Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vaker je zoekt, hoe duurder het wordt

+13
Minx
CarpeDiem
loura
Caro
minoessepoes
Sneeuwvlok
Barbabella
ellibre
TukTuk
Polly
Antibes
Monte
Snoopy
17 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe vaker je zoekt, hoe duurder het wordt Empty Hoe vaker je zoekt, hoe duurder het wordt

Bericht  Snoopy do 26 jan 2012 - 2:38

Hebben jullie daar weleens van gehoord, en klopt het ook?
Ik heb weleens gehoord dat als je vaak naar dezelfde vluchten zoekt op een website (van een vliegmaatschappij) dat dan de prijzen duurder worden, omdat ze zien dat jij er vaak naar kijkt en dus interesse hebt (computers dus die dat signaleren).

Ik was net vluchten aan het kijken en zou zweren dat er net iets van 1000 euro stond voor een bepaalde datum en nu 1500!
Of ik heb scheel gekeken?

Iemand dit weet of dit kan?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaker je zoekt, hoe duurder het wordt Empty Re: Hoe vaker je zoekt, hoe duurder het wordt

Bericht  Monte do 26 jan 2012 - 2:45

Snoopy schreef:Hebben jullie daar weleens van gehoord, en klopt het ook?
Ik heb weleens gehoord dat als je vaak naar dezelfde vluchten zoekt op een website (van een vliegmaatschappij) dat dan de prijzen duurder worden, omdat ze zien dat jij er vaak naar kijkt en dus interesse hebt (computers dus die dat signaleren).

Ik was net vluchten aan het kijken en zou zweren dat er net iets van 1000 euro stond voor een bepaalde datum en nu 1500!

Heb ik nog nooit van gehoord, dat zou ik ook wel vreselijk oneerlijk vinden aangezien een groot deel van de mensen die kijken, niet direct iets gaan kopen. Maar die verandering in prijs die jij hebt gezien zou ook nog met het tijdstip te maken kunnen hebben. Een vliegticket wordt duurder hoe dichter je bij de datum zit. Misschien hadden ze een grensdatum en daarna werd alles duurder, dat zou ook de oorzaak geweest kunnen zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Hoe vaker je zoekt, hoe duurder het wordt Empty Re: Hoe vaker je zoekt, hoe duurder het wordt

Bericht  Antibes do 26 jan 2012 - 2:45

Mijn zus (studeert marketing) zegt dat het haar op haar opleiding wel eens verteld is dat bijv. ticketsites dat doen ja.

Ik weet het niet zeker trouwens, maar wellicht zou je dan eens vanaf een ander IP adres kunnen kijken? Een computer bij een vriend of bieb ofzo?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Snoopy do 26 jan 2012 - 2:48

nou ja er zat maar 10 minuten tussen of zo!

Heb nu even niemand in de buurt die het met een ander ip adres kan bekijken. Maar was al van plan om even naar een reisbureau te gaan. Normaal boek ik alles zelf online, maar dat zijn vluchten van niet meer dan 300 euro en dit is wel wat meer, plus overstappen en zo!
En dit soort fratsen zullen ze bij een reisbureau niet hebben.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Polly do 26 jan 2012 - 2:59

Ja, ik heb dat ook wel eens gehoord - maar het komt ook voor dat de vlucht echt opeens veel duurder is. De vlucht die ik gisteren heb geboekt is nu bijvoorbeeld niet eens meer beschikbaar. Waar wil je heen?
Ik boekte vroeger ook via een reisbureau, maar in principe maakt het geen verschil of je online boekt of bij een reisbureau. De voorwaarden veranderen er toch niet door.
Voor intercontinentale tickets boek ik bij vliegtarieven.nl, D-reizen of gewoon bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Ik kijk ook wel eens op cheaptickets.nl maar daar heb ik nog nooit geboekt.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 3:02

Je kan zelf even je IP adres vernieuwen, kijken of dat effect heeft?

Stap 1. Open het commando prompt scherm. Dit doe je door op “start” te klikken en dan “run” te selecteren. In het scherm dat verschijnt type je “cmd” in de tekst box en klik dan “OK”.

Stap 2. Geef (release) de computer zijn huidig IP adres vrij. Dit doe je door “ipconfig/release” in het commando prompt scherm te typen, klik dan Enter.

Stap 3. Verkrijg een nieuw IP adres. Dit doe je door “ipconfig/renew” in het commando prompt scherm te typen en op Enter te drukken. Dit zal een nieuw IP adres aan de computer moeten toekennen, dit IP adres zal anders zijn dan het oude.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  ellibre do 26 jan 2012 - 3:29

AngelNyn schreef:Je kan zelf even je IP adres vernieuwen, kijken of dat effect heeft?

Stap 1. Open het commando prompt scherm. Dit doe je door op “start” te klikken en dan “run” te selecteren. In het scherm dat verschijnt type je “cmd” in de tekst box en klik dan “OK”.

Stap 2. Geef (release) de computer zijn huidig IP adres vrij. Dit doe je door “ipconfig/release” in het commando prompt scherm te typen, klik dan Enter.

Stap 3. Verkrijg een nieuw IP adres. Dit doe je door “ipconfig/renew” in het commando prompt scherm te typen en op Enter te drukken. Dit zal een nieuw IP adres aan de computer moeten toekennen, dit IP adres zal anders zijn dan het oude.
Daarmee vernieuw je alleen je IP adres binnen je thuisnetwerk, aan jouw computer toegewezen door je modem of router, die op die manier meerdere apparaten tegelijk met internet kan verbinden; dat heeft verder geen zin. De website die je bezoekt herkent alleen je algemene IP adres, die is toegewezen door je internetprovider.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 3:47

ellibre schreef:
AngelNyn schreef:Je kan zelf even je IP adres vernieuwen, kijken of dat effect heeft?

Daarmee vernieuw je alleen je IP adres binnen je thuisnetwerk, aan jouw computer toegewezen door je modem of router, die op die manier meerdere apparaten tegelijk met internet kan verbinden; dat heeft verder geen zin. De website die je bezoekt herkent alleen je algemene IP adres, die is toegewezen door je internetprovider.

Ah tuurlijk.. Niet over nagedacht! Embarassed

Maar hoe werkt het dan met proxy's? Want er bestaan programma's waardoor je het kan laten lijken alsof je vanuit Amerika bijvoorbeeld op het internet zit, terwijl je gewoon thuis zit.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 4:03

Dat kan kloppen. Hetzelfde als bij H&M je steeds een jurkje bekijkt wat je leuk vindt, maar je maat staat er niet bij. De volgende keer is je maat ineens wel beschikbaar.

Bij tickets heb ik het ook gezien, maar toen had ik wel al geboekt. Maar ik ging wel elke dag checken of de prijs hoger of lager was geworden en de prijs werd steeds hoger.

Gast
Gast

Bericht  Barbabella do 26 jan 2012 - 4:05

Dit is idd zo. Dat is ook bij vakanties boeken. Het is laatst ook op tv geweest (volgens mij bij de rekenkamer) dat het vooral bij vliegtickets heel erg is. Zit een heel systeem achter, het is bijvoorbeeld ook zo dat als je voor vandaag of morgen een vlucht boekt, dat systeem meteen er flink wat geld bovenop gooit omdat je die vlucht waarschijnlijk toch wel moet nemen omdat je per direct een vlucht zoekt.. Ook korte reisjes kan dat systeem herkennen als zakenreis bijvoorbeeld, dus meteen duurder omdat je toch wel betaald.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894

Bericht  Sneeuwvlok do 26 jan 2012 - 4:05

Ik heb dat ook wel eens gehoord, en ook dat wanneer jij mij bijvoorbeeld een link laat zien van een vliegticket, het dan ook hetzelfde werkt. Je moet dan dus aan iemand uitleggen hoe diegene het vliegticket kan bekijken en niet de link geven.

Maar wat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad, dan keek ik later weer en was het ineens veel duurder. Maar op een andere computer ( iemand anders had even gekeken op de manier die ik hiervoor beschreef ) was het ook ineens duurder, dus ik denk dat dat dan ligt aan het feit dat ze gewoon sowieso heel vaak die prijzen veranderen
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  minoessepoes do 26 jan 2012 - 4:07

Mijn vader zegt dat ook inderdaad. Hij doet eerst al het vooronderzoek en boekt dan vanaf een andere compuet (ip adres) en hij zegt dat dat echt verschil maakt. Geen idee of dat ook echt klopt verder.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caro do 26 jan 2012 - 4:23

Dat heeft te maken met cookies. Over het algemeen worden in een website cookies meegenomen en omdat het zo lekker werkt dat als hier op Yes komt dat je dan niet opnieuw hoeft in te loggen, sta je de cookies toe.

Die cookies werken dus ook op de ticketsites. Niet allemaal, maar sommigen wel.

Dus browsen vanaf een computer, en dan boeken vanaf een andere. Maar dit is geen keihard feit. Bovendien worden de cookies nu aangepakt door de overheid...Soms zijn ze juist zo ingesteld dat je 'op maat' aanbiedingen krijgt..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Snoopy do 26 jan 2012 - 5:39

Hmmm lag dus niet aan mij.
Maar kreeg helaas bij het reisbureau ook een hoge prijs. Nou ja moet het er maar voor over hebben.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 5:46

Ik wil anders ook wel even voor je kijken nog?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  loura do 26 jan 2012 - 8:00

Vaak is het toch nog goedkoper als je zelf boekt dan bij een reisbureau want dat is een tussenpersoon. Wel slecht trouwens dat als je vaak kijkt het duurder wordt. Ik heb daar nooit bij stil gestaan maar het klinkt logisch en ook slim.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Snoopy do 26 jan 2012 - 14:08

AngelNyn schreef:Ik wil anders ook wel even voor je kijken nog?

Oh thanks, zie je reactie nu pas. Maar heb inmiddels geboekt. Mijn vader kwam met een geniale app en daarmee een ticket via een andere airline gevonden en gewoon 400 euro goedkoper! Dus gelijk maar geboekt!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  CarpeDiem do 1 maa 2012 - 5:59

Klopt inderdaad. Ik wist het zelf ook niet toen ik laatst een vliegticket had geboekt, die inderdaad na een aantal minuten van 80 naar 120 gestegen was, het was een lastminute dus heb toch moeten boeken. Naderhand baal ik toch, wie weet had ik het op een andere computer goedkoper gehad!
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  Minx do 1 maa 2012 - 8:35

Zal straks eens kijken wat mijn ticket nu kost. Heb gelukkig voor de laagste prijs die ik gezien heb kunnen boeken smile. Maar dat is wel slim zeg. Best bizar ook.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lien do 1 maa 2012 - 9:54

Ik heb dat vorig jaar gehad met mijn ticket naar Suriname, werd steeds duurder! Toen had een collega dat op tv gezien en het klopte gewoon! Ik ging vanaf mijn werk boeken en dat scheelde gewoon €180,-!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Liz zo 4 maa 2012 - 6:05

Jeetje dat dat kan zeg.. Ik heb ook al veel naar hetzelfde ticket gezocht maar het werd steeds duurder, ga dus ergens anders zoeken nu.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Bacio zo 4 maa 2012 - 6:50

Caro schreef:Dat heeft te maken met cookies. Over het algemeen worden in een website cookies meegenomen en omdat het zo lekker werkt dat als hier op Yes komt dat je dan niet opnieuw hoeft in te loggen, sta je de cookies toe.

Die cookies werken dus ook op de ticketsites. Niet allemaal, maar sommigen wel.

Dus browsen vanaf een computer, en dan boeken vanaf een andere. Maar dit is geen keihard feit. Bovendien worden de cookies nu aangepakt door de overheid...Soms zijn ze juist zo ingesteld dat je 'op maat' aanbiedingen krijgt..
Dit inderdaad. Ik leeg ook altijd mn cookies en dan kom je vaak weer op de oude prijs terug. En dan snel boeken smile

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 19:35

Inderdaad, gewoon even je cookies verwijderen en de prijs opnieuw checken. Sommige sites doen daar aan maar ik heb het nog nooit gezien eigenlijk...

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 21:48

Snoopy schreef:Hebben jullie daar weleens van gehoord, en klopt het ook?

Ik heb dat nooit gemerkt, apart zeg als dat zo is.

Ergens anders op een pc kijken gaat niet en dan nog kunnen de prijzen veranderen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: