Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrienschap, wanneer is iemand een vriend?

+2
Polly
TGR
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vrienschap, wanneer is iemand een vriend? Empty Vrienschap, wanneer is iemand een vriend?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 9:16

Wanneer wordt iemand voor jou van een bekende/kennis/collega's een vriend? En wat is voor jou de definitie van vriendschap?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrienschap, wanneer is iemand een vriend? Empty Re: Vrienschap, wanneer is iemand een vriend?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 9:27

Als ik weet dat ik van diegene op aan kan..

Gast
Gast

Vrienschap, wanneer is iemand een vriend? Empty Re: Vrienschap, wanneer is iemand een vriend?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 9:27

Ik vind dat altijd zo'n lastige vraag. Zoiets voel je toch gewoon...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 9:28

Zusje schreef:Ik vind dat altijd zo'n lastige vraag. Zoiets voel je toch gewoon...

Dat is ook een antwoord, toch? Het voelen.

Gast
Gast

Bericht  TGR ma 13 feb 2012 - 9:31

Dat wisselt. Bij de een heb ik dat snel, bij een ander komt het nooit. Heeft met een klik te maken. Hetzelfde gevoel voor humor helpt altijd wel.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Polly ma 13 feb 2012 - 9:41

Dat is een gevoel. Met sommige vriendinnen was ik eigenlijk binnen een paar weken goed bevriend, met anderen moest het wat meer groeien. Het helpt als we hetzelfde gevoel voor humor hebben, op dezelfde manier in het leven staan, van elkaar op aan kunnen en als het gewoon een tof persoon is :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 9:46

Als ik me op mijn gemak voel bij diegene, als we compleet eerlijk kunnen zijn, als ik met diegene kan lachen, huilen, discussieren en slap kan lullen, op dezelfde dag, als ik diegene kan vertrouwen en op diegene kan rekenen in moeilijke tijden.

Gast
Gast

Bericht  Erin ma 13 feb 2012 - 10:07

Wanneer die persoon er in slechte tijden er ook voor je is...
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11

Bericht  Kaboutertje ma 13 feb 2012 - 13:08

Voor mij is dat denk ik niet in één zin in uit te drukken..

Ik zie iemand als vriend :
als die persoon er voor je is, in goede en slechte tijden
als die persoon interesse toont en initiatief neemt
als die persoon een luisterend oor biedt
als die persoon mij ook in vertrouwen neemt over persoonlijke dingen

Zoiets Vrienschap, wanneer is iemand een vriend? 561177
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 19:46

Ik vind het soms wel moeilijk om iemand een vriend/vriendin te noemen. Toch denk ik dat vriendschap is gebaseerd op wederzijds respect, de mogelijkheid om een verhaal kwijt te kunnen bij een ander en een mening accepteren van een ander, ook al is deze niet naar wens.

Ik heb één vriend die meer potjes kan breken dan ieder ander. Zo had ik hem vrijdag uitgenodigd om hier iets te komen drinken. Hij had zelf chips en kaasblokjes meegenomen. Ik kon er wel om lachen. Want ik heb nooit iets te bikkelen in huis. Ik vergeet het ook altijd, omdat ik niets echt lekker vind. Een ander mag dat absoluut niet. Want dan voel ik me bezwaard. Een vriend is voor mij toch wel een beetje een bepaalde 'thuis'.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 21:25

Een goede vriendschap vind ik iemand waarbij je jezelf kan zijn, dingen aan kwijt kan zowel leuke en nare dingen, iemand die je opvangt als je het moeilijk hebt en je helpt, leuke dingen mee kan doen zoals shoppen, stappen enz en het belangrijkste vind ik iemand waarmee je kan lachen !

Gast
Gast

Bericht  Jeanette ma 13 feb 2012 - 21:31

Een vriendin is iemand waarbij ik lief en leed kan delen en bij wie ik me op mijn gemak voel.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  nonnekuh di 14 feb 2012 - 14:44

Voor mij is iemand een echte vriend:

Met wie je leuke dingen kan doen / delen, en die echt blij voor je is als het goed gaat.

Met wie je ook mindere momenten kan delen, en dan niet afhaakt maar je steunt. Daarbij is het belangrijk dat je elkaar kunt vertrouwen.

Iemand bij wie je jezelf kan zijn en waarbij er wederzijds respect is. Eerlijkheid moet kunnen, ook al zou je liever iets anders horen. Uiteraard wel met de intentie om elkaar het beste te gunnen.

Kortom: iemand met wie je lief en leed kunt delen, en waar je van op aan kan!
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 19:02

Soms voelt iets toch al snel als een hechte vriendschap. Ineens stapt die persoon je leven in, je ziet elkaar bv elke dag op het werk, deelt je geheimen, verhalen, leuke dingen, zorgen met elkaar... Hoeft niet perse te zeggen dat je al weet dat je ook op die persoon aan kunt in slechte tijden, het voelt wel als een vriendschap. Ik heb 1 vriendin waarvan ik weet dat ze er echt ALTIJD zal zijn, zoiets kost dan ook jaren om op te bouwen. Ik noem meer mensen mijn vriendin maar zij staat zeg maar net een stapje hoger. Zij is meer als familie. Ik heb niet een eisenlijstje waar iemand aan moet voldoen wil ik haar een vriendin noemen. Het is gewoon zo of niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: