Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap

+3
NoName88
Océane
Thunder
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap Empty Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap

Bericht  Pompoen vr 23 nov 2012 - 12:40

Ik ben afgelopen dinsdag met spoed aan een acute blindedarmontsteking geopereerd. Ik herstel goed en ben inmiddels thuis, ook met ons kindje is tot nu toe alles goed. Heb wel een snee van 10 cm en nog wel aardig pijn.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met buikoperaties tijdens de zwangerschap!

Wat voor operatie heb je gehad en met welke termijn?
Moest je onder controle blijven bij de gynaecoloog?
Moest je in het ziekenhuis bevallen daarna?
Hoe ging dat met je verse litteken tijdens de groei van de buik?
Zijn er problemen met je zwangerschap geweest door de operatie?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap Empty Re: Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap

Bericht  Thunder vr 23 nov 2012 - 20:46

Nee, ik ben aan mijn been geopereerd tijdens mijn zwangerschap. Maar sterkte hoor, Pompoen!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap Empty Re: Ervaringen buikoperaties tijdens zwangerschap

Bericht  Océane vr 23 nov 2012 - 20:59

Jeetje heftig! Beterschap en sterkte!
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  NoName88 vr 23 nov 2012 - 21:31

Ik heb gisteren in je topic getwijfeld of ik iets moest zeggen... Maar nu je er expliciet naar vraagt. Zelf geen ervaring gelukkig maar een aantal weken terug wel t verhaal gehoord van de vrouw van een collega. Met 20 werken aan blindedarm geopereerd de volgende 20 weken in t zh aan de weeenremmers gelegen. Door de buikwond kwamen de weeen op gang.
Moest hoger gelijk aan denken toen ik je verhaal gisteren las.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Printje vr 23 nov 2012 - 21:36

Ik heb er geen ervaring mee maar wil je heel veel beterschap wensen. Krijg je nu wat extra controles voor je buik?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pompoen vr 23 nov 2012 - 22:23

@noname, oh dat zijn nare dingen! Maar wel goed om te weten dat dat kan want dan houd ik dat in de gaten. Heb wel steeds harde buiken, maar dat komt en gaat tot nu toe.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 23 nov 2012 - 22:24

Rataplan schreef:Nee, ik ben aan mijn been geopereerd tijdens mijn zwangerschap. Maar sterkte hoor, Pompoen!

Wat had jij aan je been? En waren en voor jou nog consequenties? Controle bij de gyn, in 't ziekenhuis bevallen etc.?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  loesje vr 23 nov 2012 - 23:10

Pompoen schreef:

Wat voor operatie heb je gehad en met welke termijn? mijn galblaas is verwijderd
Moest je onder controle blijven bij de gynaecoloog? nee
Moest je in het ziekenhuis bevallen daarna? ja maar om een andere reden
Hoe ging dat met je verse litteken tijdens de groei van de buik? ik heb er een maand last van gehad daarna niet meer
Zijn er problemen met je zwangerschap geweest door de operatie? nee
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  NoName88 za 24 nov 2012 - 0:46

Ging vanmorgen even snel met mijn telefoon.

Ik moest gisteren gelijk aan dit verhaal denken toen ik jouw topic zag. Moet wel zeggen dat het meer dan 25 jaar geleden is. Ik weet niet of er veel verschil zit in de blindedarmoperaties van toen en nu.

Hopelijk valt het allemaal mee en knap je snel weer op, en kun je ondanks alles een beetje gaan genieten van je zwangerschap! Beterschap!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Pompoen za 24 nov 2012 - 1:15

@noname, er is veel veranderd in de tussentijd, maar er is natuurlijk altijd een risico!

@loesje, hoe ver was je tijdens de operatie? En hoe groot was de incisie?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Thunder za 24 nov 2012 - 4:55

Pompoen schreef:
Rataplan schreef:Nee, ik ben aan mijn been geopereerd tijdens mijn zwangerschap. Maar sterkte hoor, Pompoen!

Wat had jij aan je been? En waren en voor jou nog consequenties? Controle bij de gyn, in 't ziekenhuis bevallen etc.?

Door een auto ongeluk brak ik mijn been drie plaatsen. Dit is allemaal weer vast gezet dmv die operatie. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was en heb dus geen aangepaste narcose en medicatie gehad. Ook heb ik röntgenfoto's gehad. Toen bekend werd dat ik zwanger was moest ik idd naar de gynaecoloog, maar na onderzoeken en controles mocht ik weer naar de verloskundige. Ik ben uiteindelijk ook gewoon thuis bevallen. De enige consequentie die het heeft gehad is dat mijn been nooit meer volledig hersteld is. Inmiddels heb ik daar mee leren omgaan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  PiP za 24 nov 2012 - 10:04

Jeetje wat heftig, hoe gaat het nu met je?

Hoe zijn ze erachter gekomen dat je een blindedarmontsteking had?
Ik ken een heel naar verhaal waar ze er te laat achter gekomen zijn omdat ze je blindarm niet kunnen zien op de scan tijdens een zwangerschap!?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pompoen za 24 nov 2012 - 20:23

Ik ga elke dag een beetje vooruit en 't gaat nu redelijk met me. Nog wel veel buikpijn, harde buiken en last van de wond.

Ik kreegin de nacht van maandag op dinsdag verschrikkelijke buikpijn. Eerst in mijn hele buik, toen steeds meer gelokaliseerd op 1 plek. Toen ik 's ochtends uiteindelijk de verloskundige (huilend) opbelde is ze gelijk langsgekomen. Ze heeft alles gecheckt maar dacht al vrij snel aan ofwel iets met mijn eierstok, of mijn blindedarm.
Op de afdeling verloskunde hebben ze toen een inwendige echo gemaakt maar mijn eierstok konden ze niet zien, we dat met mijn kindje alles goed was. Mijn baarmoeder zat verder bovendien goed dicht.
Dus toen moest ik met toch wel een duidelijk verdenking op appendicitus naar het andere ziekenhuis naar de eerste hulp. Daar hebben ze een echo van mijn buik gemaakt en na lang zoeken vonden ze mijn blindedarm die duidelijk ontstoken was en misschien wel gesprongen.

'T klopt idd dat deze in een zwangerschap moeilijker te vinden is, hij verplaatst, bij mij zat hij ook hoger. De gene die de echo maakte kreeg ook complimenten van haar supervisor.
De operatie is ook op de klassieke manier gedaan, met een iets grotere incisie dan normaal.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 24 nov 2012 - 20:24

Rataplan schreef:
Pompoen schreef:

Door een auto ongeluk brak ik mijn been drie plaatsen. Dit is allemaal weer vast gezet dmv die operatie. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was en heb dus geen aangepaste narcose en medicatie gehad. Ook heb ik röntgenfoto's gehad. Toen bekend werd dat ik zwanger was moest ik idd naar de gynaecoloog, maar na onderzoeken en controles mocht ik weer naar de verloskundige. Ik ben uiteindelijk ook gewoon thuis bevallen. De enige consequentie die het heeft gehad is dat mijn been nooit meer volledig hersteld is. Inmiddels heb ik daar mee leren omgaan.

Wat vervelend dat je been nooit volledig hersteld is! Wel fijn dat het voor je zwangerschap geen consequenties had!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: