Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

+30
Happydobby
Jezzie
Razz
SarahKey
CCC
M@niek
chipa
Annie24
Flower_L
Bacio
Manderijn
Aimee
Twellie
Sanne
Supertalentje
Printje
Tania
Parisienne
meisjesmama
Parel
Liadan
Fearie
Lejow
kwak
Slakje
NoMercy
Charles
Steep
Linda
studiebol
34 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  studiebol za 9 maa 2013 - 4:45

Ik wist even geen andere titel. Maar ik bedoel dus eigenlijk als je ouders oppassen op je kind(eren) heb je dan tegen je ouders gezegd dat je bepaalde dingen ECHT NIET wil hebben?

Ik ben vrij makkelijk en mijn ouders zullen ook geen dingen doen die ik niet wil hebben maar ik ben recentelijk naar een indoor speeltuin en het zwembad geweest en daar zag ik opa's en oma's met hun kleinkinderen en die gaven de kinderen om 10 uur al chips, nou dat wil ik echt niet hebben. Wat is er mis met een koekje om 10 uur in de ochtend?! Gelukkig snapte mijn moeder dit wel Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Linda za 9 maa 2013 - 4:51

Nee hoor, valt mee. Het enige waar we stellig in waren was het niet laten huilen.
Ik heb ook liever niet dat ze teveel zoete troep krijgt, maar mijn schoonmoeder heeft nogal moeite met te onderscheiden wat zoete troep is en wat niet... Rolling Eyes

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 4:52

Er zijn wel wat regels waar ik wil dat ze rekening mee houden.
Voor de baby wil ik dat ze de rust en regelmaat wel na leven. Voor ons zoontje van 4,5 ben ik heel makkelijk. Ik wil alleen niet dat hij cola of andere frisdranken krijgt. Hij kan het makkelijker verwerken om een keer later op bed te gaan, en wat extra snoepjes kan ook geen kwaad. Als hij een dag met opa aan het zwemmen is en om 10 uur een zakje chips krijgt maakt me dat niet uit. Wat ik echt niet wil is gerook bij de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Steep za 9 maa 2013 - 5:33

Nee geen regels opgelegd, maar wel uitgelegd wat onze regels thuis zijn. Daar konden ze zich goed in vinden dus dat is fijn. Mijn ouders zijn sowieso niet van de zoetigheid en juist meer van de verantwoorde tussendoortjes en drinken (meer als wij). Mijn schoonouders wonen te ver weg dus die passen nooit op, maar als we er zijn dan wordt hij ook verwend en dat vinden we prima en dat is ook altijd in overleg met ons als ze iets niet weten.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Charles za 9 maa 2013 - 5:34

Ja, geen vingers in mond en niet helemaal platzoenen...

Oh, en geen zoete dingen geven of suiker. Op rapley manier dingen te eten geven doe ik ook wel zelf thuis.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  NoMercy za 9 maa 2013 - 5:36

Nee hoor, geen regels. Mijn zoontje is niet zo vaak bij opa en oma (lees: 1x in de 2 a 3 maanden een dagje) dus dan mag hij van mij best een keer verwend worden. Wat ik absoluut niet wil, is dat er eten wordt aangedrongen (zoontje is een slechte eter), gezien mijn zus dit wel doet bij haar dochter, heb ik wel duidelijk vermeld dat ik echt niet wilt dat hij gepusht wordt.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Slakje za 9 maa 2013 - 5:57

Geen regels. Er gelden nu eenmaal andere regels bij oma, bij meter en bij ons. Ik vind dat de oma's er zijn om te verwennen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  kwak za 9 maa 2013 - 5:58

Mijn ouders zorgen voor D en J hoe ik dat thuis doe.
Mijn schoonouders zijn veel makkelijker maar daar zijn ze niet vaak alleen zonder mij of mijn man er bij.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 6:00

Nee hier heb ik ook niets opgelegd, ze hebben gelukkig een gezond verstand.
Als ze een zakje chips zou krijgen om 10 uur zou ik dat echt niet erg vinden (ja nu wel, want vind haar er nu nog wat jong voor). Ze is niet elke dag bij opa en oma, het gebeurt dus ook niet elke dag, en van die ene keer krijgt ze niets.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Fearie za 9 maa 2013 - 6:09

Mijn vader en vrouw passen niet op, juist vanwege het feit dat hun regels totaal niet overeen komen met onze manier van opvoeden (lees: als D zijn brood niet zou eten, dan krijgt ie niets anders tot het opgegeten is).
Mijn zwager en schoonmoeder passen 1 middag in de week op, hij slaapt smiddags nog dus erg veel regels zijn er niet. Wil alleen niet dat de tv de hele middag aanstaat.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Liadan za 9 maa 2013 - 6:09

Nee, we hebben geen regels opgelegd. Straffen deden mijn ouders bij ons ook vrijwel nooit en doen ze bij de kleinkinderen ook niet. Ik heb wel een aantal dingen gevraagd (zoals wat we niet wilden dat ze te eten kregen voor het eerste jaar).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Parel za 9 maa 2013 - 6:13

Bij mijn ouders niet, die vertrouw ik voor de volle 100%.
Ze hebben wel in het allerbegin haar handleiding gekregen, maar dat is logisch denk ik.

Mijn schoonouders(moeder eigenlijk) hebben die ene keer dat ze hebben opgepast een handboek vol regels meegekregen, incl. vooraf gesneden brood in stukjes en een tuit vol drinken.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  meisjesmama za 9 maa 2013 - 6:16

Als ze gewoon oppassen niet echt.
Maar straks gaan ze standaard 1 dag in de week op ze passen en dan wel een paar dingen.
Maar dat komt vooral doordat ze over een paar opvoedsituaties anders denken.

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Parisienne za 9 maa 2013 - 6:25

Bij mijn ouders en stiefouders heb ik eigenlijk alleen verteld hoe wij het doen en dat ik verwacht dat zij in grote lijnen dit ook zullen doen. Ik wilde graag dat zij het wat betreft het slapen net zo doen als ons, dit ook voor de structuur voor N. Dus niet een eigen 'experiment' gaan houden met alleen laten huilen, huilschema's, etc. Daarnaast doen wij niet aan straffen, heb hen gevraagd dit dus ook niet te doen. Ook geven wij N. heel erg de ruimte emoties te voelen en te tonen. Wij kappen haar niet af met 'stoppen met huilen'. Heb uitgelegd waarom, ze begrijpen het en doen dit ook vaak. Misschien zijn ze wat strenger, zeggen ze sneller nee, maar verder mag en kan N. veel bij hen. Het gaat zo'n beetje hetzelfde als thuis. Zowel bij mijn moeder en stiefvader als bij mijn vader en stiefmoeder. Over eten/drinken doe ik niet moeilijk, ze eet daar net zo verantwoord als hier thuis. En dan nog vind ik af en toe een extraatje prima kunnen, doe ik thuis ook. Mijn zusjes zijn overigens ook goed op de hoogte van onze manier, zij doen dus hetzelfde. De belangrijkste mensen om ons heen kennen N.'s handleiding al vrij goed gelukkig Laughing

Bij mijn schoonmoeder is N. nooit alleen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 6:48

Hier hetzelfde als bij Kwak en Liadan.
Ik vind het niet erg als ze een snoepje meer of minder krijgen maar van beide kanten weten ze ook hoe wij over bepaalde dingen denken. Mijn schoonmoeder is daar wat lakser in maar daar is A. nooit alleen en de keren dat H. daar alleen is... Laat het 1x in de maand zijn, dan zie ik dat wel een keer door de vingers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Tania za 9 maa 2013 - 7:14

Bij allebei was ik tot een jaar wel redelijk streng in wat ze wel en niet mochten eten. Ik verwachtte ook dat mijn ouders en schoonmoeder zich daaraan hielden. Nu mogen ze best wat extra's als ze daar zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 7:20

Nee het maakt me niets uit wat ze doen. Laatst paste mijn moeder op N en ze is overal mee naar toegeschouwd. N vond het prima, ik dus ook.
Over snoep maak ik me ook echt niet druk, ze doen maar wt ze willen. Bij oma gelden oma's regels, ook zij hebben kinderen groot gekregen

Ons mam zou dat soort regels opleggen ook echt niet waarderen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Supertalentje za 9 maa 2013 - 7:27

Parel schreef:Bij mijn ouders niet, die vertrouw ik voor de volle 100%.
Ze hebben wel in het allerbegin haar handleiding gekregen, maar dat is logisch denk ik.

Mijn schoonouders(moeder eigenlijk) hebben die ene keer dat ze hebben opgepast een handboek vol regels meegekregen, incl. vooraf gesneden brood in stukjes en een tuit vol drinken.

+1, al heb ik mijn schhonouders in het begin een handleiding meegegeven.
Mijn ouders staan hetzelfde in de opvoeding als ik en ik ben niet zo moeilijk. Naast de gewone dingen geldt wel nog steeds; niet alleen laten huilen, geen vingers in de mond en niet op de mond zoenen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 8:00

Ik heb wel gezegd dat ik niet wil dat ze alleen huilt en ik wil echt niet hebben dat de jongste in een loopstoeltje zit. Verder weten ze hoe wij het doen met bv en eten en dat doen ze ook gewoon zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Sanne za 9 maa 2013 - 8:09

Nee, ik wil niet dat mijn moeder H. laat huilen en dat doet ze volgens mij ook niet. Even jengelen is prima, maar overstuur huilen wil ik niet hebben.
Verder was ik wel wat strenger toen ze nog geen 6 maanden was. Zeker vanaf een maand of 4 zag je dat mensen toch wel dachten dat ze H. een stukje fruit, een likje aardbeiensiroop etc. wilden geven en dat wilde ik gewoon niet hebben. Ik wilde ook dat het eerste fruithapje/groentehapje door mij/ons werd gegeven en niet door iemand anders.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Tania za 9 maa 2013 - 8:14

Printje schreef:Nee het maakt me niets uit wat ze doen. Laatst paste mijn moeder op N en ze is overal mee naar toegeschouwd. N vond het prima, ik dus ook.
Over snoep maak ik me ook echt niet druk, ze doen maar wt ze willen. Bij oma gelden oma's regels, ook zij hebben kinderen groot gekregen

Ons mam zou dat soort regels opleggen ook echt niet waarderen.

Dat vind ik dan weer wat overdreven eerlijk gezegd. Je moeder heeft er toch geen last van als ze de kinderen (nog) geen snoepjes mag geven, niet in een loopstoel mag zetten of geen vinger in je kind z'n mond mag stoppen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Twellie za 9 maa 2013 - 8:19

Waarom eigenlijk niet op de mond zoenen, in verband met ziektes of zo? Mijn jongste geeft van die natte kusjes aan Jan en alleman eigenlijk Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? 561177.

Mijn vader heeft op mijn oudste dochter gepast toen ze jonger was dan één en dat ging helemaal vanzelf, ik heb vast wel wat aanwijzingen gegeven maar ik had er alle vertrouwen in dat we hetzelfde dachten over omgaan met kinderen.

Bij mijn schoonmoeder zou ik een tweede bijbel moeten gaan schrijven voordat we op één lijn zouden komen te zitten. Mijn schoonmoeder vindt het normaal om kinderen onder de één Smarties te geven en het speelgoed bij haar thuis is volgens mij de afgelopen drie decennia niet schoon gemaakt. Ik heb laatst caviakeutels tussen de Duplo uit gevist. Schoonmoeder past dus niet op.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 8:25

Tania schreef:
Printje schreef:Nee het maakt me niets uit wat ze doen. Laatst paste mijn moeder op N en ze is overal mee naar toegeschouwd. N vond het prima, ik dus ook.
Over snoep maak ik me ook echt niet druk, ze doen maar wt ze willen. Bij oma gelden oma's regels, ook zij hebben kinderen groot gekregen

Ons mam zou dat soort regels opleggen ook echt niet waarderen.

Dat vind ik dan weer wat overdreven eerlijk gezegd. Je moeder heeft er toch geen last van als ze de kinderen (nog) geen snoepjes mag geven, niet in een loopstoel mag zetten of geen vinger in je kind z'n mond mag stoppen?

Ik bedoel het in het algemeen, ze snapt echt echt dat N bijv nog geen snoep mag. Krijgt R om elf uur al een snoepje nou ja prima, oma's mogen verwennen en daar is het allemaal soepeler.
Daarnaast kan ik wel vanalles zeggen maar mijn moeder trekt dan toch haar eigen plan, goh van wie heb ik het :cheering:

Met echte gevaarlijke dingen vind ik het anders maar ik ga haar niet zeggen wat wel/ niet mag. Ik weet dat ze echt geen gevaarlijke dingen zou doen en voor de rest moet ze het allemaal zelf weten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Aimee za 9 maa 2013 - 8:35

Ik ben vrij makkelijk, leg ze niet echt regels op. Toen mijn moeder nog structureel oppaste had ik wel wat dingetjes betreft voeding enzo, maar nu hij daar nog maar heel soms is maakt het me niet zoveel uit als hij wat chipjes krijgt, of een snoepje.

Mijn schoonmoeder wil hem alleen steeds chocomel geven. Dat vind ik dan weer niet zo heel nodig. Maar dat zeg ik dan ook gewoon en dan is het goed.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Manderijn za 9 maa 2013 - 8:42

Nee, bij zowel schoonouders als ouders niet. Ik vind het prima dat we niet allemaal op 1 lijn zitten. Thuis is thuis, en bij iemand anders gelden er andere regels.
Zo hoeven de kinderen geen korstjes te eten als ze bij mijn schoonmoeder eten, en wel als ze thuis eten. Dan vind ik het dus ook prima.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen? Empty Re: Heb jij je ouders regels opgelegd als ze oppassen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum