Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

+30
Rush
Elliot
Rovine
Slakje
Twellie
Coco
Punk'd
Parel
Atelier Madame
Paper Crown
Bacio
Sea of Trees
Sam
Poubelle
bolus26
Lejow
Sarah1985
Jeanette
SuperGrover
Shisha
Caroow
Bliss
Bazinga
Reeza
silly-one
SarahKey
Roxi3
CCC
Saga
Fortissimo
34 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:37

Ik vind de toon in de openingspost persoonlijk ook wat veroordelend, vooral ook omdat ik denk dat een post van mij, in een ander topic, de aanleiding van dit topic is. Misschien dat ik me daarom ook weer onnodig aangevallen voel.
Maar financiën zijn in elk geval een lastig iets, je hebt niet altijd meer inkomsten dan uitgaven. Ik ben blij dat ik nu samen woon, anders had ik het nooit gered, ookal brengt mijn vriend maar heel minimaal inkomen binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Sea of Trees zo 3 maa 2013 - 6:40

Ik vind het ook een beetje een veroordelend toontje hebben, vooral de 'hoe kan zoiets?'

Niet iedereen is goed met geld en dat is ook helemaal niet erg, als je er maar van leert en het zelf inziet. Het is geen schande om niet goed met geld om te kunnen gaan.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:41

Nou die was totaal niet veroordelend bedoeld anders, puur een vraag.. en ik kwam op het topic door een opmerking van een vriendin gisteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:43

Zeg ik dat dan? Dat het een schande is? Mag ik me niks afvragen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Sea of Trees zo 3 maa 2013 - 6:43

Pippa schreef:Nou die was totaal niet veroordelend bedoeld anders, puur een vraag.. en ik kwam op het topic door een opmerking van een vriendin gisteren.
Ik weet dat jullie wel gewoon goed met geld om kunnen gaan en dat jullie ook kunnen sparen (dat was eerst zo, tenminste) daarom zou het mij niet heel raar lijken dat je het niet kan begrijpen als mensen niet goed met geld om kunnen gaan.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bacio zo 3 maa 2013 - 6:43

Ach ja ieder leeft op een andere manier. Laat ieder het zelf weten. Misschien vind de een het fijn om avontuurierlijk te leven en niet constant volgens het boekje? Dat betekent dat je af en toe aan het einde van de maand de eindjes aan elkaar moet knopen. Betekent dat dat jij een beter leeft dan zij? nee. Misschien zijn zij wel veel gelukkiger dan jij.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:44

Oké, het topic kwam voor mijn gevoel nog geen 10 minuten (edit: 3 minuten, ik heb het nagekeken :P ) nadat ik in een ander topic aangaf behoorlijk rood te staan, vandaar smile

Overigens red ik het normaalgesproken wel redelijk, maar zoals nu moest ik van m'n spaarrekening terugsnoepen, en dat vind ik wel zonde. Maargoed, het is niet anders.


Laatst aangepast door Lennox op zo 3 maa 2013 - 6:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:46

Sea of Trees schreef:
Pippa schreef:Nou die was totaal niet veroordelend bedoeld anders, puur een vraag.. en ik kwam op het topic door een opmerking van een vriendin gisteren.
Ik weet dat jullie wel gewoon goed met geld om kunnen gaan en dat jullie ook kunnen sparen (dat was eerst zo, tenminste) daarom zou het mij niet heel raar lijken dat je het niet kan begrijpen als mensen niet goed met geld om kunnen gaan.

Klopt, maar dat het niet mijn eigen situatie is betekent niet dat ik het niet begrijp. Ik heb genoeg mensen om me heen die er problemen mee hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:46

Lennox schreef:Oké, het topic kwam voor mijn gevoel nog geen 10 minuten nadat ik innen ander topic aangaf behoorlijk rood te staan, vandaar smile

Overigens red ik het normaalgesproken wel redelijk, maar zoals nu moest ik van m'n spaarrekening terugsnoepen, en dat vind ik wel zonde. Maargoed, het is niet anders.

O nee hoor, helemaal niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:47

Bacio schreef:Ach ja ieder leeft op een andere manier. Laat ieder het zelf weten. Misschien vind de een het fijn om avontuurierlijk te leven en niet constant volgens het boekje? Dat betekent dat je af en toe aan het einde van de maand de eindjes aan elkaar moet knopen. Betekent dat dat jij een beter leeft dan zij? nee. Misschien zijn zij wel veel gelukkiger dan jij.

Maar dat zeg ik toch nergens? Heeft geld met geluk te maken dan? Of met beter leven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bacio zo 3 maa 2013 - 6:49

Pippa schreef:
Bacio schreef:Ach ja ieder leeft op een andere manier. Laat ieder het zelf weten. Misschien vind de een het fijn om avontuurierlijk te leven en niet constant volgens het boekje? Dat betekent dat je af en toe aan het einde van de maand de eindjes aan elkaar moet knopen. Betekent dat dat jij een beter leeft dan zij? nee. Misschien zijn zij wel veel gelukkiger dan jij.

Maar dat zeg ik toch nergens? Heeft geld met geluk te maken dan? Of met beter leven?
Nee maar zo vind ik het topic wel overkomen. "Slechte ongeorganiseerde mensen!".
En dat terwijl ik nooit rood sta of geld te kort kom, dus voel me niet eens aangesproken. Dan nog komt t zo op me over.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:51

Wat een onzin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Sea of Trees zo 3 maa 2013 - 6:51

Pippa schreef:Ik hoor en lees het veel, mensen die zeggen dat ze heel zuinig moeten doen de rest van de maand, of maar weinig hebben voor de rest van de maand. Hoe kan zoiets? Je weet toch wat je vaste lasten zijn, en wat je dus te besteden hebt, of wat niet? Of komt het dan door bedragen die je niet hebt verwacht ofzo, zoals gemeentelijke belastingen?

Vooral door schuingedrukte kreeg ik een veroordelend gevoel. Of ik zit nu op alle slakken zout te leggen, maar dit gevoel kreeg ik er dus bij. Het is niet vanzelfsprekend dat mensen financiëel alles op een rijtje hebben.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 6:53

Ik denk dat je zoiets als roodstand gewoon niet voorzichtig ter sprake kan brengen. Zeker als je vragen stelt als 'hoe kan dat dan?', krijgen mensen wel het gevoel zich te moeten verantwoorden. Nu ik je posts zo teruglees haal ik die ondertoon er al wat minder uit, maar ergens tussen de regels door, voel ik 'm nog steeds.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Fortissimo zo 3 maa 2013 - 6:53

Dat gevoel had ik ook SoT, toen ik het stukje las. Licht veroordelen naar mensen die het niet altijd even ruim hebben.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bacio zo 3 maa 2013 - 7:10

Pippa schreef:Wat een onzin.
Nou niet echt dus, als er meerdere mensen met mij dit idee erbij krijgen. Misschien moet je naar je eigen communicatie kijken, voordat je een ander meteen "onzin" noemt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Paper Crown zo 3 maa 2013 - 7:20

Bacio schreef:
Pippa schreef:Wat een onzin.
Nou niet echt dus, als er meerdere mensen met mij dit idee erbij krijgen. Misschien moet je naar je eigen communicatie kijken, voordat je een ander meteen "onzin" noemt.

Nou ja ik weet niet hoor soms komt geschreven taal anders over dan men bedoeld.
Ik denk gewoon dat het leven voor veel mensen duur is, je moet vanalles betalen, overal is de btw verhoogd en bovendien 'leven' sommige mensen meer dan anderen. Kijk Pippa, ik heb jou wel eens zien schrijven dat je veel van de Euroshopper koopt.. Je vind, zeg je, die producten even lekker maar er zijn ook mensen die (noem eens wat) de afbakbroodjes/pindakaas niet te vreten of hechten ze waarde aan lekker zacht toiletpapier ipv dat harde grijze.. Je maakt gewoon keuzes en mensen zijn niet voorgeprogrammeerd dat ze overal de juiste keuzes in maken. Soms gun je jezelf iets meer en dan kan 't wel eens zo zijn dat je eind van de maand krapper zit/rood staat. Slim? Nee.. Maar ach het is maar geld!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Atelier Madame zo 3 maa 2013 - 7:22

Caroow schreef:Als ik zeg dat mijn geld op is, dan ben ik niet bankroet, het gedeelte wat ik wil uitgeven is gewoon op. En soms is dat gedeelte de 15e op, en soms heb ik aan het eind nog wat over. Dat hangt er van af hoe veel dingen ik heb gedaan en gekocht. En ja, als ik de eerste twee weken van de maand 3 keer uit eten ga, 5 keer op een terrasje heb gezeten en naar de bioscoop ben geweest, dan moet ik de rest van de maand wel eens iets niet doen omdat mijn geld 'op' is.

Dit idd. Ik heb ongeveer 200 euro persend te besteden aan kleding, leuke dingen en cadeautjes. Deze maand toevallig meerdere verjaardagen, nieuwe schoenen en wat dingen gekocht en een weekendje weg vooruit betaald. Dan is die 200 euro dus nu al op. Oftewel ik kan de komende 2 weken nu weinig leuks doen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bacio zo 3 maa 2013 - 7:25

Atelier Madame schreef:
Caroow schreef:Als ik zeg dat mijn geld op is, dan ben ik niet bankroet, het gedeelte wat ik wil uitgeven is gewoon op. En soms is dat gedeelte de 15e op, en soms heb ik aan het eind nog wat over. Dat hangt er van af hoe veel dingen ik heb gedaan en gekocht. En ja, als ik de eerste twee weken van de maand 3 keer uit eten ga, 5 keer op een terrasje heb gezeten en naar de bioscoop ben geweest, dan moet ik de rest van de maand wel eens iets niet doen omdat mijn geld 'op' is.

Dit idd. Ik heb ongeveer 200 euro persend te besteden aan kleding, leuke dingen en cadeautjes. Deze maand toevallig meerdere verjaardagen, nieuwe schoenen en wat dingen gekocht en een weekendje weg vooruit betaald. Dan is die 200 euro dus nu al op. Oftewel ik kan de komende 2 weken nu weinig leuks doen.
Heb je deze maand wel geld overgemaakt naar je spaarrekening?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Parel zo 3 maa 2013 - 7:35

Het rood staan komt door fouten uit het verleden denk ik, die een stuk moeilijker recht te breien zijn.

En wij hebben vrij hoge vaste lasten, en ik werk veel, kind veel naar crèche, maar krijg minimaal betaald. We redden het prima, maar vetpot is het niet. Hier worden alle vaste lasten de 26e afgeschreven als op de 25e het salaris komt, dan is dat iig betaald.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Punk'd zo 3 maa 2013 - 7:41

Het lijkt mij trouwens echt heerlijk als mijn vriend ook 40 uur werkt over een dik jaar. Hoe chill is het om redelijk lage woonlasten (in eerste instantie) te hebben maar beide 40 uur te werken. Ik wil dat sowieso met hem samen wel een jaar of 4 volhouden om te kunnen sparen voor de toekomst (met name voor een eigen woning). Daarvoor zet ik andere dromen weer opzij of op een lager pitje (zoals kinderen, dat komt daarna dan wel weer)
.
Ik snap trouwens echt wel dat het leven als alleenstaande duurder is. Helemaal met een eigen koopwoning (waar ik echt respect voor heb, want je moet daar gewoon een smak geld voor ophoesten).

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Coco zo 3 maa 2013 - 8:02

Ik vind het sowieso niet vreemd in deze tijd waarbij we volop in de crisis zitten dat mensen zuinig of rustig aan moeten doen met geld.

Wij mogen qua inkomen niet klagen, maar ik stel ook gewoon budgetten voor bepaalde categorien en als die op zijn, zijn ze op. Wij hebben voor mijn zwangerschap ook een hele tijd lang gewoon totaal niet opgelet en gekocht en gedaan wat we wilden, maar veel daarvan was ook onzin en daar gingen echt wel duizenden euro's naartoe. En dat was ook echt wel even heerlijk leven hoor, maar je moet ook een keer grenzen kennen en niet alleen maar hebben hebben hebben. Ik wordt nu veel gelukkiger van bepaalde aankopen dan toen ik alles maar kocht wat ik tegen kwam. Of van buiten de deur eten. Toen aten we 3-4 x per week buiten de deur en lunchten vaak voordat mijn man gingen werken in een lunchroom. Nu hebben we dus ook andere belangen en dus budgetten onderverdeeld in categorien omdat ik ook gewoon een x bedrag standaard wil blijven sparen voor de kinderen. Die budgetten zijn doorgaan vrij ruim en dan wil het, vooral in de zomer, ook nog weleens voorkomen dat dat budget na 2 weken op is. So be it. Rustig aan dan de andere twee weken. Nu zijn de budgetten niet zo ruim omdat wij een maand of tien lang 1500 euro extra aan vaste lasten hebben per maand en we niet op het spaarbedrag willen inkrimpen. Rustig aan doen met geld en goed letten op de uitgaven wil niet direct zeggen dat je ook echt geen geld meer hebt. En volgens mij geldt dat ook voor heel veel mensen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 8:09

Coco schreef:Ik vind het sowieso niet vreemd in deze tijd waarbij we volop in de crisis zitten dat mensen zuinig of rustig aan moeten doen met geld.


Toch zou het voor de economie echt zóveel beter zijn als we minder spaarden en meer uitgaven smile De crisis wordt deels in de hand gehouden doordat mensen maar een slag om de arm houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Twellie zo 3 maa 2013 - 8:09

Ik heb dat ook vaak genoeg. Aan het eind van de maand sta ik heel vaak rood. Overigens ben ik dan niet bijna failliet, heb ook nog gewoon een spaarrekening. Ik ben niet zo bekend met mijn vaste lasten, dus soms word ik verrast door iets waar ik niet aan gedacht had. En ik pas mijn uitgaven aan aan mijn inkomen. Als ik meer geld heb, ga ik vaker uit eten en koop meer kleding. En als er dan een kleine tegenvaller is, sta ik zo weer rood.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Slakje zo 3 maa 2013 - 8:14

Wij zetten nu altijd in het begin van de maand geld op de spaarrekening waar we niet aan mogen komen, dus het is gemakkelijker nu om te sparen.

Maar af en toe ben ik iets te kwistig met geld (tjah, ik shop graag...) en dan moeten we het wat zuiniger doen. In januari heb ik de laatste boodschappen van de week met ecocheques betaalt (was allemaal bio, haha, je had ons moeten zien in de supermarkt). Ach ja, je leert ervan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand - Pagina 2 Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum