Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)

+48
blondje1313
Printje
Lilypie
Bolleke
SarahKey
Roodkapje
CCC
Thunder
bolus26
Aggi
joyce0606
M-G
Stuiterbal
Filoria
PapillonRose
Jezzie
Catwoman79
mickey
Happydobby
Theeleut
Flip Fluitketel
Razz
Snoes
Ella
*Lookie*
Kat1980
Luce
Fearie
Supertalentje
koNijntje
Amber-
MissD
tweeling
Floor
Liadan
Puggle
Linda
Clapperdie
Charles
lente
Sun88
LMCurious
Muppetje
Sterrin_
Lejow
Pommes
Limburg85
Pompoen
52 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje) - Pagina 3 Empty Re: Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)

Bericht  SarahKey vr 1 maa 2013 - 20:37

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op?
De vliezen werden gebroken in het ziekenhuis vlak voor ik mocht gaan persen. Raakte toen even in paniek want de weeen waren zo wel erg heftig.

- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
om 13:00 uur kreeg ik lichte weeen. 16:30 was ik nog bij de gyn, 3-4 cm ontsluiting. 18:30 begonnen de echte weeen en 21:00 uur waren we in het ziekenhuis. 01:42 uur bevallen. En we mochten om 03:00 uur al naar huis. Vond ik te vroeg (en best eng) dus we gingen rond 06:00 uur naar huis. Mijn man is constant bij mij gebleven, alleen rond 21:30 uur niet want hij was de tas van de baby vergeten mee te nemen uit de auto. Dus hij kon dat eerst gaan halen.

- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?
nvt

- Hoe lang duurde je bevalling?
Als ik tel vanaf de eerste echte wee, ongeveer 7 uurtjes. De lichte weeen had ik eerst niet herkend en had ik helemaal geen last van.

- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
Ik heb 1 week bv gegeven. S lag ruim een uur op mijn borst na de bevalling, heerlijk, dat raad ik iedereen aan of je nu bv gaat geven of fv. Hij begon zelf al te zoeken uiteindelijk.

- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?
apart. Zo'n klein ventje wat zo'n honger had en het zo pittig probeerde allemaal. Emotioneel moment.

- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond?
Ik had geen tijd om op bed te liggen. De voedingen lukten voor geen meter en we waren zo 1,5 uur bezig per voeding.

- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen?
nee. Voor mijn familie hadden we een kraamfeest toen kwamen ze natuurlijk wel tegelijk. De rest kwam gewoon bij ons thuis en dat ging erg goed allemaal. Zelf hadden we de zondagavond en donderdagavond vrij gepland. Op die avonden kwam er geen visite. Ook een aanrader. Zo kun je zelf eens vroeg naar bed ofzo.

- Had je last van kraamtranen? Wanneer?
JA daar had ik last van. Zo miste ik mijn vader heel erg, hij is overleden, en daar had ik heel veel moeite mee. Ook omdat zijn sterfdag eraan kwam (13-2 en S is 2-2 geboren) Aan het einde van de kraamweek heb ik flink lopen brullen omdat de bv niet ging. En ik het gevoel had dat ik aan het falen was als moeder. Was heel gezellig die week Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje) - Pagina 3 Empty Re: Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)

Bericht  Bolleke vr 1 maa 2013 - 20:48

Pompoen schreef:Ik heb van die vragen waar veel verschillende antwoorden op kunnen zijn, daarom ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie was...

Ik lag in bed, en voelde een plo[je en een klein krampje en toen wist ik dat het begonnen was. Mijn ex was onder en die kwam naar boven en toen is hij gaan slapen. Mijn vliezen waren aan de bovenkant gescheurd dus dan verlies je bijna geen vocht.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
Ik ging naar het ziekenhuis toen ik 6 cm had, dat was toen ik 5 uur bezig was, ik denk dat ik om 7u op de kamer was enom 10.10u is C. geboren, 's middags zijn we allemaal samen naar huis gegaan.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? nvt
9 uur en 11 minuten.

- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
Ik heb C. in het ziekenhuis meteen gevoed ja.

Vreemd, maar heb het niet helemaal meegekregen.

Ik ben niet in bed gebleven, ben meteen rond gaan lopen, ik wilde niet boven liggen terwijl iedereen onder zat, ik ging wel af en toe een uurtje naar boven maar vooral onder.

Nee gelukkig niet.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Nee.

- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Volgens mij na een paar dagen maar echt kraamtranen dat je niet kan stoppen met huilen heb ik nooit gehad.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lilypie vr 1 maa 2013 - 20:55

Daar heb ik eigenlijk niks van gemerkt.
Ik werd een dag van te voren opgenomen en moest nog 4 dagen blijven.Mijn vriend bleef slapen smile .
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?nvt
- Hoe lang duurde je bevalling? 16 uur
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?nvt
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?nvt
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond?Ja in het ziekenhuis wel
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen?Dat kwam redelijk verdeeld gelukkig.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau?
- Had je last van kraamtranen? Wanneer?Nee
[/quote]
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Printje vr 1 maa 2013 - 21:13

Bij R bij volledige ontsluiting, bij N zijn ze met 3-4 cm gebroken door de vk

Bij R in ziekenhuis omdat man daar lag.

- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?nvt
R 10 uur. N 5 uur
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Nvt
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?nvt
Helemaal niet in bed
Nee vooral bij N viel het tegen
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Cadeaubonnen, kleertjes
Teveel haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 za 2 maa 2013 - 0:14

's nachts in bed/wc was niet heel veel. Ben toen wel onder de douche gegaan omdat ik me vies voelde. Overdag kraamverband ingehad omdat het een beetje door bleef druppelen.

Ik mocht gelukkig redelijk vroeg naar het ziekenhuis (met een cm of 4 ontsluiting geloof ik), we zijn denk ik daar om 18.00 uur aangekomen en Lotte is rond 23.30 geboren. We mochten 's nachts meteen naar huis.

Wij hadden wel een auto, maar anders misschien met de vk als je onder hun begeleiding mag bevallen?

Vliezen waren om 03.00 gebroken, weeeen begonnen rond 12.00 uur, rond 16.00 uur waren ze flink heftig en om 21.00 mocht ik geloof ik persen, maar dat ging niet zo super, geboorte zoals gezegd rond 23.30

Ja en ja

Dat weet ik niet meer, ik weet wel dat ik de eerste keren thuis niet zo fijn vond met het aanhappen.

Heb wel wat in bed gelegen, maar ook meteen de eerste dag rondgelopen en naar beneden geweest. Wel een middagdutje.

Nee, achteraf is het ook wel tegengevallen hoeveel (weinig) mensen er geweest zijn. Hopelijk is dat nu niet nog minder.

Vooral veel cadeaubonnen.

Nee

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Vivendi za 2 maa 2013 - 0:33

Lag al in het ziekenhuis om in te leiden, daar werden de vliezen gebroken. Werd op een matje opgevangen, vond het niet heel veel.

Was al naar het ziekenhuis gegaan om in te leiden, daar ben ik twee dagen geweest om te bevallen en daarna nog twee dagen gebleven. Mijn man mocht alle dagen blijven, wat ik zelf echt heel fijn vond.

nvt

De eerste dag een hormoonveter gekregen om te zorgen dat ik ingeleid kon worden. De tweede dag had ik genoeg ontsluiting om daadwerkelijk ingeleid te worden. Toen vanaf de eerste wee in 55 minuten bevallen.

Nee, het ging niet goed met haar, dus ze werd meegenomen naar de kinderafdeling. Daar heb ik haar na een uur gezien, toen lag ze al aan een flesje. Pas na een paar uur is ze aan de borst gelegd. Dit ging erg goed.

Heel vreemd, vooral dat 'aanhappen'.

Ik heb zo'n 3 weken op bed gelegen, daarna pas naar beneden gegaan.

Dat wilden ze wel, alleen hebben wij dat zelf erg afgehouden omdat ik daar niet toe in staat was. We hadden maximaal 1 kraamvisite per dag en die mochten dan niet langer dan een uur blijven. Behalve onze ouders, die kwamen wel langer langs.

Het viel ons op dat we best veel dure cadeautjes kregen. We hebben heel wat cadeautjes gekregen die rond de 30 euro kosten.

Ja, heel veel last van gehad. De eerste weken heel wat afgehuild. Na een week of 4/5 werd dit beter!
Vivendi
Vivendi
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Pink! za 2 maa 2013 - 2:04

Beide keren thuis, de eerste keer braken ze spontaan, 2 de keer zijn ze geprikt. Er kwam vruchtwater met kleine beetjes uit.

Eerste keer net geen 10 uur, 2de keer 4 uur.

Eerste keer werd hij eerst gecontroleerd en daarna aan de borst, de 2de keer wist ik veel meer wat ik wilde en heb ik haar zelf laten zoeken toen ze meteen geboren werd, ze was denk 2 min uit toen ze al dronk.

Heel gek, deed ook wel pijn maar voelde ook heel goed en toch ook wel trots smile

De eerste keer bleef ik wel de eerste 2 dagen op bed, de 2de keer ging ik die zelfde middag weer naar beneden.

Alleen ouders broers/zussen

-
Ja beide keren. Af en toe.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Knof za 2 maa 2013 - 4:45

In het ziekenhuis, het was heel veel en het werd een plas in bed.

Met 6 cm. ging ik. Ik ben daar nog drie uur bezig geweest en toen ik bevallen was mochten we na drie uur naar huis.

NVT

Vanaf de eerste wee ruim 20 uur. Maar vanaf dat de weeën echt pijnlijk waren en om de vier minuten kwamen; ruim vijf uur.

Meteen aan borst gelegd.

Vreemd.

Ik heb niet in bed gelegen.
Ja ben vlak voor het weekend bevallen dus heel veel bezoek in een keer.

Kraammand, kleren, spullen voor babykamer. Een heleboel!

Behoorlijk, bijna de hele kraamweek.
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  kwak za 2 maa 2013 - 6:47

Thuis in bed, werd met 5 cm gebroken door de vk. Ving het op een celstofmatje op, beide allebei.
Nvt
Nvt
Bij D 4 uur
Bij J 3 uur, waarvan een half uurtje pijn

Beide keren zijn ze aangelegd, ze ging allebei niet op zoek.
Bij D voelde het vreemd en onwennig.
Bij J was ik trots dat hij dronk!
Bij D en J was ik op toen de kraamhulp naar huis ging.
Nee, bijna iedereen belde van te voren.
Bij J deden we max 2 dag delen bezoek in de kraamweek. Die week er na was mijn man vrij en toen deden we maar op 1 dagdeel bezoek. Soms waren er dan wel meerder stellen tegelijk.
D kreeg een zilver armbanden met naam. J kreeg een overal
Verder kregen we de gebruikelijke dingen, kleding, knuffels ect
Nee, bij beide geen last van gehad
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: