Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

+30
Happydobby
Jezzie
Razz
SarahKey
CCC
M@niek
chipa
Annie24
Flower_L
Bacio
Manderijn
Aimee
Twellie
Sanne
Supertalentje
Printje
Tania
Parisienne
meisjesmama
Parel
Liadan
Fearie
Lejow
kwak
Slakje
NoMercy
Charles
Steep
Linda
studiebol
34 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Bacio za 9 maa 2013 - 8:45

Fearie schreef:Mijn vader en vrouw passen niet op, juist vanwege het feit dat hun regels totaal niet overeen komen met onze manier van opvoeden (lees: als D zijn brood niet zou eten, dan krijgt ie niets anders tot het opgegeten is).
Mijn zwager en schoonmoeder passen 1 middag in de week op, hij slaapt smiddags nog dus erg veel regels zijn er niet. Wil alleen niet dat de tv de hele middag aanstaat.
wat is daar mis mee?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Flower_L za 9 maa 2013 - 8:48

Bacio schreef:
Fearie schreef:Mijn vader en vrouw passen niet op, juist vanwege het feit dat hun regels totaal niet overeen komen met onze manier van opvoeden (lees: als D zijn brood niet zou eten, dan krijgt ie niets anders tot het opgegeten is).
Mijn zwager en schoonmoeder passen 1 middag in de week op, hij slaapt smiddags nog dus erg veel regels zijn er niet. Wil alleen niet dat de tv de hele middag aanstaat.
wat is daar mis mee?
omdat dat niet hun manier van opvoeden is?

ik houd ook niet van dwingen, en zou het ook niet echt kunnen waarderen wanneer mijn ouders hem e.g. dwingen iets op te eten.
Zelf heb ik ook niet altijd evenveel honger, en dan moet je mij ook niet dwingen om iets op te eten.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Annie24 za 9 maa 2013 - 8:53

Bij mijn eigen ouders niet, die denken er hetzelfde over als wij.
Bij mijn schoonvader is het zo vies in huis dat Y. daar sowieso nog nooit geweest is en daarnaast vind ik hem ook niet in staat op om te passen (alcohol vloeit daar rijkelijk)
Bij mijn schoonmoeder en vriend zou het wel moeten en die hebben dus ook nog nooit op Y. gepast. Dat ligt niet zozeer aan mijn schoonmoeder, maar vooral aan haar vriend. Die heeft overduidelijk de broek aan en zijn wil is wet. Zijn idee van opvoeden staat lijnrecht tegenover die van ons, dus Y. gaat daar nooit heen. Heel zielig voor mijn schoonmoeder, maar het is niet anders.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  chipa za 9 maa 2013 - 8:57

Mijn ouders passen 1 dag per week op. De eerste 3 maanden dat ik werkte zelfs 4 dagen per week ( man zijn papa dag was nog niet ingegaan en moesten wachten op plekje kdv) en dat is altijd heel goed gegaan. Gaat niet altijd zoals ik ge zou doen, maar dat vind ik niet zo erg. F gaat met heel veel plezier naar opa en oma en hij komt er nog steeds iedere keer ongeschonden vandaan Very Happy

Uiteraard geef ik wel eens aan hoe ik iets doe en verzoek het ze dan ook zo te doen.
Belangrijke zaken zijn we het over eens dus dat scheelt. Zoals niet slaan en niet roken ed.

Schoonmoeder past niet op omdat ze er niet toe in staat is.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 9:02

Printje schreef:
Tania schreef:
Printje schreef:Nee het maakt me niets uit wat ze doen. Laatst paste mijn moeder op N en ze is overal mee naar toegeschouwd. N vond het prima, ik dus ook.
Over snoep maak ik me ook echt niet druk, ze doen maar wt ze willen. Bij oma gelden oma's regels, ook zij hebben kinderen groot gekregen

Ons mam zou dat soort regels opleggen ook echt niet waarderen.

Dat vind ik dan weer wat overdreven eerlijk gezegd. Je moeder heeft er toch geen last van als ze de kinderen (nog) geen snoepjes mag geven, niet in een loopstoel mag zetten of geen vinger in je kind z'n mond mag stoppen?


Daarnaast kan ik wel vanalles zeggen maar mijn moeder trekt dan toch haar eigen plan, goh van wie heb ik het Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 281626781


Dan zou mijn moeder haar oppascredits verspeeld hebben. Hier en daar een extra snoepje mag best, maar als ze structureel haar eigen plan zou trekken, zou ik er snel klaar mee wezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 9:04

Ik geef er echt helemaal niet om, net enigste wat ik vraag is om niet te roken bij de kinderen dat doet ze niet en voor de rest is het allemaal prima.


Edit; er gebeuren hier ook geen extreme rare dingen maar als mijn moeder de hele dag op reep gaat met R en N nou ja dan moet ze dat toch echt zelf weten. Krijgt R om elf uur snoepjes, ik kam er echt niet wakker van liggen.

Slaan ed lijkt me logisch dat dat niet gebeurd maar qua eten weet ze echt zelf wel wat een kind wel/ niet mag hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  M@niek za 9 maa 2013 - 9:16

Mijn moeder en schoonmoeder zijn echt 2 verschillende. Maar ze doen het beide prima. Mijn moeder gaat echt overal met f.elice naar toe, visite, boodschappen, stad. Mijn schoonmoeder daar in tegen is echt heel de dag maar dan ook echt heel de dag met haar bezig, continu samen spelen, filmpjes kijken nou ja noem maar op. We hebben niet bepaalde regels, ze weten wel wat wel en niet kan, als ik het echt ergens niet mee eens ben dan zeg ik dat wel.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 9:18

M@niek schreef:Mijn moeder en schoonmoeder zijn echt 2 verschillende. Maar ze doen het beide prima. Mijn moeder gaat echt overal met f.elice naar toe, visite, boodschappen, stad. Mijn schoonmoeder daar in tegen is echt heel de dag maar dan ook echt heel de dag met haar bezig, continu samen spelen, filmpjes kijken nou ja noem maar op. We hebben niet bepaalde regels, ze weten wel wat wel en niet kan, als ik het echt ergens niet mee eens ben dan zeg ik dat wel.

Dat zouden mijn moeder en schoonmoeder kunnen zijn. Daar kan ik me trouwens wel aam irriteren, mijn schoonmoeder is echt de hele hele tijd met R bezig. Maar goed haar ding, R weet prima dat hij bij mij ook veel alleen speelt en dat oma hem dus continue aam het entertainen is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 9:20

Mijn moeder en schoonmoeder doen dat ook. Zodra de kleinkinderen komen dan wijkt alles voor hun. Ik vind dat eigenlijk wel leuk zolang ze maar weten dat ze zich thuis zo nu en dan ook zelf moeten vermaken. Maar gelukkig is dat ook geen enkel probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 9:23

Sybella schreef:Mijn moeder en schoonmoeder doen dat ook. Zodra de kleinkinderen komen dan wijkt alles voor hun. Ik vind dat eigenlijk wel leuk zolang ze maar weten dat ze zich thuis zo nu en dan ook zelf moeten vermaken. Maar gelukkig is dat ook geen enkel probleem.

Ik vind het ook niet erg dat alles wijkt maar ik vind dat ze overdrijft haha, laatst kwam er visite en dan zitten opa en oma de ele tijd bij R. Terwijl ze dus kwamen omdat wij de visite niet goed konden, die mensen kwamen op kraamvisite. Ik vind het soms echt zo irritant dat je dan gezellig samen koffie wil drinken en ze zitten continue bij R. En R kan enorm goed alleen spelen dus daarvoor hoeven ze het niet te doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  M@niek za 9 maa 2013 - 9:24

Printje schreef:
M@niek schreef:Mijn moeder en schoonmoeder zijn echt 2 verschillende. Maar ze doen het beide prima. Mijn moeder gaat echt overal met f.elice naar toe, visite, boodschappen, stad. Mijn schoonmoeder daar in tegen is echt heel de dag maar dan ook echt heel de dag met haar bezig, continu samen spelen, filmpjes kijken nou ja noem maar op. We hebben niet bepaalde regels, ze weten wel wat wel en niet kan, als ik het echt ergens niet mee eens ben dan zeg ik dat wel.

Dat zouden mijn moeder en schoonmoeder kunnen zijn. Daar kan ik me trouwens wel aam irriteren, mijn schoonmoeder is echt de hele hele tijd met R bezig. Maar goed haar ding, R weet prima dat hij bij mij ook veel alleen speelt en dat oma hem dus continue aam het entertainen is.

Ja hier ook. Als ik dan thuis kom staat ook heel het huis op zn kop, maar ik vind het wel grappig dat ze zo verschillend zijn. Mijn schoonmoeder keek ook een beetje angstig toen ik vertelde dat ze haar wel naar de creche moest brengen maar dat gaat heel goed haha.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  CCC za 9 maa 2013 - 9:24

Mijn ouders weten wat ik niet graag wil, maar delen dezelfde mening over veel dingen. Dat scheelt dus al, verder gaat altijd bijna alles wel in overleg.
Mijn schoonouders moet ik echt wel duidelijk regels geven, zo heeft mijn schoonvader laatst N. hazelnootmelk gegeven en was hier alles behalve blij mee. Ook dingen die voor ons normaal zijn zoals niet eten in de box of op de grond, is voor hun niet vanzelfsprekend dus moet dit wel toelichten elke keer. We hebben trouwens ook een schriftje wat we meegeven aan de ouders, hier staat haar ritme in en haar schema.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 9:27

Qua aandacht is het bij de opa's en oma's en de (kinderloze) tante's en ooms ook exclusieve aandacht de hele dag. Dat vind ik geen probleem, maar als mijn schoonmoeder (heeft één vaste oppasdag per week) zonder te overleggen haar potjes fruit/groenten zou gaan voeren zou ik op z'n zachts gezegd not amused zijn. Als ze aan zou geven dat ze rapley eng zou vinden en vraagt of pureren oké is, kan er best veel, maar zo een eigen plan trekken niet.

Als ik erachter zou komen dat de jongste veel in de loopstoel zou zitten terwijl ik echt duidelijk heb gezegd dat ik dit niet wil, dan zou ik daar ook echt niet blij mee zijn en als ik erachter zou komen dat mijn schoonmoeder met een slaaptraining bezig is dan zou ik kwaad worden denk ik.

Kleine dingen anders doen dan thuis is geen probleem, maar dingen die wij heel belangrijk vinden anders doen zonder overleg vind ik wel heel erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 9:31

Rejoy: van die loopstoel snap ik wel, maar dat soort dingen snapt mijn moeder echt wel. Potje of vers, ik gaf/ geef zelf vers maar een potje zou ik geen punt vinden.

Op de opvang gebeuren ook dingen anders als thuis, bij de oma's ook. Kan me er enorm druk om maken maar heb daar uiteindelijk alleen mezelf mee. Zolang het geen gevaarlijke dingen zijn vind ik alles prima, ik heb mijn regels zij die van hun.
In sommige dingen is zij zelfs strenger als ik ben maar daar krijgt R helemaal niets van, andersom gebeurd het trouwens ook dat zij dus veel soepelen zijn dan ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Fearie za 9 maa 2013 - 9:44

Flower_L schreef:
Bacio schreef:
Fearie schreef:Mijn vader en vrouw passen niet op, juist vanwege het feit dat hun regels totaal niet overeen komen met onze manier van opvoeden (lees: als D zijn brood niet zou eten, dan krijgt ie niets anders tot het opgegeten is).
Mijn zwager en schoonmoeder passen 1 middag in de week op, hij slaapt smiddags nog dus erg veel regels zijn er niet. Wil alleen niet dat de tv de hele middag aanstaat.
wat is daar mis mee?
omdat dat niet hun manier van opvoeden is?

ik houd ook niet van dwingen, en zou het ook niet echt kunnen waarderen wanneer mijn ouders hem e.g. dwingen iets op te eten.
Zelf heb ik ook niet altijd evenveel honger, en dan moet je mij ook niet dwingen om iets op te eten.

D eet eigenlijk altijd goed zijn brood en ander eten, alleen mocht ie een keer een slechte dag hebben dan zitten zij zo in elkaar dat hij iedere keer diezelfde boterham weer voor gezet krijgt tot hij hem opgegeten heeft. Wij willen D niet zo opvoeden, tuurlijk hoort brood eten erbij maar iedereen heeft wel eens een mindere dag, ik compenseer het dan gewoon over de rest van de dag.

Er zijn gewoon dingen die niet stroken met hoe wij D willen opvoeden, ik ben wel zo opgevoed en er niet slechter van geworden maar dat heeft er ook voor gezorgd dat ik het anders wil doen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  SarahKey za 9 maa 2013 - 9:53

Mijn schoonmoeder past alleen wekelijks op. Zij weet precies hoe wij het willen hebben wbt S en ze houdt zich daar goed aan. Ze weet dat wij niet willen dat hij snoept en geeft hem ook geen snoep. We hebben voordat ze ging oppassen sowieso alles besproken hoe wij het wouden hebben. Een oma mag best verwennen maar dat hoeft niet met alleen (extra) snoep geven. Dat kan ze ook op een andere manier doen. Als ze ergens over twijfelt dan vraag ze het mij of aan mijn man.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Razz za 9 maa 2013 - 9:59

Nee eigenlijk niet. Mijn schoonmoeder past altijd hier in huis op en doet haar eigen ding en S. is 1 dag in de week bij mijn ouders thuis daar doen ze hun ding om het zo maar simpel uit te drukken. Het enige wat ik wil is dat ze hem maar max. een uurtje overdag laten slapen want anders wil hij s'avonds moeilijker naar bed. En dat snappen ze en daar houden ze zich ook aan.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Jezzie za 9 maa 2013 - 10:27

Mijn schoonmoeder had L heel snel haar speen als ze een beetje begon te piepen. We hebben verteld dat ze die nu alleen nog maar in bed mag.
Verder nog geen echte regels. Ik schrijf altijd op hoe laat ze de fles moet en ze ongeveer naar bed kan, maar daar hoeft ze zich niet op de minuut aan te houden.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Happydobby za 9 maa 2013 - 13:02

Mijn vader is geen probleem met eten, die geeft gewoon wat wij meegeven en hij geeft dan ook niks extra's. hij is wel van het laten huilen maar ik heb gezegt dat wij dat niet willen.



Mijn schoonouders is een ander probleem, in hun cultuur bemoeien ze zich veel met de kleinkinderen en dat is bij mij wel eens in het verkeerde gat geschoten. Mijn vriend heeft meerdere keren aangegeven wat hij wel een niet mag. Maar ze houden zich er niet echt aan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Bolleke za 9 maa 2013 - 22:08

Nee bij ons is dat eigenlijk altijd vanzelf goed gegaan. Mijn moeder is nogal van het gezonde eten, dus bang dat hij teveel snoep krijgt ben ik niet, wel geeft ze hem 's avonds een bakje chips, en soms 2 omdat het zo gezellig is. Dat vind ik dan leuk juist. Verder zijn mijn ouders ook gewoon "streng" voor hem, en gelden er regels in hun huis, net zoals thuis.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  liesje za 9 maa 2013 - 22:30

nee geen regels ben heel blij dat ze zoveel klaar staan voor ons en de kinderen. en ze hebben een gezond verstand. dus regels zijn hier niet nodig
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Shopaholic zo 10 maa 2013 - 1:14

Uhh jaaa..maar nee ze hielden er zich toch niet aan. En ach..bij opa en oma worden ze volop verwend..heb me er bij neergelegd.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Teddyaapje zo 10 maa 2013 - 1:31

Ja; niet binnen roken op dagen dat wij komen (al blijft rook van 1 sigaret 9 dgn binnen hangen, t is tenminste iets). Tot 2 jaar was ik heel streng met eten en snoep. Nu wat minder. Chocola wil ik nog niet hebben, net als snoep waar enorm veel kleurstof, suiker ed in zit. Geef hem dan maar fruit.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum