Nieuwsbriefjes van opvang oid
+23
Pink!
Slakje
Supertalentje
P.s.
Darius
Niene
Bolleke
SarahKey
Happydobby
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
kwak
Tania
Teddyaapje
PapillonRose
Sanne
Parel
Manderijn
Liadan
Lejow
Printje
27 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nieuwsbriefjes van opvang oid
Door een gesprekje dat ik nu heb met Lejow vraag ik me af.. Wanneer jullie een nieuwsbrief krijgen van school/ opvang oid lezen jullie dit dan goed??
Graag eerlijke antwoorden haha
Graag eerlijke antwoorden haha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Nieuwsbriefjes van opvang oid
Ja, dat vraag ik me ook wel af.
En niet alleen nieuwsbrieven, maar ook dingen die bij de deur hangen (brieven of posters of wat dan ook).
Of een info bord/tv bij de ingang van de school/opvang.
En niet alleen nieuwsbrieven, maar ook dingen die bij de deur hangen (brieven of posters of wat dan ook).
Of een info bord/tv bij de ingang van de school/opvang.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ja, ik lees deze goed.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ja ook die dingen idd hahaha
We zullen de aankomende moeders van schoolgaande kinderen alvast voorbereiden hoe het WEL hoort haha
We zullen de aankomende moeders van schoolgaande kinderen alvast voorbereiden hoe het WEL hoort haha
Printje- Lady Post-a-lot
In ons geval dan de basisschool; ja, anders mis ik dingen die dan ten koste gaan van mijn kind.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik lees alles, mijn man daarentegen leest niks, hij ziet het ook gewoon niet hangen op prikborden ofzo. Gelukkig ben ik er om aan hem te vertellen als er iets belangrijks op hangt .
Liadan- Ratel
Mooi houdt dat vast
Printje- Lady Post-a-lot
Ik lees ALLES, maar goed, ik ben dan ook te nieuwsgierig..
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ja, die lees ik. Ik wil graag weten wat er gaande is op de plek waar ik mijn kind paar dagen per week naartoe breng. Ik vind het ook altijd leuk om even zo'n maandelijkse update te krijgen van het wel en wee op het KDV.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Als we een nieuwsbrief krijgen van de psz dan lees ik die goed door. Sommige dingen blijken dan niet boeiend, maar er staan ook regelmatig nuttige dingen bij.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wat er in zn postvakje zit of wat we via de mail krijgen lees ik. Wat er op hangt lees ik niet altijd, maar meer omdat ik t niet zie.
Wat mij best wel stoort is dat ik veel dingen die er opgehangen worden (te) laat lees. T. gaat alleen op maandag naar het kdv en als er op dinsdag iets wordt opgehangen zie ik t pas een week later. Als mijn vriend T. haalt en brengt helemaal niet want hij ziet het helemaal niet.
Wat mij best wel stoort is dat ik veel dingen die er opgehangen worden (te) laat lees. T. gaat alleen op maandag naar het kdv en als er op dinsdag iets wordt opgehangen zie ik t pas een week later. Als mijn vriend T. haalt en brengt helemaal niet want hij ziet het helemaal niet.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik lees de nieuwsbrief van de peuterspeelzaal altijd goed door.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou wel alles lezen als ik wat van de opvang van D zou krijgen lezen. Ik lees ook alles wat we van de kerk krijgen, ben te nieuwsschierig.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Op het kdv kregen we alles in het mandje van de kindjes. Dan lees ik dat thuis wel door en mijn man ook. Moet wel toegeven dat ik de verhalen over pedagogische beleidsvorming e.d. vaak ook vlug weer vergeten ben.
Bij de bso nu kwam ik er vorige week toevallig achter dat er een rooster hangt op een bord wat ze wanneer met de kinderen doen...uitjes enzo. Joris gaat toch al 3 maanden daar naartoe, nooit eerder opgevallen. Maar dat komt ook omdat het bij de jassen hangt, en die pakt Joris eigenlijk altijd zelf. Maar nu ik het weet let ik er wel op. (ze hadden me dat dus ook bij de intake kunnen vertellen, dan had ik het meteen gezien)
Op school bij Joris krijgt hij elke week een nieuwsbrief mee, en daar staan ook belangrijke dingen in dus die lezen we ook beide aandachtig door. Op de deur heb ik al bedacht dat niet de meest interessante dingen hangen. Als ze dat nu ineens wel zouden doen zou ik het missen denk ik. Of ik moet het toevallig zien. Maar ik haal Joris meestal alleen op, en sta dan verderop het schoolplein, en kom niet echt bij de deur om het terloops te kunnen zien.
Bij de bso nu kwam ik er vorige week toevallig achter dat er een rooster hangt op een bord wat ze wanneer met de kinderen doen...uitjes enzo. Joris gaat toch al 3 maanden daar naartoe, nooit eerder opgevallen. Maar dat komt ook omdat het bij de jassen hangt, en die pakt Joris eigenlijk altijd zelf. Maar nu ik het weet let ik er wel op. (ze hadden me dat dus ook bij de intake kunnen vertellen, dan had ik het meteen gezien)
Op school bij Joris krijgt hij elke week een nieuwsbrief mee, en daar staan ook belangrijke dingen in dus die lezen we ook beide aandachtig door. Op de deur heb ik al bedacht dat niet de meest interessante dingen hangen. Als ze dat nu ineens wel zouden doen zou ik het missen denk ik. Of ik moet het toevallig zien. Maar ik haal Joris meestal alleen op, en sta dan verderop het schoolplein, en kom niet echt bij de deur om het terloops te kunnen zien.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Ik krijg geen nieuwsbrief.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
De algemene nieuwsbrief scan in even door en de mailtjes van de klassen van mijn kinderen lees ik altijd goed.
Ik hoef niet te weten dat pietje uit klas huppeldepup de voorleeswedstrijd heeft gewonnen.
Ik hoef niet te weten dat pietje uit klas huppeldepup de voorleeswedstrijd heeft gewonnen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ja ik lees dit, ik onthou het alleen niet allemaal.
Soms wordt er zoveel gevraagd in 1 nieuwsbrief, en niet structureel opgesomd, maar elke keer met een verhaaltje erbij, dat het gewoon onoverzichtelijk is wat er nu weer moet gebeuren.
Zo moesten ze de week na de vakantie meenemen:
Stamboom met foto's, foto van het kind als baby en nu, lege drogisterij verpakkingen, een paasstok, lege thee zakjes en lege melkpakken...
Koekkoek!
Als dit netjes in een lijstje had gestaan, was het vast goed gekomen, maar dit stond over meerdere brieven vermeldt, daarnaast komt k nog wel eens thuis met, morgen moeten of mogen we zus en zo meenemen.. En ja nu gebeurd het dus wel eens dat ik op school kom en zie dat andere kinderen weer vanalles mee hebben en dat wij het vergeten zijn.
Soms wordt er zoveel gevraagd in 1 nieuwsbrief, en niet structureel opgesomd, maar elke keer met een verhaaltje erbij, dat het gewoon onoverzichtelijk is wat er nu weer moet gebeuren.
Zo moesten ze de week na de vakantie meenemen:
Stamboom met foto's, foto van het kind als baby en nu, lege drogisterij verpakkingen, een paasstok, lege thee zakjes en lege melkpakken...
Koekkoek!
Als dit netjes in een lijstje had gestaan, was het vast goed gekomen, maar dit stond over meerdere brieven vermeldt, daarnaast komt k nog wel eens thuis met, morgen moeten of mogen we zus en zo meenemen.. En ja nu gebeurd het dus wel eens dat ik op school kom en zie dat andere kinderen weer vanalles mee hebben en dat wij het vergeten zijn.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Mamsie schreef:De algemene nieuwsbrief scan in even door en de mailtjes van de klassen van mijn kinderen lees ik altijd goed.
Niet?
Partypooper!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Twellie schreef:Ik krijg geen nieuwsbrief.
+1
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wij kregen van het kdv altijd mailtjes, eens in de zoveel tijd en een soort krantje 1 keer in het kwartaal. Ik las ze altijd. Mijn man ook.
Op mijn werk heb ik de ervaring dat er héél slecht gelezen word. Of gewoon niet. Wij sturen voor elke vakantie een mail met de vraag of de kinderen komen of niet, wat het thema is en wat we allemaal gaan doen. We zetten er bewust niet in wat vor uitje we gaan of op welke dag want de ouders die het wel lezen zijn heel gehaaid. Ze willen dan precies ruilen op die dag. Daar hebben we van geleerd
Maar hoe vaak er dan geen kinderen worden afgemeld, ouders vragen wat we allemaal gaan doen etc etc. Dan denk ik: lees de mail! Scheelt een hoop frustraties.
Op mijn werk heb ik de ervaring dat er héél slecht gelezen word. Of gewoon niet. Wij sturen voor elke vakantie een mail met de vraag of de kinderen komen of niet, wat het thema is en wat we allemaal gaan doen. We zetten er bewust niet in wat vor uitje we gaan of op welke dag want de ouders die het wel lezen zijn heel gehaaid. Ze willen dan precies ruilen op die dag. Daar hebben we van geleerd
Maar hoe vaak er dan geen kinderen worden afgemeld, ouders vragen wat we allemaal gaan doen etc etc. Dan denk ik: lees de mail! Scheelt een hoop frustraties.
Sarahkey, nou precies. Heel veel ouders lezen niet/ slecht...om vervolgens te vragen stond dat in de nieuwsbrief..... Nee joh pas drie keer.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja die lees ik, maar ik vind bij belangrijke zaken dat de juf er nog wel even iets over kan zeggen, of aan de kinderen een apaprt briefje mag mee geven.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
De kinderen krijgen elke vrijdag een nieuwsbrief mee,waar voor de week erop alle nieuwtjes in staan. Ik lees 'm goed door omdat daar alles instaat wat ze gaan doen of mee moeten nemen,ook staat er gelukkig een heleboel al in de kalender.
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Ja. En ik leg de nieuwsbrief daarna op het toilet, kan mijn man ze zeker weten ook lezen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dat is wel een goed idee, dat ga ik ook doen!Darius schreef:Ja. En ik leg de nieuwsbrief daarna op het toilet, kan mijn man ze zeker weten ook lezen.
Liadan- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij dit aankaarten op de opvang
» Tas voor de opvang
» Wisselingen bij opvang...
» werken en opvang
» Gastouder opvang
» Tas voor de opvang