Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij dit aankaarten op de opvang

+11
Wennes
Ibbeltje
Slakje
Flower_L
smurfie
Sanne
Tania
Supertalentje
Twellie
Caroow
Printje
15 plaatsers

Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Printje do 23 mei 2013 - 9:52

Er is al tijden een hoop gedoe over het vele wisselen vd leidsters bij ons op de opvang. R had tijdenlang iedere week 2x per dag een andere juf bij de overdracht. Vele ouders mopperde en het werd verbeterd.

Maar nu lijkt te beginnen op de groep van N. Vorige week en deze week wederom heeft ze 5! Verschillende juffen gehad op 1 dag.... Vind ik eigenlijk wel erg veel. Vanmorgen waren er twee juffen, vanmiddag schijnbaar de vaste muf en toen ik haar ging ophalen weer twee, helemaal onbekende invaljuffen. Het zit me niet helemaal lekker dat er nu weer zoveel wisselingen zijn op een dag, en al helemaal niet o de babygroep eigenlijk.

zou jij dit aankaarten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Caroow do 23 mei 2013 - 9:54

Ik zou wel vragen of het een speciale reden had (ziekte oid) of of het de vast gang van zaken is, en daarbij aangeven dat ik het niet zo fijn vind.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Twellie do 23 mei 2013 - 9:56

Dit zou ik ook een probleem vinden. Verder ben ik helemaal niet moeilijk: ik snap wel dat de kinderen er eens een ongelukje krijgen, met een enorme snotneus rondlopen als ik ze ophaal, dat ze een fruithap vergeten enzovoorts. Maar met zoveel leidsters op een dag (waaronder onbekende) kan ik me niet voorstellen kinderen een huiselijk en veilig gevoel ervaren.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Printje do 23 mei 2013 - 9:58

Heb het ook meteen gevraagd waar de vaste juffen waren en toen zeiden ze: die waren er vanmiddag een paar uur...euh ja oké en waar is de afspraak van over vaste juffen bij openen sluiten dacht ik maar goed... Maar geen duidelijke afspraak dus.

Vind het gewoon vervelend dat zoveel totaal onbekende met mijn N bezig zijn. Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Supertalentje do 23 mei 2013 - 9:58

Ja, ik zou vragen wat de reden is. Gewoon luchtig of met een grapje. Misschien is het tijdelijk ivm aflopende contracten, ziekte, vakantie ed.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Tania do 23 mei 2013 - 10:09

Ik zou dat ook vervelend vinden en ik zou ook vragen naar de reden en naar hoe dat dan zit met de afspraak waar je het over hebt. Dat er wel is een keer inval nodig is snap ik best maar 5 verschillende juffen op een dag lijkt me wel erg veel en onprettig voor een kindje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Sanne do 23 mei 2013 - 10:12

Ja, dat zou ik wel aankaarten. Vijf verschillende leidsters (of muffen, zoals Printje zegt Wink ) vind ik teveel. Ik ben altijd erg blij als er bij ziekte tenminste 1 vaste leidster is. Ik voel me ook niet zo prettig bij invalleidsters etc., helemaal nu niet want H. is de laatste week toch wat eenkennig geworden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Gast do 23 mei 2013 - 10:15

Ik zou het als officiële klacht aandragen, afhankelijk van de groepsgrootte per dag mogen kinderen namelijk per wéék maar hooguit 3 of 4 gezichten zien. Ik ken alleen ook de andere kant van het verhaal, momenteel is het met de crisis allemaal ontzettend lastig roosteren. Door de werkdruk zijn er bij ons ook veel leidsters die op hun laatste restje tandvlees lopen, ik denk dat dit algemeen in de kinderopvang wel geldt, en het zou me niets verbazen als er momenteel veel langdurig zieken zijn in de kinderopvang, wat het roosteren nog lastiger maakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  smurfie do 23 mei 2013 - 10:19

Ik zou het ook aankaarten. Bij ons op kdv mogen er max 3 pm'ers per stamgroep per week zijn van de GGD. Plus dat het voor een kindje ook geen veiligheid brengt als er steeds andere pm'ers zijn zeker bij baby's niet.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Flower_L do 23 mei 2013 - 10:20

Lennox...3/4 per week op basis van 1 dag?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Flower_L do 23 mei 2013 - 10:22

Hier was trouwens laatst de stagiaire diegene die bij aankomst alleen was...mag dat eigenlijk wel? Lijkt mij niet...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Slakje do 23 mei 2013 - 10:50

Bij ons de laatste tijd ook veel. Sowieso al veel stagiaires, maar blijkbaar worden er ook veel opvoedsters overgeplaatst of zwanger.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Gast do 23 mei 2013 - 10:52

Flower_L schreef:Lennox...3/4 per week op basis van 1 dag?

Nee, op basis van het aantal kinderen die dag en hoeveel leidsters er dus op een dag nodig zijn. Zijn er op één dag één tot twee leidsters nodig dan geldt een max van drie gezichten per stamgroep per week, maar wij hebben op mijn groep dagen dat we met z'n drieën moeten staan qua kindaantallen, en dan mogen er weer maximaal vier gezichten per stamgroep per week.

Een stagiaire alleen mag trouwens niet. Hoewel, derdejaars wel, die mogen een invalcontract krijgen. Maar onervaren stagiaires mogen niet alleen een groep opstarten/afsluiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Ibbeltje do 23 mei 2013 - 16:12

Lennox schreef:Ik zou het als officiële klacht aandragen, afhankelijk van de groepsgrootte per dag mogen kinderen namelijk per wéék maar hooguit 3 of 4 gezichten zien. Ik ken alleen ook de andere kant van het verhaal, momenteel is het met de crisis allemaal ontzettend lastig roosteren. Door de werkdruk zijn er bij ons ook veel leidsters die op hun laatste restje tandvlees lopen, ik denk dat dit algemeen in de kinderopvang wel geldt, en het zou me niets verbazen als er momenteel veel langdurig zieken zijn in de kinderopvang, wat het roosteren nog lastiger maakt.

Ja en bij ons zijn er mensen uit gemoeten, worden mensen nu misschien nog herplaatst...dus hier is het momenteel ook even een 'zooitje'. Maar klacht zou ik ook gewoon indienen hoor. Prettig is het niet om zoveel gezichten te zien.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Wennes do 23 mei 2013 - 17:43

Ik zou het zeker aangeven!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  snoezel do 23 mei 2013 - 18:37

Zeker aangeven. Eerst luchtig, als het zo blijft zeker beter aangeven.

Stagiaire alleen mag niet nee. Die mag geen eindverantwoordelijkheid dragen... Die is er om te leren, mag fouten maken. En dat kan natuurlijk niet als je alleen bent...

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Jezzie do 23 mei 2013 - 19:34

Ik zou er zeker wat van zeggen!

Werk zelf ook in de kinderopvang en door reorganisatie is het hier soms ook erg rommelig, maar 5 verschillende leidsters op 1 dag, dat vind wel erg veel!
Hier zijn het er hooguit 3 + een stagiaire. En die stagiaire mag niet alleen op de groep.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  studiebol vr 24 mei 2013 - 0:12

Misschien domme vraag hoor, maar 5 verschillende juffen, hoe werkt dat dan? Is elke juf er 2 a 3 uurtjes ofzo? Ik kan me gewoon ff niet bedenken hoe ik met dat voor moet stellen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Printje vr 24 mei 2013 - 4:51

studiebol schreef:Misschien domme vraag hoor, maar 5 verschillende juffen, hoe werkt dat dan? Is elke juf er 2 a 3 uurtjes ofzo? Ik kan me gewoon ff niet bedenken hoe ik met dat voor moet stellen.

Dat heb ik ook gevraagd, er stonden twee juffen vanaf opening, dat is rond half 8 geloof ik, deze moesten tot 12 uur op de babygroep, daarna vaste juf dus van 12-17 en daarna weer wildvreemde van 17- tot sluiting, erg raar maar oke. Dit is zoals het me vertelt is, het zou niet te vaak voorkomen.. Waarop ik de reden vroeg, lastig lastig geen echt antwoord.

Ik heb gezegd dat ik het erg vervelend vond dat mijn dochtertje van 4 mnd in een dag tijd 5 juffen gezien heeft, en dat ik dat vooral erg vervelend vond dat het ook nog eens wildvreemden waren.
Ze gingen het in de gaten houden maar ikzelf dus ook.... dit soort dingen zijn inmiddels al enorm vaak gebeurd..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  studiebol vr 24 mei 2013 - 6:55

printje snap heel goed dat je het vervelend vind hoor. Lijkt me voor geen een kind echt wenselijk en juist een dagverblijf moet daar over nadenken vind ik.

En volgens mij is het echt niet goedkoop hoe zij het vandaag hebben opgelost en dat hangt toch ook niet samen met reorganisaties?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Jezzie vr 24 mei 2013 - 8:19

Wat vervelend printje, hier proberen ze altijd zo veel mogelijk de zelfde invalkracht op de zelfde groepen in te zetten. Dat is zowel voor mij als invalkracht als voor de kinderen en ouders erg prettig.
Maar nu worden van alle invalkrachten de contracten niet meer verlengd, waardoor er steeds minder zijn en het steeds vaker voor komt dat er een wild vreemde is.

Ik vind het wel raar dat de vaste leidster maar van 12.00-17.00 werkt.
Bij ons werk je of van 7-13 of van 13-sluit. En dan is er een leidster de hele dag, van 8-17. Dus zien de kinderen 3 leidsters op een dag.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Printje vr 24 mei 2013 - 8:21

Ik vond de tijden ook raar maar dacht daar eigenlijk pas over na toen ik de telefoon opgehangen had. Ik vind het zeer vreemde tijden en twijfel ook een beetje aan het verhaal moet ik zeggen. Het is toch raar om op 1 groep 3x een wissel te maken met collega's? En ik vind het vreemde tijden idd. Eerder was het zo dat de ene vaste juf opent en de andere vaste juf sluit maar dat maken ze de laatste keren weer niet waar helaas.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Snoopy vr 24 mei 2013 - 8:22

Printje schreef:
studiebol schreef:Misschien domme vraag hoor, maar 5 verschillende juffen, hoe werkt dat dan? Is elke juf er 2 a 3 uurtjes ofzo? Ik kan me gewoon ff niet bedenken hoe ik met dat voor moet stellen.

Dat heb ik ook gevraagd, er stonden twee juffen vanaf opening, dat is rond half 8 geloof ik, deze moesten tot 12 uur op de babygroep, daarna vaste juf dus van 12-17 en daarna weer wildvreemde van 17- tot sluiting, erg raar maar oke. Dit is zoals het me vertelt is, het zou niet te vaak voorkomen.. Waarop ik de reden vroeg, lastig lastig geen echt antwoord.

Ik heb gezegd dat ik het erg vervelend vond dat mijn dochtertje van 4 mnd in een dag tijd 5 juffen gezien heeft, en dat ik dat vooral erg vervelend vond dat het ook nog eens wildvreemden waren.
Ze gingen het in de gaten houden maar ikzelf dus ook.... dit soort dingen zijn inmiddels al enorm vaak gebeurd..

Hebben jullie geen vaste invalkrachten? Wij hebben er een stuk of 5. Dus als er een invaller komt is deze dus bekend op de groep.
Om het van de andere kant te zien: soms denken ouders dat een onbekende op de groep is, omdat ze je niet hebben onthouden (heb mij aan 1 ouder wel drie keer voorgesteld) of omdat je elkaar inderdaad nog nooit hebt gezien omdat de ander ouder haalde, of ik al weg was voor het kindje werd opgehaald. Dan heb ik als invaller al een paar keer voor het kindje gezorgd (in bijzijn van een vaste leidster, dus van alles op de hoogte), maar lijkt het die ene keer dat ik nieuw ben voor ouder en kind.

Neemt niet weg dat vijf verschillende op 1 dag wel heel veel is!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Printje vr 24 mei 2013 - 8:25

Nee het zijn iedere keer andere invalsters... ik haal en breng ze altijd dus ook dat kan het helaas niet zijn.

Dit is ook niet de eerste keer dat er veel verschillende juffen op een groep staan. Eerst was het bij R iedere week feest, week na week andere juffen. na veel klachten daar is het daar nu rustig.
Het is niet dat ik die juf niet vertrouwde ofzo maar gewoon een totaal wildvreemde die opeens bij mijn kind was, zit me gewoon niet lekker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Snoopy vr 24 mei 2013 - 8:38

Ja dat kan ik me voorstellen ja. Daarom werken wij niet met een uitzendbureau. Bij hele hoge nood wordt er een invaller van een andere locatie gehaald, dat is dan voor de ouders wel een onbekende, maar niet voor de organisatie.
Ouders zijn ook altijd wel blij als ik op de vraag 'ben je nieuw' kan antwoorden dat ik invaller ben, maar de laatste tijd veel groep A was, maar vandaag een dagje op groep B en dat ik wat kan vertellen waaruit blijkt dat ik het kindje wel ken.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij dit aankaarten op de opvang Empty Re: Zou jij dit aankaarten op de opvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum