ervaringen met cystes of buitenbaarmoederlijke zwangerschap
+3
Shopaholic
vlinder-2011
yes1984
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
ervaringen met cystes of buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Ik lees graag jullie ervaringen. Omdat het bij mij nu allemaal onzeker is. (Zie ook het topic positief - negatief)
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Re: ervaringen met cystes of buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Ik heb 2 maanden terug een bbz gehad, had ontzettende pijn in mijn linkerlies / linkerkant van de buik.
Ze dachten eerst ook aan een cyste maar bij 7 weken zwangerschap bleek het helaas wel een bbz te zijn en ben ik met spoed geopereerd. heb 3 weken thuis gezeten en werk nu sinds deze week weer volledig.
Heel veel sterkte meid!
Edit: Bij mij was trouwens niks te zien in de baarmoeder dus dat vind ik aan jou verhaal dan wel erg positief! Owja en ik had ook al 3 weken bloedverlies.
Ze dachten eerst ook aan een cyste maar bij 7 weken zwangerschap bleek het helaas wel een bbz te zijn en ben ik met spoed geopereerd. heb 3 weken thuis gezeten en werk nu sinds deze week weer volledig.
Heel veel sterkte meid!
Edit: Bij mij was trouwens niks te zien in de baarmoeder dus dat vind ik aan jou verhaal dan wel erg positief! Owja en ik had ook al 3 weken bloedverlies.
Laatst aangepast door vlinder-2011 op di 12 maa 2013 - 7:47; in totaal 1 keer bewerkt
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
Bij mij werden bij beiden zwangerschappen cystes ontdekt. Bij de 1e uitte dat tot hevige bloedingen tot 14 weken en verdween "later". Ook. had ik redelijk buikpijn van.
Bij de 2e weer cystes gehad, maar waren bij de 2e of 3e echo al weg, en heb ik verder geen last van gehad.
Bij de 2e weer cystes gehad, maar waren bij de 2e of 3e echo al weg, en heb ik verder geen last van gehad.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik had een cyste tijdens de zwangerschap welke (eindelijk) weg was met de 20 weken echo.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn schoonzusje heeft cystes die de kinderwens in de weg staan. Veel weet ik er eigenlijk niet van, wel dat zij steun vindt op een ander forum.
Edit: ik denk dat het voor haar wel een ander verhaal is, dus mijn reactie is niet geheel nuttig denk ik
Edit: ik denk dat het voor haar wel een ander verhaal is, dus mijn reactie is niet geheel nuttig denk ik
Gast- Gast
vlinder-2011 schreef:Ik heb 2 maanden terug een bbz gehad, had ontzettende pijn in mijn linkerlies / linkerkant van de buik.
Heel veel sterkte meid!
Het zit bij mij aan de rechterkant. Al had ik niet daar specifiek de pijn. Ik heb nog geen drup bloed verloren. Wat heb jij lang in onzekeheid gezeten zeg! Heftig.
yes1984- Prater
@ annie en edc. Waren jullie cystes ook geknapt of dat niet. Bij mij zag je er echt vocht omheen zitten. Volhens de gynocoloog moet deze cyste volgende week ook kleiner zijn (indien het geen buitenbaarmoedelrijke zwangerschap betreft).
yes1984- Prater
Waarschijnlijk wel omdat ik bij de 1e echt heel veel bloed verloor elke x. Ze dachten elke x miskraam of blaasontsteking maar dat was het niet, bij de vk moest ik toen dagen wachten op een echo omdat er geen echoscopiste er was en toen bleek dat het weg was en mijn bloeden werd ook minder en stopte.
Shopaholic- Kletskop
EDC schreef:Waarschijnlijk wel omdat ik bij de 1e echt heel veel bloed verloor elke x. Ze dachten elke x miskraam of blaasontsteking maar dat was het niet, bij de vk moest ik toen dagen wachten op een echo omdat er geen echoscopiste er was en toen bleek dat het weg was en mijn bloeden werd ook minder en stopte.
Dan is het toch gek dat ik geen bloed verlies. De gyn verwacht dit ook niet op korte termijn. Hij vertelde dat een cyste vocht bevat. Hij had het niet over bloed. Zo zie je maar dat elk lichaam anders is. En dat bepaalde situaties bij mensen verschillend verlopen. Weet je ook waarom het 2 keer gebeurt is?
yes1984- Prater
Geen idee, kan verschillende oorzaken hebben. Waaronder anticonceptie. VOor Y. slikte ik jaren de microgynon en na de 1e zwangerschap ook + spiraal maar daar was mijn hele lichaam van slag van. altijd maar bloedingen enz. Heb verder geen idee hoe of waardoor het kwam.
Shopaholic- Kletskop
Annie24 schreef:Ik had een cyste tijdens de zwangerschap welke (eindelijk) weg was met de 20 weken echo.
Hier hetzelfde, bij 5cm moest hij operatief verwijderd worden maar gelukkig bleef het op de 4.8cm steken en verdween het daarna.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
joyce0606 schreef:Annie24 schreef:Ik had een cyste tijdens de zwangerschap welke (eindelijk) weg was met de 20 weken echo.
Hier hetzelfde, bij 5cm moest hij operatief verwijderd worden maar gelukkig bleef het op de 4.8cm steken en verdween het daarna.
Wat fijn. Had je ook klachten als buikpijn of bloedverlies?
yes1984- Prater
Hallo Allemaal
Ik zie dat er al een poosje geen nieuwe reactie zijn geplaatst in dit topic en dat vind ik jammer
Een paar weken geleden ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis, daar bleek dat ik ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Ik wist niet dat ik zwanger was aangezien bij mij net de ziekte van Crohn was geconstateert en om die reden werden al mijn klachten afgeschoven als symtomen van die ziekte.
In eerste instantie zou ik volgens de gynaecoloog een week of 8 zwanger zijn en volgens hem was het nog echt een vruchtje.
Twee dagen later werd ik door de pathollog gebeld dat mijn kindje zoals ze het toen gingen noemen, al dus danig ver ontwikkelt was dat het zelfs gecremeerd moest worden en dus niet met het medisch afval mee kon.
Ze hebben zelfs foto's gemaakt en daar ben ik heel blij mee. Ook vertelde zij mij dat ik al langer zwanger moest zijn geweest dan 8 weken, zelfs al wel 13 of 14 weken ( dit kwam overeen met mijn vermoedens).
Afgelopen week had ik controle bij de gynaecoloog en die vertelde mij ook nog eens doodleuk even tussen neus en lippen door dat het een jongetje was.
Van een vruchtje naar een kindje en nu is het een echt jongetje.
Nuchter als ik normaal ben, kan ik dit maar moeilijk van me af zetten, ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed, ik heb ook hulp gevraagd van mijn huisarts om miesschien toch maar eens met iemand te gaan praten. Na 1,5 weken ben ik weer begonnen met werken als een soort afleiding.
Ik voel me op dit moment heel alleen, boos en verdrietig.
Zijn er mensen met een zelfde soort ervaring of emotie, graag zou ik jullie verhalen horen
Groetjes henrieke
Ik zie dat er al een poosje geen nieuwe reactie zijn geplaatst in dit topic en dat vind ik jammer
Een paar weken geleden ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis, daar bleek dat ik ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Ik wist niet dat ik zwanger was aangezien bij mij net de ziekte van Crohn was geconstateert en om die reden werden al mijn klachten afgeschoven als symtomen van die ziekte.
In eerste instantie zou ik volgens de gynaecoloog een week of 8 zwanger zijn en volgens hem was het nog echt een vruchtje.
Twee dagen later werd ik door de pathollog gebeld dat mijn kindje zoals ze het toen gingen noemen, al dus danig ver ontwikkelt was dat het zelfs gecremeerd moest worden en dus niet met het medisch afval mee kon.
Ze hebben zelfs foto's gemaakt en daar ben ik heel blij mee. Ook vertelde zij mij dat ik al langer zwanger moest zijn geweest dan 8 weken, zelfs al wel 13 of 14 weken ( dit kwam overeen met mijn vermoedens).
Afgelopen week had ik controle bij de gynaecoloog en die vertelde mij ook nog eens doodleuk even tussen neus en lippen door dat het een jongetje was.
Van een vruchtje naar een kindje en nu is het een echt jongetje.
Nuchter als ik normaal ben, kan ik dit maar moeilijk van me af zetten, ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed, ik heb ook hulp gevraagd van mijn huisarts om miesschien toch maar eens met iemand te gaan praten. Na 1,5 weken ben ik weer begonnen met werken als een soort afleiding.
Ik voel me op dit moment heel alleen, boos en verdrietig.
Zijn er mensen met een zelfde soort ervaring of emotie, graag zou ik jullie verhalen horen
Groetjes henrieke
Henrieke1983- Zwijger
- Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 22-05-13
Jammer is t niet dat er in dit topic geen reacties meer zijn geweest, alleen maar positief voor yes1984.
Maar wat verdrietig voor jou. Zwanger blijken zonder dat je t weet, nog best ver zijn in de zwangerschap en dat t dan niet goed gaat. Lijkt me raar om te horen dat t een jongetje was, terwijl.er waarschijnlijk weinig besef is dat je zwanger was.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen bij het verwerken van dit verdriet
Maar wat verdrietig voor jou. Zwanger blijken zonder dat je t weet, nog best ver zijn in de zwangerschap en dat t dan niet goed gaat. Lijkt me raar om te horen dat t een jongetje was, terwijl.er waarschijnlijk weinig besef is dat je zwanger was.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen bij het verwerken van dit verdriet
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
@ Henrieke, ik heb je even een PM gestuurd!
yes1984- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Ervaringen met GV?
» Sex en zwangerschap
» Zwangerschap & PTC
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Ervaringen met GV?