Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand bekend met Sonja Bakker

+2
Taeda
SleepingBeauty
6 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  SleepingBeauty ma 4 maa 2013 - 6:01

Ik ben eigenlijk op zoek, naar gezonde maaltijden en gezonde porties.
Wil niet zozeer een dieet, maar wel gezonder eten en gezondere porties.

Ook qua tussendoortjes enz.

Is Sonja Bakker dan een idee?
Of is dat echt een gestructureerd dieet?

wat zijn jullie ervaringen met Sonja Bakker?
En na het volgen ervan? Is het een blijvend effect?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 6:14

Tja, ik denk dat de meningen verdeeld zijn over Sonja Bakker. Ik weet niet of je bekend bent met de methode? Haar boeken geven je eigenlijk gewoon een kant-en-klaar menu van wat je mag eten. Dus bijv:
ontbijt: yoghurt
tussendoor: fruit
lunch: 1 boterham met kipfilet, 1 cracker met smeerworst, 1 glas melk
tussendoor: eierkoek
diner: 125 gram aardappelen, 200 gram groente, 75 gram kipfilet
tussendoor: fruit

Als je moeite hebt met hoeveel je op een dag kunt eten is het denk ik wel een goede manier om dat aan te leren (al is het wel vrij weinig, ik zou meer eten). De discussie zit er meer in of dingen als ontbijtkoek of eierkoek goede tussendoortjes zijn.

Ik gebruik soms nog wel het boek als naslagwerk, maar geef er zeker helemaal mijn eigen draai aan. Ik eet meer, ook noten (die helemaal niet voorkomen bij Sonja Bakker) en andere dingen die ik gezonder vind dan de tussendoortjes die in het boek staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Taeda ma 4 maa 2013 - 6:20

Ik at vaak de kant van de man. Ik ben er ruim vijf kilo mee afgevallen en dat is eraf gebleven. Ik ben zelfs nog meer afgevallen, omdat ik meer ben gaan bewegen en me bewuster ben geworden van porties.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Blond ma 4 maa 2013 - 7:00

Ik ben er 15 kg mee afgevallen en die zijn er ook afgebleven. Ik volgde gewoon de vrouwen variant.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Linda ma 4 maa 2013 - 7:29

Ik begrijp echt niet dat Sonja Bakker een eierkoek een gezond tussendoortje vindt. confused

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 7:48

Linda schreef:Ik begrijp echt niet dat Sonja Bakker een eierkoek een gezond tussendoortje vindt. Iemand bekend met Sonja Bakker 878948377
Ik denk ook niet per se dat zij dit een gezond tussendoortje vindt. Naar mijn idee is Sonja Bakker niet een supergezond dieet, maar wel een dieet dat voor gewone mensen makkelijk is vol te houden, zeker voor de wat oudere mensen. Die zitten er niet op te wachten om speciaal brood of boekweitpasta of whatever te gaan eten, maar die willen gewoon producten die ze kennen. Een eierkoek is misschien niet echt gezond, maar wel 'simpel' en daardoor is het een makkelijk dieet om te volgen en vol te houden.

Maar ik zou dat wel aanpassen als ik het dieet zou gaan doen. Dan liever een handje noten ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Minx ma 4 maa 2013 - 12:02

Wat mij bij sonja bakker altijd opvalt is dat je het 1 keer doet en dan gaat het prima en een tweede keer wil het voor geen meter en val je er geen kg van af.

En die eierkoek staat net als ontbijtkoek bij de verantwoordde tussendoortjes. Ook maakt ze gebruik van pakjes/zakjes en heel veel lightproducten en je moet je afvragen of je dat wil.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Snirp ma 4 maa 2013 - 22:26

Ik ben een paar jaar geleden gestart met Sonja Bakker en heb toen na een aantal weken het weekmenu aan de kant gegooid, maar ben wel kleinere porties blijven eten dan ik normaal deed en vooral op vaste tijden!

6 weken geleden ben ik er weer mee begonnen.
De structuur van het weekmenu heb ik zeker nodig. Ik vind het fijn om houvast te hebben aan zoiets.
De hoeveelheden houd ik me ook aan, alleen het avondeten bepaal ik zelf. Ik haal soms een recept uit het boek (of het 2e boek), maar meestal maak ik gewoon iets anders.
Als ik sport op een dag, eet ik soms wel wat meer (een cracker of een boterham extra).

Ik merk dat mijn lichaam nu ook behoefte heeft aan minder eten.
Het was gewend om altijd iets te krijgen als het hongergevoel er was, nu laat ik dat gevoel vaak voor wat het is, en merk ik dat dat minder wordt!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Sonja Bakker Empty Re: Iemand bekend met Sonja Bakker

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum