen gedoe weer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 8:55

luisa schreef:Ik snap dat de ophef niet alleen daar op ziet maar voornamelijk dat het hier gaat om een lesbisch stel, maar he dit is Nederland. Hier staan homo/lesbiestellen gelijk aan heterokoppels dus dan kan dit gebeuren. En voor wie moeite heeft met dergelijke Nederlandse normen, niemand wordt verplicht hier te leven.
Eens met dat islamitische stellen zich op moet geven, ook dat zorg belangrijkst is, ook dat Turkije zich hierbuiten moet houden, ook dat het kind vast niet voor niets uit huis geplaatst is - al die argumenten eens.

Dat terzijde: er zijn ook 'volbloed' Nederlanders die niet uitgesproken vóór homostellen zijn. Moeten zij dan verdwijnen omdat de meerderheid vindt dat het huwelijk tussen homoparen gelijk is aan dat van heteroparen? Want dat is wezenlijk wat je zegt. Terwijl ik vind dat ook de minderheden Nederland maken tot wat het is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 9:39

Wanneer een kind aan andere opvoeders wordt toegewezen gelden de normen en waarden van die opvoeders. Anders hadden de ouders ervoor moeten zorgen dat ze het zelf hadden kunnen doen. Voor een baby van 4 maanden, betekent de islam nog niets.
Natuurlijk kan hij op latere leeftijd vragen krijgen over zijn afkomst, maar kun je, je als pleegouders in verdiepen en het kind in begeleiden.

Geadopteerde kinderen uit Colombia kunnen ook vragen krijgen over hun afkomst. Vrijwel ieder kind, dat opgroeit zonder zijn ouders krijgt die vragen, ongeacht met welke religie hij opgroeid.

Dan zou je een kind van ongelovige ouders ook niet bij Christenen kunnen plaatsen.
Het is gewoon fijn voor het kindje dat het een veilig thuis heeft gekregen, daar mag de moeder dankbaar voor zijn. Als Allah zo groot en belangrijk is, vindt het jongetje hem vanzelf wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Coco wo 20 maa 2013 - 9:49

Persoonlijk zou ik liever ook niet zien dat, mocht de nood er ooit zijn, mijn kinderen bij een homokoppel worden geplaatst. Ze zullen er vast liefde krijgen, maar liefde van alleen de pleegouders is niet voldoende. Ik wil dat zij zich ook normaal onder de Marokkanen/islamitische jongeren kunnen bevinden (het is immers een deel van hun identiteit), zonder dat zij gepest worden of er constant geroddeld wordt. Dat die kinderen/jongeren van hun ouders ook bij mijn kinderen thuis mogen komen. En als het tegen die tijd nog is zoals het nu is, dan zullen mijn kinderen daar zeker hinder aan ondervinden.
Ik heb overigens van dichtbij ook gezien wat verschillen in religie kunnen doen bij een pleeggezin en dat levert toch ook wel problemen op soms. Zowel vanuit de pleegouders als het kind. Mijn voormalig beste vriend is er behoorlijk door in de psychische shit gekomen, dochter van een vriendin was doodongelukkig dat ze al die bijbelverhalen uit haar hoofd moest kennen en opdrachtjes over moest maken. En tussen mijn steng christelijke nicht en haar atheistische pleegkinderen boterde het ook niet zo best. Terwijl twee vriendinnen met atheistische achtergrond het prima naar hun zin hadden in het tevens atheistische pleeggezin (kortdurige opvang). Overigens waren het alleen de ouders van mijn voormalig beste vriend die als ouders hebben gefaald, overige drie ging het om zieke ouders in eenoudergezinnen. Dus dat ouders sowieso falen wanneer hun kind in een pleeggezin terecht komt vind ik echt dikke bullshit.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  girli wo 20 maa 2013 - 9:58

Wat ik me dan afvraag, als dat kind al 9 jaar bij dat stel woont, waarom nu? Waarom na 9 jaar klagen dat het kind bij een lesbisch stel woont. Ze zal het toch al veel langer weten?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Coco wo 20 maa 2013 - 10:02

Sunprincess schreef:
Natuurlijk kan hij op latere leeftijd vragen krijgen over zijn afkomst, maar kun je, je als pleegouders in verdiepen en het kind in begeleiden.

Maar niet alle pleegouders zijn daar ook toe bereid natuurlijk. Toen mijn voormalig beste vriend voor de islam koos (wat gedeeltelijk zijn achtergrond is) wilden zijn pleegouders niets meer met hem te maken hebben. Daar is hij echt aan kapot gegaan. Zijn biologische ouders hielden niet genoeg van hem om van de drugs af te blijven en zijn pleegouders lieten hem stikken na 14 jaar.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 10:13

Coco schreef:
Sunprincess schreef:
Natuurlijk kan hij op latere leeftijd vragen krijgen over zijn afkomst, maar kun je, je als pleegouders in verdiepen en het kind in begeleiden.

Maar niet alle pleegouders zijn daar ook toe bereid natuurlijk. Toen mijn voormalig beste vriend voor de islam koos (wat gedeeltelijk zijn achtergrond is) wilden zijn pleegouders niets meer met hem te maken hebben. Daar is hij echt aan kapot gegaan. Zijn biologische ouders hielden niet genoeg van hem om van de drugs af te blijven en zijn pleegouders lieten hem stikken na 14 jaar.

Maar dat gebeurt toch in gewone gezinnen ook? Als een kind opgevoed is volgens de islam, en het kiest er voor om niet volgens de islam te leven, wordt het ook vaak verstoten. Er worden zelfs vanuit het geloof kinderen gedood. Dat ouders zich weigeren te verdiepen in waar hun kind mee bezig is, heeft met kortzichtigheid te maken, niet met afkomst of geaardheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Rovine wo 20 maa 2013 - 19:17

Volgens de nieuwsberichten leert hij Turks en gaan ze regelmatig op vakantie naar Turkije.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Luce wo 20 maa 2013 - 21:48

Goed dat hij nu wordt opgevoed door deze vrouwen. Hopelijk dat hij er met een breder wereldbeeld uit komt dan zijn biologische ouders. Verder compleet eens met Zero.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Coco wo 20 maa 2013 - 22:09

Sunprincess schreef:
Maar dat gebeurt toch in gewone gezinnen ook? Als een kind opgevoed is volgens de islam, en het kiest er voor om niet volgens de islam te leven, wordt het ook vaak verstoten. Er worden zelfs vanuit het geloof kinderen gedood. Dat ouders zich weigeren te verdiepen in waar hun kind mee bezig is, heeft met kortzichtigheid te maken, niet met afkomst of geaardheid.
Klopt, dat gebeurd ook in gewone gezinnen, maar er is een behoorlijk verschil tussen één of twee keer verstoten worden door (pleeg)ouders.
Natuurlijk heeft het weigeren van je verdiepen in de bezigheden van je kind met kortzichtigheid of desinteresse te maken, ik zeg ook nergens dat dat met de afkomst of geaardheid te maken heeft. Dat ouders vanuit het geloof kinderen doden, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Dat heeft niks met geloof te maken. Elke gelovige weet dat het niet voor God mag spelen en dus niet bepaalt tussen leven en dood.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  TukTuk wo 20 maa 2013 - 22:13

Ik vind niet dat er rekening mee gehouden zou moeten worden, er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat het kind in een veilige en liefdevolle omgeving opgevangen wordt. Dan kan je wel bezig blijven, als je al met geloof rekening houdt, dan is het einde zoek. Dan krijg je misschien ouders die hun kind veganistisch opvoeden, en niet willen dat hun kind bij pleegouders geplaatst wordt die niet veganistisch zijn etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  studiebol do 21 maa 2013 - 7:33

Ik weet dat daar waar kan er aan ouders gevraagd wordt wat zij graag zouden willen waar hun kind terecht komt (los even van het feit of dit haalbaar is of niet) er wordt dus soms wel aan ouders gevraagd wat zij belangrijk vinden.

Maar ik weet ook dat soms ouders voor een christelijk pleeggezin kiezen, dan een jaar later zich laat bekeren tot de islam, daar dan weer niet zo fanatiek in is, en dan weer wel dat ze vind dat het kind geen varkensvlees meer mag eten, dan is ze weer niet zo fanatiek en mag het weer wel en daarna is ze weer helemaal gesluierd gekleed.
Natuurlijk geld dit bovenstaande niet voor iedereen, maar sommige ouders zijn heel wisselvallig en veranderlijk en het is heel moeilijk om daar rekening mee te houden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 7:55

Coco schreef:
Sunprincess schreef:
Maar dat gebeurt toch in gewone gezinnen ook? Als een kind opgevoed is volgens de islam, en het kiest er voor om niet volgens de islam te leven, wordt het ook vaak verstoten. Er worden zelfs vanuit het geloof kinderen gedood. Dat ouders zich weigeren te verdiepen in waar hun kind mee bezig is, heeft met kortzichtigheid te maken, niet met afkomst of geaardheid.
Klopt, dat gebeurd ook in gewone gezinnen, maar er is een behoorlijk verschil tussen één of twee keer verstoten worden door (pleeg)ouders.
Natuurlijk heeft het weigeren van je verdiepen in de bezigheden van je kind met kortzichtigheid of desinteresse te maken, ik zeg ook nergens dat dat met de afkomst of geaardheid te maken heeft. Dat ouders vanuit het geloof kinderen doden, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Dat heeft niks met geloof te maken. Elke gelovige weet dat het niet voor God mag spelen en dus niet bepaalt tussen leven en dood.

Dat gebeurt wel degelijk. De mensen geloven namelijk dat God of Allah wil dat ze hun kind doden omdat het seks voor het huwelijk heeft gehad of omdat het geen jongen is, of niet gelooft wat zij geloven. Het is misschien vanuit een verkeerde interpretatie maar wie kan aantonen dat zij het bij het verkeerde eind hebben? Hoeveel oorlogen ontstaan er niet vanuit het geloof.

Tuurlijk is het erger als je twee keer verstoten wordt maar die kans is er ook wanneer het kind door islamitische pleegouders wordt opgevoed en besluit ongelovig door het leven te gaan. Ook dan kan hij voor de tweede keer verstoten worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Exogenesis vr 22 maa 2013 - 8:17

Luce schreef:Goed dat hij nu wordt opgevoed door deze vrouwen. Hopelijk dat hij er met een breder wereldbeeld uit komt dan zijn biologische ouders. Verder compleet eens met Zero.

Eens met Luce en Zero. Wat een bemoeienis.

Als je de regels hier in Nederland niet wilt naleven, dan had je hier niet een kind moeten willen laten opgroeien en mishandelen/verwaarlozen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders - Pagina 2 Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum