Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tot 04.00 slapen en dan...

+4
Tania
meisjesmama
Parisienne
miss22
8 plaatsers

Ga naar beneden

Tot 04.00 slapen en dan... Empty Tot 04.00 slapen en dan...

Bericht  miss22 vr 18 feb 2011 - 6:40

Hey meiden

J slaapt s'nachts tot 4uur in zijn eigen bedje en dan houd hij het wel voorgezien
Hij krijgt 180+6 rond 23.00 uur en geen nachtvoeding meer.
Als je hem op het voedingskussen neerlegd tussen onze kussens in slaapt hij rond een uur of 08.00 verder.
Hoe moeten wij dit aan gaan pakken, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een gewoonte word
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot 04.00 slapen en dan... Empty Re: Tot 04.00 slapen en dan...

Bericht  Parisienne vr 18 feb 2011 - 6:43

N. heeft dit ook even gedaan de laatste weken. Alleen haar speentje erin doen was niet voldoende. Ik ging dan met haar in de woonkamer zitten (haar kamertje ligt tegen de woonkamer aan) in het donker, alleen het licht van de straatlantaarns van buiten schijnen naar binnen. Ik ga dan met N. op de bank liggen en dan viel ze vaak vanzelf weer in slaap, als ik voor haar zong of neuriede. Kon haar dan zo weer in bed leggen.

Edit: heb haar express niet bij ons in bed genomen omdat ik ook niet wilde dat dit een gewoonte zou worden, ook al wist ik dat ze dan gelijk weer een paar uur verder sliep. De eerste keren zat ik 's nachts wel even met haar (soms wel een uur), maar heb volgehouden en haar echt niet bij ons genomen. Als ze het nu ook nog wel eens heeft doe ik dus hetzelfde als ik vertelde, maar slaapt ze weer binnen vijf minuten. Als het aan haar ligt blijft ze ook klaarwakker, maar ze 'weet' nu dat ze toch eigenlijk nog even moet slapen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  meisjesmama vr 18 feb 2011 - 7:03

R. Slaapt de laatste weken ook bij ons als ze wakker word van 5:30 vind ik te vroeg en als ik haar laat liggen word haar grote zus wakker. Nu word het al beter vanmorgen was het zelfs 6:45 voordat ze wakker werd.
Je moet voor jezelf ook beslissen hoe jullie dat willen aanpakken als ik lees 1 uur in de woonkamer zitten dan denk ik laat maar naast me liggen als ik weer kan slapen het houd vanzelf wel op.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania vr 18 feb 2011 - 7:35

Bij ons kwam hij bij ons in bed. Maar J. is sowieso niet zo'n goede slaper. Inmiddels gaat het een stuk beter en ondanks dat hij veel bij ons heeft geslapen, slaapt hij nu in zijn eigen bedje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 18 feb 2011 - 7:44

miss22 schreef:Hey meiden

J slaapt s'nachts tot 4uur in zijn eigen bedje en dan houd hij het wel voorgezien
Als je hem op het voedingskussen neerlegd tussen onze kussens in slaapt hij rond een uur of 08.00 verder.
Hoe moeten wij dit aan gaan pakken, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een gewoonte word

Doet hij dit sinds kort of altijd al? Ik heb geen verstand van flesvoedingen maar aangezien hij wel doorslaapt als hij bij jullie ligt zal het daar niet aan liggen. Misschien heeft ie het te koud of ligt hij een beetje met zn hoofd naar beneden ofzo? Of misschien wordt hij bij jullie in bed ook wel wakker rond 4u maar valt hij weer in slaap door het ritmische geluid van jullie ademhaling en is het op zn kamertje te stil?
Het kan vanalles zijn....
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 8:05

Heeft hij niet gewoon honger? Y. heeft van 7 weken tot 15 weken doorgeslapen, maar had toen ineens weer een nachtvoeding nodig. Ze heeft ongeveer 1.5 maand iedere nacht tussen 3 en half 5 een nachtvoeding gehad en sinds kort slaapt ze meestal weer door. Als ze niet meer wil slapen komt ze lekker bij ons in bed.

Gast
Gast

Bericht  miss22 vr 18 feb 2011 - 8:32

Dromertje schreef:Heeft hij niet gewoon honger? Y. heeft van 7 weken tot 15 weken doorgeslapen, maar had toen ineens weer een nachtvoeding nodig. Ze heeft ongeveer 1.5 maand iedere nacht tussen 3 en half 5 een nachtvoeding gehad en sinds kort slaapt ze meestal weer door. Als ze niet meer wil slapen komt ze lekker bij ons in bed.

Als J echt honger heeft is dat aan alles te merken, maar bij ons slaapt hij gelijk weer verder en dat duurd geen 15minuten voor dat meneer weer in diepe slaap is
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  miss22 vr 18 feb 2011 - 8:33

Teddyaapje schreef:
miss22 schreef:Hey meiden

Doet hij dit sinds kort of altijd al? Ik heb geen verstand van flesvoedingen maar aangezien hij wel doorslaapt als hij bij jullie ligt zal het daar niet aan liggen. Misschien heeft ie het te koud of ligt hij een beetje met zn hoofd naar beneden ofzo? Of misschien wordt hij bij jullie in bed ook wel wakker rond 4u maar valt hij weer in slaap door het ritmische geluid van jullie ademhaling en is het op zn kamertje te stil?
Het kan vanalles zijn....

Ik denk persoonlijk niet dat het te stil is want ik zet altijd gelijk zijn muziekje aan maar het helpt allemaal niks helaas
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 19:44

wauw.. het valt me op dat de kleintjes steeds sneller alles moeten kunnen. Goed eten, gelijk doorslapen ect ect.

Dylan heeft tot 3 jaar niet doorgeslapen! En voor hem moet ik nog geregeld mijn bed uit.. Dit heeft welliswaar een andere reden maar toch..

Je kleintje is 3 maand! Helemaal niet raar dus dat hij snachts gewoonweg nog wakker wordt, de ene keer voor aandacht van papa/mama, de ene keer omdat hij nog honger heeft.. Wij hebben het bij zowel Dylan en ik ook bij Lynn altijd aangekeken hoe het liep maar bleven echt geen honderd keer heen en weer lopen midden in de nacht voor zo'n kleine gup terwijl hij /zij wel lekker slaapt in ons bed!
Lynn heeft tot 6 maand op onze kamer in een wieg gelegen en daar hoef ik er eigenlijk nooit voor uit maar wanneer ze soms om half 6 wakker wordt haal ik haar gewoon op en leg haar nog even bij me en ze slaapt dan nog door tot een uur of half 9. Dit gebeurt de ene keer wel, dan weer niet.. niet dat het nu ineens elke nacht gebeurt omdat ze eraan went ofzo!

Ik ben daar niet zo moeilijk in,, niet alles gaat volgens het 'boekje' en dat hoeft toch ook helemaal niet?!

Gast
Gast

Bericht  maiadebij vr 18 feb 2011 - 19:58

Petra* schreef:wauw.. het valt me op dat de kleintjes steeds sneller alles moeten kunnen. Goed eten, gelijk doorslapen ect ect.

Dylan heeft tot 3 jaar niet doorgeslapen! En voor hem moet ik nog geregeld mijn bed uit.. Dit heeft welliswaar een andere reden maar toch..

Je kleintje is 3 maand! Helemaal niet raar dus dat hij snachts gewoonweg nog wakker wordt, de ene keer voor aandacht van papa/mama, de ene keer omdat hij nog honger heeft.. Wij hebben het bij zowel Dylan en ik ook bij Lynn altijd aangekeken hoe het liep maar bleven echt geen honderd keer heen en weer lopen midden in de nacht voor zo'n kleine gup terwijl hij /zij wel lekker slaapt in ons bed!
Lynn heeft tot 6 maand op onze kamer in een wieg gelegen en daar hoef ik er eigenlijk nooit voor uit maar wanneer ze soms om half 6 wakker wordt haal ik haar gewoon op en leg haar nog even bij me en ze slaapt dan nog door tot een uur of half 9. Dit gebeurt de ene keer wel, dan weer niet.. niet dat het nu ineens elke nacht gebeurt omdat ze eraan went ofzo!

Ik ben daar niet zo moeilijk in,, niet alles gaat volgens het 'boekje' en dat hoeft toch ook helemaal niet?!

+1
N sliep tot 1 jaar niet door en ik besefte me laatst dat J ook alweer bijna een half jaar is en zij komt ook vaak nog 2 en soms 3x per nacht voor een voeding (bv) en ze slaapt ook vaak de laatste uurtjes lekker bij ons. Ik geloof niet zo in 'laten wennen". Ik vind het veel belangrijker dat ze weten dat we er voor ze zijn wanneer ze zich (om welke reden ook) niet fijn voelen.
Het CB vond het destijds ook maar niks dat N nog een voeding kreeg snachts maar hij had dan gewoon echt honger dus kreeg gwoon een voeding!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  miss22 za 19 feb 2011 - 9:56

Oke en waar staat dat J door MOET slapen?
Dat snap ik zelf ook wel dat je dat nog niet kunt verwachten van een kleintje van 3mnd.
Ik vraag alleen jullie advies omdat ik bang ben dat het anders een gewoonte word en we er straks meer moeite mee hebben
om het hem weer af te leren.
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  MamaCa za 19 feb 2011 - 20:42

Ik denk ook dat hij gewoon honger heeft. Mijn zoontje had dat ook wel eens, en nog steeds! Hij wordt 3. Hij vraagt snachts nog geregeld om n papfles dan heeft ie honger, die krijgt hij dan en dan slaapt ie zo weer verder tot vanmorgen. Ik heb zelf snachts ook best vaak honger. Of als je de fles iets meer geeft of beetje rijstebloem erbij door. Of wat later geven..?
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 21:02

Met 3 maanden mag je nog geen rijstenbloem geven. Dus dat lijkt me de eerst komende maand nog geen optie.
Hier heb ik zelf ook 2 slechte slapers gehad en soms nog wel, dat kan erg opbreken natuurlijk. De een kan er beter tegen dan de ander, daar is niets mis mee. Hoe het precies zit met wennen om bij je te slapen weet ik niet. Ik denk dat een kind op een gegeven moment daar wel gewend aan is, maar dat is nog niet bij amper 3 maanden hoor. Zo snel gaat dat nu ook weer niet.

Ik weet niet meer wie het was maar een kind nog een papfles geven midden in de nacht als hij bijna 3 jaar is dat is wel pure gewenning. Dat heeft niets met 'normale' honger van een 3 jarige te maken natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  snoezel za 19 feb 2011 - 22:06

Ja, zo'n kleintje heeft gewoon nog een ander ritme, of is die aan het uitvogelen. Het klinkt voor mij niet alsof je kleintje honger heeft, anders zou verder slapen in jullie bed ook niet helpen. Ik denk dat je het nu heel goed doet...! Het zal wel gewoon een periode zijn, een fase....
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: