Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe je wanneer iemand liegt?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat doe je wanneer iemand liegt? Empty Wat doe je wanneer iemand liegt?

Bericht  xxjojootjexx di 12 maa 2013 - 6:57

Wat doe jij wanneer iemand liegt? En maak je verschil in een klein leugentje, een grote leugen of hangt het van de situatie af of de leugen anderen schaadt?

Irl
Reageer je meteen, ook wanneer dit in een groep is.
Wacht je tot je de "leugenaar" alleen spreekt
Doe je er niks mee.

En op het forum.
Reageer je meteen in het bewuste topic, door te zeggen dat Pietje de waarheid niet spreekt?
Stuur je een pm?
Wacht je tot je diegene eventueel irl spreekt
Of doe je er niks mee?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je wanneer iemand liegt? Empty Re: Wat doe je wanneer iemand liegt?

Bericht  Ilovethe90s di 12 maa 2013 - 7:04

In biede gevallen doe ik er in 1e instantie niks mee maar het zijn vaak wel dingen die ik onthoud en misschien zal ik dan ooit nog eens een opmerking maken als het weer ter sprake komt.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Rouxxxe di 12 maa 2013 - 7:08

Lastig, heb tot nu toe zelden meegemaakt dat iemand loog in mijn bijzijn en dat ik het wist zeg maar. In real life zou ik wachten tot ik alleen ben met de leugenaar en er dan naar vragen, mits iemand anders schade van de leugen zou ondervinden. Als dat niet zo is, zou ik er niks mee doen. Dan moet iemand lekker doen wat ie niet laten kan. Op het forum doe ik er sowieso niks mee, daar ben ik echt niet actief genoeg voor.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 7:08

Alleen als ik inderdaad zeker weet dat er gelogen word doordat ik er 'bewijs' voor heb, dan zal ik er wat van zeggen, zowel in het echt als op het forum. In beid gevallen ben ik dan zwaar gemeen en gooi ik het gewoon in de grote groep, waar iedereen bij zit. Kan me op dat moment niet schelen dat ik dan de boeman ben, ik hou niet van mensen die liegen.

Maar zijn het alleen vermoedens, dan hou ik m'n mond.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui di 12 maa 2013 - 7:28

Het hangt wat van de situatie af en hoe en waarom iemand liegt. Als het een leugentje om bestwil is van iemand tegen over iemand anders om een onschulidig iets terwijl ik wel anders weet dan zal ik niet meteen ingrijpen/er iets van zeggen. Als het gaat om iets wat ik wel belangrijk vind dan zal ik er wel iets van zeggen. En dan weer afhankelijk van de situatie meteen of later even als ik die persoon apart spreek. Als iemand tegen mij iets glashard beweert terwijl ik weet dat hij / zij liegt dan zal ik daar iets van zeggen als ik er zelf mee opschiet. Soms heb ik geen zin in een oneindig welles/nietes.

Hier op het forum hangt het ook van de situatie af. Ik heb indertijd juist een account aangemaakt omdat iemand duidelijk loog en ik me daar op een gegeven moment zo aan ergerde dat ik van meelezer maar besloot om te reageren.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Capt'n Zero di 12 maa 2013 - 7:30

Ligt inderdaad aan de leugen. Als die te groot is, kan diegene een zeer sarcastische opmerking naar zijn/haar kop krijgen. Forum of real life.

Nu zie ik het op het forum niet snel gebeuren want ik ken hier niemand zo persoonlijk, maar leugenaars... neuh. Die hoef ik niet zo.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: