Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dat nou wel gezond, zo sporten?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Is dat nou wel gezond, zo sporten? Empty Is dat nou wel gezond, zo sporten?

Bericht  Toet ma 4 maa 2013 - 21:47

Dat vraag ik me af. In hoeverre is sporten eigenlijk goed voor je? En hoe weet je wat je eigen lichaam aan kan?

Ik voetbal nu weer sinds augustus, nadat ik ruim 10 jaar gestopt was en ik vraag me na iedere wedstrijd weer af hoever mijn lichaam kan gaan.
Je speelt dus een wedstrijd van 1,5 uur waarin je alles geeft, je bewegingen maakt die je normaal nooit maakt, je een aantal keer op de grond flikkert, je schoppen en duwen krijgt en mensen op je voeten gaan staan/op je enkels trappen en ga zo maar door.. Na een wedstrijd voel ik me echt een bejaarde; overal spierpijn en blauwe plekken. Dat kan toch eigenlijk niet gezond zijn?

(ik heb overigens ook jaren geturnd en toen kwam ik ook altijd bont en blauw van een training af, dus mijn vraag geldt niet alleen voor voetbal)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat nou wel gezond, zo sporten? Empty Re: Is dat nou wel gezond, zo sporten?

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 23:03

Ik denk dat het vallen en schoppen krijgen helemaal niet gezond is hahaha. Maar beweging an sich wel. En bewegingen maken die je normaal niet maakt wordt natuurlijk al minder tegennatuurlijk als je regelmatig traint. Mijn fysio zegt ook altijd dat hockey eigenlijk helemaal niet goed is voor je spieren omdat je onverwachte bewegingen maakt die je lichaam eigenlijk van nature niet doet. Dan zou fietsen of zwemmen bijvoorbeeld beter zijn. Maar hockey is leuk! En dat is weer goed voor je geest haha.

Mens sana in corpore sano Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Ragazza ma 4 maa 2013 - 23:03

Ik sport zelf in eerste plaats voor mijn conditie, en als subdoel heb ik gewichtsverlies/op peil houden van gewicht. Ik vind een goede conditie heel belangrijk voor mijn algemeen welbevinden. Ik ervaar zelf dat ik door een goede conditie beter in mijn vel zit en ook mentaal veerkrachtiger ben. Dus wat dat betreft denk ik wel dat sporten in het algemeen heel goed is voor een mens.

Maar voetballen vind ik dan wel weer een heftige sport met een verhoogde kans op blessures. Wel stoer trouwens dat je voetbalt! Is dat nou wel gezond, zo sporten? 3079029344
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Kowalski di 5 maa 2013 - 3:03

Tsja, wat is gezond? Het klinkt niet alsof het nou heel erg goed voor je lichaam is, maar aan de andere kant is niks doen ook niet gezond en iets doen wat je niet leuk vind ook niet (vooral niet voor je mentale gezondheid). Ik turn (ook) en ik kom ook altijd vol blauwe plekken, schrammen, half-gekneusde lichaamsdelen thuis, maar ik heb er zoveel plezier in! Het is mentaal voor mij gewoon heel erg goed en ik merk ook dat ik gewoon een hele goede conditie en spierkracht heb, die blauwe plekken en dergelijke neem ik dan maar op de koop toe.

Als jij je er lekker bij voelt en je het leuk vindt, als je lekker in je vel zit en die blauwe plekken en kneuzingen kan hebben zou ik er echt niet mee stoppen!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 3:09

Nee precies, ik heb ook altijd blauwe plekken, schaafwonden en gekneusde vingers vooral, maar boeie. Zolang ik geen ernstige blessures krijg vind ik het eigenlijk helemaal niet erg.

Gast
Gast

Bericht  liqueje di 5 maa 2013 - 3:44

Voetbal de sport waar de meeste blessures in voorkomen.
Ik denk dat het bij voetbal vooral belangrijk is dat je weet hoe je moet blokken en je lichaam in het spel moet zetten.
Heb vanaf mijn 4de tot 19de gevoetbald en veel blessures opgelopen.
Nu 1 fataal waardoor vele sporten voor mij niet mogelijk zijn.
Nu zeg ik ook voetbal had ik het maar nooit gedaan.
Maar toen de gezeligheid van het team, het spel, willen winnen, elkaar aanmoedigen had ik niet willen missen.
liqueje
liqueje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 133
Registratiedatum : 12-08-11

Bericht  Toet di 5 maa 2013 - 4:22

Harrison schreef:Nee precies, ik heb ook altijd blauwe plekken, schaafwonden en gekneusde vingers vooral, maar boeie. Zolang ik geen ernstige blessures krijg vind ik het eigenlijk helemaal niet erg.

Ja dit is ook wel hoe ik erover denk hoor maar ik vraag me af of het bijvoorbeeld op lange termijn schadelijk is.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: