Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jongetje Mirco dood gevonden.

+3
Sterre
LoveMusic
Roze Roos
7 plaatsers

Ga naar beneden

Jongetje Mirco dood gevonden. Empty Jongetje Mirco dood gevonden.

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 4:40

Lichaam Mirco gevonden
Uitgegeven: 27 januari 2011 12:22
Laatst gewijzigd: 27 januari 2011 15:52

AMSTERDAM – De Duitse politie heeft het lichaam gevonden van Mirco, de jongen die vijf maanden geleden op 10-jarige leeftijd verdween. Dat heeft een woordvoerder donderdag gezegd.
MircoFotoserie Eerder op de dag had de politie gemeld dat de zaak was opgelost, nadat woensdag een verdachte werd aangehouden.

Het is niet bekendgemaakt waar het stoffelijk overschot is gevonden, schrijven Duitse media. Details over de zaak worden pas vrijdag tijdens een persconferentie gemeld.

De verdachte zou de politie hebben verteld waar het lichaam van Mirco te vinden was, berichtte de website van het weekblad Focus eerder op de dag al. De man zou een 46-jarige vader uit de stad Viersen zijn, dat ten zuidoosten van Venlo ligt.

Auto

Beslissend voor de uiteindelijke aanhouding van de verdachte was diens auto, een VW Passat. De Duitse recherche kwam eind oktober vorig jaar aan de hand van getuigenverklaringen op het spoor van de auto.

Een stationwagen die is gebouwd tussen 2005 en 2010 zou volgens getuigen de auto zijn waarin de ontvoerder van Mirco heeft gereden. Om de dader te kunnen traceren trok de politie alle auto's uit de wijde omgeving van het type VW Passat na.

Verkopen

De man die woensdag werd opgepakt, liep volgens Duitse media tegen de lamp toen hij probeerde zijn Passat in Nederland te verkopen.

''Wij hebben van het begin af aan gezegd: als wij de juiste Passat vinden, zal ons dat naar de dader leiden'', zei een politiewoordvoerder. Of de man die nu is opgepakt ook echt degene is die Mirco om het leven heeft gebracht, wilde de politie evenwel nog niet bevestigen.

Hechtenis

De politie heeft de afgelopen maanden meer Passat-rijders in hechtenis gehad, maar daar geen ruchtbaarheid aan gegeven. ''Dat was maar goed ook want in al die gevallen kwam snel de onschuld van de verdachte vast te staan'', aldus de zegsman.

De destijds 10-jarige Mirco uit Grefrath, vlak over de Duitse grens bij Venlo, verdween op 3 september 2010 na een middagje skaten met een vriend.

Zijn fiets werd gevonden aan de rand van het plaatsje Grefrath, vlak over de grens bij Venlo. Later vond de politie ook kleding en de mobiele telefoon van het slachtoffer, maar de jongen zelf bleef spoorloos. De politie ging al uit van een geweldsmisdrijf.

© NU.nl/ANP

Was wel te verwachten, maar toch enorm erg!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongetje Mirco dood gevonden. Empty Re: Jongetje Mirco dood gevonden.

Bericht  Roze Roos do 27 jan 2011 - 4:50

Vreselijk! Maar kan mij voorstellen dat dit voor nabestaanden het "makkelijker" maakt om het te verwerken, nu kunnen ze afscheid nemen etc.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 4:59

Heel erg... Maar gelukkig hebben ze nu in ieder geval geen onzekerheid meer. Nu pas kan het verwerken echt beginnen, denk ik.. Die arme ouders.. Cry Lijkt me zo vreselijk!!

Gast
Gast

Bericht  LoveMusic do 27 jan 2011 - 5:07

Wat vreselijk voor de ouders. Het klinkt misschien heel raar, maar ik denk zelfs dat dit nieuws nog beter is dan in onzekeheid leven en niet weten wat er met je kind is gebeurd.
LoveMusic
LoveMusic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 141
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:09

Vreselijk! Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:10

Ik denk ook dat dit nieuws beter is dan altijd maar afvragen waar je kindje is.
Of hij geen honger heeft, of hij wel kan slapen, of ze lief voor m zijn, of hij t niet koud heeft enz enz.
Maar toch.. dit nieuws krijg je als ouders ook liever niet te horen..

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 27 jan 2011 - 5:18

Ik las het ook en had er zelfs nog niks van meegekregen, omdat ik 3 sept voor langere tijd op vakantie ging. Verschrikkelijk...

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jezzie do 27 jan 2011 - 5:49

Verschrikkelijk, dat zoiets kan gebeuren met een kind dat gewoon lekker aan het buiten spelen is!
Maar idd voor de ouders wel goed dat ze nu weten wat er gebeurd is en afscheid kunnen nemen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:24

Ik had wel verwacht dat we dit nieuws een keer zouden krijgen. =(
Ik denk dat het voor de ouders en andere familie wel fijn is dat ze nu zekerheid hebben. Lijkt me vreselijk om zo'n lange tijd in onzekerheid te leven en misschien nog wat hoop te hebben. Dit is vreselijk, maar nu kunnen ze het wel een plekje gaan geven.

Gast
Gast

Bericht  Ella do 27 jan 2011 - 7:29

Vreselijk maar dacht ook dat dit nieuws eens zou komen en dan kan het denk ik maar snel zijn voor die ouders. Die onzekerheid lijkt me zoooo erg
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jeanette do 27 jan 2011 - 7:31

LoveMusic schreef:Wat vreselijk voor de ouders. Het klinkt misschien heel raar, maar ik denk zelfs dat dit nieuws nog beter is dan in onzekeheid leven en niet weten wat er met je kind is gebeurd.

Dat lijkt mij ook hoor. Het blijft afschuwelijk, maar om niks te weten is nog tig keer erger.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 9:29

Verschrikkelijk. Ik hoorde dat de verdachte zelf twee jonge kinderen heeft. Het zal je vader maar zijn...

Gast
Gast

Bericht  yvonneh do 27 jan 2011 - 11:24

brr verschrikkelijk! Seksueel misdrijf?
yvonneh
yvonneh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 27
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: