Ojee te laat met auto keuren watnu?
+10
Saga
Parisienne
Springflower
Lies
mickey
Dazzle
Ibbeltje
Rush
Fortissimo
Toet
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ojee te laat met auto keuren watnu?
Ik was even vergeten dat mijn auto gekeurd moest worden, de keuringsdatum is morgen en ik breng hem zo meteen naar de garage maar ze hebben waarschijnlijk pas eind van de week tijd. Hoe groot is het risico dat ik en boete krijg?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Re: Ojee te laat met auto keuren watnu?
Zo lang je er niet in rijdt, is er geloof ik niks aan de hand.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Je brengt 'm nu naar de garage en je gaat er niet in rijden tot de keuring verder? Dan is er niets aan de hand!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Idd als je er niet in gaat rijden na morgen is er niks aan de hand. Anders kun je een bekeuring verwachten idd, ook door de camera's die bij sommige wegen staan. Heb ook ooit gehad toen ik net te laat was met keuren en toch nog even reed.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Rush schreef:Je brengt 'm nu naar de garage en je gaat er niet in rijden tot de keuring verder? Dan is er niets aan de hand!
Nee ik laat hem daar staan tot ie klaar is. Ah gelukkig, ik was al bang.. Hoorde dat er flinke boetes op staan (over de 300 euro!)
Toet- Lady Post-a-lot
Gelukkig kwam je er nog bijtijds achter en heb je er nog niet mee gereden.
Dazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 17
Registratiedatum : 14-04-13
Mwoa... die boete valt mee. Tenminste... een paar jaar geleden nog wel Toen was die €50. Maar die kreeg ik echt pas na een paar weken (misschien zelfs wel 1,5 maand later..) Denk dat een paar dagen geen probleem zal zijn hoor.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij staat er een bepaalde tijd die je eroverheen mag gaan, volgens mij 2 weken of een maand ofzo.
Eerst was er niets aan de hand zolang je niet aangehouden werd en dit gecontroleerd werd. Het schijnt nu zo te zijn dat je automatisch een bekeuring krijgt als je er te lang overheen gaat, maar heb hier geen ervaring mee.
Maar voor jou is er nu dus nog niets aan de hand.
Eerst was er niets aan de hand zolang je niet aangehouden werd en dit gecontroleerd werd. Het schijnt nu zo te zijn dat je automatisch een bekeuring krijgt als je er te lang overheen gaat, maar heb hier geen ervaring mee.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Het kan geen kwaad zolang je niet in de auto gaat rijden.
Zelfs al zou je over een maand de auto pas laten keuren, uiteraard moet de auto dan dus wel stil staan al die tijd, dan mag je op de dag dat je de auto laat keuren ermee naar de garage/keuringsstation rijden. Op het moment dat je dan aangehouden wordt door de politie is er nog niks aan de hand zolang jij kan aantonen dat je bij een garage een afspraak voor de keuring hebt staan, je bent in dit geval wel verplicht om de kortste route te rijden naar de garage. (Mijn vriend is APK keurmeester vandaar dat ik dit weet)
Zelfs al zou je over een maand de auto pas laten keuren, uiteraard moet de auto dan dus wel stil staan al die tijd, dan mag je op de dag dat je de auto laat keuren ermee naar de garage/keuringsstation rijden. Op het moment dat je dan aangehouden wordt door de politie is er nog niks aan de hand zolang jij kan aantonen dat je bij een garage een afspraak voor de keuring hebt staan, je bent in dit geval wel verplicht om de kortste route te rijden naar de garage. (Mijn vriend is APK keurmeester vandaar dat ik dit weet)
Springflower- Fluisteraar
- Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10
Lies schreef:Volgens mij staat er een bepaalde tijd die je eroverheen mag gaan, volgens mij 2 weken of een maand ofzo.
Dat had mijn vriend idd vorig jaar. Hij zei ook dat je een maand te laat mocht zijn dacht ik.
Gast- Gast
Wij waren vorig jaar ook te laat, hebben er nog een paar dagen in gereden zonder dat we het door hadden. We hebben er niks meer van gehoord, voor die paar dagen moet het dus wel kunnen hoor.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Je mag inderdaad een maand te laat zijn, dan krijg je automatisch een boete.
Mochten ze jou nu zien rijden en zien dat hij nog niet gekeurd is, maar jij wel kunt bewijzen dat je een afspraak daarvoor hebt staan, is er ook niets aan de hand trouwens.
Mochten ze jou nu zien rijden en zien dat hij nog niet gekeurd is, maar jij wel kunt bewijzen dat je een afspraak daarvoor hebt staan, is er ook niets aan de hand trouwens.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Hmm bij mij was het geen maand en ik had al een boete binnen. IS wel al hele tijd geleden, weet t niet precies meer ook wat de boete was.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Springflower schreef:Het kan geen kwaad zolang je niet in de auto gaat rijden.
Volgens de site van de rijksoverheid klopt diet niet en krijg je gewoon een boete als je APK verlopen is, ook als je niet rijdt.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wanneer-en-hoe-vaak-moet-ik-mijn-auto-apk-laten-keuren.html
Dat is ook wat ze tegen ons zeiden bij de garage vorige keer. Ze controleren 1 keer in de zoveel tijd automatisch van welke auto's de APK verlopen is en die krijgen dan een boete thuis gestuurd. Als ze dat neit doen in de dagen dat je APK verlopen is krijg je dus geen boete maar als je pech hebt kan het wel.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Kom op zeg, weet nu niemand dat het niet gaat om die boete?
Het punt is dat als je er wel in rijdt en je krijgt een ongeluk, dan ben je zonder APK niet verzekerd... Dus rij je iemand aan, dan betaal je alle ziekenhuiskosten, revalidatiekosten, schadevergoeding en alle andere zaken uit eigen zak. Want de verzekering betaalt helemaal niets als je APK verlopen is. Dus een boete van de politie is lastig, maar echt niet zo erg, overkomt je per ongeluk iets met de auto terwijl hij niet gekeurd is, dan zijn de kosten vele malen hoger.
Het punt is dat als je er wel in rijdt en je krijgt een ongeluk, dan ben je zonder APK niet verzekerd... Dus rij je iemand aan, dan betaal je alle ziekenhuiskosten, revalidatiekosten, schadevergoeding en alle andere zaken uit eigen zak. Want de verzekering betaalt helemaal niets als je APK verlopen is. Dus een boete van de politie is lastig, maar echt niet zo erg, overkomt je per ongeluk iets met de auto terwijl hij niet gekeurd is, dan zijn de kosten vele malen hoger.
Gast- Gast
Nou, eindelijk iemand die wel wakker is!Artemis schreef:Kom op zeg, weet nu niemand dat het niet gaat om die boete?
Rush- Lady Post-a-lot
Ben je nou sarcastisch?Rush schreef:Nou, eindelijk iemand die wel wakker is!Artemis schreef:Kom op zeg, weet nu niemand dat het niet gaat om die boete?
Ik zit me gewoon echt te verbazen dat iedereen het over boetes heeft, terwijl dat helemaal niet zo relevant is. Ik ben ook weleens te laat geweest, maar dan reed ik niet ( en met het zweet in de handjes naar de garage, omdat ik bang was dat er onderweg wat zou gebeuren)
Gast- Gast
Nee nee, serieus.
Iedereen is maar bang voor die boete. Ik heb het in mijn reactie er verder niet bij gezet waarom ze niet meer zou moeten rijden maar ik dacht dat dat wel gewoon logisch was. Maar niet dus.
Iedereen is maar bang voor die boete. Ik heb het in mijn reactie er verder niet bij gezet waarom ze niet meer zou moeten rijden maar ik dacht dat dat wel gewoon logisch was. Maar niet dus.
Rush- Lady Post-a-lot
Artemis schreef:Kom op zeg, weet nu niemand dat het niet gaat om die boete?
Ja daar verbaasde ik me ook over inderdaad! Apart hoor, ik rij geen meter meer met een auto waarvan de APK is verlopen.
Mijn auto komt niet door de APK heen trouwens (had ik al verwacht.) Als het goed is, is ie al opgehaald door de sloop.. Heb niet eens afscheid van hem kunnen nemen
Toet- Lady Post-a-lot
Volgens mij is het alleen een probleem als je een ongeluk maakt wat te wijten is aan een technisch mankement, en als dan blijkt dat je geen apk hebt datnze dan niet uitkeren/dat je het terug moet betalen. Dat is per verzekering anders.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Barbabella schreef:Volgens mij is het alleen een probleem als je een ongeluk maakt wat te wijten is aan een technisch mankement, en als dan blijkt dat je geen apk hebt datnze dan niet uitkeren/dat je het terug moet betalen. Dat is per verzekering anders.
Volgens mij heb je wel deels gelijk, maar is dat dan wel aan jou om aan te tonen. De verzekering heeft gewoon twee basiseisen: 1) je hebt een geldig rijbewijs en 2) je auto is APK gekeurd. Als jij een ongeluk veroorzaakt en je APK is verlopen, dan wordt er niet uitgekeerd tenzij jij aan kunt tonen dat die dingen echt compleet los van elkaar stonden.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het is nogal tegenstrijdig. Want op onderstaande link, staat dus dat je je auto kunt schorsen of je hebt nog maximaal 2 maanden de tijd. Maar krijg je dan ook binnen 2 maanden die boete? Of pas na die 2 maanden?
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitstel-van-APK-plicht.aspx
Mijn auto komt ook niet door de keuring, moet voor maandag gekerud zijn. Hij wordt pas eind volgende week opgehaald. Krijg ik dan wel die boete?
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitstel-van-APK-plicht.aspx
Mijn auto komt ook niet door de keuring, moet voor maandag gekerud zijn. Hij wordt pas eind volgende week opgehaald. Krijg ik dan wel die boete?
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» kwikfit en auto keuren.
» Is 50 euro voor keuren auto duur?
» Grrrrr mijn geliefde auto laat me in de steek:-(
» Vader vergeet dochter, en laat kindje dag in hete auto
» Ojee vlooien
» Is 50 euro voor keuren auto duur?
» Grrrrr mijn geliefde auto laat me in de steek:-(