Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

+30
Rush
Elliot
Rovine
Slakje
Twellie
Coco
Punk'd
Parel
Atelier Madame
Paper Crown
Bacio
Sea of Trees
Sam
Poubelle
bolus26
Lejow
Sarah1985
Jeanette
SuperGrover
Shisha
Caroow
Bliss
Bazinga
Reeza
silly-one
SarahKey
Roxi3
CCC
Saga
Fortissimo
34 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 5:20

Ik ben net verhuisd, heb net voor de tweede keer huur betaald in nog geen 4 weken tijd en zit nu deze maand ook even moeilijk. Mijn huurtoeslag krijg ik helaas nog niet, kan 2 tot 8 weken duren. Maar als ik dat straks krijg moet ik het prima kunnen gaan redden. Ik zal niet heel veel overhouden om leuke dingen van te kunnen gaan doen, maar ik hoef van mezelf niet iedere week uit eten/uit/naar de film ed. Ik zit net zo lief bij een vriend of vriendin gezellig een avondje thuis.

Nu dus even lastig met opstarten, door omstandigheden vroeger ook niet heel veel kunnen sparen, maar ik ga er vanuit dat het allemaal goed komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bliss ma 4 maa 2013 - 5:27

Ik sta er eigenlijk hetzelfde in als Toet, ook al ben ik wat ouder en heb ik een baan en een huis. Ik werk om te leven en probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen. Helaas kosten die geld en hou ik dus nooit wat over. Vakanties kan ik dan ook nauwelijks betalen helaas, daar baal ik wel van, want ik zou graag weer eens goed op vakantie gaan. Spaargeld heb ik niet en momenteel zit ik wel erg krap, dus de komende weken moet ik echt ff rustig aan doen. Denk dat ik pas echt kan sparen als ik ooit ga samenwonen en tot die tijd knoop ik zelf de eindjes wel aan elkaar.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Poubelle ma 4 maa 2013 - 5:53

Ik heb ook dezelfde instelling als Toet en Bliss.
Toen ik op mezelf ging wonen heb ik 2,5 jaar hele lage maandlasten gehad maar wel veel gewerkt. Dat was m'n kans om te sparen maar gek genoeg heb ik dat nooit echt gedaan. Of ja, als ik wat had gespaard ging ik daarvan op vakantie of iets anders leuks doen.
Het afgelopen jaar heb ik voor het eerst echt gespaard, deels voor een vakantie maar ook voor gewoon op de spaarrekening. Maar liever doe ik er leuke dingen van.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bacio ma 4 maa 2013 - 8:11

Harrison schreef:Misschien wil ik ook wel gewoon te veel doen. Ik hou van reizen/vakanties dus ik stop daar liever mijn geld in dan sparen voor een auto waar ik toch niks aan heb in Amsterdam Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 253468018. We hebben geen eigen huis, er komt voorlopig geen baby en ook geen huwelijk. Mijn prioriteiten liggen nu gewoon ergens anders.
Dat neemt niet weg dat ik wel begrijp dat anderen het doen hoor! Heerlijk toch dat als je wilt gaan trouwen dat je niet eerst 2 jaar hoeft te sparen!
Exact mijn gedachte. Dan ga je al je zuur gespaarde centjes in een huis stoppen. Ik woon liever wat kleiner, zonder auto en mocht ik ooit willen trouwen doe ik dat gewoon lekker cheap. Dan kan ik namelijk gewoon heel erg genieten van het leven en doen en laten wat ik wil. Ik denk dat dit gewoon een keuze is/manier van leven. Ik hecht dan ook geen waarde aan spullen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 8:16

Wij doen eigenlijk gewoon beide. Doen en laten wat we willen, maar ook veel sparen. Scheelt wel dat wij beide helemaal niets hebben met vakanties of reizen, dus dan gaat dat al niet van ons spaargeld af.

En wij sparen voor een toekomstig huis zodat we de hypotheek laag kunnen houden. Dat lijkt ons wel fijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 8:26

Rush schreef:Wij doen eigenlijk gewoon beide. Doen en laten wat we willen, maar ook veel sparen. Scheelt wel dat wij beide helemaal niets hebben met vakanties of reizen, dus dan gaat dat al niet van ons spaargeld af.

En wij sparen voor een toekomstig huis zodat we de hypotheek laag kunnen houden. Dat lijkt ons wel fijn.

Super natuurlijk, maar dit moet dan wel mogelijk zijn smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 8:32

Ja natuurlijk, maar ik lees hier veel dat mensen niet of weinig sparen omdat ze leuk willen leven.
En dat vind ik altijd een beetje raar. Alsof mensen die (veel) sparen nooit iets kopen en alleen maar thuis op de bank zitten.

Ik heb het niet over mensen die het niet kunnen, daar begin jij nu over. Maar niet willen sparen omdat je wil 'leven' vind ik altijd zo'n gekke uitspraak.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 8:34

Rush schreef:Ja natuurlijk, maar ik lees hier veel dat mensen niet of weinig sparen omdat ze leuk willen leven.
En dat vind ik altijd een beetje raar. Alsof mensen die (veel) sparen nooit iets kopen en alleen maar thuis op de bank zitten.

Ik heb het niet over mensen die het niet kunnen, daar begin jij nu over. Maar niet willen sparen omdat je wil 'leven' vind ik altijd zo'n gekke uitspraak.

Oh ja sorry, daar had ik m niet aan gekoppeld smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 8:38

Rush schreef:Ja natuurlijk, maar ik lees hier veel dat mensen niet of weinig sparen omdat ze leuk willen leven.
En dat vind ik altijd een beetje raar. Alsof mensen die (veel) sparen nooit iets kopen en alleen maar thuis op de bank zitten.

Ik heb het niet over mensen die het niet kunnen, daar begin jij nu over. Maar niet willen sparen omdat je wil 'leven' vind ik altijd zo'n gekke uitspraak.
Nee maar, volgens mij (en dat hoeft ook helemaal niet) ga jij niet elke week met een vriendin uit eten. Of met je vriend? En op reis vind je niet leuk. Dus logisch dat jij dan meer geld over houdt en kunt sparen. Wij sparen ook hoor, daar niet van, en niet heel weinig. Maar waarschijnlijk niet zo'n groot bedrag als jij per maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bacio ma 4 maa 2013 - 8:48

Ik ga minstens 1x per week uit eten, minstens 2x per week naar de kroeg, koop wekelijks nieuwe kleding, wekelijks kleine cadeautjes voor mensen die ik lief vind, ga de gehele zomer door naar festivallen, ga 3x per jaar op vakantie en minstens 2x per jaar een weekend weg. Dan is t vrij moeilijk daarnaast nog te sparen, althans met mijn salaris :-)
Dus het betekent bij mij als ik lekker wil leven, dat ik niet kan sparen. Voor iedereen is "lekker leven" een heel ander begrip. En dat is natuurlijk gewoon een keuze.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 8:58

Wij houden inderdaad niet van luxe uit eten, dat klopt inderdaad. Maar mijn vriend heeft wel 2 enorm dure hobby's en we kopen eigenlijk best veel dingen haha.

Maar als je wekelijks voor 50 euro uit eten gaat dan tikt het hard aan. Het is inderdaad maar net wat 'genieten van het leven' voor jou inhoud.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 9:00

Rush schreef:Wij houden inderdaad niet van luxe uit eten, dat klopt inderdaad. Maar mijn vriend heeft wel 2 enorm dure hobby's en we kopen eigenlijk best veel dingen haha.

Maar als je wekelijks voor 50 euro uit eten gaat dan tikt het hard aan. Het is inderdaad maar net wat 'genieten van het leven' voor jou inhoud.
Ja dat is ook zo. Ieder geniet op een andere manier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 4 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum