Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

+20
Rovine
girli
Coco
Printje
Aimee
SDL
luisa
Slakje
silly-one
Razz
Starla
Sam
Parisienne
Sea of Trees
Carra
Capt'n Zero
Liadan
Tania
Pommes
Jasmine
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Jasmine wo 20 maa 2013 - 1:13

Vorige week is er nogal wat ophef ontstaan, omdat een jongetje van Turkse afkomst is ondergebracht bij een lesbisch pleeggezin.

De biologische moeder van de 9-jarige jongen heeft deze week in de Turkse pers te kennen gegeven haar zoon terug te willen nu hij in een gezin met twee vrouwen woont. De vrouw heeft premier Erdogan om 'hulp' gevraagd.

De Turkse overheid wil niet dat kinderen bij een pleeggezin komen waar ze van hun Turkse normen en waarden worden vervreemd. De Turkse overheid ergert zich dan ook aan de opvang van kinderen in christelijke gezinnen en gezinnen waar de pleegouders homoseksueel zijn. In Nederland is echter een groot tekort aan islamitische pleeggezinnen, waardoor het lastig is kinderen uit moslimgezinnen daar geplaatst te krijgen.

Naar verwachting zullen komende vrijdag in Lelystad 1000 Turken demonstreren tegen het jeugdzorgbeleid in Nederland.


Moet jeugdzorg hier maar rekening mee houden? Moeten islamitische gezinnen zich vaker aanmelden als pleeggezin? Wat vind jij?

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 1:15

Ik vind inderdaad dat Jeugdzorg rekening moet houden met het soort gezin waar het kind vandaan komt en waar het kind (tijdelijk) verblijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Pommes wo 20 maa 2013 - 1:17

Ook ik vind dat jeugzorg hier rekening moet houden. Maar als er geen islamitische gezinnen beschikbaar zijn moeten ze toch iets.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Tania wo 20 maa 2013 - 1:25

Ik vind dat ze er wel rekening mee moeten houden maar het kind zal toch ergens heen moeten. Dus als er dan geen islamitisch gezin is dan maar een ander gezin, hij zal niet voor niks uit huis gehaald zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Liadan wo 20 maa 2013 - 1:36

Ik vind ook dat jeugdzorg er rekening mee moet houden als dit mogelijk is. En ik vind het heel naar voor Yunus dat hier nu een ophef over ontstaat, zeker omdat hij er al woont sinds hij 4 maanden oud was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Capt'n Zero wo 20 maa 2013 - 1:38

Nee, ik vind niet dat ze hier rekening mee moeten houden. Als je kind uit huis moet worden geplaatst, neem ik aan dat je al heb gefaald als ouder. Dat je dan ook nog eens inspraak zou krijgen op wie wel jouw kind zou moeten opvoeden, vind ik idioot (in het geval van geaardheid dan).
Ik vind dat het geen enkel verschil maakt of het door hetro's of homo's wordt opgevoed en ondanks dat ik snap dat sommige religie tegen homosexuelen zijn, vind ik dit een belachelijke vertoning.

Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Pommes wo 20 maa 2013 - 1:40

Liadan schreef:Ik vind ook dat jeugdzorg er rekening mee moet houden als dit mogelijk is. En ik vind het heel naar voor Yunus dat hier nu een ophef over ontstaat, zeker omdat hij er al woont sinds hij 4 maanden oud was.

Maar als hij al bij dit lesbisch gezin is sinds hij 4 maanden oud was, waarom gaat moeder nu pas actie ondernemen? Hij heeft dan nu de stabiliteit die hij nodig heeft en dan komt er nu na ruim 8 jaar zo`n ophef.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Carra wo 20 maa 2013 - 1:41

Eens met Zero.

Ik kan me hier zo boos om maken.
Een kind wordt niet zomaar uit huis geplaatst. Wees blij dat hij in een omgeving is waar hij rustig kan opgroeien. Zit hij daar echt al 9 jaar? Waarom wordt het nu opeens een 'probleem' dan?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Tania wo 20 maa 2013 - 1:43

Ik vind niet dat ze er rekening mee hoeven te houden voor de biologische ouders maar voor het kind zelf. Maar goed als dat kindje 4 maanden was toen hij uit huis geplaatst werd dan maakte het nog niet zoveel uit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Sea of Trees wo 20 maa 2013 - 1:45

Capt'n Zero schreef:Nee, ik vind niet dat ze hier rekening mee moeten houden. Als je kind uit huis moet worden geplaatst, neem ik aan dat je al heb gefaald als ouder. Dat je dan ook nog eens inspraak zou krijgen op wie wel jouw kind zou moeten opvoeden, vind ik idioot (in het geval van geaardheid dan).
Ik vind dat het geen enkel verschil maakt of het door hetro's of homo's wordt opgevoed en ondanks dat ik snap dat sommige religie tegen homosexuelen zijn, vind ik dit een belachelijke vertoning.

Helemaal mee eens.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Liadan wo 20 maa 2013 - 1:47

Ik vind niet dat ouders inspraak moeten hebben naar welke pleegouders hun kind gaat. Maar ik vind wel dat jeugdzorg rekening kan houden met bijv. religie (en dan alleen als het mogelijk is natuurlijk, als je keuze hebt uit katholieke en islamitische pleegouders dan vind ik dat ze daar rekening mee kunnen houden bij het plaatsen van een kind).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Parisienne wo 20 maa 2013 - 2:14

Ik vind dat er, mits mogelijk, best rekening gehouden mag worden met een kind zijn/haar afkomst. Maar is de mogelijkheid er niet, dan houdt het simpelweg op. Het kind is inderdaad niet voor niks uit huis geplaatst. Men zou blij moeten zijn dat een kind ergens anders een fijn en stabiel leven heeft.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Sam wo 20 maa 2013 - 2:15

Volledig eens met Zero.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Starla wo 20 maa 2013 - 2:20

Ik ben het eens met Liadan.
Ik zie mensen zeggen dat als je kind door jeugdzorg uit huis word gehaald, je hebt gefaald als ouder, dat vind ik echt nogal kort door de bocht en veroordelend.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 2:26

Hoezo gefaald als ouder?? Misschien zijn die ouders wel ziek, of is er een ouder omgekomen. Weet jij veel. Dat vind ik echt een achterlijke conclusie/opmerking. Dat als een kind uit huis geplaatst is dat je als ouders zijnde hebt gefaald....

On Topic: Als er rekening mee gehouden kan worden denk ik dat ze er goed aan doen om dat te doen. Maar als er, zoals blijkt, te weinig islamitische ouders zijn dan zullen ze toch iets moeten? En dan mag de Turkse regering alleen maar heel erg blij zijn dat het wat dat betreft zo goed geregeld is in nederland en dat zo'n jongetje ergens terecht kan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Starla wo 20 maa 2013 - 2:30

Dat vind ik ook Sybella. Ik hoorde gister trouwens op de radio dat veel islamitische families zich hierdoor hebben aangemeld als pleeggezin dus dat is wel mooi.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Capt'n Zero wo 20 maa 2013 - 2:32

Sybella schreef:Hoezo gefaald als ouder?? Misschien zijn die ouders wel ziek, of is er een ouder omgekomen. Weet jij veel. Dat vind ik echt een achterlijke conclusie/opmerking. Dat als een kind uit huis geplaatst is dat je als ouders zijnde hebt gefaald....



Ik zie bij bovenstaande gebeurtenissen geen reden om een kind uit huis te plaatsen. Als een of meerdere ouders goed functioneren, en het kind in kwestie heeft psychisch geen problemen, dan zou het niet uit huis worden geplaatst.
Of wil je zeggen dat jeugdzorg gewoon midden in de landkaart prikt en willekeurig een kind op haalt?

Misschien is het kort door de bocht, maar als jeugdzorg iemand weg haalt ga ik er van uit dat er ergens is gefaald ja. En ik neem aan dat het dan de ouders zijn, gezien je als klein kindje nogal weinig valt te verwijten.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Razz wo 20 maa 2013 - 2:43

Dat kind is toch bij zijn moeder weggehaald omdat ze hem mishandelde. Dit heb ik op het nieuws gehoord.

Ik kan me alleen maar heel erg boos maken om zoiets. Waarom moet hier nou zo'n ophef over ontstaan. Hij heeft nu 2 lieve moeders en heeft nu een zorgeloos leven. Wat maakt het nou uit dat ze lesbisch zijn?! Ik word hier echt gewoon kwaad over Evil or Very Mad

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 2:54

Mosterd na de maaltijd, dat kind woont er al zo lang. En dan als een klein kind Turkije erbij halen. Als het je hier niet zint, wat d ie je hier dan nog? Hier worden homo's en lesbo's als gewone mensen gezien. Get Over It.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 4:53

Ik vind het echt zo achterlijk. Ja, het kind heeft een Turkse achtergrond, maar hij woont in Nederland en wordt met alle liefde opgevoed. Is dat kind er zelf ongelukkig dan vind ik het een ander verhaal. Maar dat die biologische moeder, die niet eens in Nederland woont, zich er nu mee gaat bemoeien vind ik echt te ver gaan. Dan heb je ook niet het beste voor met je kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  silly-one wo 20 maa 2013 - 4:57

Ik las op internet ergens de reacties

Beter twee liefhebbende moeders die voor je zorgen, dan je biologische ouders die daar niet toe in staat zijn.

Ik snap best dat vanuit geloofsovertuigingen ouders niet achter zo een beslissing van jeugdzorg staan. Maar ouders moeten het heel bond maken eer ze een kind uit huis plaatsen. Normaal gesproken wordt zo een beslissing niet in één dag gemaakt. Er zijn wel verhalen dat jeugdzorg een kind al na 4 maanden uit huis plaats, maar vaak zit daar een geschiedenis aan vooraf met eerdere kinderen o.i.d.

Het positieve aan dit verhaal is wel dat er meer islamitische gezinnen zich hebben aangemeld als pleegouder, maar de regering van Turkije moet zich hier niet mee bemoeien. Aangezien het gaat over een kind wat in Nederland opgroeit.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Slakje wo 20 maa 2013 - 5:02

Hoe kan dat kind nu een religie hebben? Woont daar al zo lang, en sinds hij zo jong is.

Mocht het kind nu al 9 jaar zijn geweest en dan in een gezin geplaatst worden dat niet strookt met de normen en waarden die hij heeft geleerd, tjah, dan heb je een probleem...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 5:25

Ik vind het niet alleen belangrijk dat een kind in liefde wordt opgevoed. Dat zeggen we in Nederland een beetje te gemakkelijk, vind ik.

Dat even terzijde: vergeet niet dat premier Erdogan op verkiezingscampagne is. Om zijn partij te laten winnen, is dit een slimme move. Ik denk dat dat motief een belangrijke rol speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Sea of Trees wo 20 maa 2013 - 5:39

Rood schreef:Ik vind het niet alleen belangrijk dat een kind in liefde wordt opgevoed. Dat zeggen we in Nederland een beetje te gemakkelijk, vind ik.

Ik denk dat het wel 1 van de aller belangrijkste dingen is. En een pleeggezin screenen ze heel streng, dus qua financiële basis enzo zal het ook wel goed zitten. Ik zou echt niet weten waarom mensen er op tegen zijn om zo'n kind in een homo-pleeggezin te plaatsen, als het kind dan liefdevol wordt opgevoed en er verder geen rare dingen aan de hand zijn, dan is het toch fijn dat zo'n jongen daar terecht kan?
De enige reden die ik kan bedenken is religie, maar de biologische ouders hebben blijkbaar gefaald (ik vind het falen als je kind uit huis wordt geplaatst door mishandeling) dus ik vind niet dat de biologische ouders ook maar enige inspraak mogen hebben over waar dat kind terecht komt hier in Nederlanb.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 5:50

Laat ik even voorop stellen dat ik ook vind dat als een kind mishandeld is, dat ik dat ook onder falen vind horen. Hmm, een beetje een rare zin volgens mij.
Maar ik vind niet dat je zo maar kunt zeggen dat als een kind huis uit geplaatst is de ouders bij voorbaat al gefaald hebben. In veel gevallen weet je helemaal niet wat er aan de hand is.

Overigens vind ik dat als een kind een andere afkomst heeft, je een kind daar ook wel over moet kunnen vertellen. Ook al is zo'n kind al op zeer jonge leeftijd in een pleeggezin opgenomen. Dus ik vind het onzin om te zeggen dat religie er eigenlijk niks (meer) mee van doen heeft. Dit jongetje ziet straks ook wel dat hij anders is dan zijn moeders en als hij vragen gaat stellen over zijn afkomst vind ik wel dat je hem daar het e.e.a. over moet kunnen vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders Empty Re: Islamitisch jongetje geplaatst bij lesbische pleegouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum