Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je huis te koop hebben staan...

+5
Sterre
SparklingEyes
mzcharlotte
Jerry
SoGood
9 plaatsers

Ga naar beneden

Je huis te koop hebben staan... Empty Je huis te koop hebben staan...

Bericht  SoGood za 7 apr 2012 - 1:44

Zijn er hier meer meiden die ook hun huis te koop hebben staan? Ons appartement staat nu 4 maanden te koop en we hebben nog geen enkele kijker gehad. Hoewel ik optimistisch wil blijven en mijn vriend en ik er al niet vanuit gingen dat het het eerste jaar verkocht zou worden begin ik me toch een beetje ongerust te maken. Er staan namelijk in onze straat 36 (!) dezelfde appartementen al heel lang te koop. Vorig jaar zijn er maar 5 (!!) verkocht...

We willen heel graag in een huis gaan wonen en nieuwe stappen ondernemen.. Een nieuw huis kopen zonder dit verkocht te hebben willen en durven we niet aan. Nu kunnen we heerlijk doorsparen maar ideaal is het niet natuurlijk..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huis te koop hebben staan... Empty Re: Je huis te koop hebben staan...

Bericht  Jerry za 7 apr 2012 - 4:42

dat er in 4 maand nog geen kijker is geweest, is niet heel uitzonderlijk in deze tijd...

Een vriendin van me heeft haar huis al 2 jaar te koop staan en daar zijn in totaal 3 kijkers geweest...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mzcharlotte za 7 apr 2012 - 5:00

Hear hear. Mijn appartement (van het type 13 in een dozijn in de omgeving) staat sinds september 2010 te koop, met één kijker die toevallig verder in de straat een bezichtiging wilde doen bij dezelfde makelaar. Alhoewel ik het te koop laat staan, verwachten we hier nog een aantal jaar te zitten en wachten we geduldig tot de tijden weer beter worden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 6:11

Nu staat mijn woning niet te koop, maar in onze blok 6 van de 12 appartementen wel. (Het zijn in totaal 14 woningen, maar goed, 2 ervan zijn nog steeds huur) 3 van de woningen staan nu meer dan een jaar te koop, een ex-huurwoning minstens 8 maanden te koop en de andere 2 net een aantal weken. Het is echt huilen met de pet op. Voor één stel vind ik het heel zielig. Zij willen graag naar een gezinswoning, omdat ze aan een gezin willen werken. Tja, dat moeten ze gewoon uitstellen, want hier kunnen ze geen kinderen krijgen. Er is immers maar één slaapkamer...

Gast
Gast

Bericht  SoGood za 7 apr 2012 - 6:24

Over dat kinderverhaal... Heel herkenbaar aan het worden.. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  SparklingEyes zo 8 apr 2012 - 19:15

Wij hebben ons huis (eengezinswoning met vrij uitzicht) al een halfjaar te koop staan. Ps twee stellen gehad die zijn wezenkijken en dat n.a.v. De open huizen dag..

Het is gewoon afwachten!

Wij hebben al een keer de prijs verlaagd zelfs..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sterre zo 8 apr 2012 - 19:23

Ik zelf niet, maar mijn ouders hebben hun huis al 2 jaar te koop staan. Ze hebben al een nieuwe woning, maar die willen ze eerst verbouwen voordat ze er in trekken en daarvoor moet hun huis eerst verkocht. Er zijn wel in de loop der tijd iets van 5 kijkers geweest, maar er is geen bod gedaan nog. Ik gun het ze zo om verder te kunnen met hun leven!

Sogood, lijkt me ook k*t als je een kinderwens daarvoor uit moet stellen :s hoop dat de markt snel aantrekt!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Zonnetje zo 8 apr 2012 - 22:50

Misschien willen jullie het niet horen, maar even om de moed erin te houden: Het kan ook ineens snel verkocht zijn, ook in deze tijden. Mijn vriend en ik hadden ook een klein tweekamerappartement waarvan er tien dezelfde te koop stonden en hebben dat in zes weken verkocht.

Het is vooral een kwestie van geluk hebben, maar wat je er zelf aan zou kunnen doen, is zorgen dat het er aantrekkelijk uitziet voor een aantrekkelijke prijs. Er stonden in ons complex toen drie appartementen voor een iets lagere prijs te koop, maar die waren ook aantoonbaar minder waard (geen cv, veel oudere badkamer en op de begane grond met een t-splitsing voor de deur). Wij hebben nog wat geverfd in onze keuken, zodat mensen er zo in konden. En dan is het inderdaad geluk hebben. We hebben het zelf ook op facebook gezet en aan iedereen verteld, maar dat wil nog niet zeggen dat je zo een koper hebt.

Wij waren toen ook bang dat het heel lang zou gaan duren, omdat er daar ook appartementen jaren te koop staan, dus in die zin herken ik jullie zorgen wel. Wij konden daar ook onmogelijk met een kindje wonen. Ook hebben we veel spaargeld in moeten leggen om het verschil tussen de hypotheek en het bedrag wat we ervoor terug kregen van de koper te dichten. Is daar bij jullie ook sprake van of valt dat nu toe nog mee?

Veel succes ermee en houd de moed erin!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 0:56

Ons appartement staat sinds afgelopen Augustus te koop. We hebben 2 kijkers gehad en met de Open Huizen Route eind Maart hebben we 4 kijkers gehad (waaronder 1 die in het begin ook was wezen kijken en de rest zat zelf nog met een huis die eerst verkocht moest worden)

Inmiddels wil ik dit appartement echt zó graag kwijt en ik slaap er gewoon slecht van. Ik wil gewoon net als jij verder gaan met m'n leven en niet blijven wachten net als nu Sad

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 9 apr 2012 - 2:01

Ja het is echt vervelend..

Ons huis ziet er netjes uit. Ik ga niks meer schilderen o.i.d. Makelaar heeft dat trouwens ook afgeraden. Maar goed, er zijn maar zat appartementen die bijvoorbeeld een nieuw keukenblok erin hebben zitten. Daar gaan wij echt niet aan beginnen je huist wordt er ook niet meer waard op. Wij hebben we het geluk dat wij in het kleinste blokje wonen dus wij hoeven er ook niet zoveel voor te hebben, anderen weer wel willen ze nog een beetje goed uitkomen met de kosten etc.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx ma 9 apr 2012 - 3:37

Als je je huis echt graag wilt verkopen moet je wat van de prijs af doen en niet het onderste uit de kan willen.
of de prijs zo zetten omdat de rest in de straat dat ook doet.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  SparklingEyes ma 9 apr 2012 - 21:18

Net een mailtje van de makelaar gekregen.. Het tweede stel heeft ook wat laten weten, ze zijn niet geinteresseerd in het huis door de zolder ... Die was te laag... Helaas!!!!

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Lejow ma 9 apr 2012 - 21:25

Oh wat balen zeg.. nou ja wel fijn dat ze iets laten horen, zit je in ieder geval niet continu in afwachting.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  SparklingEyes ma 9 apr 2012 - 21:40

Lejow schreef:Oh wat balen zeg.. nou ja wel fijn dat ze iets laten horen, zit je in ieder geval niet continu in afwachting.

Ja dat klopt..

Nu is het dus weer wachten op nieuwe kijkers.. Hoop toch dat er snel weer iemand komt!

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 21:41

xxjojootjexx schreef:Als je je huis echt graag wilt verkopen moet je wat van de prijs af doen en niet het onderste uit de kan willen.

Wij zijn ook omlaag gegaan toen een andere woning in hetzelfde complex omlaag was gegaan. En er kan nog wel meer vanaf maar niet al te veel meer. Anders moeten we geld bijleggen. 5000 euro kan nog wel maar het moet eigenlijk toch niet meer worden !

Ons appartement is nu bijna 3 jaar oud. Dus alles is vrij nieuw en netjes dus we hoeven niks te vervangen

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes ma 9 apr 2012 - 23:11

Razz_ schreef:
xxjojootjexx schreef:Als je je huis echt graag wilt verkopen moet je wat van de prijs af doen en niet het onderste uit de kan willen.

Wij zijn ook omlaag gegaan toen een andere woning in hetzelfde complex omlaag was gegaan. En er kan nog wel meer vanaf maar niet al te veel meer. Anders moeten we geld bijleggen. 5000 euro kan nog wel maar het moet eigenlijk toch niet meer worden !

Ons appartement is nu bijna 3 jaar oud. Dus alles is vrij nieuw en netjes dus we hoeven niks te vervangen

Ik ken het! Wij zijn al tienduizend gezakt, veel meer rek zit er niet in... Bovendien verkopen we met verlies, simpel... En dat probeer je toch wel te beperken,,
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Ooh La La! ma 9 apr 2012 - 23:56

Ons 2-kamer appartement staat nu 10 dagen te koop en hebben vorige weeknde 1e kijker gehad. Helaas wilde diegene liever een extra slaapkamer.

Wij hebben inmiddels een nieuwbouwappartement gekocht ivm toekomstplannen, welke dec / jan klaar zal zijn.
In de buurt staan veel appartementen te koop, het is dus bij ons ook afwachten.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 0:00

Nate84 schreef:Ons 2-kamer appartement staat nu 10 dagen te koop en hebben vorige weeknde 1e kijker gehad. Helaas wilde diegene liever een extra slaapkamer.

Wij hebben inmiddels een nieuwbouwappartement gekocht ivm toekomstplannen, welke dec / jan klaar zal zijn.
In de buurt staan veel appartementen te koop, het is dus bij ons ook afwachten.

oeehhh ik zou gek worden van de stress. snap echt niet dat mensen in deze tijd nog kopen voordat ze verkocht hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 0:02

Vind je het geen groot risico, Nate84?

Hoe zit het eigenlijk met NHG en je huis met verlies verkopen? Kunnen zij nog wat betekenen of moet je het bedrag echt zelf ophoesten? Ben wel benieuwd, ik zal mijn huis ook sowieso met verlies gaan verkopen ooit..

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes di 10 apr 2012 - 0:12

Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht en ons huis staat nog te koop. Sja keus die je maakt. Toen wij de keus maakten, ging het net de goede kant op met de huizenmarkt, waarna het dus weer instortte..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Ooh La La! di 10 apr 2012 - 2:07

Het is wel een risico dat je neemt, mijn vriend is er ook wel lichtelijk gestresst door.
Ik ben vrij nuchter. Het nieuwbouwhuis was gewoon een hele goeie kans; 2x ruimer dan ons huidige huis, in de buurt waar we willen (huidige buurt waar eigenlijk alleen maar appartementen tot 60 m2 staan), én voor een hele lage koopprijs.

Als wij naar de toekomst kijken, met kinderen, dan was dit gewoon de kans die we niet konden laten gaan. Ons huidige huis is in hele goede staat, alles is opgeknapt. Daarom zie ik het (nog) niet zo somber in.

Hoe het met nhg zit weet ik eigenlijk niet. Ik ga er vanuit dat we de schuld zelf op moeten hoesten. Gelukkig zit er bij de nieuwe hypotheek genoeg ruimte om dat (enigszins) op te vangen.

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  SoGood za 21 apr 2012 - 19:39

Knap hoor Nate en SE dat jullie hier toch voor kiezen!

Wij zelf gaan eerst echt verkopen.. Zoveel leuke huizen gezien en ik kan er niks mee.. :shock:
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte za 21 apr 2012 - 20:01

Sogood schreef:Knap hoor Nate en SE dat jullie hier toch voor kiezen!

Wij zelf gaan eerst echt verkopen.. Zoveel leuke huizen gezien en ik kan er niks mee.. :shock:

Wij verkopen ook eerst (we hebben zelfs nog 2 appartementen, nog uit de tijd dat we elkaar leerden kennen) en daarna zien we wel weer verder.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Ooh La La! za 21 apr 2012 - 22:48

Ik denk wel dat als we niet in Amsterdam zouden wonen, we deze keus niet gemaakt hadden. In de rest van het land is de huizenmarkt toch slechter dan hier.
Dan had ik er voor gekozen om eerst te verkopen.

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: