Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwsbriefjes van opvang oid

+23
Pink!
Slakje
Supertalentje
P.s.
Darius
Niene
Bolleke
SarahKey
Happydobby
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
kwak
Tania
Teddyaapje
PapillonRose
Sanne
Parel
Manderijn
Liadan
Lejow
Printje
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nieuwsbriefjes van opvang oid - Pagina 2 Empty Re: Nieuwsbriefjes van opvang oid

Bericht  P.s. di 12 maa 2013 - 22:08

Hier lees ik de nieuwsbrieven ook allemaal! Nu doen we het ook via de e-mail en gaan de nieuwsbrieven ook naar mijn man. En sindsdien leest hij ze ook steeds vaker.
P.s.
P.s.
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 12-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwsbriefjes van opvang oid - Pagina 2 Empty Re: Nieuwsbriefjes van opvang oid

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 22:15

Ik maak op mijn werk (kdv) de nieuwsbrief. Die krijgen ouders elke eerste week van de maand, maar ik heb het idee dat maar de helft van de ouders hem echt leest.

Vaak staan er bijzonderheden (uitstapjes, activiteiten etc) in, maar dat moeten we dan altijd nog op briefjes op het kdv ophangen én mondeling nog een keer overdragen voordat ouders het weten. En dan nog zijn er ouders die het vergeten.

Ik lees de mails van R zijn juf altijd goed. De nieuwsbrief van school lees ik globaal. Wel schrijf ik altijd meteen de belangrijke dingen op onze kalender.
Man lees die nieuwsbrief nooit, mails van de juf stuur ik door naar zijn werkmail, dus die leest hij wel.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 22:26

Pritt, ik vraag meestal de dingen nog na aan de juf. Omdat ik gewoon graag wil weten wat ze precies gaan doen. Voor vanavond staat er een activiteit gepland op de school van C., wat die activiteit is staat nergens. Ik vraag mij dan af, of ze thuis moeten eten (ze hebben vaker activiteiten waarbij met de klas gegeten word), of de ouders mee mogen, of de kinderen alleen moeten brengen en weer halen. Zoiets staat er bij ons nooit in. Misschien kom ik dus ook over als een ouder die niet leest, omdat ik het altijd na vraagt. Maar zet dan duidelijk in die folder wat de bedoeling is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Supertalentje di 12 maa 2013 - 22:40

Nee, ik lees slecht of niet. We hebben nu 2 keer een nieuwsbrief gehad, ik kan niks opnoemen dat erin stond. Oh ja, nieuwe stagaires (12 stuks) maar die werken allemaal niet op het kdv.
Op de toegangsdeur naar het kdv hangen 4 A4tjes, bovenaan staat 'krentebaard' en dan denk ik 'het zal wel'. Ik heb geen tijd het door te lezen en als ik zoiets vermoed dan google ik het wel. Vanmorgen hing er 'hier heerst mazelen' volgens man en verder niks. Nou goed, dat google ik dan ook wel.

Dat doorgeven of je kind wel komt tijdens schoolvakanties doe ik ook niet. Ik heb het 1 keer ergens zien hangen geloof ik. Maar ik werk niet in het onderwijs, kleine man gaat altijd of ik meld hem zelf af. Ik vind het onzin dat iedere schoolvakantie te moeten doorgeven. En niemand heeft me gevraagd of me erop aangesproken, dus het zal wel.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 22:52

Bolleke schreef:Pritt, ik vraag meestal de dingen nog na aan de juf. Omdat ik gewoon graag wil weten wat ze precies gaan doen. Voor vanavond staat er een activiteit gepland op de school van C., wat die activiteit is staat nergens. Ik vraag mij dan af, of ze thuis moeten eten (ze hebben vaker activiteiten waarbij met de klas gegeten word), of de ouders mee mogen, of de kinderen alleen moeten brengen en weer halen. Zoiets staat er bij ons nooit in. Misschien kom ik dus ook over als een ouder die niet leest, omdat ik het altijd na vraagt. Maar zet dan duidelijk in die folder wat de bedoeling is.

Navragen is niet erg, dan geef je in ieder geval aan dat je het hebt gelezen en er in ieder geval van op de hoogte bent. Ik zet er ook altijd bij dat ouders als ze nog vragen hebben bij mij of een van de leidsters terecht kunnen.
Maar ik merk gewoon dat ouders het vaak niet weten als ze iets mee moeten nemen (laarzen, een leeg melkpak oid) of als er een activiteit (ouderavond, 10 minutengesprekken) is, terwijl het toch echt duidelijk en meerdere malen wordt aangegeven.
Dat is wel jammer, want ouderbetrokkenheid is gewoon erg fijn!

Gast
Gast

Bericht  Slakje di 12 maa 2013 - 23:03

Wij krijgen ook altijd een nieuwsbrief, maar daar staat nooit iets belangrijks in , eerder hoe je bepaalde problemen bij je kind moet aanpakken. Echt belangrijke zaken krijgen we op een papiertje mee en de leiding deelt het ons ook nog eens mondeling mee. Erg handig, want ik vergeet zo'n dingen snel.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Pink! di 12 maa 2013 - 23:05

Ja die lees ik goed, vind het ook leuk om te lezen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 23:11

Ik bedoelde overigens ook niet dat jij die folders fatsoenlijk moet maken, stond er een beetje raar maar je begrijpt gelukkig hoe ik het bedoelde haha.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 23:22

Oh, ik voelde me al heel erg aangevallen Laughing

Gast
Gast

Bericht  kwebbeltje wo 13 maa 2013 - 4:32

Eerst kregen we de nieuwsbrief iedere keer mee van de kinderen. Nu krijg je het via de mail. Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever het gewoon mee had gekregen want dan hing ik het hier op en bleef het beter hangen.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  Shopaholic wo 13 maa 2013 - 7:50

Lijkt me wel dat ik dat zou lezen. Al zal het vast niet meer van deze tijd zijn begrijp ik ? :shock:
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 7:55

Bij ons is gisteren toevallig wel een nieuwsbrief uitgegaan, sinds jaren weer. Op de deuren hebben we het liefst zo min mogelijk hangen, omdat onze deuren op een gegeven moment een uitdragerij van mededelingen was. Logisch dat ouders dan ook niet meer kijken of lezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 7:59

De mail van het gastouderbureau lees ik nooit, daar staan allen opvoedkundige tips enzo in en dat geloof ik wel..

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked wo 13 maa 2013 - 8:13

Als ze in comic sans staan sla ik over.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 1:51

EDC schreef:Lijkt me wel dat ik dat zou lezen. Al zal het vast niet meer van deze tijd zijn begrijp ik ? :shock:

hahaha nee idd niet altijd helaas.

Vorig jaar ook zo'n voorbeeld, en zo zijn er nog veel meer, er stond echt al maanden in de nieuwsbrief let op de laatste schooldag zijn de kinderen eerder uit, en dus datum+ tijd erbij. Die nieuwsbrieven komen dus iedere week en iedere week stond het er weer in.

Dan zijn er dus serieus nog ouders die zeggen, joh ik wist dat niet?? Echt serieus, dan denk ik wel even ZUCHT
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kat1980 do 14 maa 2013 - 2:01

Ja, die lees ik altijd want anders mis je gewoon belangrijke dingen. J zit op een erg ondernemende school en ik wil graag op de hoogte zijn wanneer wat gebeurd, zodat ik weet wanneer ik daar bv spullen voor moet meegeven, hulp gevraagd wordt of op school aanwezig moet zijn omdat hij een voorstelling heeft. En ook inderdaad wanneer hij eerder uit is of een extra dag vrij heeft vanwege een studiedag of iets dergelijks.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 2:04

Kat; zit hij bij ons op school Wink

Nee maar niet alleen als juf zijnde maar ook als mede moeder snap ik zoiets niet. Oke dat je iets ontgaat natuurlijk dat kan, maar als iets echt maanden achter elkaar genoemd wordt en het dan nog niet weten....tsja dan lees je de nieuwsbrief dus echt niet. ( ook al zeggen ze dan natuurlijk van wel )
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: