Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste weken op nieuwe werk....

2 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste weken op nieuwe werk.... Empty Eerste weken op nieuwe werk....

Bericht  SleepingBeauty wo 13 maa 2013 - 6:54

Het is in mijn functie wel normaal dat ik de eerste weken/maanden soms weinig omhanden heb.
Moet vooral overal inkomen en naar gelang je er langer werk komt er ook wel meer op je af.

Maar nu merk ik aan mezelf dat ik het een beetje suf begin te vinden.
Ik had zoals gisteren weinig te doen, en heb gelukkig nog wel wat klusjes liggen...
Maar goed dat hoort er dan bij denk ik maar...

Ik was vandaag ook niet echt gemotiveerd en voelde me echt vervelend!
Ook hing er een ontzettende spanning tussen de leidinggevende en ons (wijkverpleegkundigen)
Er waren beslissingen genomen en gesprekken geweest waar mijn inwerk collega het niet mee eens was. Dus het liep heel stroef vandaag.
Dus ik twijfelde heel erg moet ik nu het gesprek gaan leiden, moet ik in grijpen, het bespreekbaar maken.
Ik zei achter af ook ik wist niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Nouja dat snapte mijn collega ook wel.

Mijn inwerk collega heeft een duidelijke mening over collega's en leidinggevende. Ik sta er nog blanco in en denk dan, moet ik rekening houden met wat ze zegt, of moet ik er vooral zelf achter komen....

Dan denk ik in hoevere neem jezelf al plaats in, de eerste maand dat je ergens werkt??
Merk dat ik mezelf soms moeilijk een houding weet te geven, omdat ik overal nog net niks van weet...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste weken op nieuwe werk.... Empty Re: Eerste weken op nieuwe werk....

Bericht  Rovine wo 13 maa 2013 - 8:07

Volgens mij doe ik iets totaal anders dan jij, maar herkende het wel. Bij ons ga je eerst een aantal weken oefenen met het tekenpakket. Tutorials doen enzo. Dat kan leerzaam zijn als je er nog nooit in gewerkt hebt, maar je maakt dingen volgens beschrijving dan. Daardoor leer je wel waar de knoppen zitten, maar niet om problemen op te lossen, terwijl dat juist het grootste deel van het werk is.
Ik ben doen bij collega's gaan vragen of ik ze mocht ondersteunen met kleine klusjes. Dingen die als ze fout gingen eventueel nog overgedaan konden worden door collega zelf. Dat ging goed en zo ben ik er langzaam een beetje ingerold. Toen ze later feedback vroegen over de inwerkperiode heb ik ook aangegeven dat ik graag meer "echt" werk gezien had.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste weken op nieuwe werk.... Empty Re: Eerste weken op nieuwe werk....

Bericht  SleepingBeauty wo 13 maa 2013 - 9:11

In welke branche werk jij dan? Ik ken het helemaal nietwat jij omschrijft...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste weken op nieuwe werk.... Empty Re: Eerste weken op nieuwe werk....

Bericht  Rovine wo 13 maa 2013 - 9:17

Engineering. In mijn geval ontwikkeling van machines die de chips in je smartphone, tablet of computer maken. smile
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste weken op nieuwe werk.... Empty Re: Eerste weken op nieuwe werk....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum