Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

+10
Slakje
PiP
Fiwen
Roodkapje
Teddyaapje
Parisienne
mickey
Sanne
Jazzlyn
Wennes
14 plaatsers

Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Wennes di 19 jun 2012 - 0:01

Wat moet er ook alweer in de tas die mee naar het ziekenhuis gaat als je gaat bevallen? Ik heb al wat dingen opgeschreven, misschien hebben jullie nog aanvullingen?

Voor mijzelf:

  • Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, medicijnen, shampoo etc)
  • T-shirt om in te bevallen
  • Nachtkleding
  • Ondergoed en sokken
  • Pantoffels/slippers
  • Badjas
  • Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok)
  • telefoon + oplader
  • Fototoestel
  • Parkeergeld
  • Paspoort man en trouwboekje

Voor de baby



  • Maxicosi
  • Rompertjes
  • 2 pakjes
  • Sokjes
  • 2 mutsjes
  • Speentje?
  • Deken voor over maxi-cosi
  • Jasje




En welke officiële dingen moeten er ook alweer geregeld worden na de geboorte:

  • Aangeven bij de gemeente
  • Evt kraamzorg bellen
  • Zorgverzekering bellen en kindje aangeven
  • geboortekaartjes regelen
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Jazzlyn di 19 jun 2012 - 0:12

ik had voor de baby wel meer kleertjes ingepakt. 5 pakjes. Maar die waren in een paar dagen ook allemaal gebruikt. Verder ziet het er goed uit hoor meid!
owja, ik had 2 knuffeltjes voor in de couf (mocht je eerder bevallen), maar dat is geen must
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Sanne di 19 jun 2012 - 0:14

Misschien een muntje van 50 cent voor de rolstoelen in het ziekenhuis? Hier passen alleen 50 cent-munten in de rolstoelen, dus daar had de VK ons van tevoren over gewaarschuwd. En een oplader/extra batterijen voor je fototoestel?

Verder moet je je kindje ook aangeven bij je aansprakelijkheidsverzekering, zodat je verzekerd bent als hij/zij iets van een ander kapot maakt (in de toekomst).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  mickey di 19 jun 2012 - 0:14

Je ponsplaatje, iets te eten en drinken voor je man (wordt niet in ieder ziekenhuis verzorgd).
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Parisienne di 19 jun 2012 - 0:34

Ik had ook nog mee:
- Dextro Energy
- iets extra's te eten en drinken voor mijn vriend
- telefoonnummers van de kraamzorg, drukker van de geboortekaartjes, etc.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 0:59

Omdat je deze keer bv wilt geven (toch?) zou ik zeggen:

Zoogcompressen, voedingsbh en nog geen speentje..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 1:00

Omslagdoek of badcape voor de baby

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 1:05

Ik heb er nog in ochtendjas en slippers voor mezelf.

Sokjes voor de baby.

Trouwboekje voor de aangifte.

Paar kleine luiers (stond op de lijst van ons ziekenhuis)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Teddyaapje di 19 jun 2012 - 1:06

Ik zou meerdere nachthemden meenemen. Ik moest onverwacht langer blijven en had maar 1 nachthemd. Mijn vriend nam telkens de verkeerde mee vanuit huis haha. (paste er niet meer in omdat ik toch wel behoorlijk wat was aangekomen tijdens de zwangerschap). Ook zou ik een reserve fotocamera regelen. Die van ons begaf t een week na de bevalling...gelukkig niet tijdens maar t had zomaar kunnen gebeuren...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Sanne di 19 jun 2012 - 1:07

Ik had trouwens de ziekenhuistas keurig ingepakt met al mijn lievelingsspullen (prettigste broek, fijnste trui, leukste babykleertjes etc.). Uiteindelijk koos ik ervoor om toch thuis te bevallen en iedere keer als de VK en mijn vriend iets nodig hadden en vroegen waar ik dat had opgeruimd, was het 'in de ziekenhuistas...'.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Roodkapje di 19 jun 2012 - 1:22

Na de geboorte regelen wij ook de overlijdensverzekering ... hoe cru ook Sad

Wat verder voor mijzelf onmisbaar is, is Labello smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Fiwen di 19 jun 2012 - 4:00

Ik had voor manlief ook een schoon t-shirt en een tandenborstel meegenomen. Stel dat je een hele nacht bezig ben geweest is het voor hem ook lekker als hij zich even op kan frissen. En ondanks dat ik overdag en vlot bevallen en was het schone t-shirt heel fijn want er zat bloed, vruchtwater en huidsmeer op zijn shirt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  PiP di 19 jun 2012 - 4:16

Thanks to Charlie!

Ik was het trouwboekje anders helemaal vergeten!
Zou een mooi eind rijden zijn geweest voor een boekje anders Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte 394967

Achter het ID-bewijs had ik al wel een groot uitroepteken gezet, ik was bij de eerste mijn portomonnee vergeten met id.
Gelukkig waren we toen in een ziekenhuis in de buurt.

Shirt voor mijn man vind ik ook wel een goede!

Dit is verder mijn lijst:


Groot shirt/Nachtjapon (bevalling)
Slaapkleding
Sokken
Slippers
Schone kleren (Joggingbroek +shirt+vest)
Voedings-bh
Ondergoed
zoogcompressen
Jas
Schoenen

Kleertjes 50+56
Sokjes
Mutsje
Slofjes
Jasje
Rompertjes (3)
Badcape

Wat te eten
Wat te drinken
Dextro
Kauwgom
Energiedrank
MaxiCosi + dekentje
Fototoestel
Kleine camera
Oplader telefoon
Stiekjes +knipjes
mini shampoo etc.


Kleingeld
Bril
portomonnee

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Slakje di 19 jun 2012 - 6:31

Ik had extra veel en lekker grote onderbroeken mee. En veel maandverband. Vond het kraamverband vervelend zitten en ik bloedde wat meer en dus liep altijd alles ernaast. Met m'n eigen maandverband had ik het niet. Verder had ik 2 extra dozen zoogcompressen nodig (kreeg 1 doos in het ziekenhuis).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Annie24 di 19 jun 2012 - 7:16

Waarom het trouwboekje meenemen naar het ziekenhuis?
Hebben jullie een gemeentebalie in het ziekenhuis zodat je direct aangifte kan doen? Anders zie ik het nu er niet van in? confused
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Darius di 19 jun 2012 - 7:22

Annie24 schreef:Waarom het trouwboekje meenemen naar het ziekenhuis?
Hebben jullie een gemeentebalie in het ziekenhuis zodat je direct aangifte kan doen? Anders zie ik het nu er niet van in? Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte 878948377

Ja, in het ziekenhuis kun je aangifte doen. Althans, in Groningen dus wel. En dat is wel erg handig, anders moet mijn man binnen drie dagen nog een keer naar het centrum van Groningen karren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  *Lookie* di 19 jun 2012 - 7:22

Het meeste is wel genoemd denk ik. Misschien meerdere setjes kleding voor als je wel onverwacht wat langer moet blijven? (dat had ik dus..) Een schrift om eventueel wat in te schrijven? Verder is alles wel genoemd volgens mij. Ik had op een gegeven moment echt veel spulletjes liggen maar ik moest er dan ook bijna 2 weken blijven (wist ik gelukkig niet van te voren...) Ik had ook boeken en tijdschriften mee maar daar ben ik amper aan toe gekomen. Maar zou er toch voor de zekerheid wat meenemen hoor.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Urban Naked di 19 jun 2012 - 7:29

Ik zou inderdaad 2 nachthemden meenemen ipv 1. Ik had zelf een thuisbevalling gepland en in m'n ziekenhuistas zat alles voor 1 eventueel ziekenhuisnachtje. Ik moest 3 nachten in het ZH blijven en m'n vriend had nauwelijks geslapen dus het was lastig om de juiste spullen bij me te krijgen.

En dan nog een lekker dekentje voor op de maxicosi? Wij hadden een warm vestje en een draagdoek die in de maxicosi kan, zo zat hij lekker ingepakt.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Annie24 di 19 jun 2012 - 7:33

Darius schreef:
Annie24 schreef:Waarom het trouwboekje meenemen naar het ziekenhuis?
Hebben jullie een gemeentebalie in het ziekenhuis zodat je direct aangifte kan doen? Anders zie ik het nu er niet van in? Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte 878948377

Ja, in het ziekenhuis kun je aangifte doen. Althans, in Groningen dus wel. En dat is wel erg handig, anders moet mijn man binnen drie dagen nog een keer naar het centrum van Groningen karren.

Dat dacht ik al smile In ons ziekenhuis kon/kan dat nog niet, maar een ander ziekenhuis hier in de buurt wel smile
Ik heb mijn vriend gewoon naar het gemeentehuis gestuurd, met de naam van Y. op een briefje voor het geval dat Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  PiP di 19 jun 2012 - 8:16

In het ziekenhuis waar ik de vorige keer bevallen ben kon het niet, maar het scheelde weer een ritje naar die stad.
Nu moet ik in een stad minstens een uur hier vandaan bevallen, dat zou dus wel flink balen zijn als we hem vergeten!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte Empty Re: Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum