dilemma over werken of gastouder worden?
+9
Tania
Flower_L
Lejow
Dora
Pommes
SarahKey
Pompoen
Printje
Wennes
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
dilemma over werken of gastouder worden?
Ik heb altijd.in.de kinderopvang gewerkt maar door de crisis was mijn contract niet verlengd.
Nu heb ik een baan gekregen in de ko als invalkracht, dit betekent dus dat ik 5 dagen flexibel ingezet kan worden. het loopt alleen een beetje vreemd, want ik heb nog geen contract gezien.of gesproken over arbeidsvoorwaarden maar moet dinsdag al beginnen . Voordat ik begin heb ik nog even een gesprek.
Eigenlijk zie.ik er enorm tegenop om de kids weg te moeten brengen, daarbij vraag ik me af of ik niet ga.werken voor de opvang te betalen.
We hebben gesprek gehad bij gastouder, maar ze rookt binnen ondanks het niet mag dus dat word niks. We moeten dus snel.op zoek naar een andere gastouder.
Maar eigenlijk bedenken we nu of ik zelf geen gastouder zou worden. Danheb je de kids thuis, geen.opvangkosten en ik heb ervaring genoeg. Toevallig vanmiddag besproken met iemand en een uur later belde er een kennis die zwanger is dat als ik gastouder zou willen worden zij over een paar maanden haat kindje voor 4 dagen wil brengen
Dilemma, want ik twijfel zo. Gaat die baan wel iets worden, zal ik zelf gastouder worden?
Iemand wat tips of.wijze woorden voor me?
Nu heb ik een baan gekregen in de ko als invalkracht, dit betekent dus dat ik 5 dagen flexibel ingezet kan worden. het loopt alleen een beetje vreemd, want ik heb nog geen contract gezien.of gesproken over arbeidsvoorwaarden maar moet dinsdag al beginnen . Voordat ik begin heb ik nog even een gesprek.
Eigenlijk zie.ik er enorm tegenop om de kids weg te moeten brengen, daarbij vraag ik me af of ik niet ga.werken voor de opvang te betalen.
We hebben gesprek gehad bij gastouder, maar ze rookt binnen ondanks het niet mag dus dat word niks. We moeten dus snel.op zoek naar een andere gastouder.
Maar eigenlijk bedenken we nu of ik zelf geen gastouder zou worden. Danheb je de kids thuis, geen.opvangkosten en ik heb ervaring genoeg. Toevallig vanmiddag besproken met iemand en een uur later belde er een kennis die zwanger is dat als ik gastouder zou willen worden zij over een paar maanden haat kindje voor 4 dagen wil brengen
Dilemma, want ik twijfel zo. Gaat die baan wel iets worden, zal ik zelf gastouder worden?
Iemand wat tips of.wijze woorden voor me?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: dilemma over werken of gastouder worden?
Pfff lastig, ik denk wel dat je het zeker heel goed zal kunnen dus wat dat betreft zou ik tegen je zeggen meteen ervoor gaan. Ik denk dat veel mensen een gastouder eigenlijk veel fijner en aantrekkelijker vinden, ook om de kosten en het is natuurlijk kleinschaliger.
Ik zou N en R zo naar je toe brengen, het is alleen een beetje te ver weg haha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Het klinkt alsof gastouder worden jou de ideale oplossing lijkt dus mijn eerste reactie is, waarom niet?! Maar het helpt natuurlijk wel om jezelf wat vragen te stellen. Bijvoorbeeld:
Wat zijn de tegens om gastouder te worden?
En wat zijn de voors?
Hoe denkt je partner er over?
Het kan ook helpen deze vragen ook te stellen over je nieuwe baan.
Wat zijn de tegens om gastouder te worden?
En wat zijn de voors?
Hoe denkt je partner er over?
Het kan ook helpen deze vragen ook te stellen over je nieuwe baan.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Printje schreef:Pfff lastig, ik denk wel dat je het zeker heel goed zal kunnen dus wat dat betreft zou ik tegen je zeggen meteen ervoor gaan. Ik denk dat veel mensen een gastouder eigenlijk veel fijner en aantrekkelijker vinden, ook om de kosten en het is natuurlijk kleinschaliger.
Je bent een schat!
Wennes- Kletskop
Ik ben gastouder, maar ik zou het niet als enige baan willen. Ik vind het teveel onzekerheid.
Als je ziek bent, word er niets doorbetaald. Ook zo als je op vakantie bent.
Je bouwt geen pensioen op en je moet zelf nog de belasting betalen.
Ook verdient 1 kindje niet echt, ik vond het pas rendabel worden vanaf 3 kinderen.
Nu valt het bij ons in het dorp zwaar tegen wbt kinderen. Er zijn meer gastouders dan kinderen.
Ook verdient 1 kindje niet echt, ik vond het pas rendabel worden vanaf 3 kinderen.
Nu valt het bij ons in het dorp zwaar tegen wbt kinderen. Er zijn meer gastouders dan kinderen.
Ik zit hier ook over na te denken en ga dit ik de toekomst wel opstarten. Ik heb hier ook een gesprek bij een bemiddelingsbureau over gehad voor meer informatie. Reageer nu via m'n telefoon dus uitgebreid reageren is niet makkelijk.
Je moet wel een minimaal spw2 diploma hebben en EHBO ook moet je tegenwoordig jaarlijks een X bedrag aan de gemeente betalen waarvan de GGD je huis jaarlijks controleerd (hier is dan 420 euro) en je bent inderdaad de opvangkosten voor je kinderen kwijt maar je mag dan wel kinderen minder opvangen.
Je zou eens bij een bemiddelingsbureau kunnen contacteren en een afspraak maken voor meer info
Je moet wel een minimaal spw2 diploma hebben en EHBO ook moet je tegenwoordig jaarlijks een X bedrag aan de gemeente betalen waarvan de GGD je huis jaarlijks controleerd (hier is dan 420 euro) en je bent inderdaad de opvangkosten voor je kinderen kwijt maar je mag dan wel kinderen minder opvangen.
Je zou eens bij een bemiddelingsbureau kunnen contacteren en een afspraak maken voor meer info
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
P!nk kan er als het goed is je meer over vertellen.
Waarschijnlijk zullen jullie wel wat kleine aanpassingen in huis moeten maken (ookal zou je dat voor je eigen kinderen niet doen, vanuit de GGD verplicht).
Ook moet je vaak zelf een boekhouding bij houden. En dat kost soms wat tijd.
Schrijf jezelf dan ook bij meerdere gastouderbureaus in, meer kans op werk.
Waarschijnlijk zullen jullie wel wat kleine aanpassingen in huis moeten maken (ookal zou je dat voor je eigen kinderen niet doen, vanuit de GGD verplicht).
Ook moet je vaak zelf een boekhouding bij houden. En dat kost soms wat tijd.
Schrijf jezelf dan ook bij meerdere gastouderbureaus in, meer kans op werk.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Gastouder word je natuurlijk niet zomaar.
Je moet je huis ook flink aanpassen om er voor te zorgen dat het allemaal veilig is.
En je hebt zelf ook al 2 kindjes, dus dat heeft er ook mee te maken met hoeveel kindjes je dan nog op mag vangen, in welke leeftijd.
Je moet je huis ook flink aanpassen om er voor te zorgen dat het allemaal veilig is.
En je hebt zelf ook al 2 kindjes, dus dat heeft er ook mee te maken met hoeveel kindjes je dan nog op mag vangen, in welke leeftijd.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Mijn man is helemaal voor!
Ik ben ook wel enthousiast , ben zelfs al een 'naam' aan het bedenken. Ik zit vooral de praktische dingen een plaats te geven, ook ivm met mijn eigen kindjes.
Hoe ga ik het doen als B volgend jaar naar school gaat. Lopen is vrij ver om dagelijks te doen en 3 kids kunnen in de auto, maar wat als ik er 4 heb?
En het is natuurlijk ook wel onzeker, geen kinderen geen inkomen. Maar nu met een 0 uren contract heb ik ook geen zekerheid. Daarbij wat moet ik zeggen tegen die baan die ik nu heb?
Ik ben ook wel enthousiast , ben zelfs al een 'naam' aan het bedenken. Ik zit vooral de praktische dingen een plaats te geven, ook ivm met mijn eigen kindjes.
Hoe ga ik het doen als B volgend jaar naar school gaat. Lopen is vrij ver om dagelijks te doen en 3 kids kunnen in de auto, maar wat als ik er 4 heb?
En het is natuurlijk ook wel onzeker, geen kinderen geen inkomen. Maar nu met een 0 uren contract heb ik ook geen zekerheid. Daarbij wat moet ik zeggen tegen die baan die ik nu heb?
Wennes- Kletskop
denk dan wel aan extra uitgaven als
extra kinderstoelen, bedjes, speelgoed, wandelwagens. en 420 p.j. voor een inspectie is ook niet mis.
extra kinderstoelen, bedjes, speelgoed, wandelwagens. en 420 p.j. voor een inspectie is ook niet mis.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
SarahKey schreef:Ik ben gastouder, maar ik zou het niet als enige baan willen. Ik vind het teveel onzekerheid.
Maar als je invalwerk doet toch ook niet? Tenzij je een contract voor een bepaald aantal uren hebt natuurlijk, maar niet als je een 0-urencontract hebt.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Mijn huis is al redelijk kids proof (weet ik omdat ik de risico inventarisatie op mijn werk deed) ehbo moet ik opnieuw behalen, maar moet ik voor de baan ook.
Ik heb gastouderbureau gesproken en ze zei gewoon die baan aannemen. Achteraf gezien logisch, want zij vangen dan 110 euro per maand van ons.
Maar idd de onzekerheid is best lastig.
Ik heb gastouderbureau gesproken en ze zei gewoon die baan aannemen. Achteraf gezien logisch, want zij vangen dan 110 euro per maand van ons.
Maar idd de onzekerheid is best lastig.
Wennes- Kletskop
misschien stom hoor, maar je hebt het over hoe dat moet wanneer de kids in de auto moeten straks.
ik zou zelf niet willen dat l of j zomaar met iemand meegaan in de auto. Ook al is het een klein stukje. Wellicht de ouders van een gastkindje ook niet, dan wordt het wel lastig. Is pure speculatie natuurlijk, maar moest er wel aan denken.
ik zou zelf niet willen dat l of j zomaar met iemand meegaan in de auto. Ook al is het een klein stukje. Wellicht de ouders van een gastkindje ook niet, dan wordt het wel lastig. Is pure speculatie natuurlijk, maar moest er wel aan denken.
Flower_L- Ratel
Pompoen schreef:SarahKey schreef:Ik ben gastouder, maar ik zou het niet als enige baan willen. Ik vind het teveel onzekerheid.
Maar als je invalwerk doet toch ook niet? Tenzij je een contract voor een bepaald aantal uren hebt natuurlijk, maar niet als je een 0-urencontract hebt.
Klopt, en ik zou een 0uren contract krijgen bij die baan, en ook maar een half jaar
Wennes- Kletskop
Ik heb het overwogen maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Mijn kinderen hebben bij een gastouder gezeten en het zou voor mij een te grote inbreuk op ons gezinsleven zijn. Onze gastouder vindg 4/5 dagen per week kindjes op, wat volgens mij ook wel moet als je er een beetje leuk bedrag aan over wil houden. Maar dat betekent ook 4 of 5 dagen per week "vreemde" kinderen over de vloer, twee keer per dag " vreemde" ouders die hun kind komen brengen en halen, je kinderen moeten al hun speelgoed delen of kunnen er niet echt mee spelen als er vreemde kinderen zijn, je kan niet zo makkelijk iets leuks gaan doen met de kinderen omdat het er te veel zijn om in je eentje mee weg te gaan enz.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Flower, maar op een dagverblijf gaan ze toch ook weleens weg met de auto of lopend? Ik snap aan de ene kant je punt wel hoor maar op dagverblijven gebeurt dat toch ook?
Ik vind het soms veel 'enger' om te zien dat er bij ons op school kinderen met een busje gehaald worden door meiden van 18 (waarvan ik dus denk die hebben dus echt pas net hun rijbewijs...)
Ik vind het soms veel 'enger' om te zien dat er bij ons op school kinderen met een busje gehaald worden door meiden van 18 (waarvan ik dus denk die hebben dus echt pas net hun rijbewijs...)
Printje- Lady Post-a-lot
Flower_L schreef:misschien stom hoor, maar je hebt het over hoe dat moet wanneer de kids in de auto moeten straks.
Daarom ben ik aan het denken voor een alternatief.
In een bolderkar passen niet zo heel veel kindjes, en een fietskar achter de fiets met 2 kids achter en 2 op de fiets krijg ik met mijn 50 kilo tot het einde van de straat Haha
Wennes- Kletskop
Wennes je hebt ook van die speciale bolderkarren waar wel 6 of 8 kindjes inpassen. Die zag ik hier laatst in het dorp.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ik zal morgen even wat uitgebreider reageren, want ik zit nu op mijn telefoon.
Maar ik ga als gastouder werken. Er komen twee buurmeisjes hier bij mij.
Ik heb 3 jaar als invalkracht gewerkt en nu wordt mijn contract niet meer verlengt.
Ik vind het een erg gedoe steeds onverwachts werken en oppas regelen en een vriend die in ploegendiensten werkt, dus L ook niet altijd kan wegbrengen of ophalen.
Als je dingen wilt weten mag je me wel pmen.
Maar ik ga als gastouder werken. Er komen twee buurmeisjes hier bij mij.
Ik heb 3 jaar als invalkracht gewerkt en nu wordt mijn contract niet meer verlengt.
Ik vind het een erg gedoe steeds onverwachts werken en oppas regelen en een vriend die in ploegendiensten werkt, dus L ook niet altijd kan wegbrengen of ophalen.
Als je dingen wilt weten mag je me wel pmen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
nee met de auto nooit. wel met de fietskar of lopend, maar daar hebben we toestemming voor moeten geven.
weet niet...heb het gewoon niet op auto's in dat opzicht
weet niet...heb het gewoon niet op auto's in dat opzicht
Flower_L- Ratel
Ik snap het wel Flower, ik heb het vooral bij hele jonge meiden op het dagverblijf, heel erg hoor maar als ik dan zie dat zij gaan rijden emt kinderen dan denk ik echt ow als dat maar goed gaat. Terwijl het natuurlijk helemaal niets hoeft te zeggen.
Printje- Lady Post-a-lot
Pommes schreef:Wennes je hebt ook van die speciale bolderkarren waar wel 6 of 8 kindjes inpassen. Die zag ik hier laatst in het dorp.
Klopt zelfs met uv werende zonnedakjes erboven.
Heb je de prijs ook gezien...
Wennes- Kletskop
Jezzie, klopt in de ko gaat het nu echt slecht, balen van jouw contract.
Heb jij je bij 1 if meerdere bureaus ingeschreven?
Hebben jullie ook een achterwacht nodig bij 4 of meer kids?
Heb jij je bij 1 if meerdere bureaus ingeschreven?
Hebben jullie ook een achterwacht nodig bij 4 of meer kids?
Wennes- Kletskop
Hier in mijn gemeente betaal je niets aan de gemeente of GGD. Dus denk dat het per regio verschilt. Inschrijven en inspectie is allemaal gratis.
Beertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 14
Punten : 14
Registratiedatum : 25-05-11
Wennes, ik ben ook net gastouder en het loopt hier als een trein. Ik vond de aanpassingen in huis ook mee vallen, omdat als je kinderen zelf heb je het eea al vaak hebt, zoals traphekjes bijv. Als je meer wilt weten mag je me ook een pm sturen.
Zon grote bolderkar kan je vaak ook huren, als je veel kindjes hebt. Ik heb zelf een duowagen met een plankje achter. Ik kan dan sowieso met 3 kindjes weg, als je oudere kindjes hebt Zoals je zoontje kan die ook zelf lopen. Achterwacht heb ik wel, dat raad het gob ten alle tijde aan.
Zon grote bolderkar kan je vaak ook huren, als je veel kindjes hebt. Ik heb zelf een duowagen met een plankje achter. Ik kan dan sowieso met 3 kindjes weg, als je oudere kindjes hebt Zoals je zoontje kan die ook zelf lopen. Achterwacht heb ik wel, dat raad het gob ten alle tijde aan.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: